search
menu

راهنمای سفر به ژاپن | صفر تا صد سفر ژاپن

[ پنهان کردن ]
معرفی کشور ژاپن
زبان رسمی مردم ژاپن
دین اکثریت مردم ژاپن چیست؟
شماره تلفن‌های ضروری
سوغاتی های ژاپن
شهرهای مهم و گردشگری ژاپن
مناسبت‌ها و جشن‌های ملی ژاپن
بهترین زمان سفر به کشور ژاپن
آب و هوای کشور ژاپن
حمل و نقل عمومی در ژاپن
شش شرکت فروش سیم‌کارت در کشور ژاپن
امنیت در کشور توریستی ژاپن چگونه است؟
واحد پول ژاپن
انواع ویزای ژاپن
اختلاف ساعت بین ایران و ژاپن
بهترین تفریحاتی که می توانید در ژاپن انجام دهید
کشور ژاپن یکی از جذاب‌ترین کشورها برای سفر کردن است و در این کشور هم‌زمان آرامش و شلوغی، مدرنیته و تاریخ و تمدن باستانی را می‌توانید ببینید. با سفر به کشور ژاپن می‌توانید از غذاهای خوشمزه، معابد جذاب، پارک‌های مل و میراث فرهنگ باستانی این کشور دیدن کنید. اگرچه که سفر به کشور ژاپن می‌تواند هزینه‌بر باشد، اما بایدها و نبایدهایی وجود دارد که با رعایت کردن آن می‌توانید سفر مقرون به صرفه‌تری به این کشور داشته باشید. اگر علاقه دارید به کشور ژاپن سفر کنید و در حال برنامه‌ریزی یک سفر هیجان‌انگیز به این کشور هستید، در این مقاله اطلاعات جامع و کاملی درباره کشور ژاپن و بایدها و نبایدهای سفر به این کشور گنجانده شده‌است.
با مطالعه این مقاله می‌توانید سفری آگاهانه‌تر و لذت‌بخش‌تر به کشور ژاپن داشته باشید.

راهنمای سفر به ژاپن | صفر تا صد سفر ژاپن

معرفی کشور ژاپن


کشور ژاپن از مجموعه‌ای از جزیره‌ها تشکیل شده‌است. این کشور در آسیای شرقی قرار گرفته‌است. ژاپن از شمال با کشور روسیه هم مرز است و از غرب با دریای ژاپن، چین، کره شمالی و جنوبی مرز آبی مشترک دارد. ژاپن کشوری کوهستانی است و آتش‌فشان‌های زیادی در این کشور وجود دارند. در این کشور زلزله‌های زیادی رخ می‌دهد و از این نظر کشوری زلزله‌خیز به حساب می‌آید.

طبق آمارهای ثبت‌شده در سازمان‌های رسمی این کشور در هر سال حدوداً ۱۵۰۰ زلزله را تجربه می کند. حکومت ژاپن پادشاهی مشروطه است و براساس قانون اساسی اداره می‌شود. اقتصاد کشور ژاپن بسیار قدرتمند است و سومین کشور بزرگ اقتصادی دنیا به حساب می‌آید. جمعیت ژاپن حدوداً ۱۲۶ میلیون نفر است و یازدهمین کشور پرجمعیت جهان به حساب می‌آید. مردم ژاپن کشورشان را «نیهوون» می‌نامند. این عبارت به معنی خاستگاه خورشید است.

یکی از تلخ‌ترین اتفاقات در تاریخ ژاپن در پایان جنگ جهانی دوم رخ داد. ژاپن در جنگ جهانی دوم برای مدت طولانی در اقیانوس آرام مشغول به جنگ بود. تااینکه سرانجام شهرهای هیروشیما و ناکازاکی بمباران اتمی شدند.

زبان رسمی مردم ژاپن


زبان رسمی مردم ژاپن «ژاپنی» است. بسیاری از لغات این زبان با زبان چینی یکی است. بااین‌وجود زبان ژاپنی از شاخه ژاپنیک است و ریشه آن با ریشه زبان چینی یکی نیست.

دین اکثریت مردم ژاپن چیست؟


دین اکثریت مردم ژاپن بودیسم و شینتو است. اگرچه که طبق تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۱۸ اکثر مردم این کشور بی دین بودند. بودیسم و شینتو دین اکثریت مردم دین دار ژاپن است.

شماره تلفن‌های ضروری


پیش شماره تلفن کشور ژاپن ۸۱ است. برای تماس با اداره پلیس ژاپن باید شماره ۱۱۰ را بگیرید. شماره تماس با اورژانس کشور ژاپن ۱۱۹ است. برای برقراری تماس با آتش نشانی این کشور باید شماره ۱۱۹ را بگیرید.

سوغاتی های ژاپن


کشور ژاپن سوغاتی‌های جذاب و زیبایی دارد. حتما در سفر به این کشور یکی از سوغاتی‌های زیر را خریداری کنید تا دوستان و نزدیکانتان را نیز از سفرتان خوشحال کنید. در ادامه با سوغاتی‌های این کشور آشنا می‌شویم:

• عروسک‌های ژاپنی


یکی از سوغاتی‌های جذاب و بامزه‌ای که می‌توانید در کشور ژاپن تهیه کنید، عروسک‌های ژاپنی است. از زمان‌های دور عروسک‌ها جایگاه مهمی در فرهنگ مردمان ژاپن داشتند. یکی از معروف‌ترین آن‌ها عروسکی بنام کورِشی (koreshi) است. این عروسک را می‌توانید از شمال کشور ژاپن تهیه کنید. از جنس چوب است و معمولاً به رنگ قرمز ساخته می شوند.

• پوشش سنتی به نام فورُشیکی


یکی از زیباترین سوغاتی‌های کشور ژاپن لباس محلی بنام فورُشیکی furoshiki است. این لباس در عین سادگی بسیار زیبا و هنرمندانه درست می‌شود. این سوغاتی یک تکه پارچه بسیار زیبا است که مواد اولیه آن بسیار باکیفیت هستند. فورُشیکی را می توانید به شکل های مختلف گره بزنید تا تبدیل به یک روسری یا کیف زیبا شود.

