search
menu

میجی جینگو توکیو

[ پنهان کردن ]
درباره میجی جینگو توکیو
چرا بازدید از میجی جینگو توکیو پیشنهاد می شود؟
تاریخچه میجی جینگو توکیو
معماری میجی جینگو توکیو
فستیوال های میجی جینگو توکیو
نحوه دسترسی به معبد میجی جینگو
بهترین زمان سفر
مکان ها و جاذبه های دیدنی نزدیک به میجی جینگو توکیو
هتل های نزدیک میجی جینگو توکیو
رستوران های نزدیک میجی جینگو توکیو

درباره میجی جینگو توکیو


میجی جینگو (Meiji Jingu) یا معبد میجی در توکیو یک معبد ویژه و منحصر به فرد در میان باغی زیبا و دل انگیز در منطقه شیبویای توکیو، پایتخت ژاپن واقع شده است. این معبد یکی از مهم ترین مکان های مقدس مذهب شینتو بوده و به افتخار امپراطور میجی (بیان گذار پایه های مدرن ژاپن) و همسرش (امپراطریس شوکن) ساخته شده است. معبد میجی نقش بسیار مهمی در زندگی مردم محلی دارد، به طوری که در رویداد های مهم زندگی خود مانند: تولد نوزاد، نماز و مراسم عروسی به این مکان مقدس مراجعه می کنند. همچنین میجی جینگو هر ساله میزبان فستیوال ها و جشن های زیادی است، به همین دلیل به یکی از مهم ترین و محبوب ترین معبد های کشور ژاپن تبدیل شده است. ازجمله بخش های دیدنی میجی جینگو می توان به جینگو ناین (باغی زیبا)، هوندن یا تالار اصلی معبد، نوریتودن ( ساختمان هایی برای مناجات)، نایهایدن یا ساختمان معبد داخلی، گهایدن یا ساختمان معبد بیرونی، شینسنجو یا آشپزخانه مقدس، کاگورادن و گالری عکس میجی اشاره کرد که هریک از این جاذبه های با شکوه چشم هر بیننده ای را خیره کرده و سبب جذب گردشگران بسیاری از سراسر جهان می شود. بازدیدکنندگان می توانند در اینجا آداب مربوط به مذهب شینتو را به جا آورده و از بازار معابد، اشیاء مقدس و با ارزش معنوی را خریداری کنند یا آرزوهای خود را روی صفحه های چوبی که به آنها Ema‌ می گویند و از دیواری آویزان هستند، بنویسند. اگر قصد خرید بلیط هواپیما و سفر به کشور ژاپن و توکیو را دارید، پیشنهاد می شود که حتما از معبد میجی که در قلب شهر توکیو قرار گرفته دیدن کنید.

چرا بازدید از میجی جینگو توکیو پیشنهاد می شود؟


• معبد میجی بزرگترین و محبوب ترین معبد شهر توکیو است.
• معبد میجی فضایی زیبا و معماری اصیل ژاپنی دارد که آرامش خاصی را به بازدید کنندگان منتقل می کند.
• زمین های سرسبز اطراف معبد، مسیری ایده آل را برای یک پیاده روی بسیار آرامش بخش فراهم می کنند.
• وقتی که از دروازه چوبی عظیم معبد عبور می کنید، شلوغی شهر جای خود را به آرامش دل انگیز جنگل می دهد.
 میجی جینگو توکیو

تاریخچه میجی جینگو توکیو


امپراطور میجی، اولین امپراطور عصر مدرن ژاپن است که در سال ۱۸۶۸ به امپراطوری رسید. پس از مرگ امپراطور میجی در سال ۱۹۱۲ میلادی و همسرش در سال ۱۹۱۴ میلادی معبد میجی ساخته شد. این معبد در کنار پارک یویوگی قرار دارد و در اول نوامبر ۱۹۲۰ وقف آن ها شد. این بنا علاوه بر اهمیت تاریخی و معماری زیبایی که دارد، دارای ارزش معنوی بالایی نیز است. طی جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۵ آسیب هایی به ساختمان معبد وارد شد اما دوباره توسط مردم بازسازی و ترمیم شد و همچنان دارای شکوه و زیبایی منحصر به فردی است.
 میجی جینگو توکیو

