search
menu

راهنمای سفر به تورنتو | صفر تا صد سفر به تورنتو

[ پنهان کردن ]
معرفی شهر تورنتو
دانستنی های کاربردی
شماره های ضروری
عبارات ضروری
راه های دسترسی به تورنتو
راه های دسترسی از فرودگاه تورنتو به مرکز شهر
دیدنی های معروف تورنتو
حمل و نقل عمومی تورنتو
سیمکارت های کانادا
غذاهای معروف کانادا
جشنواره‌ ها و فستیوال‌ ها
وضعیت امنیت در تورنتو
راهنمای سفر به تورنتو
راهنمای سفر به تورنتو شما را برای داشتن سفری بهتر و به یادماندنی یاری می‌دهد. چرا که با خواندن این مطلب، با هر چه که باید پیش از سفر بدانید آشنا خواهید شد و متوجه می‌شوید در سفر به تورنتو چه چیزهایی انتظار شما را می‌کشد. برای تهیه تورهای تورنتو یا بلیط هواپیما می‌توانید روی سفرمارکت حساب کنید.

معرفی شهر تورنتو


تورنتو یکی از محبوب‌ترین و بزرگ‌ترین شهرهای کشور کاناداست. شهرت تورنتو و جذابیت‌هایش به قدری بالاست که بسیاری به اشتباه گمان می‌کنند تورنتو پایتخت کشور وسیع کاناداست. وقتی شهر تورنتو را برای بازدید و گردش انتخاب می‌کنید گزینه‌های جذاب و متنوعی پیش روی شما قرار می‌گیرد. از انواع موزه‌ها و گالری‌ها بگیرید تا برج بلند و معروف سی‌ان و البته جزیره‌های تورنتو، بخشی از دیدنی‌های توریستی تورنتو هستند. همچنین باید بدانید که شهر تورنتو به آبشار باشکوه نیاگارا بسیار نزدیک است.
همان‌طور که احتمالا می‌دانید کانادا در قاره آمریکای شمالی قرار دارد و تورنتو بزرگ‌ترین شهر کانادا به شمار می‌رود. این شهر که مرکز استان انتاریو است، وسعتی در حدود ۶۳۰ کیلومتر مربع دارد و جمعیت ساکن در آن را در حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر می‌دانند.
راهنمای سفر به تورنتو | صفر تا صد سفر به تورنتو

دانستنی های کاربردی


ویزا: می‌خواهد
• واحد پول: دلار کانادا (CAD)
• زمان محلی: GMT-4
• زبان رسمی: انگلیسی
• دین اغلب مردم: مسیحیت
• بهترین فصل سفر: اردیبهشت، خرداد، شهریور، مهر
• سبک دیدنی‌ها و تفریحات: موزه‌گردی، طبیعت‌گردی، شهرگردی، تفریحات هیجانی
• نوع برق شهری: ۱۲۰ ولت / ۶۰ هرتز
• سوغاتی‌ها: الماس کانادایی، شربت‌های محلی افرا، صابون‌های دست‌ساز، بیکن کانادایی و ...
• بهترین جا برای اقامت: مرکز شهر مناسب برای شهرگردی، منطقه اینترتینمنت و خیابان کینگ مناسب برای بازدید از جاذبه‌ها و شب‌گردی، منطقه کوئین وست و محله چینی‌ها، یورک‌ویل و بلور مناسب برای اقامت لاکچری، منطقه هاربرفرانت نزدیک جزیره‌های تورنتو و مناسب برای بازدید از جاذبه‌ها

شماره های ضروری


• کد تلفن کانادا: ۱+
• کد تلفن تورنتو: ۴۱۶
• شماره پلیس، آتش‌نشانی و آمبولانس: ۹۱۱

عبارات ضروری


راهنمای سفر به تورنتو | صفر تا صد سفر به تورنتو

راه های دسترسی به تورنتو


سفر به تورنتو به راحتی خرید بلیط هواپیما تهران تورنتو است. البته باید بدانید که هیچ پرواز مستقیمی از تهران به مقصد تورنتو وجود ندارد و بسته به ایرلاینی که انتخاب می‌کنید، یک یا دو مقصد میانی در پیش دارید. اگر بلیط با یک توقف خریداری کنید، معمولا در استانبول یا دوحه توقف خواهید داشت.

