search
menu

همه چیز در مورد تفاوت هتل های ALL و UALL

[ پنهان کردن ]
هتل آل یا All Inclusive چه مکانی است؟
انواع مختلف هتل های آل
هتل یوآل یا Ultra All Inclusive چه مکانی است؟
تفاوت هتل آل و هتل یوآل در چیست؟
اقامت در هتل آل و یوآل به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟
دیگر اصطلاحات پرکاربرد رزرو هتل
در وب‌گردی برای یافتن اقامتگاهی لوکس و اعیانی در مقاصد پرطرفداری نظیر ترکیه، گهگاه با هتل‌های ۵ ستاره و ممتازی مواجه خواهید شد که در انتهای نام خود از واژگانی چون ALL و UALL استفاده کرده‌اند. این واژگان در حقیقت همان عبارات All Inclusive و Ultra All Inclusive هستند که با حروف اختصاری ALL و UALL بیان شده‌ و به خدماتی دلالت دارند که هتل‌ها موظف‌اند در ازای دریافت هزینه رزرو به مهمانان خود ارائه دهند. اما چه نوع خدماتی در هتل‌های All Inclusive به مهمانان ارائه می‌گردد؟ در این مطلب با معنای این عبارت پربسامد و تفاوت اصلی آن با Ultra All Inclusive که به‌کرات در نام هتل‌ها تکرار می‌شوند، آشنا خواهید شد و سپس گریزی نیز به تعاریف دیگر واژگان رایج در صنعت هتلداری خواهیم زد تا دیگر هیچ نکته ابهامی در ذهن شما عزیزانی که قصد دارید با رزرو هتل خارجی در مکانی عالی و برگزیده اقامت کنید، وجود نداشته باشد.
همه چیز در مورد تفاوت هتل های ALL و UALL

هتل آل یا All Inclusive چه مکانی است؟


اقامتگاه‌هایی که آل یا آل اینکلوسیو (All Inclusive) نامیده می‌شوند، در واقع هتل‌های اشرافی و مدرنی هستند که معمولاً در مناطق گرمسیری و خوش‌منظره و در نزدیکی کرانه‌های دریا احداث گردیده و با ارائه خدماتی بی‌نقص و استثنائی، معنای اقامتی آسوده و راحت را به سطح جدیدی ارتقا داده‌اند. ازآنجایی‌که هدف از ساخت این هتل‌ها، سرگرم کردن مهمانان با امکانات رفاهی متعدد و تأمین تمامی نیازهای رفاهی آن‌ها با خدماتی بی‌کم ‌و کاست است، امکاناتی تفریحی گوناگونی از قبیل: استخرهایی روباز و سرپوشیده، ساحل اختصاصی، پارک آبی، سالن آرایش و زیبایی، باشگاه‌ بدن‌سازی مجهز و تمامی امکاناتی که برای اقامتی رؤیایی بدان نیاز دارید، در محوطه این‌ اماکن احداث گردیده است. اما همان‌گونه که عنوان All Inclusive (تمام هزینه‌ها در برگرفته شده است) نیز بدان اشاره می‌کند، تفاوت اصلی این هتل‌ها با سایر هتل‌های ۵ ستاره و برگزیده، امکان پرداخت پیشاپیش بهای‌ تمامی امکانات و خدمات رفاهی هتل اعم از هزینه وعده‌های غذایی و نوشیدنی‌ها (تا ساعات معینی از شب) و تجهیزات تفریحی گوناگونی است که هتل مدنظر به مهمانان خود ارائه می‌دهد.
به‌طوری‌که پس از خرید بلیط هواپیما آنتالیا و در زمان ورود به این هتل‌ها دیگر نیازی نیست کیف پول خود را همراه داشته و نگران پرداخت هزینه اضافی در صورت استفاده از امکانات رفاهی این اماکن در زمان تخلیه باشید، چراکه هزینه رزرو هتل، تمامی هزینه‌های مازاد استفاده از امکانات رفاهی و تفریحی هتل را در برگرفته است. شاید بپرسید چنین امکانی چه مزیتی برای مهمانان دارد؟ در پاسخ باید گفت که این ویژگی موجب می‌شود که مهمانان بدون نگرانی و اضطراب بابت هزینه غذاها و نوشیدنی‌ها و با آگاهی از اینکه تقریباً تمامی امکانات رفاهی هتل رایگان است و هزینه اضافی غافلگیرکننده‌ای در انتها وجود نخواهد داشت، با آرامش خاطر از لحظات اقامت خود لذت ببرند.

