search
menu
باکو keyboard_arrow_down close
hotel
هتل های باکو ۱۲۸
restaurant
رستوران های باکو ۱

درباره باکو

باکو پایتخت و بزرگترین شهر کشور جمهوری آذربایجان است. باکو نه تنها پرجمعیت‌ترین شهر جمهوری آذربایجان که پرجمعیت‌ترین شهر در ساحل دریای خزر هم هست. این شهر با بیش از ۲ هزار کیلومتر مربع مساحت، جمعیتی بالغ بر ۲ میلیون نفر را در خود جای داده است.
شهر باکو در طول تاریخ شاهد فرمانروایی‌های گوناگونی بوده است و همه آنها نشانی از دوران تسلط خود بر این کشور به جا گذاشته‌اند که موجب غنای تاریخی و فرهنگی آن شده است. باکو روزگاری تحت تسلط فرمانروایی‌های ساسانی و روم باستان بوده است و زمانی هم سلسله‌ای به نام شروانشاهان بر آن حکمرانی می‌کردند. در دوران رویارویی دو قدرت صفوی و عثمانی نیز این شهر شاهد درگیری‌های این دو دولت اسلامی بوده است.
باکو هم به مانند بسیاری از شهرهای جهان که در مناطق حساس و ویژه قرار می‌گیرند، توجه قدرت‌های بزرگ منطقه‌ای را همواره به سوی خود جلب می‌کرده است و تسلط روسیه تزاری و پس از آن اتحاد جماهیر شوروی برای در اختیار گرفتن منابع انرژی بخشی از این رویدادها است.
شهر باکو را با برج‌های جدید و مدرن شعله می‌شناسند که با الهام از سه آتشی که نماد شهر باکو است ساخته شده‌اند. از دیگر جاذبه‌های باکو می‌توان به کاخ شروانشاه، آتشگاه باکو، برج مایدن، بلوار ساحلی باکو، مرکز فرهنگی حیدر علی‌اف، میدان فانتین یا آبنما و موزه‌های فرش و موزه ملی تاریخ جمهوری آذربایجان اشاره کرد.
باکو

زمان مناسب برای سفر به شهر باکو، بهار و پاییز است که دمای هوا به تعادل نسبی می‌رسد. تابستان‌های باکو نسبتا گرم و زمستان‌هایش هم سرمای چشمگیری دارد و همراه با بارش برف و باران است.
فرودگاه اصلی شهر باکو فرودگاه بین المللی حیدر علی‌اف است و در ۲۰ کیلومتری شمال باکو قرار دارد.
شهر باکو دارای چندین مرکز خرید مدرن و تازه تاسیس است که برندهای اروپایی و بین المللی را برای علاقه‌مندان و گردشگران در خود گردآورده‌اند.

دیدنی های باکو