search
menu

موزه ملی توکیو

[ پنهان کردن ]
چرا باید از موزه ملی توکیو بازدید کنیم؟
تاریخچه موزه ملی توکیو
گنجینه های ایرانی در موزه ملی توکیو
ساختمان های نمایشگاهی موزه ملی توکیو
نحوه دسترسی به موزه ملی توکیو
ساعت و هزینه بازدید از موزه ملی توکیو
جاذبه های دیدنی نزدیک به موزه ملی توکیو
رستوران های نزدیک به موزه ملی توکیو
هتل های نزدیک به موزه ملی توکیو

چرا باید از موزه ملی توکیو بازدید کنیم؟


موزه ملی توکیو در منطقه تایتو و داخل پارک اوئنو در شهر توکیو ژاپن واقع شده است. این موزه زیبا در سال ۱۸۷۲ تأسیس شده و جزو قدیمی ترین موزه های ژاپن به شمار می رود. موزه ملی توکیو با پنج ساختمان مجزا دارای ۱۱۰ هزار اشیای باارزش است. توکیو شهری با جاذبه های گردشگری زیاد همراه مورد توجه توریست ها قرار می گیرد؛ این شهر زیبا علاوه بر جاذبه های طبیعی و دیدنی دارای معابد و موزه های زیادی است که یکی از این موزه ها، موزه ملی توکیو نام دارد؛ این موزه به عنوان بزرگ‌ ترین موزه هنر ژاپن و همچنین بزرگ ترین موزه‌ هنر در جهان است که با معماری منحصر به فرد خود جزو هنری ترین و برترین موزه های شهر محسوب می شود.
آثار هنری و باستان شناسی این موزه از سراسر دنیا جمع ‌آوری و نگهداری می شوند که این آثار عبارتند از پارچه‌ های قدیمی، سلاح‌ های تاریخی، تجهیزات نظامی قدیمی، لباس‌ های سنتی ژاپنی، کوزه و سرامیک‌ ژاپنی و چینی که متعلق به قرون هفت تا چهارده میلادی هستند. در موزه ملی توکیو ۸۷ گنجینه ملی ژاپن و ۶۱۰ اثر مهم از دارایی های فرهنگی این کشور هستند. مجموعه موزه ملی توکیو بر هنرهای باستانی ژاپن و هنر آسیایی تمرکز دارد، اما مجموعه بزرگی از هنرهای یونانی و بودایی نیز در این موزه یافت می شود. در داخل محوطه موزه، چندین رستوران و مغازه وجود دارد و همچنین نمایشگاه های فضای باز و باغ موزه نیز در این قسمت فعالیت دارند.
موزه ملی توکیو

تاریخچه موزه ملی توکیو


موزه ملی توکیو در سال ۱۸۷۲ میلادی تاسیس شده است و از زمان تأسیس تا امروز در جمع ‌آوری، نگهداری و نمایش آثار هنری فعالیت دارند. همچنین تا به حال در موزه ملی توکیو چندین پژوهش‌ و سمینارهای آموزشی برگزار شده اند. از زمان تاسیس چندین بار با مشکلاتی روبرو بوده است؛ مانند زلزله بزرگ در سال ۱۹۲۳ که باعث تخریب موزه گردیده و در سال ۱۹۴۵ به خاطر جنگ جهانی دوم به طور موقت بسته مانده بود. اکنون با گذشت بیش از ۱۵۰ سال از تاسیس این موزه چندین بار دچار تغییرات شده وبه مرور تکمیل شده است؛ حتی چندین بار نام این موزه نیز تغییر کرده است؛ نام اولیه در سال ۱۸۸۶ موزه امپراتوری بوده و در سال ۱۸۹۰ به موزه میراث امپراتوری توکیو تغییر نام دارد و بالاخره در سال ۱۹۴۷ نام فعلی خود یعنی Tokyo National Museum را از آن خود کرده است. اطلاعات موزه ملی توکیو به زبان های ژاپنی، چینی، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، کره ای و اسپانیایی در اختیار گردشگران قرار داده می شود.
موزه ملی توکیو

گنجینه های ایرانی در موزه ملی توکیو


گنجینه شوسوئین، آثار تاریخی مهم دوران ایران باستان است که متعلق به قرن هشتم میلادی است و توسط امپراطور شومو و همسرش کومیو در دوره نارا جمع ‌آوری شده و در موزه ملی ژاپن به نمایش درآمده است. این آثار تاریخی طرفداران زیادی دارد، به طوری که طی سال گردشگران زیادی برای بازدید از این قسمت از موزه ملی توکیو با خرید بلیط هواپیما سفری به ژاپن انجام می دهند. چندی قبل نمایشگاه سوشوئین با بر تخت نشستن امپراطور جدید در سال ۲۰۱۹ برای اولین بار در موزه ملی ژاپن برگزار شد. ازجمله اشیای ایرانی در موزه ملی توکیو ساز عود با چهار تار است که در ژاپن به اسم بیوا شناخته می شود، همچنین چوب معطر ۶۰ سانتی متری از درخت صندل است که بر روی آن زبان قدیمی فارسی یعنی پهلوی نوشته شده است، گلابدان بزرگی به شکل پرنده یادگاری از دوره ساسانیان، جام به شکل اژدها و کاسه شیشه‌ با هشتاد تکه‌ متعلق به قرن ششم که همواره مورد توجه و استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفته اند.
موزه ملی توکیو