راهنمای سفر به ژاپن | صفر تا صد سفر ژاپن

• دستمال های سنتی به نام تِنوگوی


یکی از سوغاتی‌های کشور ژاپن دستمال سنتی بنام تِنوگوی tenugui است. te"" در زبان ژاپنی به معنی دست و" " nugui به معنی تمیزی است. این دستمال از نخ درست می‌شود و اندازه‌ آن حدود ۳۵ ‌در ۹۰ سانتی‌متر است. در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی درست می‌شود. از این دستمال معمولاً برای تمیز کردن دست استفاده می‌شود؛ اما کاربردهای مختلف دیگری نیز در زندگی مردم ژاپنی دارد. این سوغاتی را می‌توانید در هر کجای کشور ژاپن به‌خصوص مغازه‌های سوغاتی فروشی تهیه کنید.

راهنمای سفر به ژاپن | صفر تا صد سفر ژاپن

• ژاکت سنتی به نام هانتِن کیمونو


یکی از سوغاتی‌های جذاب برای افرادی که به لباس‌های ژاپنی علاقه دارند، ژاکتی بنام هانتِن کیمونو hanten kimono)) است. این ژاکت با نخ‌های باکیفیتی درست شده‌است و به‌عنوان یک سوغاتی اصیل ژاپنی شناخته می‌شود. این ژاکت را می‌توان در روزهای سرد زمستان بپوشید.

• پرده های زیبای ژاپنی به نام نُرِن


اگر به کشور ژاپن سفر کنید و به مغازه‌ها و رستوران‌های این کشور بروید، پرده‌ای بسیار زیبایی را در ورودی این مغازه ها مشاهده می‌کنید. این پرده‌های زیبا نُرِن noren)) نام دارند. از این پرده برای جداسازی یک بخش از محیط استفاده می‌کنند و نقش یک درب نیمه باز را دارد.
اگر در میان نزدیکان و دوستانتان افرادی را دارید که به معماری داخلی خانه‌هایشان اهمیت می‌دهند، این سوغاتی زیبا و جذاب را برای آن‌ها خریداری کنید.

راهنمای سفر به ژاپن | صفر تا صد سفر ژاپن

• بادزنگ های ژاپنی به نام فورین


اگر در فصل تابستان به کشور ژاپن سفر کنید، به‌احتمال زیاد صدای بادزنگ هایی که فورین (furin) نام دارند را در جای‌جای شهرهای این کشور می‌شنوید. در ساخت این زنگ‌ها از شیشه استفاده می‌شود و در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف درست می‌شود. طبق آیین و سنت مردمان ژاپن، استفاده از این بادزنگ ها کمک می‌کند تا ارواح خبیث از خانه‌هایشان دور بماند.
اگر کمی به ساختار این بادزنگ دقت کنید، متوجه می‌شوید که معمولاً از آن یک تکه کاغذ آویزان است. مردمان ژاپن بر روی این کاغذ آرزوها و خواسته‌هایشان را می‌نویسند تا زمانی که این بادزنگ صدا می‌دهد، آرزوهایشان به گوش خدایان برسد.

• جعبه های بِنتو


یکی از سوغاتی‌های زیبایی که می‌توانید در سفر خود به کشور ژاپن تهیه کنید جعبه‌هایی به نام بِنتو (bento) است. این جعبه‌ها اولین‌بار در سال ۱۳۰۰ میلادی، زمانی‌که کشاورزان غذایشان را داخل جعبه های کوچک و خوش فرمی می گذاشتند استفاده شد.
با مرور زمان این جعبه‌ها شکل و فرم دیگری پیدا کرد و در تمام بخش های کشور ژاپن رایج شد. در حال حاضر این جعبه‌ها به عنوان سوغاتی نیز به فروش می‌رسد. اگر عاشق فرهنگ ژاپنی هستید یا دوستان و آشنایانی دارید که به این فرهنگ علاقه دارند، می‌توانید برای آن‌ها این ظروف زیبا را به همراه چوب‌های غذاخوری ژاپنی هدیه بگیرید.

راهنمای سفر به ژاپن | صفر تا صد سفر ژاپن

• ظروف سرامیکی ژاپنی


اگر به هنر کشور ژاپن علاقه دارید، حتما در سفر به این کشور ظروف سرامیکی جذاب ژاپنی را خریداری کنید. هنر و ظرافت به‌کاررفته در طراحی و ساخت ظروف‌های سرامیکی کشور ژاپن شهرت جهانی دارند. اگر دوستان و آشنایانی دارید که خانه‌دار هستند و ظروف سرامیک زیبای ژاپنی برایشان جذاب است، این ظروف را برایشان به سوغات ببرید.

راهنمای سفر به ژاپن | صفر تا صد سفر ژاپن

• وسایل الکترونیکی ژاپنی


یکی از بهترین وسایلی که می‌توانید در کشور ژاپن تهیه کنید و به‌عنوان سوغات برای دوستان و آشنایانتان ببرید، وسایل الکترونیکی ژاپنی است. در این کشور می‌توانید بهترین وسایل الکترونیکی را خریداری کنید. برندهای مشهور وسایل الکترونیکی ژاپنی شهره جهانی دارند. یکی از بهترین وسایل الکترونیکی که می‌توانید برای خود یا دوستان و آشنایانتان در این شهر تهیه کنید، دوربین‌های عکس‌برداری یا تلفن‌های همراه ژاپنی است.
این وسایل را می‌توانید در شهر توکیو و در مراکز خریدی مثل یودو باشی کِمَرا yodobashi camera بیگ کَمِرا (big camera) و یا مادا دِنکی (yamada denki) بگیرید.

نکته: در هنگام خرید وسایل الکترونیکی در ژاپن به این نکته دقت کنید که معمولاً وسایل الکترونیکی که در این کشور ساخته می‌شود برای مصرف مردم ژاپن است و باتری های ۱۱۰ ولتی دارند. ممکن است این ولتاژ در ایران کارایی نداشته باشد. پس حتما در هنگام خرید این وسایل یک تبدیل نیز خریداری کنید.

• لباس سنتی ژاپنی به نام یوکاتا


یکی از سوغاتی‌های زیبا و جذابی که می‌توانید در سفر به ژاپن خریداری کنید، لباس محلی به نام یو کاتا (yokata) است. این لباس از نخ درست می‌شود و یک نوع لباس تابستانه است. مردم ژاپن این لباس را معمولاً برای شرکت در جشن‌های شان استفاده می‌کنند. قیمت این لباس از ده‌هزار تا ۴۰ هزار یِن است.

