search
menu

قصر کازا لوما تورنتو

[ پنهان کردن ]
درباره قصر کازا لوما تورنتو
چرا بازدید از کازا لوما پیشنهاد می شود؟
تاریخچه کازا لوما
پروژه میلیون دلاری
معماری قصر کازا لوما
در قصر کازا لوما از چه چیزهایی می توان بازدید کرد؟
هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از کازا لوما چه قدر است؟
فصل مناسب برای بازدید از قصر کازا لوما چه زمانی است؟
چگونه به قصر کازا لوما تورنتو برویم؟
از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟
چه هتل هایی در نزدیکی کازا لوما برای اقامت وجود دارند؟
چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به کازا لوما هستند؟

درباره قصر کازا لوما تورنتو


در سفر به تورنتوی کانادا می توان به قصر جادویی جوان جاه طلب و ثروتمندی سر زد که سالانه میزبانی از ۳۵۰ هزار نفر از گردشگران و خریداران بلیط هواپیما تورنتو را بر عهده دارد. قصر کازا لوما یا کاسا لوما که امروزه همچون موزه روبازی از تاریخ و معماری، لوکیشن فیلم های هالیوودی معروفی بوده، در طی عمر یکصد ساله اش مکانی برای برگزاری مراسم ها و مناسبت های خاص بوده است. این قصر بالای تپه ای رو به دریاچه انتاریو واقع شده و از بالای یکی از برج هایش می توان مناظر معرکه ای از تورنتو را تماشا کرد.

چرا بازدید از کازا لوما پیشنهاد می شود؟


• این بنا لوکیشن فیلمبرداری فیلم X-men بوده است.
• کازا لوما مجموعه‌ای از فرهنگ (موزه اش)، تاریخ (کاخش) و طبیعت (باغ هایش) را به بازدیدکنندگانش ارائه می دهد.
• کتابخانه ای با ۱۰ هزار جلد کتاب در کازا لوما وجود دارد.
• بازدید از عمارت کازا لوما برای هر سن و سالی جذابیت دارد.
قصر کازا لوما تورنتو

تاریخچه کازا لوما


کازا لوما یکی از املاک سابق سرمایه دار و کارخانه دار مشهور کانادایی به نام هنری میل پلات بود که ثروتش را از طریق سرمایه گذاری در صنعت هیدروالکتریک و راه آهن کسب کرده بود. پلات یکی از معماران برجسته زمان خود یعنی ای جی لنوکس را به کار گرفت تا برای او و همسرش خانه ای به سبک قرون وسطایی بسازد. اکنون عمارت کاسا لوما یکی از جاهای دیدنی تورنتو به شمار می‌رود.

پروژه میلیون دلاری


این پروژه در سال ۱۹۱۱ شروع شد و ۳۰۰ نفر به مدت ۳ سال مشغول ساخت این قصر شدند. گفته می شود که هزینه ساخت این بنا معادل با ۳.۵ میلیون دلار بود و بزرگ ترین منزل مسکونی شمال آمریکا به حساب می آمد. سِر هنری نزدیک به ۱۰ سال در این عمارت زندگی کرد و بعد از ورشکستی‌اش مجبور شد چوب حراج به اموال خود از جمله همین کاسا لوما بزند.

معماری قصر کازا لوما


لنوکس که کار طراحی چندین جاذبه مشهور در تورنتو را انجام داده، کازا لوما را با سبک معماری نئوگوتیک طراحی کرد. او در اواخر قرن ۱۹ و اوایل ۲۰ کار طراحی تقریبا ۷۰ ساختمان از جمله Old City Hall را بر عهده داشت. قلعه کازا لوما متشکل از ۹۸ اتاق بوده و دارای آسانسور، یک آشپزخانه بسیار بزرگ، ۲ دالان عمودی، کافه، مغازه، دفتر سِر هنری، فضای مرکزی، ۲ دالان مخفی منتهی به گاراژ و کلبه چوبی، یک استخر و سه خط بولینگ بوده و تنها یک خط آن تکمیل شده است.
قصر کازا لوما تورنتو

