search
menu

مقاصد محبوب داخلی و خارجی برای ماه عسل

[ پنهان کردن ]
جزیره قشم و کیش؛ داخلی اما همانند مقاصد خارجی
بورا بورا؛ جزیره‌ای در فرانسه
اصفهان؛ برای دوست داران تاریخ و تمدن
سنت لوسیا؛ ماه عسلی به روی دریای کارائیب
بلغارستان؛ تلفیق ساحل و طبیعت
بمبئی؛ سفری متفاوت و شاد
ارمنستان؛ شهری پر از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی
مالدیو؛ جزیره‌ای در اقیانوس هند
مشهد؛ مذهبی و توریستی
آنتالیا؛ بهترین انتخاب برای زوج‌ها
بالی؛ واقع در اندونزی
گرجستان؛ سفر خارج اما نزدیک
کرواسی؛ یک مقصد اروپایی
ساحل آمالفی؛ دهکده‌ای رنگارنگ در ایتالیا
سواحل دریای خزر؛ آشنای قدیمی
ماه عسل یکی از شیرین‌ترین سفرها برای زوج‌های جوانی است که به تازگی مراسم عروسی خود را به پا کرده‌ و پشت سر گذاشته‌اند. این رسم دوست‌داشتنی در تمامی جهان وجود داشته و یکی از محبوب‌ترین مسافرت‌ها برای هر شخص به شمار می‌رود. زوج‌ها در این مسافرت باید از اولین روزهای زندگی مشترکشان لذت ببرند و بدون هیچ دغدغه دیگری لحظات خوبی را در خاطرات دونفره‌شان ثبت کنند. ماه عسل به دلیل اینکه از اهمیت و ارزش بالایی برخوردار است موضوع بحث برانگیز عروس و دامادهاست. مخصوصاً این که به تازگی مراسم عروسی را برگزار کرده‌اند و نمی‌خواهند خرج اضافه و سنگینی روی دستشان بیفتد. ما در این مقاله قصد داریم بهترین مقاصد داخلی و خارجی را با میزان بودجه مناسبی بررسی و به شما معرفی کنیم. اگر شما هم به دنبال یک مقصد گردشگری هیجان‌انگیز و دیدنی برای سفر ماه عسلتان می‌گردید پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این یادداشت با ما همراه شوید همچنین می‌توانید بعد از تصمیم گیری در مورد مقصد انتخابی‌تان با جستجوی ارزانترین بلیط هواپیما از مخارج اضافی رفت و برگشت خود و همسرتان بکاهید.

جزیره قشم و کیش؛ داخلی اما همانند مقاصد خارجی


اگر در فصول سرد قصد مسافرت را دارید قطعاً جزیره کیش و قشم می‌تواند مقصدی جذاب و مفرح باشد. شما می‌توانید با هواپیما یک سفر بی‌نظیر روی ابرها را تجربه کنید و در هتل‌های مجلل چند ستاره اقامت داشته باشید. در کیش و قشم علاوه بر چشم‌انداز دریا و تفریحات آبی می‌توانید ماشین کرایه کنید و تجربه رانندگی در این جزایر را به این سفر دوست‌داشتنی اضافه کنید. در کیش و قشم مراکز خرید متعددی وجود دارد که دلتان را می‌برد و در پایان خرید می‌توانید از بین رستوران‌های معروف، مکانی را برای لذت بردن از یک غذای با کیفیت انتخاب کنید. از دیگر تفریحات این جزایر می‌توان به پرواز با پاراگلایدر، اسکوتر برقی، کیبل اسکی، بنانا کیش، فلای بورد، قایق سواری و ... اشاره کرد.
مقاصد محبوب داخلی و خارجی برای ماه عسل

بورا بورا؛ جزیره‌ای در فرانسه


اگر برای سفر ماه عسل خود ارزش زیادی قائل هستید بهتر است برای لذت بیشتر از این مسافرت یک مقصد آرام و در عین حال پر از جاذبه‌های تفریحی را انتخاب کنید. بورا بورا جزیره‌ای در کشور فرانسه است که از اقیانوس آرام جنوبی سر از آب بیرون آورده است. به عقیده برخی‌ها بورا بورا زیباترین منطقه جهان است و مقصدی مناسب برای زوج‌های جوان به شمار می‌رود. از امکانات تفریحی این جزیره می‌توان به کوه آتش فشان یخی، شنا و غواصی در اقیانوس آرام، رزرو هتل های خارجی مجلل و لوکس و ... اشاره کرد. باید خاطر نشان کنیم که سفر به این منطقه بسیار هزینه بر است و اگر بودجه کافی برای این سفر ندارید سراغ مکان‌های دیگری بروید.