در ادامه نام سوغاتی‌های دیگر کشور ژاپن را مشاهده می‌کنید:
• صندل های ژاپنی به نام گِتا geta
• بادبزن های سنتی ژاپن به نام سِنسو sensu
• کانزاشی (kanzashi)؛ یک نوع زیورآلات مخصوص مو
• عود های ژاپنی
• مانِکی نِکو (maneki neko)؛ مجسمه معروفی که به شکل گربه درست می شود.
• چاپستیک؛ چوب های غذاخوری ژاپنی
• شکلات کیت کَت
• خوراکی ژاپنی به نام پاکی pocky))
• خوراکی ژاپنی به نام توکیو بِنانا (tokyo banana)
• خوراکی خوشمزه ای به نام موچی (mocha)

شهرهای مهم و گردشگری ژاپن



یوکوهاما


شهر یوکوهاما دومین شهر بزرگ کشور ژاپن است. این شهر ۳۰ دقیقه با توکیو فاصله دارد. یوکوهاما در کنار یک خلیج زیبا قرار گرفته‌است. یوکوهاما شهر چندملیتی است. جوامع خارجی مختلفی در این شهر وجود دارد. این تنوع را در معماری‌ ساختمان های این شهر نیز مشخص است. در این شهر می‌توانید مزه غذاهای فرهنگ‌های مختلف را امتحان کنید.
یکی از بهترین تفریحاتی که می‌توانید در این شهر امتحان کنید، پیاده‌روی کردن در خیابان‌های زیبای آن است.

راهنمای سفر به ژاپن | صفر تا صد سفر ژاپن

فوکواکا


یکی از شهرهای جذاب کشور ژاپن برای بازدید و گشت‌وگذار شهر فوکواکا نام دارد. شهر فوکواکا از ادغام دو شهر به وجود آمده‌است. در این شهر چندین موزه‌ی بزرگ، رستوران‌هایی با منوهای هوس برانگیز، تیم‌های بیسبال معروف ژاپن وجود دارد. چندین معبد نیز در این شهر قرار دارد که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست.

سِندای


اگر دوست دارید در سفر به کشور ژاپن فستیوال‌های رنگارنگ و هیجان‌انگیز این کشور را از نزدیک ببینید، به شهر سندای (sendai) بروید. یکی از جشن هایی که در این شهر برگزار می شود جشن تاناباتا است. به این جشن، جشن ستاره نیز می‌گویند. این جشن در روز هفتم، ماه هفتم سال برگزار می‌شود. طبق اعتقادات مردم چین در این روز ستاره های کرکس نشسته (vega) و ستاره کرکس پرنده altair به هم می رسند.
اگر هم قصد دیدن مردم محلی ژاپن را دارید، این شهر این امکان را برای شما مهیا می‌کند. در شهر سندای ژاپن زندگی شبانه پرزرق‌وبرقی در جریان است.

ساپورو


یکی از شهرهای جذاب برای بازدید در کشور ژاپن، شهر ساپورو نام دارد. در این شهر رستوران‌های جذابی وجود دارد که غذاهای ژاپنی سرو می‌کنند. مراکز خرید بزرگی در شهر ساکورا وجود دارد. اگر قصد بازار گردی در کشور ژاپن را دارید می‌توانید به این مراکز خرید سر بزنید. زندگی شبانه‌ی این شهر نیز نظر شما را به خود جلب خواهد کرد. معمولاً گردشگران در این شهر توقف می‌کنند تا بتوانند از کوه‌های جذاب و چشمه‌های آبگرم اطراف این شهر دیدن کنند.
یکی از فستیوال‌های معروفی که در این شهر برگزار می‌شود فستیوال برف نام دارد. در این زمان گردشگران زیادی برای شرکت در این فستیوال راهی شهر ساکورا می‌شوند.

اُساکا


شهر اساکا (Osaka) یکی از شهرهای جذاب کشور ژاپن برای گشت‌وگذار است. اگر دوست دارید با هنر و موسیقی محلی ژاپن بیشتر آشنا شوید، این شهر این امکان را برای شما مهیا کرده‌است. می‌توانید به رستوران‌های اوساکا سر بزنید و غذاهای خوشمزه‌ی آن را امتحان کنید یا غذاهای خیابانی این شهر را امتحان کنید تا با دست‌پخت آشپزان محلی ژاپن بیشتر آشنا شوید. البته بازدید از جاذبه‌های دیدنی اوساکا را نیز از دست ندهید.

نارا


یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ژاپن شهر نارا nara)) نام دارد. این شهر در گذشته پایتخت کشور ژاپن بوده‌است. شهر نارا زادگاه فرهنگ و تمدن ژاپن است. اگر به دیدن آثار تاریخی علاقه دارید و دوست دارید به شهری سفر کنید که تمدن و تاریخ کشور ژاپن از آن‌جا برخاسته است، شهر نارا بهترین گزینه برای شما است.
مجسمه بزرگ بودا در معبد تودای جی todai ji این شهر قرار دارد.
در شهر نارا معابد مختلفی وجود دارد که با بازدید از آن‌ها می‌توانید با معماری و هنر مردمان ژاپن بیشتر آشنا شوید. معمولاً معابد در وسط تپه‌های سرسبزی قرار گرفته‌اند که جذابیت بازدید از آن‌ها را دو چندان می کند.

کانازاوا


اگر دوست دارید از معابد زیبای ژاپن دیدن کنید و بازدید از موزه‌های این کشور برایتان لذت‌بخش است، به شهر کانازاوا kanazawa بروید. اگر می خواهید در این شهر به گشت‌وگذار بپردازید، حتما از محله سامورایی‌ها دیدن کنید. در این شهر آثار تاریخی و جاذبه‌های فرهنگی مختلفی وجود دارد که می‌تواند ساعت‌ها شمارا سرگرم کند.
یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر کاناگاوا باغ ژاپنی کنرو کو-ان kenroku_en است. این باغ یکی از ۳ باغ مشهور کشور ژاپن است و در داخل آن یک قلعه جذاب قرار گرفته‌است.

هیروشیما


یکی از جذاب‌ترین و در عین حال تلخ‌ترین شهرهای ژاپن برای بازدید کردن شهر هیروشیما است. در تاریخ ششم آگوست سال ۱۹۴۵ بمب اتم این شهر را با خاک یکسان کرد و بعد از این فاجعه هیروشیما به‌طور کامل تخریب شد ولی اکنون تبدیل به یک شهر مدرن شده‌است.
اکثر گردشگران برای بازدید از موزه و بنای یادبود صلح به این شهر می‌آیند تا یاد و خاطره‌های جان‌باختگان این حادثه تلخ تاریخی را زنده کنند. بااین‌وجود در شهر هیروشیما مکان‌های دیدنی دیگری نیز وجود دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به جزایر اطراف هیروشیما نظیر جزیره «میا جیما» اشاره کرد.