راه های دسترسی از فرودگاه تورنتو به مرکز شهر


فرودگاه پیرسون تورنتو مهم‌ترین فرودگاه بین المللی در شهر تورنتو و مناطق اطراف است. جالب آن که این فرودگاه عنوان بزرگ‌ترین و پر رفت و آمدترین فرودگاه کانادا را نیز دارد. فرودگاه پیرسون ۲۲ کیلومتر از مرکز شهر تورنتو فاصله دارد و برای طی این مسیر چندین راه وجود دارد که در این‌جا به اختصار به آن‌ها اشاره می‌کنیم.
قطار: قطارهای سریع‌السیر UP به شما کمک می‌کنند تا در عرض ۲۵ دقیقه از فرودگاه پیرسون به مرکز شهر تورنتو برسید. ساعت فعالیت این قطارها از ۵ صبح آغاز و تا نیمه شب ادامه دارد. قطارهای UP تقریبا هر نیم ساعت یک بار حرکت می‌کنند و کرایه‌ای برابر با ۱۲.۳۵ دلار کانادا دارند.
اتوبوس: با استفاده از اتوبوس‌های فرودگاه می‌توانید تا مرکز شهر و مناطق اطراف تورنتو بروید. اگر مقصدتان خود تورنتو است، می‌توانید این اتوبوس‌ها را مقابل ورودی ترمینال‌های ۱ و ۳ پیدا کنید. کرایه یک طرفه این اتوبوس‌ها ۳.۲۵ دلار کاناداست.
ماشین اشتراکی: اگر به دنبال یک روش آسان‌تر و البته قدری گران‌تر هستید، گرفتن ماشین اشتراکی به کار شما می‌آید. اپلیکیشن‌های اوبر و لیفت را نصب کنید و در ورودی ترمینال‌های ۱ و ۳ منتظر همسفران و ماشین موردنظر باشید.
اجاره ماشین: در فرودگاه پیرسون تورنتو غرفه‌های زیادی از کمپانی‌های اجاره ماشین وجود دارد. بنابراین فقط کافیست غرفه مورد نظر را انتخاب کنید.
تاکسی و لیموزین: کرایه حدودی این تاکسی‌ها از فرودگاه تا مرکز شهر تورنتو حدود ۵۶ تا ۶۱ دلار کاناداست.
راهنمای سفر به تورنتو | صفر تا صد سفر به تورنتو

