search
menu

خانه ایران جزیره کیش

[ پنهان کردن ]
خانه ایرانی جزیره کیش
تاریخچه
فضای داخل خانه
معماری خانه ایرانی
گنبد های خانه ایرانی
کاربری خانه ایرانی
در نزدیکی خانه ایرانی جزیره کیش کدام جاذبه ها و مکان های گردشگری قرار دارند؟
در کدام هتل های نزدیک به خانه ایرانی جزیره کیش می توانید اقامت کنید
رستوران های نزدیک به خانه ایرانی جزیره کیش برای سرو غذا

خانه ایرانی جزیره کیش


خانه مکان آرامش انسان است. وقتی که از یک سفر تفریحی و یا مهمانی به خانه بر می گردید با خودتان می ‌گویید ( آخیش رسیدم خونه) یعنی به یکی از پر خاطره‌ ترین و راحت ترین مکان زندگی رسیدید. قدیم ‌ها در یک خانه نسل ‌های مختلفی به دنیا می ‌آمدند و زندگی می کردنند. به همین خاطر است که ما هنوز هم از خانه پدربزرگ ‌ها و مادربزرگ‌ها خاطره داریم و هنوز هم برای ما نوستالژی است. خانه ایرانی جزیره کیش یکی از این خانه های قدیمی است که بازدی از آن برای هر کسی که بلیط هواپیما کیش را خریداری می‌‌کند حیرت آور است.
خانه ایران جزیره کیش

تاریخچه


خانه ایرانی جزیره کیش زیربنای ۴۰۰ متر مربع دارد. جالب است بدانید که خانه ایرانی جزیره کیش از نظر مساحت با خانه ‌های قدیمی ایران که به دوره ‌های قاجار و پهلوی تعلق دارند که زیر بنای بیشتر آن ها بالای ۱۰۰۰ متر است، تفاوت دارد. مهندسان پروژه تمام سعی خود را کردند تا با استفاده از این فضای کم بهترین معماری و طراحی را از نظر ظرافت انجام دهند.
خانه ایران جزیره کیش

فضای داخل خانه


جالب است بدانید که فضا های خانه ایرانی جزیره کیش متشکل از شاه نشین، پنج دری، سه دری، بالاخانه، کرسی خانه، فضای اندرونی و بیرونی، هشتی همانند زمان‌ های قدیم و در زمان قاجار و پهلوی، بوده است. محیط و فضایی که همچنان در برخی از خانه‌ های قدیمی شهر های کاشان، یزد، کرمان، شیراز می توانیم مشاهده نماییم. لازم به ذکر است که موردی که خانه ایرانی جزیره کیش را از سایر خانه ها متمایز می کند؛ تلفیق معماری مدرن و سنتی ایرانی در خانه ایرانی جزیره کیش است. به این معنا که این فضا ها در غالب امروزی‌ در کنار استفاده از المان ‌های ایرانی قرار می گیرند.
خانه ایران جزیره کیش

معماری خانه ایرانی


در قسمت های مختلف معماری داخلی خانه ایرانی جزیره کیش، طاق و قوس های ایرانی را مشاهده خواهید کرد. که با نهایت دقت، مواد و مصالح مصرفی با توجه به دوره های تاریخی معماری ایرانی انتخاب و اجرا شده است. همچنین تزئینات نگارگری، گچبری، نقشه های ایرانی، خانه بوسیله متخصصان و اهالی فن این حوزه با دقت و ظرافت خاصی طراحی و اجرا شده است. شایان ذکر است که تمامی مبلمان با در نظر گرفتن فضا ها و کاربری آنها و همچنین با حفظ کردن حال و هوای ایرانی محیط انتخاب شده است.
خانه ایران جزیره کیش

گنبد های خانه ایرانی


برای کسانی که با خرید بلیط هواپیما به کیش سفر می‌کنند برایشان جالب است که خانه ایرانی جزیره کیش دو گنبد دارد. یکی از گنبد ها شبیه گنبد مسجد شیخ لطف الله است. حتما اطلاع دارید که گنبد شیخ لطف الله بعنوان یکی از زیبا ترین گنبد ‌های جهان شناخته می شود. این گنبد با تزیینات آجر و کاشی مزین شده است. دیگری گنبد خانه ‌های ایرانی با جزییات ظریف با گچبری و نقاشی بسیار زیبایی تزیین شده است. بهتر است بدانید که یک مجسمه‌ بر اساس الگوی بانوی ایرانی برای خانه ایرانی جزیره کیش در نظر گرفته شده است. نکته جالب در باره مجسمه اینکه در مواد ساخت این مجسمه از گلاب قمصر کاشان استفاده شده است.

کاربری خانه ایرانی


بد نیست بدانید که هزینه تعمیر و نگهداری خانه ایرانی جزیره کیش بسیار بالا است. همچنین کاربری های متفاوتی از قبیل: بابت تبدیل شدن خانه ایران به موزه گالری جهت بازدید گردشگران مطرح شده است. همچنین تمامی امکانات هم برای سکونت در این خانه در نظر گرفته شده است. حتی می توان این خانه را در قالب کاربری مسکونی نیز در نظر گرفت. اما هنوز کاربری خانه ایرانی جزیره کیش بطور قطعی مشخص نشده است. بهتر است توجه نمایید که برای بازدید از خانه ایرانی جزیره کیش فعلا هزینه ورودی نیاز نیست.
خانه ایران جزیره کیش

در نزدیکی خانه ایرانی جزیره کیش کدام جاذبه ها و مکان های گردشگری قرار دارند؟


فاصله تا شهر زیر زمینی کاریز جزیره کیش: ۷ دقیقه با ماشین
فاصله تا لنج پارک ساحلی هور کیش: ۷ دقیقه با ماشین
فاصله تا صخره قایقچی جزیره کیش: ۸ دقیقه با ماشین
فاصله تا روستای گردشگری باغو جزیره کیش: ۱۱ دقیقه با ماشین
فاصله تا برج ایفل جزیره کیش: ۱۵ دقیقه با ماشین

در کدام هتل های نزدیک به خانه ایرانی جزیره کیش می توانید اقامت کنید


هتل بزرگ داریوش جزیره کیش
هتل سراب جزیره کیش
هتل فارابی جزیره کیش
هتل فلامینگو جزیره کیش
هتل ایران جزیره کیش

رستوران های نزدیک به خانه ایرانی جزیره کیش برای سرو غذا


رستوران دارچین
رستوران ایتالیایی نیوشا
رستوران هاواری
رستوران پیکولو
رستوران گیلک


فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است