search
menu

مرکز خرید سی اف ایتون تورنتو

[ پنهان کردن ]
درباره مرکز خرید سی اف تورنتو ایتون
چرا بازدید از مرکز خرید سی اف تورنتو ایتون پیشنهاد می شود؟
تاریخچه مرکز خرید سی اف تورنتو ایتون
در بازدید از مرکز خرید سی اف تورنتو ایتون از چه بخش ها می توان بازدید کرد؟
چگونه می توان به مرکز خرید سی اف تورنتو ایتون دسترسی داشت؟
در نزدیکی مرکز خرید سی اف تورنتو ایتون از چه جاذبه های نزدیک دیگر می توان بازدید کرد؟
در نزدکی مرکز خرید سی اف تورنتو ایتون چه هتل هایی برای اقامت وجود دارند؟
چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به مرکز خرید سی اف تورنتو ایتون هستند؟

درباره مرکز خرید سی اف تورنتو ایتون


امروزه، مراکز خرید صرفا مکانی برای خرید یا فروش کالا و اجناس نیستند، بلکه به خودی خود جزو جاذبه های مهم و دیدنی شهر محسوب می شوند. در مقاصدی که برای سفر انتخاب می کنیم، مطمئنا یک روز را برای گشت و گذار در مراکز خرید آن منطقه اختصاص می دهیم و در کنار خرید، با معماری بنا و امکانات متنوع مراکز خرید آشنا می شویم. این موضوع همیشه برای گردشگران جذابیت داشته و خواهد داشت. زیرا برخی مراکز خرید به قدری متفاوت، مدرن و با امکانات عجیب هستند که بازدید نکردن از آن ها کم لطفی حساب می شود. بنابراین، بهتر است قبل از سفر و خرید بلیط هواپیما درباره مراکز خرید مقصد مورد نظرتان تحقیق کنید.
گردشگرانی که قصد سفر به کانادا دارند، علاوه بر بازدید از جاهای دیدنی تورنتو باید سری به مرکز خرید سی اف تورنتو ایتون بزنند. مرکز خرید سی اف تورنتو ایتون یکی از معروف ترین و بزرگ ترین مراکز خرید کانادا و شلوغ ترین مرکز خرید آمریکای شمالی است و ۲۳۵ فروشگاه دارد.
 مرکز خرید سی اف ایتون تورنتو

چرا بازدید از مرکز خرید سی اف تورنتو ایتون پیشنهاد می شود؟


مرکز خرید ایتون تورنتو که از سپتامبر سال ۲۰۱۵ با نام مرکز خرید سی اف تورنتو ایتون (CF Toronto Eaton Centre) شناخته شد، یک مجتمع تجاری و اداری در مرکز شهر تورنتو کانادا است. مالکیت و مدیریت این مرکز به کادیلاک فِیرویو (Cadillac Fairview) تعلق دارد. نام مرکز خرید ایتون از یک فروشگاه زنجیره ای به نام ایتون گرفته شده که پیش از آغاز به فعالیت در اواخر دهه 1990 منحل گردید. مرکز خرید سی اف تورنتو ایتون یکی از پربازدیدترین و محبوب ترین جاذبه های تورنتو است. این مرکز خرید از موقعیت مکانی عالی برخوردار است و دسترسی گسترده ای به شبکه حمل و نقل دارد. از آن جایی که مردم محلی و گردشگران از بازدید این مرکز خرید بسیار استقبال می کنند، امروزه مرکز خرید سی اف تورنتو ایتون شلوغ ترین مرکز خرید آمریکای شمالی است. در سال ۲۰۱۵ ، قریب به ۴۹ هزار نفر از مرکز خرید ایتون بازدید کردند و بدین صورت این مرکز خرید توانست رکورد بازدید کننده را در میان مراکز خرید بزرگ ایالات متحده آمریکا شامل مرکز خرید آمریکا (Mall of America) و مرکز خرید موآنا (Moana) یا مرکز خرید سنترال پارک نیویورک (Central Park) بزند.
حتی جالب است بدانید در سال 2015 تعداد بازدید کنندگان مرکز خرید سی اف تورنتو ایتون از تعداد کل مسافران فرودگاه بین المللی پیرسون تورنتو (Toronto Pearson International Airport) که بزرگ ترین و شلوغ ترین فرودگاه کانادا است، بیشتر بود.
 مرکز خرید سی اف ایتون تورنتو