دیدنی های معروف تورنتو


همان‌طور که گفتیم دیدنی‌ها و جاذبه‌های تورنتو بسیار متنوع اند. در این‌ جا تنها با برخی از بهترین‌ها آشنا می‌شویم.
برج سی‌ان: بی شک یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های تورنتو برج سی‌ان است. این برج ارتفاعی برابر با ۵۵۳ متر دارد و قدمت ساختش به سال ۱۹۷۳ میلادی برمی‌گردد. این برج مخابراتی بخش‌های دیدنی جذابی دارد که از آن جمله طبقه‌ای برای بازدید از شهر، طبقه‌ای با کف شیشه‌ای، آسانسور سریع، گذرگاه باریک و ... هستند.
راهنمای سفر به تورنتو | صفر تا صد سفر به تورنتو
آکواریوم ریپلی کانادا: یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های تورنتو به شمار می‌رود که از قضا در نزدیکی برج سی‌ان قرار دارد. در این آکواریوم می‌توانید نمونه زیبایی از زندگی زیر آب را از نزدیک مشاهده کنید. در بازدید از این آکواریوم اول از همه به سراغ تونل جذاب آکواریوم بروید.
موزه سلطنتی انتاریو: در بازدید از این موزه پیش از هر چیز، معماری خارق العاده‌ نمای بیرونی توجه‌تان را جلب می‌کند. سپس با در نظر گرفتن این که قرار است از یکی از برترین موزه‌های دنیا بازدید کنید، ترغیب شوید تا سری به داخل آن بزنید. داخل موزه مجموعه‌هایی با موضوع تاریخ طبیعی، هنر و فرهنگ به نمایش در آمده‌اند.
بازار سنت لارنس: در این بازار انواعی از دست فروش‌ها را خواهید دید که فرآورده‌های خوراکی، گل و اشیا قیمتی را در معرض فروش گذاشته‌اند.
شهربازی واندرلند کانادا: این پارک موضوعی وسیع و جذاب در فاصله 25 کیلومتری از شهر تورنتو قرار دارد. واندرلند کانادا اولین و بزرگ‌ترین در این کشور سرد و یخی محسوب می‌شود و برای سال‌های سال جزو پربازدیدترین مجموعه‌های تفریحی شمال آمریکا بوده است. در واندرلند دو بخش پارک آبی و شهربازی به چشم می‌خورد که انواعی از تفریحات و سرسره‌های آبی، تفریحات هیجانی، بازی‌های خانوادگی و بازی‌های مخصوص کودکان را دارد.
کاسا لوما: کاسا لوما یک عمارت و باغ شکیل است که به سبک گوتیک بنا شده است. این عمارت زیبا و وسیع نزدیک ۱۰۰ اتاق مجلل و چندین چند دستشویی و حمام دارد که در حال حاضر به موزه بدل شده است.
آبشار نیاگارا: آبشار نیاگارا معروف‌تر از آن است که بخواهیم درباره آن توضیح دهیم. با یک سفر دو ساعته، می‌توانید خودتان را به این آبشار باشکوه و زیبا که در مرز دو کشور کانادا و آمریکا قرار داردد، برسانید. اگر هم ترجیح می‌دهید مسئولیت رفت و برگشت و ... را به عهده نگیرید، خیلی راحت می‌توان تورهای یک روزه آبشار نیاگارا را تهیه کنید.
منطقه دیسترلی: منطقه دیتسرلی تورنتو در واقع یک منطقه تاریخی است که این روزها بازسازی شده و به محیطی سرگرم کننده و مناسب برای خرید و بازارگردی بدل شده است. انواعی از رستوران‌های جذاب، گالری‌ها و استودیو هنری و بوتیک‌های شیک را درون ساختمان‌هایی قدیمی خواهید دید.
راهنمای سفر به تورنتو | صفر تا صد سفر به تورنتو

حمل و نقل عمومی تورنتو


برای گشت و گذار در کلان‌شهر تورنتو وسایل حمل و نقل متفاوتی پیش روی شماست. وسایلی همچون مترو، اتوبوس، تراموا، تاکسی و قایق در اختیار شما هستند. برای پرداخت هزینه‌های سواری این وسایل نیز راه‌های مختلفی وجود دارد.
روش‌های پرداخت: از بلیت‌ها و توکن‌های تک سفره بگیرید تا بلیت‌های ۱ روزه و کارت هوشمند پِرِستو (PRESTO) برای پرداخت کرایه استفاده می‌شوند. قیمت بلیت های تک سفره و توکن‌ها ۳.۲۵ دلار کاناداست. اگر همزمان ۳ توکن بخرید می‌توانید ۰.۲۵ دلار برای هر کدام تخفیف بگیرید. بلیت‌های ۱ روزه ۱۳ دلار هستند و از زمان خرید تا ساعت ۵:۳۰ فردا صبحش اعتبار دارند. در آخر هفته‌ها می‌توانید از یک بلیت ۱ روزه برای دو نفر استفاده کنید. کارت‌های هوشمند پرستو ۶ دلار هزینه دارند و می‌توانید آن‌ها را به مبلغ دلخواه شارژ کنید. اگر قصد یک سفر طولانی مدت دارید، به کار شما می‌آیند. خصوصا اگر برای رفت و آمد بین شهر تا فرودگاه بین المللی پیرسون از حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنید.
مترو: متروی تورنتو آسان‌ترین راه برای گشت و گذار در شهر است که از ساعت ۶ صبح تا ۱:۳۰ بامداد روز بعد فعالیت دارد. مهم‌ترین خط‌های متروی تورنتو خط سبز و خط زرد هستند.
اتوبوس: اگر قصد سفر و دسترسی به حومه شهر تورنتو را دارید، اتوبوس‌ها بهترین گزینه برای شما هستند. ساعت کاری اتوبوس‌ها از ۶ صبح تا ۱ بعد از نیمه شب است.
تراموا: با تراموای تورنتو می‌توانید تقریبا به تمام نواحی شهری دسترسی پیدا کنید منتها مشکل بزرگ تراموا سرعت کند آن در ساعات شلوغ و پر رفت و آمد است. ساعت کاری تراموای تورنتو ۲۴ ساعته است.
قایق: قایق‌ها و تاکسی‌های آبی تنها راه برای دسترسی به جزایر معروف تورنتو هستند که از ماه آپریل تا سپتامبر فعالیت دارند. ساعت کاری و زمان حرکت قایق‌ها بسته به مسیر متفاوت است.
تاکسی‌های عمومی: هزینه ورودی تاکسی‌های عمومی تورنتو ۴.۲۵ دلار کاناداست و به ازای هر کیلومتر ۱.۷۵ دلار به کرایه شما اضافه می‌شود.
تاکسی‌های آنلاین: از تاکسیهای آنلاین تونتو می‌توان به اوبر (Uber)، لیفت (Lyft) و ‌تاکسی‌فای(Taxify) اشاره کرد.
راهنمای سفر به تورنتو | صفر تا صد سفر به تورنتو