اصفهان؛ برای دوست داران تاریخ و تمدن


احتمالاً نام هتل عباسی را شنیده‌اید. هتل عباسی هتلی اصیل و معروف در اصفهان است که به علت طراحی زیبا و کلاسیکش به مقصد بسیاری از زوج‌ها تبدیل شده است. اصفهان به نصف جهان معروف شده و دلیل این صفت هم به خاطر جاذبه‌های تاریخی و تفریحی متعددی است که درون خود جای داده و از قطعه‌ای از آن فرهنگ و تمدن ایران را به نمایش می‌گذارد. اگر از دیدن روند تاریخ و بناهای قدمت‌دار لذت می‌برید اصفهان می‌تواند برای یک سفر دونفره میزبان تمام عیاری باشد.

سنت لوسیا؛ ماه عسلی به روی دریای کارائیب


یکی دیگر از مقاصد خارجی که بسیار هزینه بر اما فوق‌العاده زیبا و رمانتیک است جزیره سنت لوسیا است. این جزیره به روی آب‌های دریای کارائیب سوار است و نمایی حیرت‌انگیز از دریا را برای چشمان شما به ارمغان می‌آورد. اگر عاشق موسیقی و گشت و گذار در طبیعت هستید سنت لوسیا را برای ماه عسل خود انتخاب کنید چرا که در جای جای این جزیره کوچک صدای کوبیدن بر روی طبل و یا سازهای مختلف می‌آید و با فضای بکر خود شما را به شدت جذب خود می‌کند.
مقاصد محبوب داخلی و خارجی برای ماه عسل

بلغارستان؛ تلفیق ساحل و طبیعت


بلغارستان مکانی محبوب و پربازدید است و یکی از بهترین مقاصد برای یک سفر دونفره به شمار می‌رود. با سفر به این کشور می‌توانید زیبایی و جلال آب را در کنار فضای سبز پوشیده شده از درختان ببینید و اکسیژن موجود در هوا را جذب کنید. در سفر به کشور بلغارستان می‌توانید در شهر وارنا نیز اقامت داشته باشید. این شهر برای یک مسافرت دو نفره گزینه ایده آلی به شمار می‌رود. در وارنا می‌توانید از جاذبه‌های تاریخی متعدد دیدن کنید و پس از یک روز تفریح در شهر، به سمت ساحل روح‌بخش و پر از آرامش وارنا بروید تا لحظات غروب آفتاب را هنگامی که رنگ دریا را نارنجی و آسمان را قرمز کرده از دست ندهید. یک بعد از ظهر عاشقانه در کنار همسرتان و در ساعات پایانی شب پیاده روی در خیابان‌ها تا به یک رستوران برسید. البته اکثر هتل‌ها وعده‌های غذایی را در خود هتل سرو می‌کنند ولی اگر دوست دارید از غذاهای محلی مقصدتان تجربه‌ای کسب کنید رستوران‌های معروف بهترین گزینه هستند.

بمبئی؛ سفری متفاوت و شاد


بمبئی یا مومبای یکی دیگر شهرهایی است که می‌تواند برای یک سفر دو نفره جذاب به نظر بیاید. همان‌طور که می‌دانید بمبئی شهری پر جمعیت است و می‌تواند سفری واقعاً متفاوت را برای شما رقم بزند. این شهر در کشور هند واقع شده و به نام مومبای تغییر پیدا کرده، این نام از سوی پرتغالی‌ها روی بمبئي گذاشته شده اما کشورهای زیادی وجود دارد که هنوز آن را با نام قدیمی‌اش می‌شناسند. در سفر به این شهر همه چیز مقرون به صرفه است و شما می‌توانید از نزدیک با این کشور هفتاد و دو ملت آشنا شوید. قطعاً با سفر به هند خاطرات متفاوت و خاصی را برای خودتان رقم می‌زنید. خاطراتی که به قول گردشگران مانند جادوگری بسیار مشتاق هیچ گاه شما را ترک نخواهد کرد.
مقاصد محبوب داخلی و خارجی برای ماه عسل