کیوتو


یکی از زیباترین و جذاب‌ترین شهرهای کشور ژاپن که شهر کیوتو نام دارد. کیوتو در گذشته پایتخت این کشور نیز بوده‌است. در این شهر دوهزار معبد و زیارتگاه وجود دارد. اگر دوست دارید خانه‌های سنتی کشور ژاپن را ببینید، حتما به این شهر بروید. کوچه‌های سنگفرش‌شده پر پیچ‌وخم در کنار خانه‌های چوبی با سقف‌های جذاب و سنتی تمام آن‌چیزی است که می تواند سفر شما به کشور ژاپن را جذاب‌تر و هیجان‌انگیزتر کند. شهر کیوتو پایتخت معنوی و فرهنگی کشور ژاپن است.
جاذبه‌های این شهر محدود به خانه‌های سنتی نمی‌شود و کافه‌های جذاب و رستوران‌هایی با منوهای هوس برانگیز نیز بخشی از جاذبه های این شهر به حساب می آیند.

توکیو


نوبتی هم باشد نوبت به پایتخت کشور ژاپن، شهر توکیو است. در این شهر ۴۰ میلیون نفر زندگی می‌کند و یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای جهان است. به‌احتمال زیاد در کارتون‌ها، فیلم‌ها و بازی‌های ژاپنی خیابان‌های شلوغ، مغازه های به هم چسبیده، آسمان‌خراش‌هایی که با تابلوهای تبلیغاتی رنگ‌آمیزی شده‌اند را دیده‌اید؛ زمانی‌که به شهر توکیو سفر کنید می توانید این تصاویر را از نزدیک ببینید.
شهر توکیو یکی از پیشرفته‌ترین شهرهای جهان است. بااین‌وجود می‌توانید در کوچه‌پس‌کوچه‌های این شهر قدم بزنید و با غذاخوری های قدیمی و سنتی این شهر روبرو شوید. یکی از بهترین تجربیاتی که می‌توانید در این شهر داشته باشید، شکم گردی است. اگر هم اهل بازار گردی باشید، در این شهر بازارهای بزرگی وجود دارد که می‌توانید به آن‌ها سر بزنید. برای آشنایی بیشتر با این شهر می توانید مقاله راهنمای سفر به توکیو را مطالعه کنید.

غذاهای معروف ژاپن

کشور ژاپن غذاهای محلی متنوع و خوشمزه‌ای دارد. شاید اولین تصوری که از غذاهای ژاپنی به ذهنتان برسد، ماهی و برنج است. اما با خواندن ادامه این بخش، نظر تان نسبت‌به غذاهای محلی ژاپن تغییر می کند.

سوشی


یکی از غذاهای معروف کشور ژاپن سوشی (sushi) نام دارد. برای درست کردن این غذا از برنج، سرکه، غذاهای دریایی مختلف، سبزیجات و جلبک استفاده می‌شود. سوشی را همراه با سس سویا یا واسابی (ترب ژاپنی) سرو می‌کنند. بسته به مواد خوراکی که برای درست کردن سوشی استفاده می‌شود، این غذای محلی نام‌های مختلفی نظیر نیگیری سوشی ، ماکی سوشی، اُشی سوشی و چند نام دیگردارد.

راهنمای سفر به ژاپن | صفر تا صد سفر ژاپن

ساشیمی


یکی از غذاهای معروف کشور ژاپن ساشیمی (sashimi) نام دارد. برای درست کردن این غذا از ماهی خام یا غذاهای دریایی دیگر استفاده می‌شود. ساشیمی را به همراه ترب ژاپنی یا سس سویا سرو می کنند. معمولاً در کنار این غذا تربچه نیز قرار می‌دهند.

رامِن


یکی از غذاهای محلی معروف کشور ژاپن رامن ramen نام دارد. رامِن شامل یک کاسه نودل می شود که با سس سویا و مواد اولیه دیگری سرو می‌شود. مهم‌ترین مواد اولیه‌ای که در این غذای محلی استفاده می‌شود پیاز سبز، گوشت خوک، جلبک دریایی و تخم‌مرغ است. این غذا را می‌توانید در رستوران‌های ژاپن در طعم های معمولی تا تند سفارش دهید.

تِمپورا


یکی از غذاهای سرخ‌شده ژاپنی تِمپورا tempora نام دارد. این غذا از غذاهای دریایی و سبزیجات درست می‌شود. برای خوشمزه‌تر کردن آن سس سویا، زنجبیل و شکر را ترکیب می کنند و به شکل سس بر روی آن می ریزند. باوجود این‌که این غذا را سرخ می‌کنند اما موقع خوردن هیچ طعم و مزه‌ای از روغن را بر روی آن احساس نخواهید کرد.

کارِ رای سو


(kare raisu) یکی دیگر از غذاهای معروف کشور ژاپن است. این غذا از ترکیب برنج و ادویه کاری درست می‌شود. برای درست کردن آن از گوشت و سبزیجات مختلف نیز بهره می‌گیرند. پیاز، هویج و سیب‌زمینی ازجمله سبزیجات پایه در این غذای محلی است. مرغ، گوشت خوک و گوشت گاو نیز از جمله گوشت‌های رایجی است که در پخت این غذا استفاده می‌شود. معمولاً این غذا را در ۳ سطح معمولی، تند و خیلی تند سرو میکنند.

اُکُنُ می یا کی


((okonnomiyaki جزو غذاهای محلی کشور ژاپن است. این دسر چیزی شبیه‌به پن‌کیک است؛ اما برای سرو آن به‌طور کامل فشرده می‌شود و مواد اولیه آن بسیار متنوع‌تر و بیشتر از پن‌کیک های معمولی است که تابه‌حال خورده‌اید.
برای درست کردن این خوراکی خوشمزه از آرد، سیب‌زمینی شیرین و تخم‌مرغ استفاده می‌شود. معمولاً مواد دیگری نظیر پیاز، گوشت گاو، سبزیجات، پنیر ، میگو و ماهی مرکب نیز به این غذا افزوده می‌شود. در بعضی از رستوران‌های کشور ژاپن سرآشپز به بالای میز شما می‌آید و شما می‌توانید سرآشپز را در درست کردن این غذای خوشمزه همراهی کنید.

