search
menu

بهترین رستوران های زنجان بنا به تجربه مشتریان

[ پنهان کردن ]
داستان زنجان، تاریخ و فرهنگ شهر
گشتی در غذاهای زنجان
گشتی در رستوران‌های معروف زنجان
رستوران پلو زنجان
رستوران صدف زنجان
دیزی سرای عابدینی زنجان
رستوران گلریز زنجان
رستوران غذای مجلسی زنجان
رستوران بین‌المللی آریالانژ زنجان
رستوران هفت چنار زنجان
رستوران چنگال طلایی زنجان
کافه رستوران آرماندو قزوین
کافه رستوران کروژ
باغ رستوران زنجان
رستوران سنتی زرتشت زنجان
کاروانسرای سنگی زنجان
رستوران سنتی مشاهیر زنجان
رستوران سنتی حاج داداش زنجان
فست فودی ارگانو
کافه رستوران بابیلو
رست برگر زنجان
برترین رستوران های باکیفیت زنجان
بهترین رستوران‌های زنجان در این گفتار مجله گردشگری سفرمارکت معرفی شده تا راهنمای خوب و مصوری برای شکم‌گردهای استان تاریخی و دیدنی ایران باشد. بهترین رستوران‌های سنتی زنجان را می‌توان: سنتی حاج داداش، کاروانسرا سنگی، دیزی سرای عابدینی، رستوران سنتی مشاهیر، سفره‌خانه سنتی و رستوران زرتشت دانست. برای لاکچری‌گردهای زنجان نیز رستوران گلریز، رستوران بین‌المللی آریالانژ، رستوران صدف، فست فود گاراژ توصیه می‌شود.
اگر شما مخاطب گرامی، تاکنون با خرید بلیط هواپیما ارزان به این مقصد تماشایی سفر کرده و از طعم لذیذ غذاهای سنتی و فرنگی و محلی طبخ شده در مقصدهای شکم‌گردی زنجان، بهره‌مند شده‌اید، نظرات و دیدگاه‌های ارزشمند خود را درباره رنج قیمتی، کیفیت، مکان، نوع غذا با رعایت حریم خصوصی از طریق بخش کامنت در انتهای این گفتار به اشتراک بگذارید.
در این گفتار، شماری از معروف‌ترین غذاهای زنجانی که در برخی از رستوران‌های شهر نیز عرضه می‌شود، به اطلاع شکم‌گردهای زنجان رسیده است. ردپای گردشگران زنجان در اینستاگرام، هشتگ‌هایی چون: #zanjan و #زنجان است که شما را با میلیون‌ها عکس و ویدیو درباره اماکن تفریحی، شکم‌گردی، تاریخی و هنری این دیار دیدنی به روایت توریست‌های وطنی و خارجی آشنا می‌کند.
با شکم‌گردی مجله گردشگری سفرمارکت در دیار باصفای زنجانی‌ها همراه ما با شوید.
بهترین رستوران های زنجان بنا به تجربه مشتریان

داستان زنجان، تاریخ و فرهنگ شهر


استان زنجان، گرچه استان خوش آب‌وهوا و تاریخی محسوب می‌شود، اما متاسفانه برای گردشگران ایرانی و خارجی، یک مقصد توریستی مشهور و محبوب به شمار نمی‌رود. اگر ایام عزاداری ماه محرم به ایران‌گردی بپردازید، خواهید دید که یکی از دیدنی‌ترین استان‌های ایران که آیین‌های مربوط به شهادت امام حسین (ع) را برگزار می‌کنند، زنجانی‌ها هستند.
حسینیه اعظم زنجان، یکی از معروف‌ترین اماکن مذهبی در ایران است که در ماه محرم، یکی از شورانگیزترین مراسم مذهبی این ایام در آنجا برگزار می‌شود و به همین خاطر، گردشگران بسیاری از نقاط مختلف ایران و حتی سایر کشورهای جهان برای تماشای این مراسم رهسپار زنجان می‌شوند.
زنجان، دیار تاریخ و غذاها و صنایع‌دستی خوش‌نام را دیار شور حسینی لقب داده‌اند و یکی از زمان‌هایی که در رسانه‌ها درباره این سرزمین دوست‌داشتنی با مردمانی باصفا و طبیعت‌دوست می‌شنویم، روزگار محرم و صفر است.
به‌هرحال اگر به گردشگری مذهبی علاقه‌مند هستید و قصد دارید مراسم عزاداری جذابی را شاهد باشید، سفر به زنجان در ایام محرم و صفر تجربه خوبی خواهد بود. زنجان به دلیل تاریخی بلندبالایی که دارد، خواندنی و دانستنی‌های بسیاری برای علاقه‌مندان به تاریخ ایران دارد.
زنجان را با صنایع‌دستی معروف آن، یعنی چاقو می‌شناسند. چاقو، یکی از کهن‌ترین صنایع‌دستی زنجان است که همچون سفال لالجین همدان، قدمتی صدها ساله دارد. دسته و تیغه‌هایی که در چاقوی زنجان و برای مصرف آشپزخانه استفاده می‌شوند، یک تکه هستند. اما چاقوهای اروپایی معمولاً دسته دارند که به‌صورت جداگانه ساخته می‌شود. در این استان، بیش از ۲۰۰ نوع چاقو تولید می‌شود که هر یک کاربرد خاصی دارد.
بهترین رستوران های زنجان بنا به تجربه مشتریان

از هر نقطه از ایران، برای سفر به استان زنجان و مرکز این استان (شهر زنجان)، اتوبوس و تاکسی و هواپیما در دسترس است. البته باید بدانید که بهترین فصل سفر به این دیار، بهار و تابستان و اوایل پاییز است و از اکتبر تا ماه مارس، هوای سردی را در این استان شاهد خواهیم بود.
شما می‌توانید ارزان‌ترین بلیط هواپیما به مقصد زنجان را در سفرمارکت مشاهده کنید و با مشاهده رقابتی‌ترین و بهترین قیمت بلیط هواپیما زنجان، از یکی از نقاط کشور، عازم این سرزمین دیدنی و دوست‌داشتنی شده و از غذاها و صنایع‌دستی آن بهره‌مند شوید.
۲۶ مقصد گردشگری مهم در این استان وجود دارد که اکثرشان متعلق به دوره صفوی و قاجار بوده و معمولاً با استقبال گردشگران زیادی مواجه شده‌اند..
سفر به زنجان را با قطار و هواپیما و اتوبوس به‌راحتی می‌توان در هر روزی از سال انجام داد. فاصله تهران تا مرکز زنجان، حدود ۳ ساعت است.

