search
menu
اوساکا keyboard_arrow_down close

اوساکا

hotel
هتل های اوساکا ۱

درباره اوساکا

درباره شهر اوساکا


اوساکا (به انگلیسی: Osaka) کلان‌شهری است شلوغ و پررفت و آمد واقع در ناحیه کانسای کشور دیدنی ژاپن که بدلیل موقعیت خاص جغرافیایی خود و قرار گرفتن در جزیره شگفت انگیز هونشوی، نه تنها لقب آشپزخانه ملت (مرکز تجاری) را به خود اختصاص داده، بلکه از زیبایی های بی حد و حصر کشور تماشایی ژاپن نیز بی نصیب نمانده و به مقصدی محبوب برای خریداران بلیط هواپیما ژاپن و عاشقان طبیعت مبدل گردیده است.

تاریخچه شهر اوساکا


اوساکا که از دیرباز نانیوا نیز نامیده می شود، قدمتی به درازای تاریخ پیدایش کشور ژاپن دارد. این شهر خوش آب و هوا که به عنوان شهری بندری همواره نقش موثری در ارتباط ژاپن با دیگر کشورها ایفا کرده، مرکز تجاری کشور ژاپن در قرون متمادی به حساب می آمده است. در واقع از قرن ششم میلادی به بعد، کشور ژاپن از طریق شهر بندری اوساکا با کشورهایی نظیر کره و چین در تعامل و ارتباط تجاری بوده است.
اوساکا چون شاهراه ارتباطی و مجرای وسیعی به تبادل فرهنگی و دینی ژاپن با کشورهای همسایه کمک شایانی کرده و تاثیر بسزایی در غنای فرهنگی ژاپن ایفا کرده است. اما تاریخ شکوفایی شهر اوساکا درست زمانی بود که هیدیوشی تویوتومی، سپهسالار ژاپن در قرن شانزدهم میلادی تصمیم گرفت مقر فرماندهی خود را به اوساکا منتقل کند. او با این کار قصد داشت زنجیره جنگ های داخلی ژاپن را متوقف سازد و ملت ژاپن را متحد کند تا این کشور را به جایگاه حقیقی خود در جهان برساند. بنابراین با انتخاب مقر فرماندهی خود در اوساکا، تویوتومی امنیت را به اوساکا که مرکز تجاری ژاپن در آن زمان به حساب می آمد، بخشید و باعث شد که بازرگانان بدون ترس از دست دادن جان و مال خود در این منطقه به خرید و فروش بپردازند.
اوساکا

جغرافیای اوساکا


اوساکا شهری است که در میان کوه های زیادی محصور شده و از رودخانه ها، کانال ها و پل های بسیاری تشکیل شده است. این شهر دیدنی که به شکل کمانی در نقشه ژاپن مشخص است، با مساحتی برابر با ۲۲۳ کیلومتر مربع در بخش غربی مجمع الجزایر ژاپن واقع شده و در نزدیکی شهرهای پرگردشگر و محبوبی چون کیوتو و نارا و در نقطه انتهایی رودخانه خروشان یودو قرار گرفته است.

جمعیت اوساکا


همان‌طور که پیش تر نیز ذکر گردید، اوساکا یکی از پرجمعیت ترین شهرهای ژاپن محسوب می شود. این شهر جمعیتی بیش از ۸.۸ میلیون نفر را در خود جای داده که حدود ۲۱۰ هزار نفر از این جمعیت را شهروندانی غیر ژاپنی تشکیل داده اند. جالب است بدانید که اوساکا به تنهایی حدود ۷ درصد از جمعیت کل ژاپن را به خود اختصاص داده است که جمعیت غیرژاپنی ساکن در آن حدود ۱۵ درصد از کل ساکنان خارجی زبان ژاپن را شامل می شود.

آب و هوای اوساکا


یکی از دلایل خرید بلیط هواپیما اوساکا و بازدید از این شهر در فصول مختلف سال، آب و هوای مساعد و مطبوع اوساکا است. با وجود اینکه اوساکا در ناحیه نیمه گرمسیری مرطوب ژاپن واقع شده، اما تقریبا در تمامی زمان های سال (غیر از فصل تابستان)، آب و هوای معتدل و مطبوعی دارد و برای تجربه تفریحات فضای باز بسیار مناسب است. گفتنی است که میانگین دمای هوای اوساکا در سردترین ماه فصل زمستان (ماه ژانویه) ۹٫۳ و در گرم ترین ماه فصل تابستان (ماه آگوست) ۳۲ درجه سانتی گراد است.

