search
menu

مجموعه تفریحی ائل داغی زنجان

[ پنهان کردن ]
مجموعه ائل داغی زنجان
منطقه گاوازنگ
چرا بازدید از مجموعه ائل داغی پیشنهاد می شود؟
دیدنی و تفریحات های مجموعه ائل داغی
امکانات مجموعه ائل داغی
هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از مجموعه ائل داغی چه قدر است؟
فصل مناسب برای بازدید از مجموعه ائل داغی چه زمانی است؟
از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟
چه هتل هایی در نزدیکی مجموعه ائل داغی برای اقامت وجود دارند؟
چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به مجموعه ائل داغی هستند؟

مجموعه ائل داغی زنجان


اگر اهالی شهر تبریز پارک ائل گلی را پاتوق خود کرده باشند، زنجانی ها نیز برای فرار از ساختمان های شهری به دامنه کوه گاوازنگ و مجموعه ائل داغی‌اش پناه می برند؛ منطقه ای کوهستانی که با چشم اندازهای معرکه، کوه ها، طبیعت سر سبز و امکانات تفریحی و رفاهی‌اش یکی از اصلی ترین مراکز تفریحی شهر زنجان به حساب می آید که فکر بازدید از این منطقه را بعد از رزرو آنلاین بلیط هواپیما شهر زنجان به فکر هر مسافری می‌اندازد.

منطقه گاوازنگ


در دهه هفتاد طرح یک مجموعه گردشگری و تفریحی در منطقه گاوازنگ زنجان تصویب شد و ۱۰۰ هکتار از زمین های این منطقه به مجموعه گردشگری اختصاص یافت. فاز اول این مجموعه که شامل پیست اسکیت، پیست دوچرخه سواری، آمفی تئاتر، آلاچیق ها، تالار ائل داغی، کافی‌شاپ و فضای سبز بود با مساحت ۳۰۰ هکتار بهره برداری شد. البته طرح ها و برنامه های زیادی برای مجموعه ائل داغی در نظر گرفته شده تا از منطقه گاوازنگ یک مجموعه تفریحی-گردشگری فوق العاده بسازند. گاوازنگ اسم کوهی مشرف به این منطقه است که یک چشمه دارد و در فاصله سه کیلومتری شهر واقع شده است.
مجموعه تفریحی ائل داغی زنجان

چرا بازدید از مجموعه ائل داغی پیشنهاد می شود؟


برای طبیعت گردی یکی از بهترین گزینه های نزدیک به شهر محسوب می شود.
امکانات تفریحی مجموعه ائل داغی برای هر سن و سالی مناسب است.
برای آرامش، هیجان، ورزش و تفریح می توان به این مجموعه سر زد.