گشتی در غذاهای زنجان


اگر قصد دارید در برنامه ایران‌گردی خود، زنجان را در فهرست برنامه‌های آینده بگنجانید، ضمن تبریک به شما به‌واسطه حسن انتخاب، از شما دعوت می‌کنیم که با غذاهای خوشمزه زنجانی‌ها آشنا شده تا در رستوران‌های این شهر، طعم و مزه لذیذ غذاهای سنتی و بومی این دیار خاطره‌انگیز را تجربه کنید. اطلاع از غذاهای هر استان کشورمان، تلاشی برای درک بهتر سبک زندگی و علایق مردمان آن خطه است که شنیدنی‌ها و دیدنی‌های فراوانی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

جغور بغور: از معروف‌ترین و مقوی‌ترین غذاهای زنجان، جغوربغور است. در برخی از رستوران‌های مرکز زنجان، این غذا با عالی‌ترین متریال و کیفیت طبخ و عرضه می‌شود. این خوراک، غذایی محلی بوده که از دل و جگر و قلوه گوسفندی به همراه آب و روغن اعلا و ادویه تهیه شده است و دوستداران زیادی دارد.
در استان‌ها زنجان و آذربایجان به آن جئز بئز و در شیراز گاهی توتُوِی (توتابهای) هم گفته می‌شود. این غذا در بسیاری از شهرهای استان گیلان با نام واویشکا نیز شناخته شده است و گویی در کشور اسکاتلند نیز طعام مشابهی وجود دارد به نام هَگیس که خوراک ملی اسکاتلند به شمار می‌آید و شبیه همین غذا است.
مواد لازم برای تهیه جغور بغور، جگر سفید گوسفند ۱ عدد، جگر سیاه گوسفند ۱ عدد، دل گوسفند ۱ عدد، قلوه گوسفند ۲ عدد، پیاز متوسط تا ۵ عدد (در حدود پانصد گرم)، روغن (یک لیوان معمولی سرخالی) ۱۵ گرم، رب گوجه‌فرنگی ۱ قاشق غذاخوری و نمک و فلفل به‌قدر کافی است.
با خرید اینترنتی تور زنجان، سفری هیجان‌انگیز، آسان و خوشی را به مقصدهای گردشگری ایران به‌خصوص زنجان تجربه کنید.
بهترین رستوران های زنجان بنا به تجربه مشتریان

خورشت آلوچه با مرغ: خورش آلوچه با مرغ از جمله غذاهای محبوب زنجانی است. این غذا اصیل و خوش‌طعم بوده و در مهمانی‌ها در فصلی که آلوچه در دسترس است، می‌توان طبخ و از آن به‌عنوان خورشتی خوشمزه جهت پذیرایی استفاده نمود. خورشت آلوچه هم با گوشت و هم با مرغ طبخ می‌شوند و هر دو طعمی عالی دارند. این‌که از چه گوشتی استفاده کنید، به سلیقه شما بستگی دارد. خورشت آلو با مرغ، زمان کم‌تری برای آماده شدن نسبت به طبخ خورشت آلو با گوشت نیاز دارد. به‌منظور تهیه خورشت آلو با مرغ بایستی نصف یک عدد مرغ را با پیاز سرخ‌شده به میزان چهار قاشق سوپ‌خوری آماده کنید. سیصد گرم آلو از نوع برغان کفایت می‌کند. هویج سه عدد و رب گوجه‌فرنگی و روغن و ادویه به میزان لازم در پخت این خورشت استفاده می‌شود.
پیازو زنجانی: از غذاهای سنتی و بومی زنجانی‌ها، غذایی به نام پیازو است. غذایی قدیمی که شباهتی به غذاهایی چون اشکنه یا آش دارد و بعضاً در وعده شام صرف می‌شود. ماده اصلی طبخ پیازو تورتا است. پیازو، ترکیبی از عدس، آلوچه و بزرگ زردآلو، پیاز متوسط، گردو آسیاب شده، گوجه‌فرنگی، روغن حیوانی، نمک و ادویه است. برخی نیز برای مقوی شدن این غذا، از گوشت قل‌قلی و لپه نیز در آن استفاده می‌کنند.

بوغدا آشی: بوغدا آشی از غذاهای محبوب زنجان است؛ آشی خوشمزه که می‌توان در میان وعده یا نهار و شام مصرف کرد. این غذا انتخاب خوبی برای روزهای سرد نیمه دوم سال بوده و برای دور همی‌های خانوادگی مناسب است. بوغذا آشی در برخی از غذافروشی‌های خیابانی شهرهای استان زنجان، در دسترس مشتاقان غذاهای سنتی این دیار باصفا بوده و سرشار از ویتامین و کلسیم و پتاسیم و آهن و البته ید است.
مواد لازم برای آش گندم یا بوغدا آشی زنجانی‌ها، پیاز، حبوبات شامل نخود و لوبیا قرمز و عدس، گندم، اسفناج، نمک و فلفل و کشک، آرد، زردچوبه و پیازداغ و نعناع داغ و سیرداغ است. این ترکیب هوس‌انگیز، حتماً غذایی خوشمزه و مقوی را برای همه گروه‌های سنی تدارک می‌بیند که مصرف آن را توصیه می‌کنیم.
بهترین رستوران های زنجان بنا به تجربه مشتریان

شش انداز: نامی عجیب برای یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای استان زنجان. شش انداز، از جمله غذاهای زنجان است که گزینه خوبی برای غذاهای آخرین چهارشنبه سال است. مقوی است چون خرما دارد. مصرف خرما در رژیم غذایی ایرانیان با این‌که یکی از غول‌های تولید خرما در جهان هستیم، ناچیز است.
این غذا را در روزهای سرد نیمه دوم سال مصرف کنید چون مواد اولیه آن، طبعی گرم داشته و کالری بالایی هم به بدن می‌رساند که در فصل پاییز و زمستان، نیاز دانش‌آموزان و دانشجویان و کارمندان است. لذا برای افزایش انرژی بدن، شش انداز زنجانی‌ها را در نظر داشته باشید.
شش انداز ترکیبی از: خرما بدون هسته، گردو خردشده، کشمش پلویی، پیاز کوچک، تخم‌مرغ، قاشق چای‌خوری، کره، روغن مایع و نمک و فلفل است. اگر پیاز به‌خوبی در روغن تفت داده شده و شیره انگور و سرکه نیز به آن افزوده شود، معجونی وسوسه‌انگیز را رقم خواهد زد تا شکم‌گردی خاطره‌انگیزی به این دیار تاریخی تجربه کنید.