معماری میجی جینگو توکیو


این معبد دو محوطه بسیار بزرگ دارد: باغ داخلی که ساختمان های اصلی معبد در آن قرار گرفته است و باغ بیرونی که شامل میدان های ورزشی و گالری عکس های یاد بود میجی است. راه‌ های ورودی معبد میجی از میان دو تا از بزرگ‌ ترین دروازه‌ های مقدس ژاپن می‌ گذرد که از زیبا ترین چوب ‌های سرو ساخته شده‌ و بیش از ۱۷۰۰ سال قدمت دارند. اگر قصد دارید که پیاده به معبد بروید، بهترین مسیر به سمت باغ داخلی عبور از پل نزدیک ایستگاه هاراکوجی است. در سمت چپ دروازه‌ مقدس می ‌توانید ورودی جینگو نايِن را مشاهده کنید. مسیری که به سمت باغ درونی می رود، پوشیده از سنگ ریزه بوده و بازدید کنندگان از زیر دومین دروازه‌ مقدس که کیتا-مون نام دارد (دروازه شمالی)، عبور کرده و به هوندن یا تالار اصلی معبد می ‌رسند. این تالار دارای هارمونی بی نظیری از چوب سروهای ژاپنی با سقفی از جنس مس است.
 میجی جینگو توکیو

فستیوال های میجی جینگو توکیو


همه ساله فستیوال های بسیاری در این معبد برگزار می شود که در ادامه توضیح مختصری راجع به هر کدام داده می شود:
هاتسو- مود : این فستیوال در اول ژانویه برگزار می شود و بزرگترین فستیوال به شمار می رود. در این فستیوال حدود ۱-۳ میلیون نفر در این محوطه جمع می شوند و برای کنترل این تعداد جمعیت از چراغ راهنمایی رانندگی استفاده می شود.
فستیوال شیجی-گو-سن-نو-هی: مخصوص کودکان ۳-۵ و ۷ ساله است که لباس کیمونوی بر تن کرده و در جشن شرکت می کنند. زمان برگزاری این فستیوال ۱۵ نوامبر است.
فستیوال سیجین-نو-هی: به معنی روز بزرگسال است. در زمان برگزاری این فستیوال افراد ۲۰ ساله لباس سنتی بلندی پوشیده و از معبد زیارت می کنند. این فستیوال در دومین دوشنبه ماه ژانویه برگزار می شود. همچنین در این روز نمایش سنتی تیراندازی نیز برگزار می شود که تیراندازی موموتشیکی نام دارد.
هزینه و زمان پیشنهادی بازدید
بازدید از این معبد رایگان بوده و علاقمندان می توانند از ساعت ۵ صبح الی ۶ عصر از این مکان مقدس بازدید کنند. زمان پیشنهادی بازدید از این معبد ۱-۲ ساعت است.

نحوه دسترسی به معبد میجی جینگو


به وسیلهٔ خط چیودا C 03 و خط فوکوتوچین F 15 که وابسته به متروی توکیو است و همچنین به وسیلهٔ خط یامانوته وابسته به جی آر می توان به این معبد رسید.

بهترین زمان سفر


موقعیت معبد میجی به گونه ای است که در میان باغی زیبا و سرشار از گل های زنبق قرار گرفته و بهترین زمان برای خرید آنلاین بلیط هواپیما خارجی توکیو و تماشای آن ماه ژوئن است.
 میجی جینگو توکیو

مکان ها و جاذبه های دیدنی نزدیک به میجی جینگو توکیو


باغ ملی شینجوکو گیون: ۳ کیلومتر
برج توکیو: ۵.۳ کیلومتر
زیارتگاه یاد بود کشته شدگان جنگ: ۶.۶ کیلومتر
موزه ملی توکیو: ۱۵.۳ کیلومتر
موزه هنر توکیو: ۱۵.۴ کیلومتر

هتل های نزدیک میجی جینگو توکیو


هتل سانروت پلازا شینجوکو: ۱.۵ کیلومتر
هتل درمی این پرمیوم شیبویا جینگوما: ۲ کیلومتر
هتل ترانک: ۲.۲ کیلومتر
هتل شیبویا اکستریم اکسل: ۲.۸ کیلومتر
هتل توشی سنتر: ۵.۵ کیلومتر

رستوران های نزدیک میجی جینگو توکیو


رستوران چارم: ۱.۲ کیلومتر
رستوران ایتریپ: ۱.۴ کیلومتر
رستوران آفوری هاراجوکو: ۱.۵ کیلومتر
نیویورک گریل: ۲.۳ کیلومتر
رستوران تسوتا: ۳.۶ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است