انواع مختلف هتل های آل


بسته به اینکه پکیج رفاهی در نظر گرفته شده برای آل چه امکاناتی را در برگرفته است، هتل‌های آل با یکدیگر متفاوت‌اند. ممکن است محدوده امکانات رفاهی مشتمل در سرویس All Inclusive در هتلی بسیار بیش‌تر یا کم‌تر از سایر هتل‌ها باشد. بنابراین هنگام رزرو هتل آل باید به این نکته در محاسبات خود برای پی بردن به تناسب بین امکانات و هزینه اقامتی هتل توجه داشته باشید و خدمات و امکانات رفاهی رایگانی را که در این سرویس گنجانده شده است، مدنظر قرار دهید. همچنین ممکن است این هتل‌ها به دو شکل هاف برد و سمی اینکلوسیو (Semi-Inclusive) ارائه گردد. منظور از هاف برد ((Half Board یعنی صرفاً صبحانه و شام همراه با نوشیدنی‌هایی غیرالکلی در هتل سرو می‌گردد ولی سمی اینکلوسیو بدین معناست که در هتل سه وعده غذایی صبحانه، ناهار و شام به انضمام نوشیدنی‌هایی غیرالکلی و الکلی (نوشیدنی‌های الکلی با محدودیت و در ساعت معینی از روز سرو می‌شوند) به مهمانان ارائه می‌گردد.
همه چیز در مورد تفاوت هتل های ALL و UALL

هتل یوآل یا Ultra All Inclusive چه مکانی است؟


هتل یوآل گزینه اقامتی مناسب برای کسانی است که بعد از خرید تور آنتالیا و رسیدن به هتل، تمایل چندانی برای شهرگردی و خارج شدن از محل اقامتی خود ندارند و دوست دارند اقامت در مکانی شیک و لوکس مجهز به‌تمامی تجهیزات رفاهی اماکن تفریحی بزرگ را تجربه کنند. هتل‌هایی با خدمات یوآل از امکانات رفاهی فراوانی تشکیل شده و خدماتی مثال‌زدنی در ۲۴ ساعت شبانه‌روز و بدون هیچ محدودیتی را به مهمانان خود عرضه می‌دارند. ازآنجایی‌که هیچ ظرف زمانی معینی برای سرویس‌دهی هتل‌های یوآل تعیین نشده است، این هتل‌ها را باید انتخاب ایده آلی برای گردشگران شب‌زنده‌دار دانست. به زبان ساده‌تر هتل UALL همان هتل ALL بدون محدودیت زمانی برای استفاده از بار نوشیدنی‌ها در ۲۴ ساعت شبانه‌روز است.
شاید بد نباشد به این هم اشاره کنیم که هتل‌های ترکیه، به عنوان اولین هتل هایی که این دسته‌بندی را به کار برده‌اند شناخته می‌شوند.

تفاوت هتل آل و هتل یوآل در چیست؟


هتل‌هایی با خدمات یوآل یا Ultra All Inclusive در حقیقت نسخه ارتقا یافته هتل‌های آل (All Inclusive) محسوب می‌شوند، چراکه نه‌تنها از نظر شمار امکانات رفاهی و کیفیت خدمات از آل پیشی می‌گیرند، بلکه برخلاف هتل‌های آل که نوشیدنی‌های الکلی را به میزانی محدود و در بازه زمانی معینی سرو می‌کنند، این هتل‌ها در تمام مدت شبانه‌روز آماده پذیرایی از مهمانان با انواع و اقسام نوشیدنی‌های گران‌قیمت، میان وعده‌های لذیذ و غذاهای رنگارنگی هستند که هیچ‌کدام از آن‌ها در رستوران‌های آل جایی ندارند. در حقیقت تنوع بسیار زیاد غذاها و نوشیدنی‌ها و عدم محدودیت در سرو انواع نوشیدنی‌های الکلی در وقت بامداد موجب شده است که هتل‌های یوآل توسط بسیاری از خریداران بلیط هواپیما به هتل‌های آل ترجیح داده شوند. بنابراین اگر شما نیز دوست دارید تمامی نیازهای خوردوخوراک خود را بدون هیچ محدودیت زمانی در کلیه ساعات شبانه‌روز در محل اقامتی خود دریافت کنید و هیچ محدودیتی از نظر حجم غذا و نوشیدنی شامل شما نگردد، اتاقی در هتل‌های یوآل برای خود رزرو کنید.
ناگفته نماند که محدودیت در انتخاب غذاها و نوشیدنی‌های آل شامل دیگر امکانات رفاهی هتل نیز می‌شود. به‌عنوان‌مثال: استفاده رایگان از امکانات و خدماتی از قبیل: غواصی، موج‌سواری، جت اسکی، ماساژ، قایق‌رانی و غیره صرفاً یک‌بار در طول اقامت در هتل‌های آل امکان‌پذیر است، در‌صورتی‌که در طول اقامت در هتل‌های یوآل هیچ محدودیتی در بهره‌مندی از چنین امکاناتی وجود نخواهد داشت.

