search
menu

پارک‌های شهر تورنتو

[ پنهان کردن ]
پارک ملی شهری رژ
پارک سانی ساید
پارک کریستی پیتز
پارک دان لی بریک ورکز
پارک تریلیوم
باغ‌های ادواردز
شهر تورنتو یکی از شهرهای جذاب کانادا است که افراد زیادی برای بازدید از آن بلیط هواپیما تورنتو را تهیه کرده و به این شهر سفر می‌کنند. این شهر از نظر فرهنگ، طراحی، غذا و سرگرمی جز شهرهای برتر کانادا به حساب می‌آید. اگر دوست دارید به شهر تورنتو سفر کنید و جاهای دیدنی تورنتو مانند مکان‌های تاریخی، فرهنگی، هنری و تفریحی آن را از نزدیک ببینید، حتماً یادتان باشد تا از طبیعت این شهر نیز دیدن کنید. در کشور کانادا می‌توانید زیباترین مناظر طبیعی را مشاهده کنید. برای دیدن طبیعت این شهر لزومی ندارد در تورهای طبیعت گردی ثبت‌نام کنید و وسایل طبیعت‌گردی بخرید؛ کافی است که در کنار بازدید از جاذبه‌های فرهنگی و هنری این شهر، از پارک‌های جذاب شهر تورنتو نیز دیدن کنید. شهر تورنتو بالغ بر ۱۵۰۰ پارک دارد.
پارک‌های شهر تورنتو بسیار جذاب هستند. برخی از آن‌ها به ساحل وصل می‌شوند، برخی دیگر جز پارک ملی کانادا به حساب می‌آیند، در داخل بعضی از آن‌ها باغ‌های زیبایی از گل‌های رنگارنگ وجود دارد و بعضی دیگر نیز امکانات تفریحی مثل شهربازی و باغ‌وحش و استخر را در دل خود جای‌داده‌اند تا نهایت لذت و هیجان را برای بازدیدکنندگان ایجاد کنند. با ما در این مقاله همراه باشید تا پارک‌های جذاب تورنتو را به شما معرفی کنیم.

پارک ملی شهری رژ


یکی از جدیدترین پارک‌های ملی شهری تورنتو پارک ملی رژ (Rouge National Urban Park) نام دارد. وسعت این پارک ۱۹ برابر پارک مرکزی شهر نیویورک (New York's Central Park) است. در این پارک رودی به همین نام (Rouge) جریان دارد که در انتهای مسیر خود به رودخانه انتاریو می‌رسد. در این پارک فعالیت‌های تفریحی مختلفی را می‌توانید پیدا کنید؛ از پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری گرفته تا کایاک سواری، کمپ کردن در پارک و کانوئینگ کردن. این پارک به ساحل دریاچه انتاریو راه دارد و می‌توانید از طریق آن به این ساحل که یکی از بهترین سواحل شهر تورنتو است دسترسی داشته باشید. برای رفتن به این ساحل باید به جنوب پارک بروید.
در سال‌های اخیر بازسازی و تعمیراتی در پارک اعمال شده است. این تغییرات را می‌توانید در مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری پارک، ایجاد دو مرکز آموزش بازدیدکنندگان و بازسازی و به‌روزرسانی محل کمپینگ دید. محل کمپ پارک ملی رژ یکی از بهترین سایت‌ها برای چادرزنی و شب مانی در طبیعت است. با بازسازی‌های جدیدی که بر روی آن انجام شده امکانات رفاهی و تفریحی آن بیشتر و بهتر شده است و توقعات طبیعت گردان از یک کمپ را به خوبی برآورده می‌کند.
پارک‌های شهر تورنتو

