search
menu

دیدنی های چمخاله در گیلان

[ پنهان کردن ]
چرا از چمخاله باید بازدید کنیم؟
تاریخچه شهر چمخاله
بهترین زمان سفر به چمخاله
جاذبه های گردشگری چمخاله
نحوه دسترسی به چمخاله
ساعت و هزینه بازدید از چمخاله
جاذبه های دیدنی اطراف چمخاله
رستوران های چمخاله
هتل های چمخاله
چاف و چمخاله از شهرهای استان گیلان در ۱۰ کیلومتری شرق شهرستان لنگرود و ۲۰ کیلومتری شرق لاهیجان و ۴۰ کیلومتری غرب رودسر قرار دارند. شهر چمخاله بعد از انزلی به عنوان دومین قطب توریستی و فعال در استان گیلان محسوب می شود که در طی سال گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می کند. کلمه چمخاله از دو کلمه چم و خاله تشکیل شده است که چم در زبان کردی یعنی رودخانه و خاله در زبان گیلکی یعنی انشعاب؛ پس چمخاله یعنی منشعب شده از رودخانه های مختلف. زیبایی‌ های شهر چمخاله باعث جلب نظر بسیاری از سرمایه‌ گذاران از سراسر کشور شده است و اقدام به خرید یا ساخت ویلاهای بی نظیری کرده اند و همواره در طول سال سفرهای زیادی به این خطه دارند. مطمئنا چمخاله با وسعت زیاد خود و با جاذبه های بی نظیر و نزدیکی به دریا روزهای درخشانی پیش رو دارد.

چرا از چمخاله باید بازدید کنیم؟


• یکی از معروف ترین شهرهای شمالی ایران است.
• شهر چمخاله دارای امکانات خوبی بوده و مورد استقبال خانواده ها قرار می گیرد.
• در نزدیکی این شهر جاذبه های گردشگری زیادی وجود دارند.
• شهر چمخاله به عنوان دومین قطب توریستی گیلان مشهور شده است.
دیدنی های چمخاله در گیلان

تاریخچه شهر چمخاله


در زمان حکومت نادرشاه، تعدادی از کرمانشاهیان برای دور ماندن از جنگ به منطقه خوش آب و هوا و باتلاقی شمال کشور پناه بردند که تا آن زمان کسی آنجا زندگی نمی کرد. چمخاله تا همین چند سال قبل به عنوان روستا بود که در دهستانی چاف قرار داشت و بخشی از شهرستان لنگرود محسوب می شد. همواره چه قبل از انقلاب و چه در سال های اخیر یکی از پرطرفدارترین مناطق در شمال کشور است که به دلیل ساحل زیبای خود به شهرت زیادی رسیده است. در سال های در میان مردم مشهور گشته و برای رسیدن به این شهر به فکر خرید اینترنتی بلیط هواپیما هستند. لازم به ذکر است که روستای چمخاله از سال ۱۳۸۸ با چند روستای دیگر ادغام گردید و نام شهر چاف و چمخاله را به خود گرفت.

بهترین زمان سفر به چمخاله


برای سفر به چمخاله از لحاظ آب و هوا و خلوت بودن چنین می توان نتیجه گرفت که اگر شلوغی برایتان اهمیتی ندارد و فقط به فکر آب و هوای بی نظیر هستید، باید بگوییم بهتر است در فصل های بهار و تابستان اقدام به سفر کنید تا هم گشت و گذاری در طبیعت و ساحل زیبای آن داشته باشید و هم اینکه آب و هوای خوبی را در شهر Chamkhaleh تجربه کنید. اما اگر دوست دارید در زمان های خلوت از طبیعت لذت ببرید و به آرامش برسید، بهتر است اوایل پاییز را برای سفر به این شهر شمالی در نظر بگیرید تا هم خلوت باشد و هم از لحاظ قیمت منصفانه باشد.