کله جوش: کله جوش یا کال جوش را هم قزوینی‌ها دارند هم زنجانی‌ها و هم ردپایش در بسیاری از استان‌های کشور دیده می‌شود. لذا نمی‌توان بسیاری از غذاهای ایران را صرفاً منحصر به خطه خاصی از کشور دانست و ریشه‌یابی آن‌ها بسیار سخت است. این غذا در مشهد اشکه قورت نامیده می‌شود، بنابراین چنانچه با خرید بلیط قطار زنجان مشهد راهی پایتخت مذهبی ایران شدید، چشیدن طعم نسخه متفاوت و لذیذی از این غذا را در مشهدالرضا از دست ندهید.
به‌هرحال در زنجان نیز می‌توان کال جوش خورد. این غذا در بسیاری از نقاط کشور طبخ می‌شود و زنجانی‌های خلاق نیز روش خاصی برای طبخ این غذای خوشمزه و آسان و ارزان دارند.
زنجانی‌ها برای طبخ کال جوش از لپه، برنج، ماست و ادویه‌ای به نام کاکوتی استفاده می‌کنند. کال جوش زنجانی‌ها، ترکیبی از: پیاز، لپه، برنج، گردو خرد شده، نعنا خشک، فلفل سیاه، زردچوبه، نمک، ماست، کشک و آب است. درست کردن کال جوش خوشمزه، نیاز به مهارت آشپز داشته و فنون خاصی دارد. حبوبات را بایستی مدتی خیس کنید.

کشک بادمجان زنجانی: کشک بادمجان صرفاً غذای محبوبی در استان‌های شمالی کشور نیست، بلکه این غذا در زنجان نیز محبوب است. زنجانی‌ها روش خاصی برای طبخ کشک بادمجان دارند. کشک بادمجان چون کلسیم و پروتئین و ویتامین و فیبر دارد، پیش غذایی عالی برای همه گروه‌های سنی است.
کشک بادمجان، ترکیبی از بادمجان متوسط، گوشت چرخ‌کرده، سیر، پیاز متوسط، نعنا خشک و سبزی معطر، کشک و نمک و فلفل و زردچوبه است.
بهترین رستوران های زنجان بنا به تجربه مشتریان

آش ترش زنجانی ‌ها: هر استانی در ایران، آش‌ها و نان‌های مخصوص به خود را دارد که زنجان نیز از این قاعده مستثنا نیست. آش ترش زنجانی، از غذاهای محبوب زنجان به شمار می‌رود. این آش در بسیاری از مناطق ترک‌نشین کشور طبخ شده و در فهرست غذاهای پرفروش خیابانی در شهرهای استان زنجان بوده و خوش‌طعم و خوش‌مزه است. آش ترش زنجانی‌ها شامل: نخود و لوبیا، برنج، سبزی آش، پیاز بزرگ، رب گوجه‌فرنگی، سیب‌زمینی، سیب‌درختی، به، هویج، جو پرک، آلوچه، زردآلو، رشته آشی، رب انار، لبو بزرگ، سیر و سرکه است. همان‌طور که ملاحظه می‌کنید، اگر بخواهید آش ترش خوشمزه و هوس‌انگیزی را تجربه کنید، بایستی هم مواد اولیه خوب و باکیفیت تهیه کرده و هم به‌خوبی آن را طبخ کنید. لذا به‌منظور نوش جان کردن آش ترش زنجانی‌ها، حتماً به یک رستوران معروف بروید.
توجه داشته باشید که آش شیر نیز از غذاهای سنتی این خطه کشور عزیزمان است که در فصل زمستان، مشتریان زیادی دارد.

کوفته برنجی زنجانی: کوفته برنجی از انواع سبزیجات معطر، گوشت و برنج تشکیل شده و یکی از غذاهای محبوب و مقوی در زنجان است. طبخ کوفته برنجی نیازمند مهارت است. این خوراک، غذایی لذیذ است که ترکیب هوس‌انگیزی به سفره شما می‌دهد و در برخی از رستوران‌های شهرهای زنجان نیز در دسترس شکم‌گردان زنجانی قرار دارد. کوفته برنجی زنجانی از موادی چون: سبز معطر مثل نعنا، گشنیز، ریحان، ترخون، جعفری، رب گوجه‌فرنگی، زردآلو، برنج پخته، لپه نیم‌پز، گوشت چرخ‌کرده، زردچوبه، تخم‌مرغ، پیاز و آب تشکیل شده است.
با خرید بلیط قطار سفرمارکت، سفری آسان و ارزان را به زنجان و سایر مقصدهای گردشگری و شکم‌گردی ایران تجربه کنید.
اگر عازم زنجان شدید، حتماً در کافه و قنادی‌های این دیار، قرابیه (از گران‌ترین شیرینی‌های ایران) و چای چورک و حلوای آماج و شیرینی شستی و قیقاناخ (خاگینه نازک) و نان برنجی را در نظر داشته باشید که یکی از خوشمزه‌ترین شیرینی‌ها و میان وعده‌ها در این خطه عزیز کشور پهناور ما به شمار می‌رود.
بهترین رستوران های زنجان بنا به تجربه مشتریان

گشتی در رستوران‌های معروف زنجان


در ادامه نگاهی داریم به شماری از معروف‌ترین رستوران‌های زنجان. اگر شما نیز با غذاکده خاصی آشنا هستید که طیفی از غذاهای سنتی زنجانی، اصیل ایرانی یا فرنگی را طبخ و عرضه می‌کند، نظرات خود را با رعایت حریم خصوصی از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید.

