search
menu

مقایسه شهرهای توریستی تایلند | به کدام شهرهای تایلند سفر کنیم؟

[ پنهان کردن ]
مقایسه شهرهای توریستی تایلند
بانکوک
پاتایا
پوکت
سامویی
جمع بندی

مقایسه شهرهای توریستی تایلند


تایلند از جمله کشورهایی است که به تنهایی سالانه میلیون میلیون گردشگر را از شرق تا غرب دنیا به خود می‌خواند؛ چرا که در این کشور زیبا، چندین و چند مقاصد زیبا و گردشگری به چشم می‌خورد که هر یک جذابیت‌های متفاوتی از دیگری دارد. به این ترتیب پیش از آن که تصمیم بگیرید به کدام یک از این شهرهای معروف و زیبا سفر کنید، خواندن این مقاله شما را برای تصمیم گیری یاری می‌کند. در این نوشته 4 مقصد پرطرفدارتر از جمله بانکوک، پاتایا، پوکت و سامویی را انتخاب کردیم، ویژگی‌های هر یک را گفتیم و آن ها را از جهات مختلف بررسی کردیم. در نهایت برای سفر به هر یک از این شهرها، می‌توانید از بلیط هواپیما سفرمارکت استفاده کنید.

بانکوک


بانکوک بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر تایلند به شمار می‌رود که در جنوب کشور و در نزدیکی خلیج تایلند واقع شده است. پایتخت تایلند، کلان‌شهری با وسعت ۱۵۰۰ کیلومتر مربع است که جمعیتی در حدود ۸ میلیون نفر را در خودش جای داده است. بنابراین با انتخاب بانکوک یک شهر وسیع و مدرن پیش روی شماست که از پنجاه منطقه شهری تشکیل شده است و قدمتش به قرن پانزدهم میلادی می‌گذرد. یکی از ویژگی‌های بارز بانکوک، وجود رودخانه پرآب و عریضی است که درست از میان شهر می‌گذرد و با نام چائوفرایا شناخته‌ می‌شود. از قضا مرکزی‌ترین منطقه شهر هم در کنار این رود قرار گرفته و اغلب نقاط توریستی و دیدنی‌های شهر و معروف‌ترین هتل ها و رستوران‌های بانکوک را در همین حوالی پیدا می‌کنید.

سبک دیدنی ها: وقتی بانکوک را برای سفر انتخاب می‌کنید، باید بدانید دیدنی‌های خاص و تفریحات بسیار متفاوتی پیش روی شما قرار دارد. اگر به بازدید از دیدنی‌های تاریخی علاقه‌مندید، دست بازی برای انتخاب دارید. معابد بودایی بزرگ و کوچکی که با معماری منحصربه فردی بنا شده اند در کنار کاخ بزرگ (اقامتگاه سلطنتی پادشاهان تایلند) می‌توانند زمان زیادی از سفر شما را به خودشان اختصاص بدهند. اگر عاشق بازارگردی هستید، پیشنهاد می‌دهیم راحت‌ترین کفش‌های خود را در این سفر همراه داشته باشید چرا که قرار است از بازارها و مراکز خرید زیادی دیدن کنید. گزینه‌ها در این مورد به قدری متنوع هستند که احتمالا به سختی بتوانید دست به انتخاب بزنید. مراکز خرید مدرن و جذابی مانند سیام پاراگون، ترمینال ۲۱، سنترال ورلد، MBK سنتر و ده‌ها مرکز خرید در این لیست جای می‌گیرند. اگر هم به بازارهای محلی و شلوغ علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم دیدن بازار چاتوچاک، بازار شناور دامنون سادوئاک، بازار محله چینی‌ها و شب بازار خاوسان را از دست ندهید. شاید باور نکنید اما بانکوک باز هم دیدنی‌های دیگری دارد. برای بازدید از جاذبه‌های جدید می‌توان آکواریوم سی‌لایف بانکوک، باغ وحش متفاوت سافاری ورلد و پارک لومپینی را مدنظر داشت. اگر هم به دنبال قدری تفریح توام با هیجان هستید، قایق سواری در رود چائوفرایا و شهربازی دریم ورلد را از دست ندهید.