ارمنستان؛ شهری پر از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی


ارمنستان همانند گرجستان کشور همسایه ایران است و رفت و آمد به آن جا بسیار سریع‌تر و راحت‌تر انجام می‌گیرد. اگر می‌خواهید یک سفر خارجی را تجربه کنید پیشنهاد می‌کنیم این کشور را برای مسافرت خود انتخاب کنید زیرا با داشتن جاذبه‌های طبیعی گوناگون و مکان‌های دیدنی متعدد می‌تواند روزهای خوشی را برای شما بسازد. از شهرهای معروف این کشور می‌توان به شهر ایروان اشاره کرد. شهری که بر اساس فرهنگ و ادب ساخته شده و دارای قدمتی چند هزار ساله است.

مالدیو؛ جزیره‌ای در اقیانوس هند


اگر اهل سفر و تفریح باشید احتمالا آوازه خوش مالدیو را شنیده‌اید. مالدیو جزیره‌ای واقعا رویایی و روح‌نواز است. این جزیره برای زوج‌هایی مناسب است که دلشان می‌خواهد به دور از هیاهوی زندگی چند روزی را در کنار هم در اوج آرامش وقت بگذرانند و از لحظات خود نهایت لذت را ببرند. ساحل جزیره مالدیو آغشته به شن های سفید و رنگ روشن آبی دریاست که با تاپ‌هایی که در میان آب نصب شده می‌توانید اوقاتی را بگذرانید که از عمرتان حساب نشود! از دیگر تفریحات این جزیره می‌توان به گردشگری در پایتخت مالدیو یعنی ماله اشاره کرد. مالدیو زیبایی بی حد و مرزی دارد که تا خودتان نبینید حق مطلب ادا نمی‌شود.

مشهد؛ مذهبی و توریستی


مشهد می‌تواند مقصد خوبی برای سفرتان باشد چون علاوه بر نزدیکی به حرم اما رضا (َع) شما می‌توانید به دیدن جاذبه‌های گردشگری این شهر بروید و از سفر خود خاطره خوبی به جا بگذارید. در شهر مشهد مکان‌های معروفی وجود دارد که هر یک از جذابیت خاصی برخوردار است برای مثال رستوران پدیده شاندیز که با رفتن به آن جا هم از طبیعت طرقبه و شاندیز استفاده می‌کنید و هم طعم غذای با کیفیت این رستوران می‌چشید. از مناطق تفریحی دیگر شهر مشهد می‌توان به مجموعه پارک‌های آبی، پارک وکیل آباد، کوهسنگی، بازار رضا، پارک ملت و شهربازی، غار مغان، بند گلستان و ... اشاره کرد.

آنتالیا؛ بهترین انتخاب برای زوج‌ها


خودتان هم می‌دانید که کشور ترکیه نیازی به تعریف و تمجید ندارد و آن قدر زیباست که اگر تنهایی هم بروید بهتان خوش می‌گذرد چه برسد به ماه عسل...! حالا که با جاذبه‌های گردشگری کشور زیبای ترکیه آشنا هستید مستقیم به شهر آنتالیا می‌پردازیم. شهری که با سواحل گوناگون، کافه‌های دنج و پارک‌های آبی مقصد محبوب زوج‌های جوان است. در سفر به ترکیه می‌توانید جزیره‌هایی مانند کوش آداسی، بودروم و مارماریس را انتخاب کنید. این جزایر به قدری مدهوش کننده و حیرت‌انگیز هستند که تمام عمر می‌تواند خاطرات ماه عسلتان را زنده نگه دارد.
مقاصد محبوب داخلی و خارجی برای ماه عسل

بالی؛ واقع در اندونزی


جزیره‌ای که نام بهشت را از آن خود کرده بالی در کشور اندونزی است. این جزیره بهشتی با چشم انداز زیبا و منحصر به فرد خود تا کنون میزبان تعداد زیادی گردشگر و توریست بوده است. بالی برای گذراندن ماه عسل انتخابی ایده‌آل به نظر می‌آید. با سفر به این جزیره می‌توانید آبی فیروزه‌ای دریا را در کنار شن‌های سفید ساحلی سیاحت کنید و لحظاتی را برای دیدن غروب آفتاب زمانی که آسمان را به رنگ نارنجی تبدیل کرده است صرف کنید. به گفته گردشگران بالی رویایی است که به حقیقت پیوسته و اگر به دیدن آن نروید فرصت بزرگی را از دست داده‌اید.

