search
menu
کانادا keyboard_arrow_down close

کانادا

label
رزرو هتل
hotel
هتل ها ۱۵

درباره کانادا

کانادا (Canada) کشوری بسیار زیبا با مردمی مهربان در شمال قاره آمریکای شمالی است که از ده استان و سه قلمرو برخوردار است. پایتخت رسمی کانادا شهر اُتاوا است که چهارمین شهر بزرگ این کشور نیز محسوب می شود. کانادا کشوری با مردمی مهمان نواز، شهرهایی پیشرفته و زیبا، مناظر طبیعی متنوع، جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر و مقصد ایده‌آلی برای تمامی سلیقه‌ها است.

تاریخچه کانادا


نام کانادا از کلمه سرخپوستی کاناتا گرفته شده و به معنی دهکده یا سرپناه است. بر اساس آمارهای باستان شناسی برگفته شده از تاریخ قدمت کشور کانادا به ۲۶۵۰۰ سال پیش باز می گردد. تاریخ حاکی از آن است که جان کابوت درسال ۱۴۹۷، یک مستعمره بریتانیایی در سواحل نیوفوندلند ساخته و پس از ۴۰ سال ژاک کارتیه نیز در نزدیکی شهر مونترال ساکن می شود و در دهانه رود سنت لورا مستعمره ای بنا می کند. بعد از گذشت چندین سال مهاجران بریتانیایی در سواحل دریا و خلیج هادسن مستقر می شوند، در حالی که فرانسویان بیشتر به سوی مناطق داخلی کانادا روانه می گردند. به همین دلیل است که بسیاری از ساکنین شهر کبک کانادا به زبان فرانسوی سخن می گویند.

جمعیت، جغرافیا و آب و هوای کانادا


کشور کانادا دارای جمعیتی بالغ بر ۳۶/۵ میلیون جمعیت می باشد که تقریبا ۸۰ درصد آن در مناطق و شهرهای مرکزی متمرکز هستند. نسبت تراکم جمعیت کشور یکی از پایین ترین‌ها در جهان است که شامل ۳/۹ نفر در هر کیلومتر مربع می باشد. موقعیت جغرافیایی کانادا از اقیانوس اطلس تا اقیانوس آرام و از شمال تا اقیانوس منجمد شمالی گسترده‌ شده و این کشور با مساحت ۹٫۹۸ میلیون کیلومتر مربع، دومین کشور پهناور جهان شناخته می شود. جالب است بدانید که مرز مشترک کانادا با ایالات متحده، بلندترین مرز زمینی در جهان به شمار می رود و بخش زیادی از خاک کانادا به دلیل سرمای هوا و نزدیکی به قطب شمال، خالی از سکنه است. کشور زیبای کانادا از منابع طبیعی فراوانی برخوردار است و آب و هوای آن سرد و در بیشتر نقاط قطبی است. البته گفتنیست آب و هوای این کشور در بخش جنوب غربی، جایی که شهر ونکوور در آن قرار دارد، بسیار معتدل است و برای زندگی بسیار مناسبتر خواهد بود.

واحد پول، زبان و دین رسمی کانادا


واحد پول: دلار کانادا و دین رسمی: مسیحیت؛ اگرچه دین رسمی کشور کانادا مسیحیت است اما در این منطقه آزادی انتخاب دین وجود دارد، از این رو دین های مختلفی در کانادا رواج دارد. جالب است بدانید که جمعیتی حدود یک میلیون نفر از کانادا را مسلمانان تشکیل می دهند. اکثر مردم کانادا به زبان انگلیسی سخن می گویند و بعد از آن زبان فرانسوی بیشترین قشر زبانی موجود در این کشور را تشکیل می دهد.