دیدنی و تفریحات های مجموعه ائل داغی


دوچرخه سواری، پیاده روی و کوهنوردی
معمولا بیش تر کسانی که به ائل داغی می روند میانه خوبی با پیاده روی یا کوهپیمایی و حتی کوه نوردی دارند. در این منطقهِ کوهستانی تا چشم کار می کند کوه دیده می شود و برای همین می توانید در خلوت خود از مسیرهای هموار و یا مسیرهای پیاده روی به سمت دامنه های کوه ها بروید و به دور از دوندگی های روزانه شهری از هوای آنجا لذت ببرید یا اگر پیاده روی را دوست ندارید به پیست دوچرخه سواری سر بزنید.
تندیس آهو
در مسیر خود به تندیس آهوی بزرگی برمی‌خورید که به خاطر اندازه و ارتفاعش از ابهت خاصی برخوردار است. تندیسی فولادین به ارتفاع ۲۱ متر که معمولا همه بازدیدکنندگان عکسی یادگاری از این مجسمه دارند. این تندیس در واقع به شکل نمادین آنجا نصب شده و به این خاطر است دشت سهرین زنجان تنها زیستگاه آهوهای شمال غرب کشور به حساب می آید.
سد گاوازنگ
بعد از پیمودن مسیری ۲ کیلومتری به سمت کوه های گاوازنگ به سدی زیبا می رسید که زندگی دوباره ای به طبیعت اطرافش داده است. سد گاوازنگ سوژه خوبی برای عکاسی های شما خواهد بود و از طرفی با ارائه قایق های پدالی و پارویی امکان تفریح نیز برای گردشگران مهیا شده است. در کنار این سد رستوران ها و غرفه هایی برای پذیرایی از مهمانان دایر است.
بام زنجان
کسانی که عاشق آرامش باشند، تماشای شهر در سکوت شب را بسیار دوست دارند. تماشای چشم انداز معرکه از ارتفاع بالا می تواند هیجان‌انگیز یا آرامش بخش باشد، به هر حال در منطقه ای از ائل داغی که به بام زنجان معروف است می توانید شهر زنجان را زیر پایتان حس کنید. بعد از روشن شدن چراغ های شهر، زیبایی این منظره دو چندان شده و سوژه فوق العاده ای برای عکاسی می شود.
مجموعه تفریحی ائل داغی زنجان
سینما آمفی تئاتر
گاهی حال و هوای ائل داغی با برگزاری جشن ها و مراسم به کلی عوض می شود و چهره شاداب تری به خود می گیرد. این جشن ها معمولا در آمفی تئاتر بزرگ ائل داغی برپا می شوند، جایی که ظرفیت میزبانی از ۱۵۰۰ نفر را دارد.
تفریحات رایج در مجموعه ائل داغی
پاراگلایدرسواری
ارتفاعات گاوازنگ محلی برای تحقق رویاهای جوانان شهر است، مکان مناسبی برای چتربال سواری و پرواز بر فراز کوه ها و مجموعه بزرگ ائل داغی. دیدن بافت شهری در هنگام پرواز از لذت هایی است که با هر بار بازدید از ائل داغی وسوسه‌تان خواهد کرد.
بادبادک بازی
بعضی از روزها پرواز بادبادک های دست سازی را بالای ارتفاعات گاوازنگ می بینید، این بخش یکی از مکان های مورد علاقه خانواده هاست. جایی که حتی می توانید در مسابقه بادبادک پرانی شرکت کنید. البته این مسابقه همیشه برگزار نمی شود.
جشنواره ها
هر سال جشنواره های مختلفی در مجموعه ائل داغی برگزار می شوند که از محبوب ترین های آن ها می توان به جشنواره آش و جشنواره روستا اشاره کرد. در این جشنواره ها تمرکز روی رسوم، آداب و فرهنگ محلی است برای همین فرصت خوبی برای آشنایی با زندگی مردم محلی زنجان و فرهنگ های قدیمی آن ها می باشد.

امکانات مجموعه ائل داغی


در داخل این مجموعه آلاچیق های متعددی وجود دارند که برای پیک نیک و دورهمی ها بسیار مناسب هستند؛ وجود رستوران ها، غرفه های متعدد، پارکینگ و سرویس بهداشتی نیز وقت گذرانی در مجموعه ائل داغی را لذت بخش کرده اند. از طرفی بوی بلال و سیب زمینی هایی که از دکه های این مجموعه بلند می شود هر بازدیدکننده ای را به سمت خود می کشاند.گفتنی است که این مجموعه هنوز در انتظار وعده هایی است که مسئولان برای ساخت هتل ۵ ستاره، رستوران گردان و تله کابین داده بودند.

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از مجموعه ائل داغی چه قدر است؟


برای بازدید از ائل داغی نیازی به پرداخت هزینه نیست ولی استفاده از برخی تسهیلات و امکانات این مجموعه مثل پارکینگ و پاراگلایدر رایگان نیست. برای چنین طبیعت گردی هایی باید یک یا نصف روز را اختصاص دهید و برای اینکه تماشای منظره از بام زنجان را از دست ندهید، حتما تا بعد از تاریکی شب آن جا بمانید.

فصل مناسب برای بازدید از مجموعه ائل داغی چه زمانی است؟


همانطور که طبیعت هر لباسی به تن بپوشد زیبایی خاصی پیدا می کند، ائل داغی نیز در هر فصلی زیبایی های خاص خود را دارد، چه زمانی که به سرسبزی بهار آراسته باشد، چه زمانی که جامه ای از برف به تن کرده باشد.

از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟


نمایشگاه بین المللی کاسپین: ۹۰۰ متر
پارک گاوازنگ: ۲.۸ کیلومتر
روستای امند: ۵ کیلومتر
موزه رختشویخانه: ۶ کیلومتر

چه هتل هایی در نزدیکی مجموعه ائل داغی برای اقامت وجود دارند؟


هتل سپهر: ۲ کیلومتر
خانه معلم زنجان: ۴ کیلومتر
هتل کوثر: ۴.۷ کیلومتر
هتل سپید: ۷ کیلومتر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به مجموعه ائل داغی هستند؟


سفره خانه سنتی دارچین: ۸۵۰ متر
کبابی باران: ۱۲۰ متر
رستوران اکو: ۴۵۰ متر
رستوران باغ قزل آلا: ۹۰۰ متر
کافه کباب طبیعت: ۱ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است