جاذبه های گردشگری چمخاله


در شهر زیبای چمخاله چندین نوع تفریح و سرگرمی می توانید داشته باشید؛ ساحل چمخاله: یکی از بهترین سرگرمی های شهر چمخاله، ساحل بسیار جذاب و دلپذیر آن است که طول آن زیاد است و هر سال پذیرای گردشگران زیادی از سراسر کشور است. یکی دیگر از سرگرمی‌ های ساحل چمخاله عکاسی است که برای ثبت لحظات ناب در این منطقه باید آمادگی داشته باشید. همچنین در کنار دریا تونل‌ هایی قرمز رنگ به شکل قرمز در ساحل چمخاله به صورت متوالی نصب کرده اند و یکی از بهترین مکان ها برای ثبت تصاویر رویایی در کنار دریا است. همچنین علاوه بر موارد گفته شده، قدم زدن در ساحل چمخاله و تماشای فضای دلپذیر اطراف تجربه یک حس دست نیافتنی است که بی شک در هیچ مکانی چنین حس آرامش را تجربه نخواهید کرد. رودخانه چمخاله: رودخانه ای از میان شهر چمخاله در حال عبور است که زمان های قدیم محل رفت و آمد کشتی‌ های ایرانی و روسی بود و به عنوان یکی از پرآب ترین رودخانه های ایران به شمار می رود.
تالاب چمخاله: تالابی در شهر چمخاله خودنمایی می کند که امکان قایق سواری و تماشای مناظر بی نظیری از پرندگان شما را به وجد خواهد آورد، همچنین می توانید سوار بر وسیله ای به نام لوتکه شوید و از جاذبه های اطراف آن بازدید کنید.
دیدنی های چمخاله در گیلان

نحوه دسترسی به چمخاله


برای سفر به شهر چاف و چمخاله در استان گیلان بهتر است وارد شهر رشت شوید و ۵۰ کیلومتر به سمت مازندران حرکت کنید تا به لنگرود برسید. برای این کار باید در ابندا از شهر چابکسر رد شوید و مسیرتان را تا شهر لنگرود ادامه دهید؛ فاصله شهر چمخاله تا شهر لنگرود نیز ۱۰ کیلومتر بوده و با یک جاده مستقیم به این شهر دیدنی خواهید رسید. همچنین مسیر دیگری نیز وجود دارد که می توانید بعد از گذشتن از رشت به لاهیجان برسید و بعد از ۲۵ کیلومتر به سمت شرق به چمخاله خواهید رسید.

ساعت و هزینه بازدید از چمخاله


برای بازدید از این شهر بی نظیر نیازی به ساعت خاص نیست و در هر ساعتی از شبانه روز که رسیدید لذت خاصی دارد، همچنین نیازی به پرداخت هزینه ورودی نیز ندارید ولی در صورت اقامت و استفاده از امکانات موجود باید هزینه مربوطه را پرداخت کنید.

دیدنی های چمخاله در گیلان

جاذبه های دیدنی اطراف چمخاله


ساحل چمخاله: ۷۰۰ متر
پارک توسکا: ۱.۸ کیلومتر
پل خشتی لنگرود: ۱۰.۹ کیلومتر
بازار محلی لنگرود: ۱۱.۶ کیلومتر
سورتمه سواری لنگرود: ۱۷.۸ کیلومتر

رستوران های چمخاله


رستوران سنتی دریا بانو: ۳۵۰ متر
رستوران عمو کوچی خان: ۶۰۰ متر
کافه رستوران جزیره ارشیا: ۸۵۰ متر
رستوران بزرگ مسلمی: ۲.۱ کیلومتر
رستوران شالیزار: ۳.۹ کیلومتر

هتل های چمخاله


مجتمع اقامتی ویلایی وهاب پور: ۷۰۰ متر
هتل شایان: ۷۵۰ متر
هتل چمخاله ایزایران: ۱.۴ کیلومتر
مجتمع نور چمخاله: ۱.۷ کیلومتر
مجتمع اقامتی بهدشت: ۲ کیلومتر
هتل ستاره دریا: ۲.۶ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است