شاپو شاپو shabu shabu


شاپو شاپو جزو غذاهای محبوب گردشگران در سفر به ژاپن است. برای درست کردن این غذا از گوشت قرمز و حیوانات دریایی استفاده می‌شود. نودل، سبزیجات و توفو دیگر مواد اولیه لازم برای درست کردن این غذا است. روش خوردن این غذا کمی متفاوت و درعین‌حال جذاب است. شما باید به وسیله چوب‌های غذاخوری ژاپنی یک تکه گوشت خام یا سبزی را بردارید و داخل ماهی‌تابه‌ای کنید که در آن آب جوش ریخته شده‌است. زمانی‌که این تکه گوشت یا سبزیپخته شد، می توانید آن را از درون ماهتابه بردارید و بر روی آن مقداری سس دریایی بریزید و به همراه برنج میل کنید.

سوپ میسو


یکی از غذاهای خوشمزه ژاپنی که معمولاً در کنار یک غذای اصلی سرو می‌شود، سوپ میس miso soup نام دارد. برای درست کردن این سوپ از سویای تخمیر شده و ماهی استفاده می‌شود. درمیان مواد اولیه‌ای که برای درست کردن این سوپ استفاده می‌شود می‌توان به توفو، پیاز ، سیب‌زمینی، هویج، جلبک دریایی و ترب اشاره کرد. معمولاً این سوپ را در کنار یک‌کاسه برنج و ۱ یا ۲ نوع غذای دیگر سرو می‌کنند.

یاکیتوری


یکی از غذاهای سنتی کشور ژاپن یاکیتوری (yakitori) نام دارد. در زمان‌های قدیم برای درست کردن این غذا از گوشت پرندگان استفاده می‌شد. اما اکنون این غذا را با گوشت گاو، ماهی یا خوک درست می‌کنند. برای درست کردن آن گوشت و سبزیجات را سیخ می‌کنند و روی آتش کباب می کنند. این غذا را با سس سنتی ای به نام تری یاکی (teriyaki) سرو می‌کنند.

راهنمای سفر به ژاپن | صفر تا صد سفر ژاپن

اُنیگیری


یکی از معروف‌ترین خوراکی‌های کشور ژاپن اُنیگیری (onigiri) است. تقریباً در هر کجای ژاپن که باشید، می‌توانید این خوراکی خوشمزه را پیدا کنید. اُنیگیری از برنج، مرغ، گوشت ماهی، گوشت خوک، تخم‌مرغ، سبزیجات و جلبک دریایی درست می‌شود.
در بعضی از رستوران های ژاپن این خوراکی محلی را فقط با برنج، سس، سبزیجات، لوبیا و نوعی چاشنی ژاپنی بنام فوری کاکه درست می‌کنند.
این میان وعده ژاپنی را می‌توانید از سوپرمارکت و یا غذاخوری هایی که فقط اُنیگیری درست می کنند، پیدا کنید.

اودُن


یکی از خوراکی‌های خوشمزه‌ی ژاپن اودُن udon نام دارد. این غذا نودل باریکی است که از آرد گندم درست می‌شود. این غذا معمولاً در ظرفی مملو از چاشنی های ژاپنی بنام داشیdashi و میرین mirin، سس سویا و تره پیاز سرو می شود. این غذا را می‌توان سرد یا گرم میل کرد. اودُن غذای معمول کارمندان و دانش‌آموزان کشور ژاپن است. چراکه خیلی سریع خورده می‌شود. این غذا معمولاً به‌عنوان وعده ناهار استفاده می‌شود.
اودُن را می توانید از غذاخوری های ژاپن که فقط اودُن درست می کنند، پیدا کنید. معمولاً برای خرید این غذا عده‌ی زیادی جلوی غذاخوری های آن ایستاده‌اند.

در ادامه نام غذاها و خوراکی های محلی دیگر کشور ژاپن را مشاهده می‌کنید:
• سوبا ((soba: نوعی نودل است.
• جیودون ((gyudon : ترکیبی از برنج، گوشت گاو و مخلفات دیگر است.
• چای ماچا
• شیرینی های ژاپنی که معمولاً با لوبیا و پودر ماچا درست می‌شود.
• گیوزا gyoza)) نوعی پیراشکی ژاپنی است که به ۳ صورت آب‌پز، کمی سرخ‌شده و سرخ‌شده به فروش می‌رسد.

مناسبت‌ها و جشن‌های ملی ژاپن


اگر دوست دارید زمان به کشور ژاپن سفر کنید که بتوانید در جشن‌ها و فستیوال‌های بین‌المللی آن شرکت کنید و بیشتر با حال‌وهوای مردمان این شهر و آداب‌ورسوم آن‌ها آشنا شوید، این بخش از مقاله را با دقت بخوانید و برنامه سفر خود را طوری تنظیم کنید که در تاریخ جشن‌هایی که در ادامه نام می‌بریم به ژاپن بروید.

شُگاتسو (جشن سال نو)


جشن سال نوی ژاپنی یکی از مهم‌ترین جشن‌هایی است که در کشور ژاپن برگزار می‌شود. این جشن هم‌زمان با جشن سال نو میلادی در اول ماه ژانویه برگزار می‌شود. تنها تفاوت آن با کشورهای غربی در این است که از چند روز قبل‌ تا چند روز بعد از این تاریخ، در کشور ژاپن جشن سال نو ادامه دارد. مردم ژاپن برای جشن گرفتن سال جدید غذاهای محلی ژاپنی می خورند.

در نیمه‌شب، معابد بودایی این کشور ۱۰۸ بار زنگ معبد را به صدا در می‌آورند. بزرگ‌ترها به کوچک‌ترها مقداری پول به‌عنوان عیدی هدیه می‌دهند. خانواده‌ها دور هم جمع می‌شوند.
جشن سال نو در کشور ژاپن از سی‌ام ماه دسامبر تا سوم ماه ژانویه ادامه پیدا می‌کند. این جشن در همه شهرهای کشور ژاپن اجرا می‌شود اما مهم‌ترین مرکز آن پایتخت ژاپن یعنی توکیو است.

سِتسوبون(جشن پرتاب لوبیا)


یکی از جشن‌های قدیمی که در کشور ژاپن برگزار می‌شود، جشن سِتسوبون setsubun نام دارد. این جشن اکنون تبدیل به یک رویداد تلویزیونی شده‌است. پول زیادی برای برگزاری این جشن و فیلم‌برداری از آن در شهرهای مختلف ژاپن، خرج می‌شود. جشن پرتاب لوبیا در معابد این کشور برگزار می‌شود. در زمان برگزاری آن، پول و شکلات بر سر جمعیت ریخته می‌شود.