رستوران پلو زنجان


نخستین مقصد شکم گردی در زنجان است که از معروف‌ترین رستوران‌های شهر زنجان بوده و یکی از بهترین انتخاب‌های ممکن برای شکم‌گردهای مشکل‌پسند زنجان به شمار می‌رود. رستورانی مطرح با فضایی دل‌نشین که برای دورهمی‌های خانوادگی انتخاب مطلوبی است. این رستوران کباب‌های خوبی داشته و منوی متنوعی از غذاهای اصیل ایرانی را عرضه می‌کند. این رستوران از ساعت ۱۱ تا ۱۶ برای صرف نهار و از ساعت ۲۰ تا ۲۳ برای صرف شام آماده خدمت‌رسانی به مهمان است.
رستوران پلو، شعبه‌ای در ایران ندارد. اسامی غذاهایی که در رستوران پلو زنجان طبخ و عرضه می‌شود به شرح زیر است:
چلوکباب سلطانی، چلو برگ مخصوص، چلو جوجه مخصوص، چلو بختیاری، چلو فیله کباب، چلو کوبیده، چلو شیشلیک، چلو ماهیچه، چلو گردن، چلو فیله جوجه، چلو جوجه با استخوان، چلو ماهی، چلو گوشت، چلو ماهی، چلو گوشت، زرشک‌پلو با مرغ، چلوخورشت قورمه و چلوخورشت مسما.
از دیگر غذاهای خوشمزه این رستوران باید به مواردی چون: چلو فسنجان با مرغ، چلو فسنجان با گوشت، باقالی‌پلو، باقالی‌پلو با ماهیچه، باقالی‌پلو با گردن، باقالی‌پلو با گوشت، باقالی سلطانی، باقالی برگ، باقالی شیشلیک، باقالی فیله کباب، باقالی فیله کباب، باقالی بختیاری، باقالی فیله جوجه، باقالی جوجه، باقالی کوبیده دو سیخ اشاره کرد.
اگر خوراک باز هستید! این رستوران زنجانی، خوراک‌های خوشمزه‌ای به شرح زیر دارد:
خوراک سلطانی پلو، خوراک برگ پلو، خوراک شیشلیک پلو، خوراک بختیاری پلو، خوراک جوجه، خوراک فیله جوجه، خوراک مرغ، خوراک ماهی، خوراک جوجه با استخوان، خوراک ماهیچه، خوراک گوشت، خوراک گردن، خوراک خورشت قورمه‌سبزی، خوراک خورش مسما و فسنجان.
آدرس رستوران پلو زنجان: زنجان، اتوبان بیست و دوم بهمن جنب پل قائم
تلفن رستوران پلو زنجان: ۲۴۳۳۴۶۲۶۶۶
بهترین رستوران های زنجان بنا به تجربه مشتریان

رستوران صدف زنجان


از بهترین رستوران‌های شهر زنجان، رستوران صدف است؛ جایی که نامی شناخته‌شده برای شکم‌گردهای شهر است و تیسترها و فودبلاگرها نیز معمولاً روایتی مثبت از غذاهایی که در رستوران صدف عرضه و طبخ می‌شود، ارائه می‌کنند. فضایی مجلل و آرام و پرسنلی مؤدب دارد و تنوع غذایی منوهای آن، پاسخ‌گوی هر سلیقه‌ای هست. رستوران صدف زنجان قطعاً یکی از بهترین رستوران‌های شهر است.
رستوران صدف زنجان دارای دو شعبه است و جایی برای برگزاری مراسم عروسی و جشن نیز محسوب می‌شود. غذای فرنگی رستوران صدف زنجان شامل: استیک گوشت با سس قارچ، جوجه چینی و شنیسل مرغ است. غذای دریایی رستوران صدف زنجان شامل: چلو ماهی تیلاپیلا، چلو ماهی قزل‌آلا و میگو با سس مخصوص است.
غذاهای غیر کبابی رستوران صدف زنجان شامل: چلو ماهیچه گوسفندی مخصوص صدف، چلومرغ سرخ‌شده صدف، چلوخورشت و قیمه نثار با گوشت است. غذاهای کبابی رستوران و تالار پذیرایی صدف عبارت‌اند از: چلوکباب شیشلیک، چلو جوجه‌کباب، چلوکباب سلطانی، چلوکباب‌برگ مخصوص، چلو فیله جوجه، چلوکباب کوبیده، چلوکباب بختیاری، چلو فیله کباب و چلو جوجه‌کباب با استخوان.
آدرس رستوران و تالار پذیرایی صدف زنجان: زنجان، خیابان خرمشهر، روبروی پارک ملت،
تلفن رستوران و تالار پذیرایی صدف زنجان: ۲۴۳۳۷۴۰۶۰۶

دیزی سرای عابدینی زنجان


عاشقان غذای سنتی به‌خصوص دیزی، یکی از بهترین گزینه‌هایی که در شهر زنجان در دسترس آن‌ها قرار دارد، دیزی سرای عابدینی است. این رستوران از جمله تخصصی‌ترین مقصدهای شکم‌گردی محبوب دیزی خورهای شهر است، بنابراین اگر هوس آبگوشت و دیزی کردید، مطمئن باشید که جایی بهتر از عابدینی احتمالاً به شما معرفی نخواهد شد!
محیط گرم و کارکنان خوش‌برخورد این رستوران در کنار مواد اولیه باکیفیت و سرآشپزانی مجرب، تجربه چشیدن طعم لذیذ دیزی زنجانی‌ها را در ذهن شما ماندگار می‌کند. این رستوران قیمتی مناسب داشته و سرویس صبحانه هم دارد و املت‌های خوش‌طعم و لذیذش، شهره خاص و عام است. دیزی سرای عابدینی از ساعت ۷ تا ۱۹ آماده پذیرایی از مهمانان است.
گفتنی است که دیزی سرای عابدینی، چهل سال سابقه فعالیت در زمینه طبخ دیزی‌های لذیذ در این شهر دارد و پاتوق فودبلاگرها و تیسترهای مطرح ایرانی در اینستاگرام نیز هست.
آدرس دیزی سرای عابدینی: زنجان، چهارراه امیرکبیر، کوی نساجی، میدان ورکچیلر، راسته بازار پایین زنجان
تلفن دیزی سرای عابدینی: ۲۴۳۳۳۲۴۲۶۰
بهترین رستوران های زنجان بنا به تجربه مشتریان