سیمکارت های کانادا


برای خرید سیمکارت در کانادا دست بازی دارید چرا که علاوه بر اپراتورهای تلفن همراه کانادایی، می‌توانید از سیمکارت‌های بین المللی هم بهره ببرید. از جمله سیمکارت‌های کانادایی می‌توان به شرکت‌های راجرز، تلوس و بل موبیلیتی یاد کرد. سیمکارت‌های راجرز را می‌توان بهترین دانست که پوشش دهی خوبی در سرتاسر کانادا دارند. برای استفاده از خدمات این سیمکارت‌ها بسته‌های مختلف مکالمه، پیام و دیتای موبایل وجود دارد که هزینه آن‌ها بین ۲۲ تا ۴۷ دلار کانادا متغیر است.

غذاهای معروف کانادا


شاید هیچ تصوری از غذاهای کانادایی نداشته باشید و فکر کنید بساط شکم گردی در تورنتو چندان رونقی نداشته باشد اما باید بگوییم که در اشتباهید! غذاهای خوشمزه زیادی هستند که باید در سفرتان به تورنتو کشور کانادا امتحان کنید. یکی از معروف ‌ترین آن‌ها خوراک پوتین است که مجموعه جذابی از سیب‌زمینی سرخ کرده، دلمه پنیر و سس گوشت است. در ادامه از خوردن و چشیدن مواردی چون پیتزای کانادایی، پای گوشت کانادایی، رول خرچنگ، بیکن کانادایی، سوپ نخود فرنگی، تارت کره‌ای، نانایمو بار و ... غافل نشوید.

جشنواره‌ ها و فستیوال‌ ها


تورنتو از آن شهرهاست که اگر با برنامه ریزی به آن سفر کنید، می‌تولنید در یکی از فستیوال‌های جذاب سالانه‌اش شرکت کنید. تعداد جشنواره‌های تورنتو بسیار زیاد هستند و در این‌جا فقط به برخی از معروف‌ترین‌ها اشاره می‌کنیم. هفته موسیقی کانادا، کارناوال کارائیبی تورنتو، فستیوال رایِت، فستیوال سالسا تورنتو، فستیوال جاز تورنتو، جشنواره تابستانه موسیقی تورنتو و جشنواره بین المللی فیلم تورنتو از آن جمله هستند.
راهنمای سفر به تورنتو | صفر تا صد سفر به تورنتو

وضعیت امنیت در تورنتو


سفر به تورنتو را می‌توانید یکی از امن‌ترین و کم خطرتری سفرهای خود بدانید چرا که تورنتو به امنیت خود شهرت دارد. با این حال به عنوان توریست، رعایت نکات ایمنی را هم نباید از قلم بیندازید.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است