تاریخچه مرکز خرید سی اف تورنتو ایتون


تیموتی ایتون (Timothy Eaton) فردی بود که در قرن نوزدهم اولین بار در خیابان یانگ (Yonge Street) فروشگاه کالاهای خشک تاسیس کرد و با تغییر سبک خرده فروشی در کانادا، توانست فروشگاهش را به بزرگ ترین فروشگاه زنجیره ای در کانادا تبدیل کند. فروشگاه زنجیره ای ایتون تا قبل از قرن بیستم بیشتر زمین های محدوده خیابان یانگ، دانداس و بی و کوئین را خریداری کرده بود (به غیر از سالن قدیمی شهر و کلیسای تثلیث مقدس). ایتون تصمیم گرفته بود از املاک باارزش خود در مرکز شهر به بهترین شکل ممکن استفاده کند و فروشگاه بزرگ جدید در املاکش بسازد تا جایگزین فروشگاه اصلی قدیمی در خیابان یانگ و کوئین باشد. ایتون در اواسط دهه ۱۹۶۰ برنامه هایش را در راستای ساخت یک مجتمع اداری و خرید بسیار بزرگی که چندین بلوک از شهر را اشغال مر کرد، مطرح نمود.
وی قصد انهدام سالن قدیمی شهر تورنتو (به غیر از مقبره و برج ساعت) و کلیسای تثلیث را داشت. برای اجرای این طرح لازم بود تعدادی از خیابان های کوچک شهر شامل خیابان آلبرت، لوئیزا، تراولی، جیمز، میدان ترینیتی، مسیر آلبرت و مسیر داونی بسته شوند. طی مرحله ای این طرح اجرا شد و حتی برج ساعت قدیمی که به سالن شهر متعلق بود، تخریب گردید. اما پس از آن که درباره سرنوشت سالن شهر و ساختمان کلیسا بحث های جدی محلی پیش آمد، ایتون تصمیم گرفت در سال ۱۹۶۷ طرح هایش را متوقف کند.
طرح های ایتون در سال ۱۹۷۱ احیا شدند و با این حال هنوز بحث هایی بر سر حفظ کلیسا از طرف گروهی از کلیسای تثلیث وجود داشتند. نهایتا حفظ سالن قدیمی شهر و کلیسای تثلیث در برنامه های ایتون تجدید نظر شدند. کلیسای تثلیث مقدس زمانی با اجرای طرح ایتون موافقت کرد که مطمئن شد ساخت مجتمع جدید مانع از تابش نور به کلیسا نخواهد شد.
شرکت ایتون در ساخت و ساز مجتمع تجاری ایتون با شرکت توسعه نمایندگی کادیلاک و بانک دولتی تورنتو مشارکت کرد. در سال ۱۹۷۷ فاز اول فروشگاه ۹ طبقه ای ایتون با مساحت ۹۳ هزار مترمربع افتتاح شد. در هجدهم ماه ژوئن سال ۲۰۱۰ ، از طرف شرکت کادیلاک برای بازسازی و احیای مرکز خرید ایتون یک طرح دو ساله ۱۲۰ میلیون دلاری ارائه شد. در اواخر سال ۲۰۱۳ نوسازی مجتمع ایتون تکمیل گردید.
 مرکز خرید سی اف ایتون تورنتو

در بازدید از مرکز خرید سی اف تورنتو ایتون از چه بخش ها می توان بازدید کرد؟


امروزه هر هفته حدود یک میلیون نفر از مرکز خرید سی اف تورنتو ایتون بازدید می کنند. در این مرکز خرید فروشگاه های خرده فروشی، مرکز خدماتی و رستوران های متعدد و زیادی وجود دارند. اولین چیزی که پس از خرید بلیط هواپیما تورنتو و سفر به این شهر در مراجعه به مرکز خرید ایتون نظر بازدید کنندگان را به خود جلب می کند، سقف شیشه ای این مجتمع است. سقف شیشه ای طاقی شکل مرکز خرید ایتون از گالری "ویتوریو امانوئل" در میلان الهام گرفته شده است. زمانی که پا به مرکز خرید سی اف تورنتو ویتون می گذارید، سرتان را بلند کنید و ۶۰ مجسمه ی غازهای کانادایی را تماشا کنید که از جنس فایبرگلاس هستند و در طول مرکز در حالت پرواز طراحی شده اند. این طراحی هنرمندانه و زیبا متعلق به هنرمند بومی مایکل اسنو (Michael Snow) است.
پس از گشت و گذار در مرکز خرید و بازدید از فروشگاه های آن، سمت فواره زیبا و دیدنی مجتمع که تا ۲۶متر بالا می رود، بروید و در کنار تماشای فواره کمی استراحت کنید. اگر احساس گرسنگی کنید، به طبقه اجتماعات فود کورت مراجعه کنید. در این فود کورت ۲۴ رستوران سلف سرویس مشغول فعالیت هستند و نزدیک ۱۰۰۰ صندلی در آن وجود دارند. انواع غذاهای متنوع شامل فست فود، غذاهای محلی تورنتو، غذاهای بین المللی، تایلندی، هندی و ... را می توانید از رستوران های مربوطه سفارش داده و نوش جان کنید. مرکز خرید سی اف تورنتو ایتون به قدری بزرگ و جذاب است که بایستی یک روز از سفرتان را برای گشت و گذار در تمام بخش های آن اختصاص دهید. این مرکز خرید به جز ایام کریسمس در تمام روزهای سال باز است و در تعطیلات رسمی کانادا در ساعت های معینی به فعالیت می پردازد.
 مرکز خرید سی اف ایتون تورنتو

