search
menu

باغ وحش تورنتو

[ پنهان کردن ]
درباره باغ وحش تورنتو
چرا بازدید از باغ وحش تورنتو پیشنهاد می شود؟
تاریخچه باغ وحش تورنتو
در باغ وحش تورنتو از چه قسمت هایی می توان بازدید کرد؟
قوانین باغ وحش تورنتو
چگونه به باغ وحش تورنتو دسترسی داشته باشیم؟
در نزدیکی باغ وحش تورنتو از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟
چه هتل هایی در نزدیکی باغ وحش تورنتو برای اقامت وجود دارند؟
چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به باغ وحش تورنتو هستند؟

درباره باغ وحش تورنتو


باغ وحش ها محل مناسبی برای آشنایی با انواع گونه های جانوری، سبک زندگی و شیوه نگهداری و لمس و مشاهده آن ها از نزدیک هستند. این مکان اکثرا از طرف کودکان بسیار مورد استقبال قرار می گیرد. زیرا که از نزدیک در تماس بودن با حیوانات برایشان بسیار هیجان انگیز است و این باعث می شود حس حیوان دوستی در آن ها از همان کودکی به خوبی تقویت شود. یکی از بزرگ ترین و جالی ترین باغ وحش های دنیا در شهر تورنتوی کانادا قرار دارد. باغ وحش تورنتو ۵ هزار حیوان و بیش از ۴۵۰ گونه مختلف جانوری را در زمینی به مساحت ۲۸۷ هکتار نگهداری می کند. در حال حاضر، باغ وحش تورنتو بزرگ ترین باغ وحش کانادا و یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری است. اما جاهای دیدنی تورنتو به باغ وحش آن ختم نمی شود.

چرا بازدید از باغ وحش تورنتو پیشنهاد می شود؟


بازدید از حیات حیوانات مختلف از سراسر جهان در فضای باز و طبیعی تجربه بسیار زیبایی است. باغ وحش تورنتو نیز می تواند مکان فوق العاده مناسبی برای کسب چنین تجربه ای باشد. زیرا گونه های جانوری حفاظت شده در این باغ وحش زیاد و متنوع هستند و باغ وحش این امکان را به بازدید کنندگان می دهد تا یک شب را در هتل یا کمپ سرنگتی بوش سپری کرده و حیوانات را تماشا کنند. پس اگر شما هم دوست دارید یک تجربه جدید و اقامت در کمپ باغ وحش داشته باشید برای خرید بلیط هواپیما تورنتو هم اکنون اقدام کنید. بازدید از باغ وحش تورنتو ممکن است امکان بازدید از تمام حیوانات را از شما بگیرد. زیرا به دلیل سرمای هوا حیوانات به فضای بسته انتقال می یابند. به طور کلی، در سفر به کانادا بازدید از باغ وحش تورنتو از جمله مواردی است که باید در اولویت قر ار بگیرد.
باغ وحش تورنتو