در جشن سِتسوبون، مردم ژاپن در خانه‌هایشان لوبیا بر سر یکدیگر پرت می‌کنند و این رفتار برای دور کردن ارواح خبیثه از عزیزانشان است. در این جشن یک نفر در خانه ماسک شیطانی به صورت می‌زند و نقش یک فرد شیطانی را بازی می‌کند. بقیه سر او فریاد می‌زنند که بیرون برو. تا زمانی‌که او به بیرون از خانه نرود، بر سر او لوبیا پرت می‌کنند.
این جشن در روز سوم و چهارم ماه فوریه برگزار می‌شود. جشن سِتسوبون در اکثر معابد ژاپن برگزار می‌شود.

هانامی(جشن شکوفه های گیلاس)


یکی دیگر از جشن‌های ملی کشور ژاپن جشن هانامی (جشن شکوفه های گیلاس) نام دارد. این جشن یکی از جشن‌های سنتی و قدیمی ژاپن است. هانامی در لغت به‌معنای «گل نگری» یا «تماشای گل‌ها» است. هزاران نفر از مردم ژاپن در فصل بهار درست زمانیکه درختان این کشور شکوفه می‌دهند، بر زیر درختان می‌نشینند و دور هم غذا و نوشیدنی می‌خورند. این جشن روز و شب ادامه دارد.

درزمان برگزاری جشن هانامی، در تمام پارک‌های ژاپن، دسته‌دسته خانواده‌ها و گروه‌هایی را مشاهده می‌کنید که در زیر درختان نشسته‌اند و مشغول خوردن غذا و گپ زدن هستند.
فستیوال شکوفه‌های گیلاس محدود به برگزاری پیک‌نیک در زیر درختان نمی‌شود. در مدت‌زمان برگزاری این فستیوال، آهنگ‌های محلی، رقص‌های سنتی، مراسم ها و نمایش های جذابی در شهر های مختلف ژاپن برگزار می شود.
این جشن ملی معمولاً بین ماه مارس و مه برگزار می‌شود. معمولاً در شهرهای جنوبی ژاپن، شکوفه‌ها زودتر خودشان را نشان می‌دهند.

هفته طلایی


یکی از بزرگ‌ترین جشن‌هایی که در کشور ژاپن برگزار می‌شود، هفته طلایی golden week است. در این هفته که از اواخر ماه آوریل تا ششم ماه مه ادامه دارد، جشن‌های مختلفی، پشت سر هم در کشور ژاپن برگزار می‌شود. در این مدت کشور ژاپن به‌شدت شلوغ می‌شود و باید از چند ماه عقب‌تر، برای رزرو بلیط هواپیما و هتل های ژاپن اقدام کنید. بسیاری از کسب‌وکارها به مدت یک هفته تعطیل می شوند. معابد و جاذبه‌های گردشگری شهرهای ژاپن در این مدت به‌شدت شلوغ می‌شوند.

اولین جشن مربوط به هفته طلایی روز شوا showa day در ۲۹ ماه آوریل است. در این روز امپراتور هیرو شیتو به دنیا آمده‌است. این روز به تاریخ آشفته کشور ژاپن در زمان‌های گذشته اشاره دارد. جشن بعدی روز یادبود قانون اساسی است که در سومین روز از ماه مه برگزار می‌شود. در چهارم ماه مه، روز فضای سبز در کشور ژاپن است. یک روز بعد یعنی روز پنجم ماه مه، روز کودکان است.

اگر چه که تک‌تک این جشن‌ها به‌تنهایی جشن بزرگ و باشکوهی به حساب نمی‌آیند، اما قرارگیری آن‌ها در کنار یکدیگر باعث شده تا مردم محلی ژاپن و کاسبان و صاحبان مغازه ها بخواهند یک هفته را تعطیل کنند. تمام شهرهای کشور ژاپن در این مدت این جشن را برگزار می‌کنند.

اُبُن


یکی از معروف‌ترین جشن‌های تابستانی کشور ژاپن جشن اُبُن نام دارد. اُبُن جشنی سه‌روزه است که در آن برای تسلی دادن روح‌های مردگان، مردم این کشور به معابد و قبور گذشتگان شان سر می‌زنند و برای کمک به ارواح گذشتگان فانوس روشن می‌کنند.

هدف از این مراسم خوشحال کردن ارواح گذشتگان است و برگزاری آن برای خانواده‌های این کشور اهمیت زیادی دارد. در این ۳ روز کسب‌وکارهای این کشور تعطیل می‌شوند و معمولاً به خاطر شلوغی زیاد، سیستم حمل‌ونقل کمی به مشکل بر می‌خورد.

معابد کشور ژاپن در مدت‌زمان برگزاری این مراسم بسیار شلوغ می‌شوند. این مراسم معمولاً در فصل تابستان برگزار می‌شود. اما نواحی مختلف کشور ژاپن در تاریخ‌های مختلف آن را اجرا می‌کنند. در برخی از شهرها در پانزدهم ماه جولای و در برخی دیگر در پانزدهم ماه آگوست این مراسم برگزار می‌شود.

جشن تولد امپراطور


امپراتور کشور ژاپن، آکی هیتو akihito ، در ۲۳ ام ماه دسامبر سال ۱۹۳۳ به دنیا آمده‌است. روز تولد این امپراتور یکی از جشن‌های ملی در کشور ژاپن است. از سال ۱۹۴۸ این روز در تعطیلات رسمی کشور ژاپن به ثبت رسید و از آن زمان به بعد تعداد زیادی از مردم ژاپن در روز سوم ماه دسامبر به کاخ سلطنتی شهر توکیو می‌روند.

در این روز امپراتور ژاپن به‌همراه اعضای خانواده‌اش در بالکن کاخ می ایستند تا مردم آن ها را ببینند. این روز (به همراه یک روز دیگر از سال) تنها روزهایی از سال هستند که درهای کاخ سلطنتی به روی عموم گشوده می‌شود تا مردم بتوانند به حیاط داخلی آن راه پیدا کنند .