رستوران گلریز زنجان


رستوران گلریز زنجان، از بهترین رستوران‌های شهر است. این رستوران میز اردور دارد و منویی با تنوع غذایی قابل‌توجه را در اختیار مشتریان شکم‌گرد زنجانی قرار می‌دهد. انواع غذای ایرانی و سالاد ایتالیایی در منوی غذایی رستوران گلریز زنجان دیده می‌شود.
این رستوران، غذاهایی به نسبت گران را در مقایسه با رستوران‌های متوسط شهر ارائه کرده و کیفیت بالای غذاهای لذیذش زبانزد خاص و عام است. این رستوران از ساعت ۱۱ تا ۲۳ شب مشغول خدمت‌رسانی به مهمانان است و در خیابان خرمشهر قرار دارد.
فهرست پیش‌غذاهای رستوران گلریز زنجان عبارت‌اند از: خوراک بادمجان، کوفته‌تبریزی، کشک بادمجان، کباب شامی، شله‌زرد مخصوص و سوپ سفید مخصوص گلریز.
آدرس تالار رستوران گلریز زنجان: زنجان، خیابان خرمشهر، جنب بانک تجارت شماره یک صد و چهل و نهم
تلفن تالار و رستوران گلریز زنجان: ۲۴۳۳۷۷۱۰۱۶

رستوران غذای مجلسی زنجان


از دیگر رستوران‌های محبوب و مطرح زنجان برای صرف غذایی با طعم خانگی و لذیذ، رستوران معروف غذای مجلسی شهر زنجان است که در شهرک کارمندان، پذیرای شکم‌گردهای زنجان است. انواع و اقسام غذای خانگی از مسمای گوشت گرفته تا چلو گوشت و ماکارونی و کتلت را تهیه کرده و سرو می‌کند. این رستوران خدمات بیرون بر و تحویل در محل اقامتگاه شما در زنجان نیز دارد.
فهرست غذای روز رستوران مجلسی زنجان عبارت است از: ماکارونی، پلو دیگی، ته‌چین مرغ، کوفته، ته‌چین گوشت، عدس‌پلو، لازانیا، فسنجان، پلو کباب دیگی، ته‌چین گوشت، هویج‌پلو با مرغ تکه‌ای، لوبیاپلو، باقالی‌پلو با ماهیچه گوسفندی، باقالی‌پلو با گوشت، باقالی‌پلو با مرغ، آلبالوپلو با ماهیچه گوسفندی، آلبالوپلو با گوشت، آلبالوپلو با مرغ، آلبالوپلو با فسنجان و ماهی.
فهرست غذاهای کبابی رستوران مجلسی زنجان نیز به این شرح است: کباب‌برگ مجلسی، فیله پیچ مرغ، فیله پیچ گوشت مجلسی، جوجه‌کباب ویژه مخصوص مجلسی، کوبیده مخصوص مجلسی.
غذاهای پلویی و خورشتی رستوران مجلسی زنجان عبارت است از: چلو گوشت، باقالی‌پلو با گوشت، زرشک‌پلو با مرغ، آلبالوپلو، چلوخورشت مسمای گوشت، چلوخورشت مسمای مرغ، چلوخورشت قورمه‌سبزی، چلوخورشت قیمه سیب‌زمینی، چلوخورشت قیمه‌بادمجان، چلوخورشت فسنجان مرغ.
خوراک‌هایی که در رستوران مجلسی زنجان سرو می‌شود عبارت‌اند از: کشک بادمجان، خوراک گوشت، خوراک کوفته و گوشت، خوراک مرغ، خوراک بادمجان و لازانیا.
آدرس شعبه اول رستوران غذای مجلسی زنجان: زنجان. شهرک کارمندان، خیابان مهدوی، مابین خیابان چهار و پنجم شرقی جنب مسجد قبا
تلفن شعبه اول رستوران غذای مجلسی زنجان: ۲۴۳۳۴۵۸۳۴۵
آدرس شعبه دوم رستوران غذای مجلسی زنجان: زنجان. خیابان خرمشهر، روبروی بانک ملی، نبش خیابان سوم شعبان
تلفن شعبه دوم رستوران غذای مجلسی زنجان: ۳۳۷۷۰۱۸۵
بهترین رستوران های زنجان بنا به تجربه مشتریان

رستوران بین‌المللی آریالانژ زنجان


یکی از بهترین رستوران‌های زنجان که محیطی دنج، شیک و مدرن دارد، رستوران آریا زنجان است. این رستوران انواع و اقسام غذای ایرانی و فرنگی را سرو کرده و پاسخ‌گوی هر نوع ذائقه و سلیقه شکم‌گردهای این شهر است. بالکن شیشه‌ای و نمای مجلل رستوران، آن را به گزینه خوبی برای نوش جان کردن طعم لذیذ غذاهای ایرانی در محیطی دوست‌داشتنی تبدیل کرده است.
اگر عاشق غذاهای ترکی مثل اسکندر کباب هستید، این رستوران را مدنظر داشته باشید؛ رستورانی نسبتاً گران اما با غذاهایی لذیذ و متریالی باکیفیت.
از جمله غذاهای مطرح رستوران بین‌المللی آریالانژ زنجان باید به مواردی نظیر پیتزا سیر و استیک، کته قورمه، بشقاب کباب مخصوص مراسمات، شف برگر، میکس سوخاری استیک مخصوص زبان، آمریکن پوتاتو، پیتزا پپرونی ویژه اشاره کرد.

بهترین رستوران های زنجان بنا به تجربه مشتریان
تصویر فوق یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای رستوران بین‌المللی آریالانژ زنجان به همراه مخلفات مربوطه است. باقالی‌پلو با ماهیچه این رستوران یکی از پرفروش‌ترین غذاهای این غذاکده مطرح و شیک زنجانی‌ها به شمار می‌رود.

بهترین رستوران های زنجان بنا به تجربه مشتریان
تصویری از آمریکن پوتاتو و برگر ویژه رستوران بین‌المللی آریالانژ زنجان که رسپی های منحصربه‌فردی دارد. برگری که تصویر آن را در عکس بالا مشاهده می‌کنید، از حدود دویست گرم گوشت تازه گوساله، سس تند زردآلو، پنیر فتا تولید شده و ترکیبی وسوسه‌انگیز را به ارمغان آورده است.