پارک سانی ساید


یکی از زیباترین پارک‌های شهر تورنتو پارک سانی ساید (Sunnyside Park) است. زمانی که با اتوبوس گردشگری یا تاکسی یا خودروی کرایه ای از اتوبان تندروی گاردینر به سمت مرکز شهر بروید در سمت راست خود این پارک زیبا را مشاهده خواهید کرد. درگذشته بین سال‌های ۱۹۲۲ تا ۱۹۵۰ در محل پارک سانی ساید یک شهربازی بسیار بزرگ قرار داشت.
اگر دوست دارید در سفر خود به شهر تورنتو به پارکی بروید که بخشی از آن به ساحل می‌رسد پارک سانی ساید انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. این پارک سه محوطه ساحلی دارد و در هرکدام از آن‌ها دیوارهای موج‌شکن قرار داده شده است تا از ایجاد موج‌های بزرگ و تخریب کننده جلوگیری شود. علاوه بر این پارک می‌توانید از دو پارک دیگر به نام‌های سر کازیمیر زوئوسکی (Sir Casimir Gzowski Park) و پارک بوداپست (Budapest Park) به این ساحل زیبا دسترسی داشته باشید. اگر هوس آّب تنی در استخر را کردید می‌توانید به پارک بوداپست بروید و از استخر کم عمق آن استفاده کنید یا به استخر روباز سانی ساید بروید و تن به آب بزنید.
در کنار ساحل یک مسیر پیاده‌روی طولانی وجود دارد. اگر دلتان خواست در طبیعت زیبای این پارک با خانواده یا دوستان خود یک پیاده‌روی طولانی را تجربه کنید از این مسیر پیاده‌روی استفاده کنید. اگر گرسنه شدید می‌توانید از غرفه‌های خوراکی پارک برای خودتان پیتزا سفارش دهید. اگر هم دوست داشتید در این پارک پیک‌نیک کنید می‌توانید غذای خود را به داخل پارک ببرید و در کنار دوستان و خانواده‌تان بر روی میزهای پارک سانی ساید بنشینید و غذایتان را میل کنید. اگر هم خواستید در یک فضای آرام و دنج یک فنجان قهوه بنوشید یا غذای خوشمزه ای میل کنید به کافه سانی سایک پیویلین (Sunnyside Pavilion Cafe) مراجعه کنید. حتماً در حیات این کافه میز خود را انتخاب کنید تا منظره زیبای ساحل را در مقابل چشمانتان داشته باشید.
اگر هم با کودکتان به این پارک می‌روید زمین‌های بازی متعددی در پارک وجود دارد و می‌توانید مدتی در یکی از آن‌ها توقف کنید تا فرزندتان سرگرم شود. اگر هم با خودرو به این پارک می‌روید نگران جای پارک نباشید. فضاهای زیادی را می‌توانید در بلوار لیک شور (Lakeshore Blvd) پیدا کنید.

پارک کریستی پیتز


یکی از پارک‌های جذاب شهر تورنتو پارک کریستی پیتز (Christie Pits) است. در گذشته؛ در دهه ۱۹۰۰ میلادی این مکان یک گودال بزرگ و وسیع از شن بود و خبری از فضای سبز در این منطقه نبود. با توسعه شهر در اطراف آن این مکان رفته رفته تبدیل به یکی از جذاب ترین پارک‌های شهر تورنتو شده است. مساحت این پارک حدود ۹ هکتار است.
در فصل تابستان شور و شوق خاصی در این پارک جریان دارد. از صدای چوب بیس‌بال تا صدای ضربات والیبالیست‌ها که به توپ وارد می‌کنند را در پارک می‌شنوید. از امکانات تفریحی جذابی که در این پارک وجود دارد استخر روباز یادبود الکس داف (Alex Duff Memorial) است. در این پارک برای کودکان نیز امکانات تفریحی مثل هزارتو و زمین بازی تعبیه شده است.
در ادامه نام برخی دیگر از امکانات تفریحی این بوستان را می‌بینید:
• استخر کم عمق
• مسیر دوچرخه‌سواری
• زمین بیس‌بال
• زمین چمن بسیار بزرگ برای انجام ورزش‌های مختلف
می‌توانید غذای خود را به پارک کریستی پیتز ببرید و از میزهای آن استفاده کنید و غذایتان را به همراه دوستان و خانواده تان میل کنید. حتی می‌توانید غذای خود را در بخش‌هایی از پارک که مخصوص پیک‌نیک کردن تهیه شده، درست کنید و با لذت آن را میل کنید.
اگر زمان سفرتان به شهر تورنتو در فصل زمستان است حتماً به این پارک سر بزنید تا از سورتمه سواری در تپه‌های برفی و اسکیت سواری بر روی زمین یخ مصنوعی سید اسمیت (Sid Smith) لذت ببرید. اگر برای بازدید از این پارک از وسیله نقلیه استفاده می‌کنید، باید بدانید که پیدا کردن جای پارک در اطراف بوستان کریستی پیتز کمی سخت است. می‌توانید از متروی شهر تورنتو استفاده کنید. یک ایستگاه در نزدیکی این پارک وجود دارد.
پارک‌های شهر تورنتو