گرجستان؛ سفر خارج اما نزدیک


کشور گرجستان سال‌هاست که به یک کشور توریستی مخصوصاً برای ایرانیان تبدیل شده و سالیانه میلیون‌ها گردشگر را به سمت خود جذب می‌کند. این کشور در نزدیکی ایران قرار دارد و رزرو بلیط هواپیما برای آن بسیار راحت خواهد بود. پیشنهاد می‌کنیم برای گشت و گذار در طبیعت گرجستان به شهر مستیا در استان اسوانتی بروید یا اگر عاشق دریا هستید مسیرتان برای ساحل‌گردی و ورزش‌های آبی به سمت شهر بتومی تغییر دهید. در آخر هم می‌توانید برای بازدید از کافه‌ها و رستوران‌های مشهور گرجستان سری به شهر تفلیس بزنید. این کشور همه جاذبه‌ها و تفریح‌ها را به صورت یک جا دارد پس اگر وسوسه شدید که این کشور را برای ماه عسل خود انتخاب کنید اصلاً شک به دل خود راه ندهید و همین حالا با رزرو اینترنتی بلیط هواپیما سفر خود را قطعی کنید.

کرواسی؛ یک مقصد اروپایی


کرواسی مقصدی متفاوت و جذاب برای افرادی است که به سفر به اروپا علاقه زیادی دارند. البته باید بگوییم این سفر برایتان خرج زیادی به همراه ندارد و با خیال راحت می‌توانید از جاذبه‌های دیدنی، فرهنگی و بناهای تاریخی این شهر بازدید کنید. فراموش نکنید از مکان‌های با هم بودنتان عکس بگیرید زیرا آن قدر غرق زیبایی‌های کرواسی می‌شوید که یادتان می‌رود کجا هستید!
مقاصد محبوب داخلی و خارجی برای ماه عسل

ساحل آمالفی؛ دهکده‌ای رنگارنگ در ایتالیا


شهر ساحلی آمالفی یک جادوی زیباست و منتظر است آن را برای گذراندن ماه عسل انتخاب کنید. این شهر ساحلی در کشور ایتالیا واقع شده و سالیانه پنج میلیون بازدید کننده دارد. با سفر به آمالفی علاوه بر دیدن بناهای تاریخی، بافت روستایی و خانه‌های رنگارنگ می‌توانید روز خود را با یک قایق‌ سواری هیجان‌انگیزتر کنید. از امکانات دیگری که شهر ساحلی آمالفی در اختیار شما قرار می‌دهد می‌توان به رفتن به رستوران‌های لوکس، بازدید از صخره‌های ساحلی خاص و استفاده از طبیعت بکر و پوشش گیاهی متنوع آمالفی اشاره داشت.

سواحل دریای خزر؛ آشنای قدیمی


شمال کشور ایران همیشه مقصد گردشگری افراد بوده است اما مسافرت کردن به آن شهرها به عنوان ماه عسل لطف دیگری دارد. شهرهای شمالی ایران به قدری زیبا و دل‌نشین است که برای یک عاشقانه دونفره چیزی کم ندارد. البته این مسافرت برایتان هزینه به نسبت کمتری را به دنبال دارد که به خودی خود می‌تواند یک ویژگی محسوب شود. می‌توانید طبق سلیقه‌تان و با هم فکری یک ویلای لوکس در کنار دریا و یا یک کلبه جنگلی زیبا در میان درختان بلند جنگل‌های شمال بگیرید و سفر چند روزه خود را با دیدن جاذبه‌های گردشگری، رستوران گردی، قدم زدن در ساحل و خرید از مراکز خرید معروف بگذرانید.
موارد ضروری به هنگام رفتن به ماه عسل
* قبل از شروع سفر حتماً از قبل هتل یا اقامتگاهتان را رزرو کنید.
* از جاذبه‌های گردشگری موجود در شهر مقصد اطلاع کافی داشته باشید.
* هزینه‌ها را کنترل کنید تا کمبود بودجه خاطرتان را مکدر نکند.
* اصل بر با هم بودن و لذت بردن از حال است سعی کنید روی این موضوع تمرکز کنید و خاطرات خوشی را برای یکدیگر رقم بزنید.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است