بهترین رستوران های زنجان بنا به تجربه مشتریان
تصویری از کته باقالی با ماهی سوخاری که در منوی ویژه رستوران بین‌المللی آریا لانژ زنجان قرار دارد. ماهی سالمون سوخاری که با پوره نخودفرنگی و چیپس بادمجان و سیب‌زمینی سرو می‌شود، طعمی ماندگار را برای شکم‌گردهای زنجانی به یادگار خواهد آورد. خلاصه عاشقان ماهی، این غذا را در نظر داشته باشند.
آدرس رستوران بین‌المللی آریالانژ زنجان: زنجان، خیابان سعدی برج آریا طبقه پنجم
تلفن رستوران بین‌المللی آریالانژ زنجان: ۲۴۳۳۳۶۵۴۷۷
به‌منظور اقامتی ارزان و آسوده در شهر زنجان و جهت تجربه این غذاهای خوشمزه، از خدمات رزرو اماکن اقامتی و هتل های زنجان در سایت سفرمارکت استفاده کنید.

رستوران هفت چنار زنجان


رستوران هفت چنار زنجان، از غذاکده های مطرح این شهر است. این رستوران در بازار تاریخی زنجان واقع شده و برای بازارگردها، گزینه خوبی برای صرف یک نهار خوشمزه است. انواع غذای ایرانی مثل: میرزاقاسمی، ته‌چین، چلوکباب و خورشت‌ها را عرضه می‌کند. از ساعت ۱۱ تا ۱۸ پذیرای مهمانان گرامی است.
خوب است بدانید که بازار تاریخی زنجان مثل بازار تاریخی تبریز و قزوین و کاشان، یکی از بهترین مقصدهای بازارگردی در ایران است.
آدرس رستوران هفت چنار: زنجان، میدان انقلاب، ابتدای سعدی جنوب بازارچه مهر
تلفن رستوران هفت چنار: ۲۴۳۳۳۶۶۵۷۴

رستوران چنگال طلایی زنجان


رستوران چنگال طلایی، از دیگر رستوران‌های مطرح این شهر است که در این گفتار مجله گردشگری سفرمارکت به آن می‌پردازیم. رستوران چنگال طلایی زنجان، دکوارسیونی شیک و به رنگ طلائی دارد. این رستوران سرویس قاشق و چنگال اختصاصی به مهمان ارائه می‌دهد. در این رستوران ترکیبی از غذای فست فودی و ایرانی به مشتریان عرضه می‌شود و می‌توان همه‌روزه از ساعت ۱۰ تا ۲۳، طعم لذیذ غذاهای سنتی و فرنگی را در اختیار داشت. موسیقی زنده نیز گاها در این رستوران اجرا می‌شود.
غذاهای این رستوران در مقایسه با رستوران هفت چنار، گران‌تر است.
آدرس رستوران چنگال طلایی زنجان: زنجان، خیابان خرمشهر، روبروی بانک ملی
تلفن رستوران چنگال طلایی زنجان: ۲۴۳۳۷۷۰۱۸۵
بهترین رستوران های زنجان بنا به تجربه مشتریان

کافه رستوران آرماندو قزوین


کافه رستوران آرماندو از بهترین کافه‌رستوران‌های شهر زنجان است. این مکان از لوکس‌ترین غذاکده های شهر است و فضایی زیبا دارد. چیدمانی حرفه‌ای و طراحی هوشمندانه‌ای در دکور این رستوران در نظر گرفته شده که این مکان را به جای مطبوعی برای تجربه طعم لذیذ قهوه و دم‌نوش مبدل کرده است. این رستوران هرروز از ۱۰ صبح با اینترنت رایگان خود در خدمت شکم‌گردهای شهر است.
آدرس کافه رستوران آرماندو قزوین: زنجان، هنرستان، خیابان سیلو، کوی ابوذر غفاری
تلفن کافه رستوران آرماندو قزوین: ۲۴۳۳۷۷۹۴۴۳

کافه رستوران کروژ


از بهترین کافه‌های زنجان است که محیطی دل‌نشین و مناسب برای دورهمی خانوادگی و دوستانه و دو نفره دارد؛ بنابراین اگر با تور زنجان شدید، این کافه رستوران را در نظر داشته باشید. انواع غذاهای فست فودی، نوشیدنی سرد و گرم با حضور یک باریستا حرفه‌ای، در دسترس شکم‌گردهای زنجان است.
رستوران کروژ دارای محیط سربسته و روباز است.
آدرس کافه رستوران کروژ: زنجان بلوار حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

باغ رستوران زنجان


برای شکم‌گردهای زنجانی که علاقه‌مند به‌صرف غذا در محیط باغ هستند، باغ رستوران زنجان را توصیه می‌کنیم. این مکان در کیلومتر یک جاده روستای حسن ابدال واقع شده و انواع و اقسام غذای لذیذ ایرانی را سرو می‌کند. باغ رستوران زنجان، رستورانی سنتی بوده و تابلوهای زیبایی بر دیوارها آویزان شده است. آلاچیق‌هایی که در باغ رستوران زنجان قرار دارد، فرصت خوبی برای دورهمی خانوادگی و دوستانه در فصول مختلف سال است.
آدرس باغ رستوران زنجان: زنجان میدان بسیج، کیلومتر یک جاده روستای حسن ابدال

رستوران سنتی زرتشت زنجان


رستوران زرتشت زنجان از دیگر رستوران‌های ارزشمند این دیار است که در این گفتار مجله گردشگری سفرمارکت معرفی می‌کنیم. این رستوران از بهترین رستوران‌های شهر با محیط باغ است. انواع و اقسام غذاهای لذیذ ایرانی در این مکان طبخ شده و در محیطی دل‌انگیز در اختیار شکم گردهای مشکل‌پسند قرار داده می‌شود. سفره‌خانه سنتی قرار داده شده در وسط باغ این رستوران، لوکیشن خوبی برای استوری بازهای اینستاگرامی است.
آدرس رستوران زرتشت: زنجان. کوچه مشکی، چهارراه سوم، جنب فروشگاه ال جی
تلفن رستوران زرتشت: ۳۳۳۶۳۶۰۰
بهترین رستوران های زنجان بنا به تجربه مشتریان