پارک دان لی بریک ورکز


یکی از جذاب ترین و جدیدترین پارک‌های شهر تورنتو پارک دان لی بریک ورکز (Don Valley Brickworks) است. در سال‌های ۱۸۸۹ میلادی در محل پارک دان لی بریک ورکز یک معدن سنگ و تشکیلاتی برای آجر سازی وجود داشت. اما امروزه کوره‌های آجرپزی و معدن سنگ از بین رفته‌اند و جای خود را به فضای سبز بسیار زیبای «دان لی بریک ورکز» داده‌اند. در این پارک حدود ۱۵ مسیر پیاده روی و دوچرخه‌سواری وجود دارد.
در بخش جنوبی آن بخشی به نام «پارک آجرکاری همیشه سبز» با دغدغه حفاظت از محیط‌زیست ایجاد شده است. در این پارک یکی از بهترین شنبه بازارهای کشاورزان برگزار می‌شود. در محوطه آن قهوه‌های خوشمزه ای را سرو می‌کنند و با خوردن آن‌ها متوجه طعم خاص و متفاوتی می‌شوید که مربوط به مواد اولیه بومی است که در ساخت آن‌ها استفاده شده است.

پارک تریلیوم


پارک تریلیوم (Trillium Park) یکی از پارک‌های جذاب شهر تورنتو است که در بخش شرقی انتاریو پِلیس (Ontario Place) قرار گفته است. این پارک زیبا حدود ۷٫۵ هکتار مساحت دارد و در دل آب ساخته شده است. از طریق این پارک می‌توانید به صخره‌های نزدیک به دریاچه انتاریو و ساحل‌های شن دار آن برسید. اگر به صخره‌نوردی علاقه دارید می‌توانید به این پارک بروید و بر روی صخره‌های آن کمی تمرین صخره‌نوردی کنید.
یک جنگل کوچک در این پارک ساخته شده است. درختان این جنگل توسط انسان‌ها کاشته شده‌اند. اگر دلتان می‌خواهد خط افق شهر تورنتو را ببینید باید به پل مرتفع این پارک بروید و بر روی آن قدم بزنید.
اگر با وسیله نقلیه به دیدن این بوستان می‌روید به راحتی می‌توانید جای پارک برای خودروی خود پیدا کنید. اگر دوست داشتید در مسیر پیاده‌روی جذاب و زیبای این پارک لحظات لذت‌بخشی را سپری کنید به مسیر پیاده‌روی مارتین گودمن واترفرانت (Martin Goodman Waterfront) بروید. از این مسیر پیاده‌روی می‌توانید استفاده کنید تا به مرکز شهر تورنتو برسید. همچنین با دنبال کردن این مسیر می‌توانید چندین پارک دیگر شهر تورنتو که در کنار آب قرار دارند را نیز ببینید.
پارک‌های شهر تورنتو

باغ‌های ادواردز


یکی از زیباترین پارک‌های شهر تورنتو باغ‌های ادواردز (Edwards Gardens) است. در این باغ گل‌های رنگارنگ و زیبایی را می‌بینید که هر ساله از غنچه باز می‌شوند و مناظر بی نظیری را ایجاد می‌کنند. اگر در فصل بهار به شهر تورنتو سفر کردید حتماً از این پارک دیدن کنید. در این فصل غنچه گل‌های لاله، سوسن و رز باز می‌شوند و زیبایی این پارک را دوچندان می‌کند.
در اوایل ماه ژوئن (خرداد ماه)‌ اگر به دیدن گل‌های زیبای این پارک بروید باز شدن غنچه گل خرزه هندی را می‌توانید تماشا کنید. در این باغ زیبا یک رود در جریان است و فضای آن را دل انگیز تر می‌کند.
اگر از دیدن گل‌های زیبا و رنگارنگ لذت می‌برید حتماً از باغ‌های ادواردز دیدن کنید. این پارک درست در کنار باغ گیاه شناسی تورنتو قرار گرفته است. می‌توانید هر دو باغ را در یک روز ببینید.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است