تاریخچه باغ وحش تورنتو


تاجری به نام هری پایپر (۱۸۲۱ -۱۹۳۹ ) در سال های ۱۸۸۰ باغ جانورشناسی تورنتو (انجمن زیست شناسی و جانورشناسی) را تاسیس و باغ های جانورشناسی در خیابان تورنتو واقع در شمال خیابان کینگ را افتتاح کرد. وی در سال ۱۸۸۱ نیز در خیابان فورت و خیابان یورک کنار هتل ملکه پایپر باغ های زیادی را احداث کرد و از سال های ۱۸۷۷ تا ۱۸۸۰ و سال های ۱۸۸۳ تا ۱۸۸۸ به عضویت شورای قانون گذاری سنت جابز درآمد.
باغ وحش Riverdale در تورنتو در سال ۱۸۸۸ افتتاح شد و شباهت زیادی به باغ وحش های زمان خود داشت. حیوانات در این باغ وحش به شکل عجیبی داخل قفس های تنگ و تاریک نگهداری و به نمایش گذاشته می شدند. حیوانات جانورشناسی پایپر به این باغ وحش منتقل شده بودند. هوگو کروستر، رئیس هیئت شورای شهرداری تورنتو در سال ۱۹۶۳ یک شهروند عادی به نام ویلیام آلن را برای ساخت یک باغ وحش جدید معرفی نمود. آلن از کروستر تشکیل کمیته ای برای تحقیق درباره امکان سنجی یک باغ وحش جدید را درخواست کرده بود. یک گروه یازده نفری به عنوان انجمن جانورشناسی مترو تورنتو تا سال ۱۹۶۶ تشکیل گردید. سرانجام در سال ۱۹۷۴ با تلاش های افراد انجمن شناسی مترو تورنتو باغ وحش تورنتو به طور رسمی افتتاح شد. هدف این انجمن از افتتاح باغ وحش تورنتو این بود که از حیوانات و گیاهان بومی در حالی مراقبت و حفاظت کنند که در حین به نمایش گذاشته شدن، هیچ آسیبی به آن ها نرسد.
باغ وحش تورنتو

در باغ وحش تورنتو از چه قسمت هایی می توان بازدید کرد؟


مجموعه باغ وحش تورنتو از نظر جغرافیایی به ۷ قسمت متفاوت تقسیم شده است. در هر قسمت گیاهان و حیوانات مخصوص آن منطقه نگهداری می شوند.
ایندومالایا: حیوانات هندوستان و جنوب شرقی آسیا در این قسمت نمایش داده می شوند. ۲ سالن و ۴ محوطه فضای باز در این منطقه وجود دارند که حیوانات مختلفی نظیر گاو وحشی هندی، کرگدن هندی، خوک خرطوم دراز مالایی، اورانگوتان سوماترا، بوزینه دم کوتاه، انواع اردک، خارپشت، ماهی ها و ببرهای نایاب در آن ها نگهداری و محافظت می شوند.
آفریقا: قسمت آفریقا در باغ وحش تورنتو در سال ۱۹۹۸ گشایش یافت و بزرگ ترین نمایشگاه باغ وحشی جهان به حساب می آید. حیواناتی چون گورخرها، شیر سفید آفریقایی، بابون ها، اسب آب های رودخانه ای، بزکوهی سیاه، کفتارهای خالدار و زرافه های ماسایی در این قسمت به نمایش گذاشته شده اند.
کانادا: قسمت کانادایی باغ وحش در دره روژ واقع شده است. حیوانات این منطقه عبارتند از: گاومیش کوهان دار آمریکایی، گوزن شمالی، عقاب طاس، سیاهگوش، یوزپلنگ آمریکایی، خرس گریزلی و راکون.
آمریکا: در این منطقه حیوانات آمریکای شمالی و جنوبی نگهداری می شوند. چند گونه از میمون های جدید جهان در این بخش وجود دارند. همچنین، طیف گسترده ای از خزندگان، دوزیستان، حشرات و ماهی ها در قسمت آمریکایی باغ وحش تورنتو به نمایش گذاشته شده اند. از محبوب ترین ساکنان بخش آمریکایی می توان شیرهای طلایی تامارین، کروکدیل آمریکایی، تنبل های لیندسی، سمورهای رودخانه ای، سگ های آبی و هشت پای غول پیکر اقیانوس آرام را نام برد. در ویرانه های مایا نیز حیواناتی چون میمون های عنکبوتی، جگوار، کپیبارا، ماکائو و فلامینگو آمریکایی نگهداری می شوند.
باغ وحش تورنتو
استرالیا: حیواناتی که در این قسمت محافظت می شوند، متعلق به استرالیا و جزایر اطرافش هستند. این حیوانات عبارتند از: خزندگان کوچک استرالیایی، حشرات چسبناک و گنده، کانگوروی خاکستری غربی، کانگوروی متوسط القامه گردن قرمز، طوطی کاکل سفید دم قرمز، وامبت بینی مودار شمالی، کانگوروی درختی و اژدهای کومودور.
حیات وحش اوراسیا: این بخش قدیمی ترین منطقه باغ وحش تورنتو است و آخرین بازسازی آن در سال ۲۰۱۴ صورت گرفته است. حیوانات این بخش شامل پانداهای قرمز، شترهای دو کوهان، پلنگ برفی و اسب پرزوالسکی هستند.
مسیر پیاده روی تندرا: حیوانات این مسیر عبارتند از: خرس های قطبی، جغدهای برفی، گوزن های شمالی، گوزن های برفی، گرگ های قطب شمال و روباه های قطب شمال.
منطقه کشف: همان طور که از نام منطقه پیدا است، این بخش از باغ وحش تورنتو به ارائه آموزش هایی درباره حیوانات و بازی با حیوانات بی خطر برای کودکان اختصاص داده شده است. اگر بلیط هواپیما کانادا خریداری کنید، حتما به فکر بازدید از این مجموعه باشید.
باغ وحش تورنتو