در قصر کازا لوما از چه چیزهایی می توان بازدید کرد؟


زمین ۵ هکتاری کاسا لوما و باغ های اطرافش مکان دنجی برای فرار از دنیای مدرن تورنتو هستند. تور بازدید از این عمارت، باغ ها، تونل مخفی و برج هایش را با راهنمای صوتی شروع می کنید. این راهنما در زبان های انگلیسی، فرانسوی، ژاپنی، آلمانی، ایتالیایی، اسپانیایی، کره ای و چینی ارائه می شوند.
قبل از اینکه تور قصر را شروع کنید، مستند معروف «مردی که کازا لوما را ساخت» ببینید که توضیحات بسیار جذابی از آنچه خواهید دید، می دهد. این فیلم ۲۲ دقیقه ای هر نیم ساعت یک بار پخش می شود و برای تماشای آن نیازی به پرداخت هزینه جداگانه نیست.
موزه و برج
طبقه اصلی عمارت اتاق های بسیار زیبایی را در خود جای داده است، از جمله سالن اصلی، کتابخانه، اتاق مطالعه سِر هنری و گلخانه شیشه ای. وقتی به طبقه بالا رسیدید، اتاق خواب ها و سوئیت های مجللی را می بینید که در واقع محل استراحت ساکنان عمارت و مهمان هایشان بودند. طبقه سوم که در زمان زندگی سِر هنری کامل نشده بود به موزه اختصاص یافته است. در همین طبقه راه ورودی به برج بزرگ را می بینید، پس از این که موفق شدید پله های مارپیچ را پشت سر بگذارید و به بالای برج برسید، با چشم انداز زیبایی از شهر تورنتو غافلگیر می شوید.
تونل مخفی
در زیرزمین کازا لوما بقایای استخر و سالن بولینگ را می بینید، بخشی از این زیرزمین به یک مغازه کادویی و کافه اختصاص یافته است. همچنین مجموعه ای از پوستر فیلم هایی که در کازا لوما فیلمبرداری شده اند، در این قسمت قصر به نمایش گذاشته شده اند. اگر این بخش را از زیر چشم بگذرانید ورودی تونل مخفی را می بینید. این تونل ۲۵۰ متری به اصطبل، انباری چوبی و گاراژ راه دارد و در آن جا نمایشگاه جالبی از خودروهای آنتیک دایر است.
باغ ها
باغ های کازا لوما خود به اندازه یک جاذبه دیدنی طرفدار دارند. باغ هایی که دورتا دورشان دیوارکشی شده و شامل معابرهای زیبا و بخش های متنوعی است. گل های رز، گل های وحشی بومی، گیاهان دارویی، گل صد تومانی و ازالیه های رنگی زیبایی این باغ ها را دو چندان کرده اند و می توان در لابه‌لای آن ها دغدغه ها را به باد فراموشی سپرد. بازدید از این باغ ها از ماه می تا آخر اکتبر ممکن است.

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از کازا لوما چه قدر است؟


دست کم ۲ ساعت را به دیدن این عمارت رویایی اختصاص دهید و بلیط های ورودی خود را از سایت Citypass رزرو کنید.

فصل مناسب برای بازدید از قصر کازا لوما چه زمانی است؟


روزهای تعطیل و مناسبت ها بهترین زمان برای رفتن به کازا لوما هستند، مناسبت هایی مثل هالوین، کریسمس و روز شکرگزاری که در کازا لوما برنامه ها و رویدادهای خاصی برگزار می شود. در مورد فصل مناسب نیز بیش تر گردشگران ماه های بهاری و پاییزی را برمی گزینند ولی در تابستان جشنواره ها و کنسرت های متنوعی را در کازا لوما شاهد خواهید بود. برای آشنایی بیشتر با جاذبه های گردشگری و امکانات اقامتی و هتل های شهرهای مشهور جهان می‌توانید از بلاگ سفرمارکت (موتور جستجوی بلیط هواپیما و تور) بازدید کنید.
قصر کازا لوما تورنتو

چگونه به قصر کازا لوما تورنتو برویم؟


قصر کازا لوما در منطقه مسکونی شهر تورنتو و روی تپه واقع شده برای همین حتی اگر خود را به نزدیک ترین ایستگاه ها برسانید باید حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه پیاده روی کنید. ایستگاه هایی مثل سنت کلیر وست، اسپادینا و دوپونت نزدیک ترین ایستگاه ها به کازا لوما هستند.

از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟


پارک اسپادینا: ۲۰۰ متر
موزه رویال انتاریو: ۲.۷ کیلومتر
گالری هنری انتاریو: ۴ کیلومتر
آکواریوم ریپلی کانادا: ۵.۷ کیلومتر

چه هتل هایی در نزدیکی کازا لوما برای اقامت وجود دارند؟


مهمانخانه بین المللی هاوین: ۱ کیلومتر
هتل رز گاردن: ۱.۳ کیلومتر
خانه کاتج این سیتی: ۱.۶ کیلومتر
مهمانخانه شماره ۱۱ اسپادینا: ۱.۶ کیلومتر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به کازا لوما هستند؟


رستوران فلور د سال: ۵۵۰ متر
پیتزا نوا: ۵۵۰ متر
رستوران وگان لیو ارگانیک فود بار: ۷۵۰ متر
رستوران مادام بوف اند فیلی: ۸۰۰ متر
رستوران هندی روتی کوییزین: ۸۵۰ متر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است