میزان امنیت: اگر اهل دیدن فیلم‌های اکشن هالیوودی باشید، تصور شما از بانکوک شهری با انواع و اقسام گروه‌های تبهکاری است که در میان شلوغی شهر جولان می‌دهند؛ اما اگر خودتان شخصا به بانکوک رفته باشید می‌دانید که چنین آش شوری واقعیت ندارد. در واقع وسعت زیاد بانکوک و حجم بالای گردشگران ورودی به این کلا‌ن‌شهر باعث شده که در بانکوک مانند بسیاری از شهرهای توریستی دیگر جیب‌بری و کیف‌زنی رایج باشد. بنابراین اگر در نقاط شلوغ مواظب وسایل قیمتی خود باشید، خطر دیگری شما را تهدید نمی‌کند و می‌توان با خیال راحت در شهر گردش کرد. همچنین توصیه می‌کنیم از رفتن به منطقه قرمز بانکوک خودداری کنید، چرا که بی آن که متوجه شوید، وسایل شما را به سرقت می‌برند. همچنین برای جلوگیری از هر دردسری از قبول کردن نوشیدنی از غریبه‌ها و کشیدن مواد خودداری کنید.

مناسب برای خانواده یا مجرد: با توجه به تنوع دیدنی‌ها و میزان امنیت، می‌توان گفت بانکوک برای هر دو نوع سفر خانوادگی و مجردی مناسب و جذاب است.
مقایسه شهرهای توریستی تایلند | به کدام شهرهای تایلند سفر کنیم؟

پاتایا


پاتایا شهری زیبا و ساحلی‌ است که در شرق خلیج تایلند جا خوش کرده است. این شهر کوچک قاصله کمی با پایتخت تایلند و به همین دلیل افراد زیادی پس از سفر به بانکوک، یکی دو روزی را هم در این شهر سپری می‌کنند.

سبک دیدنی‌ها: پاتایا در بین ایرانی‌ها بیشتر به سبب مناطق خاصش شهرت پیدا کرده و در نزد خانواده‌ها جایگاه خوشایندی ندارد اما باید بدانید جذابیت‌های پاتایا در این مورد خلاصه نمی‌شود. سواحل این شهر بسیار معروف و محبوب اند و بسیاری از توریست‌ها عزم سفر به پاتایا می‌کنند تا یک تعطیلات دلپذیر را در سواحل زیبا و در دل طبیعت دل انگیز این شهر بگذرانند. البته بد نیست بدانید پاتایا جاذبه‌های دیگری هم دارد که از آن جمله چند پارک آبی خصوصا پارک آبی رامایاناست. بد نیست بدانید چندین سال است که رامایانا جزو ۱۰ پارک آبی برتر دنیا به شمار می‌رود. در کنار این‌ها از دیدن باغ گیاهشناسی نانگ نوچ، معبد پناهگاه حقیقت، گالری آرت این پارادایس و بازار شناور پاتایا نباید غافل شد. تمامی این موارد دیدنی‌هایی جذاب و مناسب خانواده‌ها هستند.

میزان امنیت: با توجه به شرایط خاص این شهر، می‌توان گفت امنیت پاتایا از بانکوک کمتر است و برای سفر به این شهر لازم است بسیار هوشیار باشید و از وسایل قیمتی و خودتان مراقبت کنید. خصوصا اگر قصد دارید در منطقه قرمز پاتایا چرخی بزنید، لازم است دو چندان مواظب اشیا ارزشمندتان باشید.

مناسب برای خانواده یا مجرد: فضای شبانه و اطراف کلوپ‌های خیابانی پاتایا، اصلا فضایی خانوادگی ندارد و برای این نوع سفر توصیه نمی‌شود. البته می‌توان با انتخاب اقامتگاهی در ساحل و یک برنامه ریزی دقیق از مواجهه خانواده با این فضاها دوری کرد؛ اما در هر حال برای سفر چند روزه پیشنهاد نمی‌شود. اگر قصد سفر با خانواده را دارید، بهتر است یک روز را برای دیدنی‌های معروف مانند پارک آبی و باغ گیاهشناسی کنار بگذارید و سپس به مقصد بعدی خود سفر کنید.
مقایسه شهرهای توریستی تایلند | به کدام شهرهای تایلند سفر کنیم؟

پوکت


پوکت شهری است زیبا و ساحلی که در جزیره بزرگی به همین نام قرار گرفته و در جنوب کشور تایلند جا خوش کرده است. فاصله پوکت با سایر شهرهای جزیره بسیار کم است و معمولا وقتی به پوکت اشاره می‌کنند، بیشتر کل جزیره را در نظر می‌گیرند. بنابراین با سفر به پوکت انواعی از تفریحات و دیدنی‌ها در انتظار شماست.

