search
menu

آکواریوم ریپلی تورنتو

[ پنهان کردن ]
درباره آکواریوم ریپلی تورنتو
تاریخچه آکواریوم ریپلی تورنتو
معماری و طراحی آکواریوم ریپلی تورنتو
در آکواریوم ریپلی تورنتو از چه قسمت هایی می توان بازدید کرد؟
چگونه می توانیم به آکواریوم ریپلی تورنتو دسترسی داشته باشیم؟
چه هتل هایی در نزدیک آکواریوم ریپلی تورنتو برای اقامت وجود دارند؟
چه هتل هایی در نزدیک آکواریوم ریپلی تورنتو برای اقامت وجود دارند؟
چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به آکواریوم ریپلی تورنتو هستند؟

درباره آکواریوم ریپلی تورنتو


همه انسان ها آرزو دارند علاوه بر دنیای روی کره خاکی، از دنیای زیر آب ها نیز باخبر باشند و تمام آن چه را که در آن زیر اتفاق می افتد، تماشا کنند. خوشبختانه امروزه آکواریوم های بزرگ این امکان را برای انسان ها فراهم کرده اند و همه کسانی که به دنیای آبی و اتفاقات آن علاقه مند هستند می توانند به بازدید از آکواریوم ها بروند و هیجان زده شوند. یکی از بزرگ ترین و شگفت انگیزترین آکواریوم های دنیا در شهر تورنتوی کانادا قرار دارد و بازدید از آن فوق العاده جذاب است. آکواریوم ریپلی تورنتو دقیقا در قلب هر تورنتو واقع شده و یکی از سه آکواریوم موجود در مرکز تفریحی ریپلی است. آکواریوم ریپلی تورنتو ۵٫۷ میلیون لیتر معادل ۱٫۲۵ میلیون گالن آب شیرین و زیستگاه های دریایی از سراسر دنیا دارد. بیش از ۱۶ هزار نمونه های خارق العاده و عجیب دریایی و بیش از ۴۵۰ گونه دریایی مختلف در این آکواریوم زندگی می کنند. برای کسانی که اولین بار می خواهند بلیط هواپیما تورنتو خریداری کنند، بازدید از آکواریوم ریپلی تورنتو پیشنهاد می شود.

تاریخچه آکواریوم ریپلی تورنتو


در سال ۲۰۰۴ تصمیم بر آن بود آکواریوم ریپلی تورنتو در نزدیکی آبشار نیاگارا در اُنتاریو و در مجاورت گریت ولف لاج (Gret Wolf Lodge) که در سال ۲۰۰۷ ساخته شده، احداث گردد. این برنامه ریزی بعدها موقف شد و برنامه ریزی جدید برای شهر تورنتو کانادا انجام گرفت. سرانجام ساخت و ساز آکواریوم ریپلی تورنتو در سال ۲۰۱۱ با هزینه تخمینی ۱۳۰ میلیون دلار آغاز شد و در سال ۲۰۱۳ افتتاح گردید. گروه های آزادی حیوانات آکواریوم ریپلی تورنتو را مورد هدف قرار دادند و ادعا می کردند آکواریوم به معنی اسارت و زندانی حیوانات و سوء استفاده از آن ها به حساب می آید.
آکواریوم ریپلی تورنتو

معماری و طراحی آکواریوم ریپلی تورنتو


در ساختمان آکواریوم ریپلی در پانل های آلومینیومی بزرگ چندین لایه پوستی با سقف وردی اصلی وجود دارد که از پوسته پوسته شدن کره زمین تا مرحله ظاهر شدن پنجره ای به درون دنیای آبی الهام گرفته شده است. همچنین، در آن سطوح رنگی وجود دارند که در کنار هم بازتابی از سقف های آلومینیومی هستند. در طراحی ساختمان آکواریوم ریپلی تورنتو از حفاظ مخصوصی استفاده شده تا کوسه ها از سیستم های الکتریکی متأثر و اذیت نشوند. دقت به همه این جزئیات موجب شده تا آکواریوم ریپلی تبدیل به یکی از جاهای دیدنی تورنتو شود.