اقامت در هتل آل و یوآل به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟


ازآنجایی‌که اغلب هتل‌های آل و یوآل در مناطق ساحلی و خوش‌منظره جهان قرار دارند، اقامت در چنین هتل‌هایی مانند هتل های آنتالیا به افرادی که قصد انجام سفری تفریحی را در سر دارند، توصیه می‌شود. امکانات رفاهی بی‌شمار، غذاهای لذیذ و رنگارنگ و خدمات مثال‌زدنی هتل‌های آل و یوآل همگی از دلایل انتخاب این اماکن اقامتی برای گذراندن تعطیلاتی رؤیایی بشمار می‌روند. بنابراین اگر قصد دارید مدت‌زمانی طولانی را در هتل خود سپری کنید و از امکانات رفاهی و تفریحات گوناگونی که برای شما در نظر گرفته شده است، بهره‌مند گردید و از صرف انواع غذاهای رنگارنگ و نوشیدنی‌های دل‌چسب بدون داشتن دلهره و دغدغه برای پرداخت صورت‌حساب در زمان تخلیه لذت ببرید، اتاقی را برای خود در یکی از هتل‌های آل یا یوآل رزرو کنید.

دیگر اصطلاحات پرکاربرد رزرو هتل


رزرو هتل عملی برگشت‌ناپذیر است، بدین معنا که در صورت انصراف، دیگر نباید روی دریافت تمامی مبلغ پرداختی حساب باز کرد، و در حالتی بسیار خوش‌بینانه، هزینه پرداختی پس از کسر مبلغ قابل‌توجهی به‌عنوان خسارت به مسافر بازگشت داده خواهد شد. بنابراین شرط عقل در این است که در هنگام رزرو هتل دقتی مضاعف مبذول گردیده و اتاقی با امکانات رفاهی مناسب و خدماتی فراخور نیازهای اقامتی فرد رزرو گردد. این مهم امکان‌پذیر نیست مگر افراد بدانند چه اصطلاحاتی به چه خدماتی در هتل‌ها اشاره دارد. در این بخش معانی برخی واژگان پرکاربرد رزرو هتل گنجانده شده است تا امکان گزینش مکانی عالی برای افرادی که با این عبارات آشنایی ندارند، فراهم گردد.
همه چیز در مورد تفاوت هتل های ALL و UALL

منظور از O.R در رزرو هتل چیست؟


این حروف اختصاری کوتاه شده عبارت Only Room یا صرفاً پرداخت بهای واحد اقامتی بوده و به معنای دریافت هزینه شسته‌ورفته واحد اقامتی بدون وعده‌های غذایی و دیگر خدمات است. ازاین‌رو، صرفاً زمانی که قصد دارید صبحانه یا هر وعده غذایی دیگری را در مکانی خارج از هتل میل کنید، این گزینه را برگزینید.

منظور از B.B در رزرو هتل چیست؟


B.Bدر لغت به معنای تختخواب و صبحانه و مخفف اصطلاح Bed & Breakfast بوده و مناسب کسانی است که دوست دارند صبحانه خود را در محوطه هتل میل نمایند. توجه داشته باشید که در هنگام رزرو اتاق‌هایی با این نوع خدمات، هزینه صبحانه نیز به هزینه واحد اقامتی افزوده و در زمان رزرو از مسافر دریافت خواهد شد.

منظور از H.B در رزرو هتل چیست؟


سرویس هف بورد یا به‌اختصار H.B به معنای پرداخت هزینه واحد اقامتی بانضمام صبحانه و یک وعده ناهار یا شام است. بسته به نوع هتلی که انتخاب می‌کنید، می‌توانید هماهنگی لازم را برای صرف روزانه یک وعده ناهار یا شام با پذیرشگر انجام دهید و در زمان‌بندی معین برای صرف غذا در رستوران هتل حضور یابید.

منظور از F.B در رزرو هتل چیست؟


تفاوت F.B یا همان فول برد با هف برد در این است که در فول برد امکان بهره‌مندی از سه وعده اصلی غذایی صبحانه، ناهار و شام برای مهمانان فراهم گشته است.

منظور از A.O در رزرو هتل چیست؟


ماهیت برخی هتل‌ها به‌گونه‌ای است که بنا به دلایل مختلفی برای کودکان مناسب نبوده و از امکانات رفاهی و فضایی تشکیل شده‌اند که فقط مخصوص بزرگ‌سالان (افراد بالای ۱۸ سال) است. این هتل‌ها که با حروف اختصاری A.O یا همان Adults Only نامیده می‌شوند، خاصه زوج‌های جوانی هستند که قصد دارند تعطیلاتی رمانتیک را در مکانی خوش‌منظره اقامت کنند.



فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است