سبک دیدنی‌ها: اولین دلیلی که باعث می‌شود توریست‌ها تصمیم بگیرند به پوکت سفر کنند، گشت و گذار در طبیعت سحرآمیز و تفریحات آبی این جزیره است. سواحل بکر و زیبا که از سویی با آبی دریا و از سویی دیگر با درختان سرسبز احاطه شده اند، بخش مهمی از این سفر را به خودشان اختصاص می‌دهند. البته آب‌تنی و آفتاب گرفتن تنها بخش جذاب این سواحل نیستند و شما می‌توانید انواعی از تفریحات آبی مانند قایق سواری، جت اسکی، غواصی، پاراسیلینگ و ... را تجربه کنید. از جمله سواحل محبوب می‌توان به ساحل کارون، پاتونگ، فریدم، کاتا و بنگ تائو اشاره کرد. اگر خیلی اهل تفریحات آبی نیستید و بیشتر تمرکزتان روی طبیعت گردی است، باید در اولین فرصت تور جزایر فی فی را بخرید. این جزایر خارق العاده در نزدیکی پوکت قرار دارند و می‌توانند یک روز خاطره انگیز را برای شما رقم بزنند. همچنین بازدید از نقاط مرتفع پوکت را از دست ندهید. در این نقاط شما می‌توانید طبیعت زیبای اطراف را به راحتی ببینید و زمانی را به استراحت اختصاص دهید. این نقاط دید در شهر پوکت، کارون و وایندمیل قرار دارند.در کنار این دو گزینه محبوب، می‌توان وقتی را به بازارگردی در مراکز خرید جانگسیلون، سنترال پوکت و خیابان بانگلا گذراند. در انتها شهرگردی در مرکز تاریخی شهر پوکت و بازدید از مجسمه غول پیکر بودا را از قلم نیندازید.

میزان امنیت: اگر بخواهیم پوکت را با بانکوک و پاتایا مقایسه کنیم، باید بدانید این شهر از امنیت بیشتری برخوردار است و فقط کافی است نکات عمومی را رعایت کنید. به طور مثال شب ها به تنهایی در مناطق کم رفت و آمد پیاده روی نکنید و یا در نقاط شلوغ مواظب اشیا ارزشمند خود باشید.

مناسب برای خانواده یا مجرد: پوکت گزینه جذابی برای هر دو طیف خانواده و مجردهاست.
مقایسه شهرهای توریستی تایلند | به کدام شهرهای تایلند سفر کنیم؟

سامویی


سامویی را می‌توان با طبیعت شگفت انگیز، سواحل زیبا، جنگل‌های انبوه و صخره‌های مرجانی‌اش تعریف کرد. سامویی جزیره‌ای در میان خلیج تایلند است، که دومین جزیره بزرگ‌ این کشور به شمار می‌رود. البته یکی از نکات بارز این جزیره، وجود هتل ها و ویلاهای فوق لوکس است که در دل چشم انداز منحصر به فرد سامویی جا خوش کرده اند. در مجموع سامویی را می‌توان یکی از بهترین مقاصد برای گذران یک تعطیلات رویایی و رومانتیک دانست.

سبک دیدنی‌ها: همان‌طور که اشاره شد سامویی جان می‌دهد برای انواع تفریحات آبی. تفریحاتی مانند شنا، غواصی، کشتی‌سواری، قایق سواری، فلای برد، اسکی روی آب و جت اسکی بسیار در این جزیره پرطرفدارند. همچنین برای گشت در طبیعت جزیره می‌توانید انواع تورهای آفرود، دوچرخه سواری و یا طبیعت‌گردی را خریداری کنید.

میزان امنیت: سامویی جزیره کوچکی است که فضایی لوکس و توریستی دارد. بنابراین حفظ امنیت و آسایش این منطقه کار چندان سختی نیست و به همین دلیل در سامویی می‌توانید امنیت خوبی را لمس کنید. با این همه در مجموع رعایت نکات ساده امنیتی را فراموش نکنید.

مناسب برای خانواده یا مجرد: با توجه به سبک تفریحات و میزان امنیت این جزیره، سامویی می‌تواند گزینه جذابی برای هر دو گروه خانواده‌ها و مجردها باشد.
مقایسه شهرهای توریستی تایلند | به کدام شهرهای تایلند سفر کنیم؟

جمع بندی


در انتها برای جمع بندی، تمام موارد را در یک جدول جا دادیم تا با یک نگاه نتیجه مقایسه این 4 مقصد محبوب در تایلند را ببینید. البته به جز موارد گفته شده، در این جدول شهرها را از نظر هزینه نیز بررسی کردیم.
مقایسه شهرهای توریستی تایلند | به کدام شهرهای تایلند سفر کنیم؟
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است