بهترین فصل برای بازدید از اوساکا


از آنجایی که گرمای هوا در ماه های تابستانی اوساکا (جولای و آگوست) ممکن است برای شما آزاردهنده باشد، بهتر است از خرید بلیط هواپیما اوساکا در فصل تابستان صرفنظر کنید. اما اگر دوست دارید در بهترین فصل سال از این شهر تماشایی دیدن کنید، فصل بهار را برای بازدید از این شهر برگزینید. در این فصل درختان گیلاس با شکوفه های بهاری خود، جلوه مسحورکننده و رویایی را به مناظر تماشایی اوساکا می بخشند و این شهر را با زیبایی های اثیری خود آذین می کنند.

جاذبه های گردشگری اوساکا


جاهای دیدنی اوساکا آن‌قدر زیادند که برای معرفی تمامی آن ها باید چندین مقاله مجزا تهیه گردد، با اینحال در این بخش به صورت اجمالی به برخی از مهمترین جاذبه های گردشگری این شهر اشاره خواهد شد تا چنانچه با رزرو آنلاین بلیط هواپیما اوساکا راهی این شهر دیدنی شدید، بازدید از این اماکن دیدنی را در برنامه سفر خود بگنجانید.
اوساکا
قلعه اوساکا: اگر قرار باشد صرفا از یکی از جاهای دیدنی اوساکا دیدن کنید، آن مکان نباید چیزی جز این بنای باستانی باشد. این قلعه باشکوه که بزرگترین قلعه کشور ژاپن و یکی از دیرینه ترین دژهای تاریخی این کشور محسوب می شود، در سال ۱۵۸۶ توسط سپهسالاری به نام هیدیوشی تویوتومی احداث گردید و به محل فرمانروایی او مبدل گشت. امروز قلعه اوساکا (به انگلیسی: Osaka Castle) صرفا مکانی تاریخی نیست، بلکه نماد قدرت و عظمت و غنای تاریخی و فرهنگی کشور ژاپن به حساب می آید.
معبد شینتوجی: دوست دارید از کهن ترین معبد بودائی اوساکا بازدید کنید؟ سری به معبد شینتوجی (به انگلیسی: Shitennoji Temple) بزنید تا نخستین معبد بودائی این شهر و حتی کشور ژاپن را نظاره گر باشید. این معبد خوش نقش و نگار که بارها تخریب و بازسازی گشته، با نمای بسیار دیدنی و فضای دل انگیز و آرامش بخش خود، پذیرای گردشگرانی است که برای تاریخ، فرهنگ و مذهب ملت کشور باشکوه ژاپن اهمیت قائل اند و دوست دارند از مکانی جذاب و در عین حال فرهنگی و تاریخی دیدن کنند.
چرخ و فلک تمپوزان: این جاذبه نه تنها جزو مهمترین جاهای دیدنی اوساکا محسوب می شود، بلکه یکی از جذاب ترین اماکن تفریحی کل ژاپن و حتی قاره کهن آسیا نیز بشمار می آید. چرخ و فلک تمپوزان (به انگلیسی: The Tempozan Ferris Wheel) با داشتن ارتفاعی برابر با ۱۱۲ متر، قادر است نمای شگفت انگیزی از منظره دلربای شهر اوساکا را برای شما به تصویر کشد و با فراز و فرودهای پیوسته خود، لحظات هیجان انگیز و فراموش نشدنی را برای شما خلق کند.
پارک و باغ وحش تنوجی: چنانچه از گشت و گذار در اماکن شلوغ گردشگری شهر اوساکا خسته شدید، پارک و باغ وحش تنوجی (به انگلیسی: Tennōji Park and Zoo) پناهگاه دنج و تسکین دهنده ای است که شما را در آغوش سبز خود فرا گرفته و با مناظر رویایی خود که روح آدمی را صیقل می دهند، استرس و افکار منفی را از جانتان می زداید. این پارک که وسیع ترین فضای سبز اوساکا محسوب می شود، با داشتن مناظر شگفت انگیزی متشکل از شکوفه های گیلاس، گل های رنگارنگ، درختان سر به فلک کشیده، تالاب های جذاب و تندیس هایی خوش نقش و نگار قادر است لحظات آرامش بخشی را برای شما بیافریند.
آکواریوم کیوکان اوساکا: مگر می شود از اوساکا دیدن کرد و ساختمان باشکوه آکواریوم کیوکان (به انگلیسی: Osaka Aquarium Kaiyukan) را نادیده گرفت؟ این سازه که از طراحی منحصربفردی که از دور به شکل چیدمانی از بلوک هایی غول آسا به نظر می رسد، تشکیل شده، نه تنها مکانی تفریحی است، بلکه مکانی آموزشی نیز بشمار می رود و با داشتن بخش های مختلفی از جمله نمونه زیستگاه های دریایی اقیانوس آرام، خلیج مونتری، دیوار بزرگ مرجانی و قطب جنوب شما را با زندگی جانوران دریایی این مناطق آشنا می سازد.