بهترین زمان سفر به کشور ژاپن


بهترین زمان سفر به کشور ژاپن در فصل بهار بین ماه‌های مارس تا مه و در فصل تابستان بین ماه‌های سپتامبر تا نوامبر است. در این زمان طبیعت کشور ژاپن بسیار زیبا و دیدنی می‌شود. درختان گیلاس شکوفه می‌دهند. همچنین می‌توانید پاییز کشور ژاپن را از نزدیک ببینید. اما به این نکته توجه کنید که در این زمان، شهرهای ژاپن بسیار شلوغ می‌شوند.
اگر به طبیعت‌گردی علاقه دارید، می‌توانید در ماه‌های ژوئن تا آگوست به کشور ژاپن سفر کنید. در این مدت زمان می‌توانید به پارک‌های ملی هوکایدو Hokkaido)) و رشته کوه‌های آلپ ژاپن بروید.

اگر می‌خواهید تجربه متفاوتی از سفر به کشور ژاپن بدست آورید، در فصل زمستان (ماه‌های دسامبر تا فوریه ) به شهرهای شمالی کشور ژاپن بروید. در این مدت زمان مردم برای گذراندن روزهای سرد سال، فستیوال‌ها و رویدادهای مختلفی را برگزار می‌کنند.
همچنین اگر قصد شرکت در جشن‌های ملی ژاپن را دارید بهتر است که تاریخ سفر خود را طوری تنظیم کنید که در ‌زمان برگزاری جشن‌هایی که در بخش پیش توضیح دادیم، در کشور ژاپن حضور داشته باشید.

آب و هوای کشور ژاپن


کشور ژاپن یک کشور جزیره‌ای است که از عرض‌های جغرافیایی بالا تا عرض‌های جغرافیایی پایین‌ کشیده شده‌است و همین موضوع باعث تنوع آب‌وهوایی در بخش‌های گوناگون این کشور شده‌است. طول کشور ژاپن از شمال تا جنوب به ۳ هزار کیلومتر می‌رسد. بطور کلی آب‌وهوای این کشور معتدل است. بخش‌های شمالی این کشور زمستان‌های طولانی‌تر و سردتری دارند؛ درحالی‌که شهرهای جنوبی، تابستان‌های گرم‌تر و زمستان‌های معتدل‌تری دارند.
در فصل تابستان معمولاً در کشور ژاپن طوفان‌ها و گردبادهای عظیمی رخ می‌دهد. به دلیل زلزله‌های شدید زیرآبی که در اقیانوس‌های اطراف این کشور ایجاد می‌شود، گاه سونامی های مختلفی روانه شهرهای این کشور می شوند.

حمل و نقل عمومی در ژاپن


سیستم حمل‌ونقل عمومی در کشور ژاپن یکی از بهترین سیستم‌های حمل‌ونقل در جهان است و به‌راحتی می‌تواند مسافران زیادی را در بخش‌های مختلف این کشور جابه‌جا کند. در کشور ژاپن می‌توانید از قطار، اتوبوس و تاکسی و مترو برای رفتن به مکان‌های دیدنی این کشور استفاده کنید. همچنین می‌توانید از هواپیما و قطار سریع السیر ژاپن که با نام شینکانسِن ((shinkansen شناخته می‌شود، استفاده کنید. سیستم حمل‌ونقل کشور ژاپن در عین کارآیی بالا و کیفیت بالای خدماتش گران نیز هست.

برای این‌که بتوانید از سیستم حمل‌ونقل کشور ژاپن به‌راحتی استفاده کنید، لازم است که کارت‌هایی را به نام آی سی ic card تهیه کنید. با استفاده از این کارت‌ها می‌توانید در شهرهای مهم و بزرگ کشور ژاپن از قطار، مترو و اتوبوس استفاده کنید. از این کارت می‌توانید در فروشگاه‌ها و رستوران‌های این کشور نیز استفاده کنید.

اگر به شهرهای توکیو، اوساکا، ناگویا و کیوتو سفر می‌کنید، می‌توانید از سیستم متروی ژاپن استفاده کنید تا به‌راحتی در بخش‌های مختلف این شهرها جابه جا شوید. ایستگاه‌های متروی موجود در شهرهای بزرگ کشور ژاپن در نزدیکی مراکز خرید، بخش‌های تجاری شهر و جاذبه‌های گردشگری قرار گرفته‌اند.

راهنمای سفر به ژاپن | صفر تا صد سفر ژاپن

شش شرکت فروش سیم‌کارت در کشور ژاپن


شرکت‌های مختلف ارتباطی در کشور ژاپن وجود دارند که سیم‌کارت‌ به گردشگران و شهروندان ژاپنی ارائه می دهند.

وایرلس ژاپن


هزینه استفاده از سیم‌کارت‌های وایرلس ژاپن japan wireless)) برای ۱ ماه معادل ۳۲۷۸ ین است. هزینه راه‌اندازی این سیم‌کارت برابر با ۳ هزار ین می‌شود. این سیم‌کارت برای ۱ ماه حدود ۱۰ گیگابایت ظرفیت دارد. از شبکه ۴g lite استفاده می کند.تماس داخلی با سیم‌کارت های این شرکت رایگان است و امکان تماس بین‌المللی به وسیله این سیم‌کارت وجود ندارد.

یولو موبایل


هزینه استفاده از سیم‌کارت های شرکت یولو موبایل yolo mobile)) به‌ازای هر ماه ۳۸۲۸ ین است. برای فعال‌سازی سیم‌کارت‌های این شرکت باید ۳۳۰۰ ین بپردازید. مقدار داده در دسترس شما حدود ۶ گیگابایت است. شبکه‌ای که سیم‌کارت های این شرکت از آن استفاده می‌کنند lte است. برای تماس‌های داخل کشور ژاپن به‌ازای هر دقیقه باید ۴۰ ین هزینه کنید. با استفاده از سیم کارت‌های این شرکت نمی‌توانید تماس بین‌المللی داشته باشید.

مُبال


هزینه استفاده از سیم‌کارت‌های شرکت مُبال (mobal) به‌ازای هر ماه برابر با ۴۵۰۰ ین است. برای فعال‌سازی سیم‌کارت‌های این شرکت باید ۳ هزار ین پول بپردازید. حجم داده آن ها ۷ گیگابایت است. سیم‌کارت‌های شرکت مُبال از شبکه ۴g lte استفاده می‌کنند. درصورتی‌که بخواهید با سیم‌کارت‌های این شرکت تماس داخلی برقرار کنید، به‌ازای هر دقیقه باید ۲۹ ین هزینه کنید. اگر هم بخواهید با این سیم‌کارت ها تماس‌ بین‌المللی داشته باشید، باید به‌ازای هر دقیقه ۶۵ ین بپردازید.