قوانین باغ وحش تورنتو


در باغ وحش تورنتو همچون تمام باغ وحش های دنیا یک سری قوانین و مقررات وجود دارند که بازدید کنندگان باید رعایت نمایند. قوانین باغ وحش تورنتو به شرح ذیل است:
آزار و اذیت حیوانات باغ وحش برخلاف آئین نامه تورنتو است و پیگرد قانونی دارد.
مصرف سیگار تنها در مناطق تعیین شده مجاز است.
پذیرش حیوانات خانگی بازدید کنندگان در باغ وحش تورنتو ممنوع است.
شنا در آبراهه های باغ وحش ممنوع است.
لمس حیوانات و دادن غذا به آن ها بدون اجازه پرسنل باغ وحش ممنوع است.
همراه داشتن وسایلی نظیر توپ فوتبال، اسکوتر، دوچرخه، اسکیت، بالن، رادیو و سایر موارد مشابه در باغ وحش ممنوع است.
عکاسی از حیوانات و باغ وحش با اهداف تجاری و بدون دریافت مجوز ممنوع است.
سراسر باغ وحش به دوربین های مداربسته مجهز است.

چگونه به باغ وحش تورنتو دسترسی داشته باشیم؟


باغ وحش تورنتو از ایستگاه مترو فاصله زیادی دارد و بنابراین بهترین گزینه از وسایل نقلیه عمومی برای دسترسی به باغ وحش تورنتو، اتوبوس است. باغ وحش تورنتو در ۳۵ کیلومتری شمال شرق مرکز شهر تورنتو قرار دارد.

در نزدیکی باغ وحش تورنتو از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟


فاصله باغ وحش تورنتو تا:
پارک یادبود Bob Hunter Memorial Park: فاصله ۷.۴ کیلومتر
زمین بازی Starry Park: فاصله ۸.۲ کیلومتر
مرکز خرید SmartCentres Markham East: فاصله ۹ کیلومتر
منطقه پیاده روی Seaton Hiking Trail: فاصله ۱۱ کیلومتر
باشگاه گلف بازان Whitevale Golf Club: فاصله ۱۲.۳ کیلومتر

چه هتل هایی در نزدیکی باغ وحش تورنتو برای اقامت وجود دارند؟


فاصله باغ وحش تورنتو تا:
هتل Hotels Toronto: فاصله ۳۲.۹ کیلومتر
هتل Victoria: فاصله ۳۴ کیلومتر
هتل Farimont Royal York: فاصله ۳۶.۴ کیلومتر
هتل OCHO: فاصله ۳۷.۴ کیلومتر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به باغ وحش تورنتو هستند؟


فاصله باغ وحش تورنتو تا:
رستوران Africa restaurant: فاصله ۶۰۰ متر
رستوران Pizza Pizza: فاصله ۳ کیلومتر
رستوران Scarlet Ibis Family Restaurant: فاصله ۳ کیلومتر
رستوران Mr. Greek: فاصله ۵ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است