چگونه می توان به مرکز خرید سی اف تورنتو ایتون دسترسی داشت؟


مرکز خرید سی اف تورنتو ایتون در مرکز شهر تورنتو و جنوب غربی خیابان یانگ قرار دارد. دو ایستگاه مترو به این مرکز خرید متصل هستند و این دسترسی بازدید کنندگان را به آن آسان تر کرده است. بازدید کنندگان می توانند از ایستگاه های مترو داندس (Dundas) و کوئین (Queen) خط ۱ برای دسترسی به مرکز خرید سی اف تورنتو ایتون استفاده کنند. برای استفاده از اتوبوس نیز می توانند سوار خط های ۵۰۱ و ۵۰۵ بشوند. برای کسانی هم که قصد دارند ار خودروی شخصی شان برای رفتن به مرکز خرید ایتون استفاده کنند، چندین پارکینگ در درون و اطراف مجتمع در نظر گرفته شده است. اما یکی از جذاب ترین راه های دسترسی به مرکز خرید سی اف تورنتو ایتون، تورنتوز پَث (Toronto's Path)، پیاده روی زیرزمینی معروف است. این شبکه پیاده روی زیرزمینی داخل یک تونل طراحی گردیده و نواحی مرکزی و تجاری شهر تورنتو را به هم متصل می کند. در این مسیر فروشگاه ها و مراکز خرید زیادی وجود دارند و در واقع بسیاری از پاساژهای داخلی مرکز خرید ایتون بخشی از این مسیر را تشکیل می دهند.

در نزدیکی مرکز خرید سی اف تورنتو ایتون از چه جاذبه های نزدیک دیگر می توان بازدید کرد؟


فاصله مرکز خرید سی اف تورنتو ایتون تا:
بازار و خیابان سنت لورنس: ۱.۲ کیلومتر
ساحل Sugar: فاصله ۲ کیلومتر
منطقه تاریخی دیستلری (The Distillery Historic District): فاصله ۲ کیلومتر
موزه گاردینر: ۲ کیلومتر
موزه سلطنتی اونتاریو: فاصله ۲ کیلومتر
پارک ساحلی HTO: فاصله ۲.۶ کیلومتر

در نزدکی مرکز خرید سی اف تورنتو ایتون چه هتل هایی برای اقامت وجود دارند؟


فاصله مرکز خرید سی اف تورنتو ایتون تا:
هتل Bond Place : فاصله ۴۰۰ متر
هتل CHELSEA HOTEL: فاصله ۵۰۰ متر
هتل Grand Hotel And Suites: فاصله ۸۵۰ متر
هتل Hotels Toronto: فاصله ۱ کیلومتر
هتل Ramada Plaza by Wyndham Toronto Downtown: فاصله ۱.۲ کیلومتر
هتل Pembroke Inn: فاصله ۱.۲ کیلومتر
هتل OCHO: فاصله ۱.۷ کیلومتر
هتل Farimont Royal York: فاصله ۲.۶ کیلومتر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به مرکز خرید سی اف تورنتو ایتون هستند؟


فاصله مرکز خرید سی اف تورنتو ایتون تا:
رستوران Eggspectation: فاصله ۳۰۰ متر
رستوران The Carbon: فاصله ۵۵۰ متر
رستوران Richmond Station: فاصله ۶۰۰ متر
رستوران Terroni: فاصله ۸۰۰ متر
رستوران Petit Dejeuner: فاصله ۱.۲ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است