search
menu

اقامتگاه سنتی تاریخی ایرانی کاشان

star_border star_border star_border star_border star
[ پنهان کردن ]
درباره اقامتگاه سنتی تاریخی ایرانی کاشان
امکانات عمومی اقامتگاه سنتی تاریخی ایرانی کاشان
رستوران اقامتگاه
واحدهای اقامتی و امکانات واحدها
فاصله اقامتگاه سنتی تاریخی ایرانی تا جاذبه های دیدنی نزدیک

درباره اقامتگاه سنتی تاریخی ایرانی کاشان


اقامتگاه سنتی تاریخی ایرانی دارای قدمتی بیش از ۲۵۰ سال است که در محله كوشک صفی کاشان واقع شده است. این منطقه یكی از قدیمی‌ ترین مناطق شهر كاشان به شمار می رود. بنای این اقامتگاه براساس الگوی گودال باغچه ساخته شده است، گودال باغچه یا باغچال یکی از الگوهای رایج در معماری سنتی ایرانی بوده است که بنایی در وسط حیاط مرکزی ساخته می شده و یک طبقه بنا نیز در زیرزمین قرار داشته است تا دسترسی آسانی به آب قنات داشته باشند، همچنین در شهرهای خشک مانند کاشان برای خنک سازی بنا چنین محلی لازم بوده است. در بخش بیرونی نیز خانه بزرگی دیده می شود که قسمت های داخلی آن به مرور زمان از بین رفته اند.
البته شایان ذکر است که از این خانه قدیمی بعد از ۷ سال مرمت و مقاوم سازی به عنوان اقامتگاه سنتی بهره برداری گردید و آماده میزبانی از مسافران گرامی سراسر کشور گشته است، البته بهتر است بدانید که با توجه به مرمت های انجام شده باز هم الگوی معماری اصیل این خانه قدیمی حفظ شده است و بی شک اقامت در این هتل برای کسانی مناسب است که اهل تاریخ و فرهنگ و هنر سنتی ایران باشند، مطمئنا برایشان اقامتی بسیار خاطره‌ انگیز و جالب خواهد بود.
اقامتگاه سنتی ایرانی با بنای بسیار رویایی خود با سالانه میزبان گردشگران زیادی از سراسر کشور است. از جمله مزیت های این اقامتگاه دسترسی آسان به نقاط گردشگری و خانه های تاریخی در شهر است که همگی نشان دهنده تاریخ پرگهر این مرز و بوم هستند. فاصله این اقامتگاه تا فرودگاه شهر کاشان حدودا ۴۰ دقیقه است و برای دسترسی به فرودگاه می توانید از تاکسی های شهری استفاده کنید.

امکانات عمومی اقامتگاه سنتی تاریخی ایرانی کاشان


از امکانات این اقامتگاه می توان به اتاق آینه، تالار پذیرایی، سفره‌ خانه، شربت‌ خانه و حوض‌ خانه اشاره کرد که برایتان اقامتی به یاد ماندنی خواهد شد. این بنای زیبا دربرگیرنده مجموعه ای گسترده از تاریخ است و به عنوان موزه برای نشان دادن نمونه کارهای استادان برجسته کاشان محل مناسبی است. از آنجایی که شهر كاشان به عنوان مقصد گردشگری فرهنگی و تاریخی در کشور شناخته می شود، در هنگام خرید بلیط هواپیما و انتخاب این اقامتگاه اقامتی همراه با امنیت و آرامش را تجربه خواهید کرد. اینترنت در قسمت لابی این اقامتگاه به صورت نامحدود و رایگان ارائه می شود. همچنین در لابی صندوق امانات نیز وجود دارد که وسایل گرانقیمت خود را می توانید به این بخش بسپارید. توجه داشته باشید که بردن حیوانات خانگی به داخل این اقامتگاه ممنوع است.

رستوران اقامتگاه


در داخل این اقامتگاه رستوران وجود ندارد ولی برای سرو غذا می توانید به کافه رستوران گنجینه و سفره خانه سنتی مظفری در فاصله ۲۰۰ متری این اقامتگاه سر بزنید و انواع غذاهای ایرانی و محلی را نوش جان کنید.

واحدهای اقامتی و امکانات واحدها


این اقامتگاه سنتی نام خانه ایرانی به خود گرفته و دارای پنج واحد اقامتی متنوعی است که عبارتند از بالاخانه با ظرفیت ۶ نفر، پرده سرا با ظرفیت ۲ نفر، نهان‌ خانه با ظرفیت ۴ نفر، خانه سرا با ظرفیت ۲ نفر و خلوت سرا با ظرفیت ۲ نفر. توجه داشته باشید که هیچ یک از واحدها در این اقامتگاه شامل ظرفیت اضافه نیستند، پس در هنگام رزرو واحد اقامتی به تعداد نفراتتان دقت نمایید. در داخل واحدهای اقامتی این اقامتگاه امکاناتی نظیر سیستم تهویه مطبوع، سیستم گرمایشی و سرمایشی، یخچال، مبلمان، میز و صندلی وجود دارند. همچنین در داخل واحدهای اقامتی این اقامتگاه حمام اختصاصی نیز وجود دارد و حمام ها شامل دوش، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، صابون و شامپو، حوله و دمپایی هستند.

فاصله اقامتگاه سنتی تاریخی ایرانی تا جاذبه های دیدنی نزدیک


فاصله تا خانه تاریخی عباسیان: ۲۱۰ متر
فاصله تا حمام سلطان امیر احمد: ۲۶۰ متر
فاصله تا خانه تاریخی تاج: ۲۶۰ متر
فاصله تا خانه طباطبایی ها: ۴۰۰ متر
فاصله تا موزه اسباب بازی و عروسک: ۴۵۰ متر
فاصله تا خانه تاریخی بروجردی ها: ۴۵۰ متر
فاصله تا بازار سنتی کاشان: ۱.۱ کیلومتر
فاصله تا باغ و حمام فین: ۸.۵ کیلومتر
فاصله تا شهر زیرزمینی نوش آباد: ۱۳.۷ کیلومتر
امکانات هتل
toys تهویه مطبوع
pets ورود حیوانات خانگی ممنوع
live_tv تلویزیون
fiber_pin صندوق امانات
directions_car پارکینگ رایگان
wifi اینترنت رایگان
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است