کاروانسرای سنگی زنجان


یکی از دیگر از مقصدهای شکم گردی محبوب زنجان با محیطی دلپذیر برای عاشقان استایل سفره‌خانه‌ای، کاروانسرای سنگی زنجان است. جایی که قطعاً برای خوردن غذای ایتالیایی و فرنگی نیست و می‌توان طعم لذیذ غذای اصیل ایرانی را تجربه کرد.
کاروانسرای سنگی زنجان، اثر به یادگار مانده از عصر صفوی است. به آن داش کاروانسرایی هم گفته می‌شود. این مکان تاریخی بیش از سیصد سال قدمت دارد و در فهرست آثار ملی نیز قرار گرفته که با تغییر کاربری، به پاتوق شکم‌گردی گردشگران شهر در جاده کمربندی زنجان و میانه تبدیل شده است.
فهرست غذاهای اصلی کاروانسرای سنگی زنجان عبارت است از: چلو شیشلیک، چلو ماهیچه، چلو گردن، چلوکباب سلطانی، چلوکباب هاشمی، چلوکباب بختیاری، چلوکباب‌برگ گوسفندی، چلوکباب مخصوص سرآشپز، چلو کوبیده، چلو کوبیده مخصوص، چلو جوجه، چلو وزیری مخصوص کاروانسرا سنگی زنجان، زرشک‌پلو مخصوص، دیزی مخصوص کاروانسرا، کشک بادمجان مخصوص، چغور بغور زنجانی‌ها.
فهرست خوراک‌های رستوران کاروانسرای سنگی زنجان عبارت است از: خوراک شیشلیک، خوراک ماهیچه، خوراک گردن، خوراک کباب سلطانی، خوراک کباب هاشمی، خوراک کباب بختیاری، خوراک کباب‌برگ، خوراک کباب مخصوص سرآشپز، خوراک کوبیده، خوراک کوبیده مخصوص، خوراک جوجه، خوراک جوجه مخصوص، خوراک کباب وزیری مخصوص کاروانسرا و خوراک آدنا کباب.
غذای ویژه کاروانسرای سنگی زنجان، سینی دورهمی مخصوص کاروانسراست که چهارنفره بوده و شیشلیک و جوجه و کوبیده و زرشک‌پلو را شامل می‌شود. قیمت این غذا در بهار ۱۴۰۱ شمسی، حدود نهصد هزار تومان بود.
دکور سنتی این مکان جای خوبی برای تجربه غذاهای خوشمزه ایرانی در فضایی قدیمی است.
آدرس رستوران سنتی کاروانسرای سنگی زنجان: جاده کمربندی زنجان به میانه، روبروی ایستگاه قطار زنجان، بلوار شهید بهشتی
تلفن رستوران سنتی کاروانسرای سنگی زنجان: ۲۴۳۳۳۶۳۱۵۰

رستوران سنتی مشاهیر زنجان


اگر مسیر شما به میدان دارالقرآن زنجان افتاد، رستوران سنتی مشاهیر این شهر را در نظر داشته باشید. رستوران سنتی مشاهیر زنجان، جایی با محیطی دنج و زیبا برای تجربه غذاهای لذیذ ایرانی در فضایی مطبوع است. این رستوران شکل یک خانه تاریخی را دارد و کیفیت بالا و قیمت مناسب غذاهای آن، با استقبال مشتریان و گردشگران زیادی نیز مواجه گردیده است. رستوران سنتی مشاهیر زنجان از ساعت ۱۲ تا ۱۶ و از ۱۹ تا ۲۳ پذیرای مهمانان زنجان گرد است.
تصویر سینی مخصوص چهارنفره رستوران سنتی مشاهیر زنجان را در عکس بالا مشاهده می‌کنید. این غذا میکسی از خوشمزه‌ترین کباب‌ها را با دورچین‌هایی وسوسه‌انگیز در اختیار قزوین ‌گردهای مشکل‌پسند قرار می‌دهد.
آدرس رستوران مشاهیر زنجان: زنجان نبش دارالقرآن کریم
تلفن رستوران مشاهیر زنجان: ۲۴۳۳۴۷۱۱۴۱
بهترین رستوران های زنجان بنا به تجربه مشتریان

رستوران سنتی حاج داداش زنجان


یکی از زیباترین سفره‌خانه‌های سنتی زنجان، سفره‌خانه سنتی حاج داداش است که در خیابان فردوسی قرار دارد. مکان این رستوران، حمام قاجار بوده که تغییر کاربری پیدا کرده است. ناگفته نماند که برخی از حمام‌های تاریخی در قزوین و تبریز نیز با تغییر کاربری جزئی، تبدیل به مقصد شکم‌گردی شده‌اند. این سفره‌خانه طرفداران زیادی دارد، چراکه معماری زیبا دارد و انواع و اقسام خورشت در آنجا سرو می‌شود.
رستوران سنتی حاج داداش زنجان همه‌روزه از ساعت ۹ تا ۲۳ آماده پذیرایی از زنجان‌گردهای مشکل‌پسند است. اگر به دنبال یک لوکیشن تاریخی خوب هستید، سفره‌خانه سنتی حاج داداش زنجان را توصیه می‌کنیم. این مکان در اوایل دوره قاجار با کاربری حمام در راسته غربی (راسته بازار پایین) بازار سنتی زنجان ساخته شده و لذت تماشای جلوه معماری خاص این مجموعه فوق‌العاده، بیش از طعم لذیذ غذای آن است!
آدرس رستوران سنتی حاج داداش زنجان: زنجان، خیابان فردوسی، راسته پایین بازار بزرگ زنجان. روبروی مسجد میرزایی
تلفن رستوران سنتی حاج داداش زنجان: ۲۴۳۲۲۲۰۲۱

فست فودی ارگانو


اگر علاقه‌مند به تجربه غذاهای فرنگی و فست فودی در این شهر هستید، فست فودی ارگانو را توصیه می‌کنیم. زنجان، مملو از غذاکده‌هایی است که غذای فست فودی و فرنگی طبخ و عرضه می‌کنند. این رستوران مکان زیبا و دنجی دارد و انواع پیتزا و سالاد و استیک و پاستا را در اختیار مشتریانش قرار می‌دهد. پاستا آلفردو از جمله محبوب‌ترین غذاهای رستوران ارگانو است.