شهرها و دیدنی های مهم کانادا


کانادا کشوری با طبیعت بکر، مناظر روح انگیز و مکان های منحصر به فردی زیادی است که هر گردشگری را به وجد خواهد آورد. از سواحل زیبا و آرام گرفته تا همه شهرهای کانادا، مناظر بی نظیری را پیش روی چشمان گردشگران قرار می دهند. کانادا مهد شهرهای پرجنب و جوش و غنی از فرهنگ ها بوده و با زیبایی های فوق العاده ای عجین شده است بدین ترتیب از معدود مقاصد رویایی برای زندگی و تفریح به شمار می رود. آبشار نیاگارا: از معروف ترین جاذبه های طبیعی دنیا، پارک ملی بنف (Banff) و کوه های راکی: منظره باشکوه و روح انگیز، برج سی ان (CN) در شهر تورنتو: از نشان های معروف کانادا، کبک قدیم: از میراث جهانی ثبت شده در یونسکو، خلیج کوچک فاندی: پدیده عجیب جهانی، پارک ملی گراس مورن: بهشت عاشقان طبیعت و بسیاری از جاذبه های شگفت انگیز کانادا رویایی ترین مناطقی هستند که گردشگران می توانند از آنها بازدید کنند. کانادا همچنین از شهرهای زیادی تشکیل یافته است که هر یک به نوبه خود زیبایی های زیادی را در دل خود جای داده اند. از مهمترین شهرهای کانادا علاوه بر اُتاوا پایتخت این کشور، می توان به تورنتو، کبک، ونکوور، مونترال، ادمونتون، کالگاری، هامیلتون، لندن و سنت کاترین اشاره کرد.

شرایط زندگی و ویزای کانادا


کشوری که بیش از ۸۲ درصد جمعیت آن از شرایط زندگی خود رضایت کامل را بهرمند هستند، کمترین میزان گزارش جرم و جنایت در دنیا را در برداشته و سیاست‌های جمعیتی آن بر اساس مهاجرت نیروی انسانی متخصص و کارآمد چیده شده، چگونه می توان انتظار داشت که از بهترین مقصد برای زندگی، کار و تحصیل محسوب نشود. منطقه ای وسیع که تقریبا فهرست کاملی از مرفه‌ترین، آرام‌ترین، امن‌ترین، آزادترین کشورهای دنیا را در خود جای داده است و آرزوی بسیاری از مردم جهان برای زندگی و گذران عمر به شمار می رود. اما شاید دریافت ویزای این کشور اندکی سخت جلوه کند چرا که این کشور از قوانین سفت و سختی برای مهاجرت کنندگان در نظر گرفته است. کانادا از ۱۴ نوع ویزای مختلف برخوردار است که هرکدام دارای قوانین و شرایط خاصی است و مراحل زیادی برای طی کردن خواهد داشت.
برای دریافت توضیحات تکمیلی تر و اخذ ویزای کانادا می توانید به بخش ویزا مراجعه نمایید.

بهترین زمان سفر به کانادا


اگرچه کانادا یک کشور وسیع با شرایط جوی و آب و هوایی بسیار متفاوت است که هر فصلی از آن می تواند جذابیت های خاص خود را برای گردشگران به همراه داشته باشد، اما فصل پیک و های سیزن در کانادا معمولا در طول تابستان، به ویژه در اواخر جون تا سپتامبر، زمانی که آب و هوا گرم است، و مدارس تعطیل هستند، اتفاق خواهد افتاد.

جشن های مهم در کانادا


در کانادا و در فصل های مختلف سال جشنوارهای مختلف و متنوعی برگزار می شود که هرکدام دوستداران خاص خود را دارند. از بزرگترین جشنواره های این کشور می توان به جشنواره بهاری لاله یکی از بزرگترین جشنواره‌های کانادا، جشنواره ادبی بین المللی Blue Metropolis در فصل بهار، جشنواره موسیقی تابستانی تورنتو، جشنواره آتش بازی مونترال، جشنواره استمپید کلگری، جشن روز ملی کانادا، شب سفید و جشنواره برف مونترال اشاره نمود.

پیشنهاد سفرمارکت


اگر سفر کانادا رو در پیش داری، می تونی برای اطلاع از کلیه جزئیات خوندنی راجع به دانستنی های سفر به کانادا، تورهای لذتبخش کانادا، آشنایی کامل با انواع هتل های کانادا و دریافت ویزای کانادا با وبلاگ سفرمارکت همراه باشی. با سفرمارکت دیگه لازم نیست برای خرید بلیط هواپیما کانادا و یا رزرو هتل کانادا ساعت ها توی گوگل بچرخی، اینجا میتونی تمامی آژانس های مسافرتی معتبر رو یکجا مشاهده کنی و ارزانترین بلیط هواپیما کانادا رو خریداری کنی.

دیدنی های کانادا