ساختمان های نمایشگاهی موزه ملی توکیو


گالری ژاپنی هونکان (Honkan)
ساختمان اصلی هونکان توسط معمار بریتانیایی طراحی شده است که در زلزله بزرگ کانتو به شدت آسیب دید. طرح کنونی ساختمان اصلی به سبک امپریالیستی طراحی شده و ساخت و ساز آن به سال ۱۹۳۲ بر می گردد که در سال ۱۹۳۸ افتتاح گردید. گالری هونکان به عنوان محلی برای نمایشی عمومی هنر ژاپن با ۲۰ اتاق نمایشگاهی و۲ طبقه است.
گالری آسیایی تویوکان (Toyokan)
ساختمان تویوکان در سال ۱۹۶۸ افتتاح شده است. این مجموعه شامل ساختمانی ۳ طبقه است ولی در نگاه اول ۵ طبقه به نظر می رسد. در طبقه اول این ساختمان یک رستوران و یک موزه وجود دارد. گالری آسیایی شامل ۱۰ اتاق نمایشگاهی است که شامل هنر و باستان شناسی آسیایی مانند کشورهای چین، کره، آسیای جنوب شرقی، هند، شرق میانه و مصر هستند.
هیوکیکان (Hyokeikan)
ساختمان هیوکیکان در موزه ملی توکیو در سال ۱۹۰۹ به منظور سالگرد ازدواج شاهزاده ساخته شده است و به عنوان نمونه ای برجسته از سبک معماری غربی شناخته می شود. این نمایشگاه در زمان رویدادها و نمایشگاه های موقت باز است.
موزه ملی توکیو
هیسیکان (Heiseikan)
ساختمان هیسیکان نیز به عنوان فضایی برای نمایشگاه های ویژه باستان شناسی ژاپن است. گالری باستان شناسی ژاپن در طبقه اول در مورد تاریخچه ژاپن از دوران باستان تا دوره مدرن به نمایش گذاشته شده است. طبقه دوم به نمایشگاه های ویژه اختصاص داده شده است که نمونه هایی از سفالگری مربوط به حدود ۱۰.۰۰۰ سال قبل از میلاد را به نمایش گذاشته است. قدمت این سفال ها به زمان بعد از جنگ جهانی دوم برمی گردد.
هوریو – جی هوموتسوکان (Horyu-ji Homotsukan)
در این قسمت ۳۱۹ گنجینه اهدا شده از خانه سلطنتی در اتاق ششم نمایش داده می شود. این ساختمان توسط آخرین تکنولوژی حفاظتی ساخته شده است و در سال ۱۹۹۰ پس از بازسازی کامل مجدداً بازگشایی گردیده است.

نحوه دسترسی به موزه ملی توکیو


برای دسترسی به موزه ملی توکیو می توانید از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید؛ در ایستگاه های Ueno یا Uguisudani پیاده شده و با ۱۰ دقیقه پیاده روی به مقصد برسید یا اینکه در ایستگاه متروی Nezu یا Ueno پیاده شوید و با ۱۵ دقیقه پیاده روی به موزه برسید.
موزه ملی توکیو

ساعت و هزینه بازدید از موزه ملی توکیو


ساعت بازدید از موزه ملی توکیو همه روزه به دوشنبه ها از ۹:۳۰ صبح تا ۵ عصر است که برای بازدید از این موزه باید بلیط ورودی تهیه کنید.

جاذبه های دیدنی نزدیک به موزه ملی توکیو


معبد نزو: ۲ کیلومتر
معبد سنسوجی: ۳ کیلومتر
معبد یاسوکونی: ۶ کیلومتر
قلعه ادو: ۷.۳ کیلومتر
باغ ملی شینجوکو گیوئن: ۸.۸ کیلومتر

رستوران های نزدیک به موزه ملی توکیو


رستوران یورینوکی: ۸۰۰ متر
رستوران ان سی: ۱.۳ کیلومتر
رستوران سوشیزانمای: ۲ کیلومتر
کافه رستوران هارد راک: ۲ کیلومتر
رستوران ایچیران: ۲.۲ کیلومتر
رستوران کیوشو: ۳.۶ کیلومتر

هتل های نزدیک به موزه ملی توکیو


هتل توریست این: ۱ کیلومتر
هتل شروود: ۱.۲ کیلومتر
هتل لاندابوت: ۱.۲ کیلومتر
هتل ساکورا کراس: ۱.۸ کیلومتر
هتل آپا: ۱.۸ کیلومتر
هتل ریچموند: ۳ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است