بهترین رستوران های زنجان بنا به تجربه مشتریان
تصویری از روایتی وسوسه‌انگیز از خوشمزه‌ترین محصولات فست فودی ارگانو که اسکمپی ویا ریستو و فیله سوخاری و پیتزا ایتالیایی بونزه این غذاکده را در معرض دید شکم‌گردهای مشکل‌پسند زنجان و گردشگران قرار داده است

بهترین رستوران های زنجان بنا به تجربه مشتریان
در سمت چپ تصویری از پیتزا ایتالیایی خوشمزه آکولافرانکفورتر ارگانو زنجان و استیک لذیذ خوش‌طعم فیلتو آلافونگی این غذاکده را در بالا مشاهده می‌کنید و در سمت راست تصویری از لازانیا ارگانو و فیله سوخاری ۴ تیکه خوشمزه رستوران فست فود ارگانو زنجان.
آدرس رستوران فست فودی ارگانو: زنجان، بلوار گاوازنگ، روبروی نمایشگاه بین‌المللی، قبل از مرکز تفریحی
تلفن رستوران فست فودی ارگانو: ۲۴۳۳۴۱۵۱۴۰

کافه رستوران بابیلو


کافه رستوران بابیلو از رستوران‌های مدرن و تازه تأسیس شهر محسوب می‌شود. این رستوران کلکسیونی از غذای فست فودی شامل پیتزا و پاستا و لازانیا و استیک را طبخ کرده و در محیطی شیک سرو می‌کند. حجم غذای این رستوران گاهی برای یک نفر هم زیاد است.
کافه رستوران بابیلون زنجان همه‌روزه از ساعت ۱۱ تا ۲۴، آماده پذیرایی از مهمانان گرامی خود است. سوخاری، سیب‌زمینی، چیکن، سالادهای متنوع، انواع پیتزا، از جمله غذاهای این مجموعه محسوب می‌شود.
آدرس کافه رستوران بابیلو زنجان: ورودی شرقی، بلوار خرمشهر بعد از بانک کشاورزی
تلفن کافه رستوران بابیلون: ۲۴۳۳۷۴۵۴۶۶

رست برگر زنجان


از جمله فست فودی های مطرح شهر زنجان، رست برگر است. اگر به دنبال مکانی دنج برای دورهمی خانوادگی و دوستانه در زنجان هستید، رست برگر زنجان گزینه خوبی برای فست فود دوستان زنجان‌گرد به شمار می‌آید. برگرهای این رستوران واقعاً خوشمزه بوده و با استقبال فودبلاگرها و اینستابازهای فست فود خور مواجه شده است.
می‌توان برگر را با طعم سیب‌زمینی سرخ‌شده امتحان کرد.
آدرس فست فود رست برگر: زنجان. خیابان مهدوی، طبقه چهارم مرکز تجاری روشا سنتر

برترین رستوران های باکیفیت زنجان


اگر اقامتگاه شما جایی برای آشپزی دارد، بهترین کار، آشپزی است. اما اگر حال و فرصت آشپزی ندارید، چون زنجان، مملو از مکان‌های دیدنی و گردشگری است، توصیه می‌کنیم همواره وقت کافی برای بررسی بهترین مقصدهای گردشگری و هم‌چنین شکم‌گردی اختصاص دهید.
از جمله رستوران‌های معروف زنجان می‌توان به صدف پلو، مشاهیر و هفت چنار اشاره کرد. در محیط لوکس رستوران‌هایی چون آریالانژ و آرماندو و بابیلون نیز می‌توان غذای ایرانی و فرنگی تست کرد و هم‌چنین جشن تولد برگزار کرد و انتخاب‌هایی مناسب برای دورهمی خانوادگی و دوستانه نیز هست. در رستوران چنگال طلایی هم موسیقی زنده در دسترس است و عاشقان سفره‌خانه نیز کاروانسری سنگی و زرتشت را در نظر داشته باشند. دیزی خورها نیز دیزی سرای عابدینی را مدنظر گیرند.
خلاصه این لیست هرسال تکمیل می‌شود و شما نیز نظرات خود را از طریق بخش کامنت به اشتراک بگذارید تا فهرست را کامل‌تر کنیم.
بهترین رستوران های زنجان بنا به تجربه مشتریان

مخاطب گرامی
اگر تجربه سفر به زنجان را در کارنامه ایران‌گردی خود داشته و سابقه مراجعه به این غذاکده‌های سنتی و فرنگی معروف و نیمه مطرح شهر را به‌منظور خوردن و نوشیدن غذاهای سنتی و فرنگی این دیار دارید، دیدگاه‌ها و نظرات خود را از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید تا خوانندگان سفرمارکت، در جریان تجارب مشتریان این رستوران‌ها قرار بگیرند.
لینک این گفتار را از طریق کانال‌ها و گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی عضویت دارید، به اطلاع دوستان و آشنایان عاشق ایران‌گردی و زنجان گردی برسانید و در گروه‌های خانوادگی در تلگرام و واتساپ نیز به اشتراک بگذارید.
مجله گردشگری سفرمارکت را برای اطلاع از برترین و جذاب‌ترین مقصدهای گردشگری و شکم‌گردی ایران و سایر نقاط جهان، مطالعه کرده و برای اطلاع از مسابقات جوایز ماهانه و تخفیف‌های کمپین هیجان‌انگیز سفرمارکت، اینستاگرام سفرمارکت را نیز دنبال کنید.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

1
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
mehran tohidlu
۰۶ مهر ۱۴۰۲ | ۲۰:۱۰‌

سلام دوستان عزیزم تجربه من از رستوران هفت چنار واقع در بازار زنجان ما وقتی تو مسیر رفت به تبریز تو زنجان یک روز اقامت کردیم و به موزه های مختلف رفتیم. در مرکز شهر و بازار از کسبه سراغ رستوران خوب رو گرفتیم اکثرا به ما پیشنهاد این رستوران رو دادن ما رفتیم و جای تمیز کارکنان منظم و غذاش هم فوق العاده بود زنجان واقعا از لحاظ اب و هوا بی نظیره تابستونش خُنَک و کلا ما لذت بردیم ممنون از سایت خوبتون شهریور ۱۴۰۲
people_outlineخانواده (فرزند نوجوان)
todayشهریور