search
menu
زنجان keyboard_arrow_down close

زنجان

hotel
هتل های زنجان ۱۰

درباره زنجان

زنجان مرکز استان زنجان و در نقطه تلاقی فلات مرکزی ایران با تهران، گیلان و آذربایجان قرار دارد. زنجان به واسطه همین موقعیت راهبردی‌اش از اهمیت بازرگانی و گردشگری زیادی برخوردار است. زنجان که در نزدیکی کوه قافلان‌کوه و کوهستان‌های غرب ایران قرار گرفته، دارای آب و هوای کوهستانی است و در زمستان‌ها، سرمای سختی را تجربه می‌کند.
زنجان

تاریخچه زنجان


به نظر می‌رسد زنجان در زمان اردشیر اول ساسانی یا همان اردشیر بابکان ساخته شده است. نام قدیم زنجان، زنگان بوده است و پس از حضور اعراب، تبدیل به زنجان شده است. این شهر در مقابل یورش اعراب مقاومت زیادی کرده و به دت تخریب شده است. یورش مغول، دومین ویرانی این شهر را در برداشت. پس از دوره صفویه به تدریج زندگی به این شهر بازگشت. در دوره قاجاریه زنجان خمسه نامیده می‌شده که اشاره به پنج بخش یا محله اصلی شهر داشته است.

جاهای دیدنی زنجان


زنجان با وجود همه سختی‌هایی که از سر گذرانده است، جاهای دیدنی و جاذبه های گردشگری متنوعی دارد. طبیعت نیمه کوهستانی زنجان، آن را مقصد مناسبی برای طبیعت گردی در فصل های مختلف کرده است. مکان های تاریخی و سنتی هم دیگر جاذبه شهر زنجان به شمار می‌رود. بازار سنتی و تاریخی زنجان، مسجد جامع زنجان، موزه مرد نمکی، ساختمان توفیقی‌ها، ساختمان رختشویخانه و کاروانسرای سنگی از جمله جاهای دیدنی زنجان به شمار می‌روند.
زنجان

سوغات زنجان


زنجان از قطب‌های تولید صنایع دستی منحصر به فرد از جمله چاقوی مشهور زنجان، صندل، جواهرات نقره‌‌کاری شده و ملیله‌دوزی است.

فرودگاه زنجان


زنجان دارای یک فرودگاه است که در ۱۵ کیلومتری شمال غرب زنجان قرار دارد ولی در حال حاضر پروازهای آن محدود به شهر مشهد است.


دیدنی های زنجان