برج‌ های کوب پورت و تسوتنکاکو: این دو برج که جزو مرتفع ترین و زیباترین آسمان خراش های ژاپن محسوب می شود، بهترین مکان برای تماشای شهر دیدنی اوساکا از نمایی رویایی و رمانتیک به حساب می آیند. طراحی این برج ها به گونه ای صورت گرفته که با محیط اطراف خود در هارمونی کامل باشند و بر زیبایی شهر بیافزایند. با وجود اینکه بیش از ۵۰ سال از عمر این دو برج می گذرد، اما کماکان از لحاظ زیبایی و معماری حرف اول را در اوساکا می زنند. برج تسوتنکاکو که از برج کوب پورت دیرینگی بالاتری دارد، در سال ۱۹۱۲ احداث گردید، اما شوربختانه جنگ جهانی دوم چیزی جز مشتی آهن و خاک از آن باقی نگذاشت. اما این برج به همت شهردار اوساکا مجدد در سال ۱۹۵۶ با شکل و شمایل امروز خود بازسازی شد. از آنطرف برج کوب پورت با ارتفاعی برابر با ۱۰۸ متر در سال ۱۹۳۶ به گونه ای ساخته شد که بر بندر کوبه مشرف باشد و چشم انداز شگفت انگیز و مسحورکننده ای را پیشکش بازدیدکنندگان کند.
اوساکا
موزه ملی هنر اوساکا: اندکی دورتر از حومه شهر، موزه زیرزمینی بسیار جذابی قرار گرفته است که از گنجینه ارزشمند آثار هنری برخی هنرمندان مشهوری چون پیکاسو محافظت می کند. این مکان که موزه ملی هنر اوساکا (به انگلیسی: The National Museum of Art) نام دارد، یکی از جذاب ترین اماکن گردشگری اوساکا بشمار می رود و قادر است با کلکسیون گرانبهای خود که بخش وسیعی از دست نوشته ها، تندیس های هنری، نقاشی ها و خوشنویسی های تاریخی و غیره را شامل می شود، شما را ساعت ها سرگرم نگه دارد.
استودیوی یونیورسال ژاپن: اینجا یکی از پرگردشگرترین جاذبه های کشور ژاپن است؛ جایی که بازدیدکنندگان با شخصیت های کارتونی مورد علاقه خود ملاقات می کنند. این مکان در حقیقت یکی از چهار پارک معروفی است که شرکت محبوب یو.اس.جی.کو طراحی و احداث کرده است. در این مکان که از بخش های گسترده و مجزایی تشکیل شده، طیف وسیعی از سرگرمی ها و تفریحات مدرن گنجانده شده است تا رضایت گردشگران را با هر سن و هر سلیقه ای جلب کند. از تجهیزات تفریحی چون ترن هوایی مرتفع گرفته تا نمایش های سرگرم کننده ای نظیر داستان های هری پاتر، گستره وسیعی از تفریحاتی مدرن در استودیوی یونیورسال ژاپن (به انگلیسی: Universal Studios Japan) به بازدیدکنندگان ارائه می گردد. همچنین امکانات رفاهی نظیر رستوران، پارکینگ و غیره در این مکان گنجانده شده تا گردشگران از هر نیازی بی نیاز گردند.
موزه علمی اوساکا: اگر در جستجوی مکانی خانواده پسند برای بازدید هستید، موزه علمی اوساکا درست همان جایی است که در پی آنید. این موزه که به منظور حفظ و نگهداری از صنایع دستی و تجهیزات مرتبط با علم ستاره شناسی احداث گردیده، هم مکانی است تفریحی برای کودکان و هم آموزشی برای بزرگسالان. با بازدید از این مکان نه تنها ساعات خوشی را با کودکانتان سپری می کنید، بلکه اطلاعات بسیار مفیدی را درباره علم نجوم به آن ها آموزش خواهید داد.

فرودگاه های اوساکا


اوساکا از دو فرودگاه اوساکا ایتامی (Itami) و فرودگاه بین المللی کانسای اوساکا (KIX) تشکیل شده است. فرودگاه ایتامی که در ده کیلومتری شمالی اوساکا قرار گرفته به پروازهای داخلی اوسکا اختصاص یافته است و فرودگاه بین المللی کانسای که در ۵۰ کیلومتری جنوب اوساکا واقع شده، مسئولیت کلیه پروازهای بین المللی این شهر را برعهده دارد. فرودگاه ایتامی در مقایسه با فرودگاه کانسای از قدمت بیشتری برخوردار است، اما کانسای فرودگاه مدرنی بشمار می رود و حتی جایگاه ویژه ای در فهرست برترین فرودگاه های دنیا نیز به خود اختصاص داده است.

دیدنی های اوساکا