search
menu
ارمنستان keyboard_arrow_down close

ارمنستان

label
رزرو هتل
hotel
هتل ها ۱۰۴

درباره ارمنستان

ارمنستان یا به طور رسمی جمهوری ارمنستان در همسایگی شمال غربی ایران جای گرفته و از مقاصد سفر ایرانیان در سال‌های اخیر شده است. ارمنستان نخستین کشوری است که مسیحیت را به عنوان دین رسمی خود پذیرفت و مذهب ارمنی یک شاخه مستقل از دین مسیحیت به شمار می‌رود. جالب است بدانید که اسم کشور ارمنستان در کتیبه بیستون داریوش بزرگ نیز آمده است. ارمنستان در طول تاریخ ارتباط تنگاتنگی با ایران داشته و در دوره ساسانی، بارها بین ایران و روم، دست به دست شده است.
ایروان پایتخت و بزرگترین شهر ارمنستان است و بیشتر گردشگران ایرانی آن را به عنوان مقصد اصلی سفر خود به کشور ارمنستان انتخاب می‌کنند.
ارمنستان به جز با ایران، با جمهوری آذربایجان، ترکیه و گرجستان هم همسایه است. واحد پولی ارمنستان درام ارمنی است. منطقه زمانی ارمنستان UTC+4) AMT) است و اختلاف ساعت ایروان با تهران، مثبت ۳۰ دقیقه است.
جمعیت ۳ میلیون نفری ارمنستان در ۳۰ هزار کیلومتر مربع مساحت این کشور پراکنده شده‌اند.
ارمنستان به عنوان کشوری با سابق تاریخی طولانی، دارای جاذبه‌های تاریخی و گردشگری زیادی است. همچنین طبیعت خاص این کشور که تا حدی نیز بکر و دست‌نخورده باقی مانده است، موجب شده گردشگران زیادی برای طبیعت‌گردی به کشور ارمنستان سفر کنند. مخصوصا کسانی که به کوهنوردی و محیط‌های کوهستانی علاقه‌مند هستند ارمنستان به عنوان کشوری کوهستانی، مناسب آنهاست.

ارمنستان

دیدنی‌های کشور ارمنستان برای گردشگران شامل چند گروه می‌شود. بخشی مربوط به دوران حکومت رومیان مثل معابد و حمام‌های رومی می‌شود، مثل معبد گارنی. بخش دیگر شامل کلیساها و معابد مسیحی است که با الهام از دین مردم ارمنستان شکل گرفته‌اند. بخش دیگری از ساختمان‌های تاریخی ارمنستان به دوران تسلط اتحاد جماهیر شوروی برمی‌گردد.
ارمنستان به سبب ساختار کوهستانی که دارد، دارای تفاوت دمایی بالا در تابستان و زمستان است. به همین دلیل، بهترین زمان سفر به ارمنستان، بهار و اوایل پاییز است. زیرا در این بازه‌های زمانی، هوا معتدل‌تر است. اما تابستان‌های ارمنستان بسیار گرم و زمستان‌هایش پربارش و سرد است و ممکن است برای گردشگران جذاب نباشد.

دیدنی های ارمنستان