موبایل جی تی اِن


هزینه استفاده از سیم کارت‌های شرکت جی‌تی ان موبایل gtn mobile)) به‌ازای هر ماه برابر با ۲۷۲۸ ین اسب. برای فعال‌سازی سیم‌کارت‌های این شرکت باید ۳۸۵۰ ین پول پرداخت کنید. حجم داده سیم‌کارت‌های این شرکت برابر با ۱۰ گیگابایت است. از شبکه ۴جی پشتیبانی می‌کند. برای برقراری تماس‌های داخلی باید به‌ازای هر دقیقه ۴۴ ین و تماس‌های بین‌المللی به‌ازای هر دقیقه ۴۴ تا ۲۵۴ ین بپردازید.

آی آی جِی میو


یکی یکی از شرکت‌های ارتباطی در کشور ژاپن IIJ Mio)) است. هزینه استفاده از سیم‌کارت‌های این شرکت به‌ازای هر ماه معادل با ۱۷۶۰ ین است. برای فعال‌سازی سیم‌کارت‌های آن باید ۳۳۰۰ ین پول خرج کنید. حجم بسته‌های این سیم‌کارت برابر با ۳ گیگابایت است. این سیم‌کارت می‌تواند از شبکه‌های LTE۳G یا LTE۴G استفاده کند. برای تماس‌های داخلی در کشور ژاپن باید به‌ازای هر دقیقه ۴۴ ین بپردازید. اگر بخواهید با این سیم‌کارت‌های این شرکت، تماس بین‌المللی داشته باشید، در هر تماس به‌ازای هر دقیقه باید ۶۸ ین بپردازید.

ساکورا موبایل


یکی دیگر از شرکت‌های ارتباطی کشور ژاپن ساکورا موبایل (sakura mobile) نام دارد. هزینه استفاده از سیم‌کارت‌های این شرکت به‌ازای هر ماه برابر با ۳۲۷۸ ین و هزینه فعال‌سازی آن ۵۵۰۰ ین است. حجم داده سیم‌کارت‌های این شرکت ۴ گیگابایت است و از شبکه ۴جی پشتیبانی می‌کند. برای تماس‌های داخلی به‌ازای هر دقیقه ۴۴ ین و برای تماس‌های بین‌المللی به‌ازای هر دقیقه حداقل ۶۸ یِن پول پرداخت کنید .

امنیت در کشور توریستی ژاپن چگونه است؟


کشور ژاپن برای سفر کردن کشور بسیار امنی به حساب می‌آید. نرخ جرم و جنایت در این کشور در مقایسه با بسیاری از کشورهای غربی کمتر است. جرم‌های خیابانی در ژاپن حتی در نیمه‌شب نیز بسیار کم است. اما نمی‌توان گفت که جرم و جنایت اصلا در این کشور وجود ندارد. زمانی‌که در خیابان‌های ژاپن درحال راه رفتن هستید، به خصوص در محیط های شلوغ تر، حتما حواستان به اشیاء گران بهاء هایی که با خود حمل می‌کنید، باشد.

اگر عصر به بعد در شهرهای ژاپن به گشت‌وگذار بپردازید با افراد مختلفی مواجه می‌شوید که مست هستند. آمار جرم و جنایت مرتبط با افراد مست در این کشور پائین است و نمی‌توان این‌موضوع را مشکل اساسی در نظر گرفت. اما بهتر است که در ذهن خود این‌موضوع را به یاد داشته باشید.

در شهرهای بزرگ این کشور چندین محله قرمز وجود دارد که معمولاً توصیه می‌شود گردشگران به آن محلات نروند. اگرچه که این محله‌ها خطر آن‌چنانی برای بازدیدکنندگان ندارد اما گاه گزارش‌هایی مبنی‌بر تَلَکه کردن گردشگران در برخی از نوشیدنی فروشی‌های این کشور وجود دارد.
راهنمای سفر به ژاپن | صفر تا صد سفر ژاپن

واحد پول ژاپن


واحد پول ژاپن یِن است. برای تبدیل کردن پولتان به ین بهتر است که به اداره پست و بانک‌های رسمی این کشور مراجعه کنید. هر یِن در تاریخ یکم خرداد ۱۴۰۱ حدودا برابر با ۲۳۰۰۰ تومان است.

انواع ویزای ژاپن


مسافران ایرانی برای ورود به کشور ژاپن نیاز به ویزا دارند و این ویزا را باید قبل‌از ورود به این کشور تهیه کنند. ویزای توریستی برای شهروندان کشورهای آفریقایی، آسیایی و امریکای لاتین در نظر گرفته‌شده است. متقاضیان این ویزا می‌توانند تا ۹۰ روز در کشور ژاپن بمانند. با استفاده از این ویزا می‌توانید ۲ مسافرت کوتاه به کشور ژاپن در طول ۶ ماه داشته باشید.

اختلاف ساعت بین ایران و ژاپن


کشور ژاپن با ایران حدود پنج و نیم ساعت فاصله دارد. به‌طور مثال اگر در شهر تهران ساعت ۱۸ باشد، در ژاپن ساعت ۲۳:۳۰ است.

بهترین تفریحاتی که می توانید در ژاپن انجام دهید


• اقامت در مهمانخانه‌های سنتی ژاپن بنام ریوکان(ryokan)
• قرار گرفتن در چشمه های ابگرم اُنسِن (onsen)
• تماشای رقص محلی ژاپنی به نام گیشا (geisha)
• تماشای مسابقات کشتی ژاپنی بنام سومو ((sumo
• تماشای تئاتر سنتی کشور ژاپن به نام کابوکی (kabuki)
• اجاره لباس سنتی زنان ژاپن به نام کیمونو kimono و پوشیدن آن به مدت ۱ روز
• رفتن به موزه صلح هیروشیما
• خرید بلیط قطارهای تندروی ژاپن به نام شینکانسِن (shinkansen) و تجربه کردن سفر با آن‌ها
• کارتینگ سواری در خیابان‌های توکیو
• بازدید از پارک موضوعی توکیو بنام دیزنی سی disney see
• تماشای شهرهای بزرگ ژاپن از بالای برج‌های بلند آن
• بازدید از موزه جیبلی ((ghibli در توکیو
• بازدید از دنیای هری پاتر در استودیو یونیورسال ژاپن
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است