در آکواریوم ریپلی تورنتو از چه قسمت هایی می توان بازدید کرد؟


در آکواریوم ریپلی تورنتو ۱۰ گالری وجود دارد و بیش از ۲۰ هزار جانور در این آکواریوم زندگی می کنند. این گالری ها عبارتند از:
۱. گالری آب های کانادایی: در این گالری حیواناتی از آب های اطراف کشور به نمایش گذاشته شده اند. هفده زیستگاه در گالری آب های کانادایی وجود دارد و برخی حیوانات نظیر لابستر آمریکایی، اختاپوس غول پیکر اقیانوس آرام، لامپ فیش، راک فیش چینی، Larger Mouth Bass، Alewife، مارماهی گرگی (Wolf eel) و ... .
۲. Rainbow Reef : این گالری رنگارنگ ترین گالری آکواریوم ریپلی تورنتو است. زیرا مجموعه حیواناتی از مناطق آب های اقیانوس هند و آرام در آن به نمایش گذاشته شده اند. در این گالری شیرجه تعاملی ارائه می شود و گونه های موجود عبارتند از: پیکاسو تایگر فیش، انجل فیش امپرور، پژاما کاردینال فیش، یونی کورن سرجن فیش، Hambug Dascyllus و ... .
آکواریوم ریپلی تورنتو
۳. تالاب خطرناک: این تالاب بزرگ ترین مخزن آکواریوم محسوب می شود و یک تونل زیرآبی با تمسه نقاله متحرک است. در این گالری حیواناتی از قبیل کوسه سندبار، اره ماهی لانگ کمب، ببر کوسه شنی، سفره ماهی Roughtail، لاک پشت های دریایی سبز و ... وجود دارند.
۴. دیسکاوری سنتر: در این مرکز فعالیت های لمسی و تجربی از قبیل استخر لمسی، حباب های مشاهده زیر آب و زیردریایی تحقیقاتی سه بعدی وجود دارند. بازدید کنندگان می توانند با انجام این فعالیت ها فسیل های زنده را از نزدیک مشاهده و لمس کنند. غرفه های تاچ موجود در این مرکز به بازدید کنندگان این امکان را می دهد تا پوست انواع جانوران نظیر سفره ماهی ها و کوسه ها را بتوانند با کمک کارمندان آکواریوم لمس کنند. خرچنگ نعل اسبی، دلقک ماهی و palette surgeonfish از ساکنان این مراکز اکتشافی هستند. همچنین، این گالری محل زندگی سفره ماهی های جنوبی، کوسه های Whitespotted bamboo، کوسه های Brownbanded bamboo و Cownose rays است.
۵. دِ گالری: این گالری با نام گالری هنر طبیعت مادر ((Mother Nature's Art Gallery شناخته می شود و ظریف ترین گونه های زیرآبی را دارد. مارماهی الکتریکی، شیرماهی قرمز، آرچر فیش و اسب دریایی خط دار از این قبیل زیرآبی ها هستند. شش زیستگاه آب شور و سه زیستگاه آب شیرین در این گالری وجود دارند.
۶. Planet Jellies: پنج گونه عروس دریایی با نمایشگرهای رنگی در این گالری به نمایش گذاشته شده اند که عبارتند از: Spotted jelly، Moon jelly، Pacific sea nettle، , Upside-down jelly.
۷. رِی بِی (Ray Bay): سه گونه متفاوت از سفره ماهی ها در این گالری نگه داری می شوند. اکثر مواقع غواصان در طول برنامه های نمایشی مشغول غذا دادن به این موجودات هستند. حیواناتی چون کوسه Bonnethead، Raycownose و سفره ماهی جنوبی در این گالری زندگی می کنند.
۸. سیستم پشتیبانی زندگی: در این گالری بازدید کنندگان می توانند پشت صحنه یا اتاق سیستم های پشتیبانی زندگی در آکواریوم ریپلی تورنتو را ببینند. در میان سه آکواریوم ریپلی تورنتو این گالری بزرگ ترین اتاق سیستم های پشتیبانی زندگی است. تجهیزات لازم برای گالری های Dangerous reef و Ray Bay در این گالری نگه داری می شوند.
۹. ماجاجراجویی شبانه ریف: در این گالری بازدید کنندگان می توانند همراه کودکانشان شب را در آکواریوم سپری کنند و با گردش شبانه در آکواریوم، تجارب آموزشی لمسی کسب کنند. همچنین، درباره زیستگاه های آبزیان اطلاعات زیادی یاد بگیرند. سپس یک میان وعده خوشمزه نوش جان کرده و داخل کیسه خواب هایشان داخل تونل کوسه های تالاب خطرناک به خواب فرو می روند و خود را برای رویاهای شیرین و متفاوت آماده می کنند. این ماجراجویی شبانه از ساعت ۸ شب شروع شده و ۹ صبح روز بعد پایان می یابد.
برای آنکه بلیط هواپیما تورنتو را خریداری و به این شهر زیبا سفر کنید و از آکواریوم ریپلی دیدن کنید، می‌توانید از سایت سفرمارکت بازدید کنید.
آکواریوم ریپلی تورنتو

چگونه می توانیم به آکواریوم ریپلی تورنتو دسترسی داشته باشیم؟


ساختمان آکواریوم ریپلی تورنتو در بلوار Bremner، جنوب برج سی ان و شرق راجرز سنتر و در امتداد خیابان موزه راه آهن roundHouse واقع شده است. دسترسی به آکواریو ریپلی از طریق ایستگاه متروی یونیون (Union) و مسیر عابرین پیاده SkyWalk امکان پذیر است. آکواریوم ریپلی پارکینگ اختصاصی ندارد اما در نزدیکی آن پارکینگ زیرزمینی چند طبقه قرار دارد. بزرگراه گاردینر اکسپرس وی (Gardiner Express Way) با خروجی یورک استریت (York Street)، نزدیک ترین بزرگراه در دسترس است. آکواریوم ریپلی تورنتو هر روز از ۳۶۵ روز یک سال باز است و تنها در برخی ایام زودتر تعطیل می شود که برای دریافت اطلاعات دقیق تر باید به وب سایت آن (ripleyaquariums.com) مراجعه کرد.

چه هتل هایی در نزدیک آکواریوم ریپلی تورنتو برای اقامت وجود دارند؟


پارک اچ.تی.او: ۵۵۰ متر
مرکز تفریحی مکان شاد: ۸۵۰ متر
ساحل سوگار: ۲٫۲ کیلومتر
گالری هنر انتاریو: ۲٫۲ کیلومتر
ساحل گیلاس: ۴٫۶ کیلومتر

چه هتل هایی در نزدیک آکواریوم ریپلی تورنتو برای اقامت وجود دارند؟


فاصله آکواریوم ریپلی تورنتو تا:
هتل فیرمونت رویال یورک: ۸۵۰ متر
هتل ویکتوریا: ۱٫۷ کیلومتر
هتل لایبرری تورنتو: ۲٫۵ کیلومتر
هتل تورنتو هتلز: ۳٫۲ کیلومتر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به آکواریوم ریپلی تورنتو هستند؟


فاصله آکواریوم ریپلی تورنتو تا:
رستوران‌های برج سی ان: ۴۷ متر
رستوران سوکو: ۲۱۰ متر
رستوران رک روم: ۷۰۰ متر
رستوران مونتکیتو ۱٫۲ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است