search
menu

سواحل مارماریس

[ پنهان کردن ]
درباره سواحل مارماریس
ساحل ایچملر
ساحل مارماریس
ساحل ترنج
ساحل خلیج کوملوبوک
جزیره سدیر و ساحل کلئوپاترا

درباره سواحل مارماریس


مارماریس با تاریخ هزاران ساله و زیبایی‌های طبیعی شگفت انگیزخود، می‌تواند یک تجربه عالی برای هر گردشگری باشد و سفر به آن بدون رفتن به سواحل مارماریس ممکن نیست. با وجود اینکه شهر تا چندی پیش تنها یک روستا برای ماهیگری بود، این روزها با افزایش فعالیت‌های گردشگری و سرمایه گذاری‌های فراوان تبدیل به یک قطب گردشگری در ترکیه و اروپا شده‌است. عوامل زیادی باعث محبوبیت مارماریس شده اما مهمترین علت آن سواحل شنی، آفتاب دلچسب و طبیعت چشم نواز آن است. مارماریس با آب کم عمق، خلیج‌های زیبا و خط ساحلی طولانی بهشتی برای دوستداران دریاست. یک وبلاگ گردشگری بدون معرفی بهترین سواحل مارماریس هرگز کامل نخواهد شد. در ادامه مطلب با ما همراه شوید تا با بهترین سواحل مارماریس بیشتر آشنا شویم تا اگر با خرید آنلاین بلیط هواپیما به این شهر زیبا سفر کردید، راحت‌تر از این نقاط جذاب گردشگری لذت ببرید.

ساحل ایچملر


ساحل ایچملر (İçmeler Beach) محبوب‌ترین ساحل در میان سواحل مارماریس است و به همین دلیل همیشه پر از گردشگران داخلی و خارجی است. محبوبیت این ساحل به علت این است که نه تنها نزدیکترین ساحل به شهر مارماریس است، بلکه تعداد هتل هم در اطراف آن زیاد است. وقتی صحبتی در مورد سواحل مارماریس می‌شود، ایچملر اولین ساحلی است که به ذهن آدم می‌رسد. این ساحل تنها ۸ کیلومتر با مرکز شهر مارماریس (پانزده دقیقه رانندگی) فاصله دارد و حمل و نقل عمومی بین مرکز شهر و این ساحل ۲۴ ساعته برقرار است که یکی دیگر از مزایای آن محسوب می‌شود. دریایی نیلگون و طبیعتی بی‌نظیر هنگام رسیدن به اچملر در انتظار شماست. چه چیزی می تواند بهتر از قدم زدن هنگام غروب در این ساحل باشد؟ کافه‌های زیادی هم در نزدیکی ساحل وجود دارد که نوشیدنی و اسنک‌های با کیفیت و با قیمت مناسب سرو می‌کنند. اگر غذا یا نوشیدنی از این کافه‌ها سفارش دهید، می‌توانید از امکاناتی همچون نیمکت، چتر، وای فای رایگان، سرویس بهداشتی و کابین تعویض لباس آن‌ها استفاده کنید.
سواحل مارماریس

ساحل مارماریس


از دیگر سواحل معروف این شهر، ساحل خود شهر مارماریس (Marmaris Beach) است. این ساحل که در امتداد ساحل ازون یالی (Uzunyalı) قرار دارد، نزدیک به مرکز شهر است. ساحل مارماریس که به ساحل طولانی (long beach) هم مشهور است با ورزش‌های آبی خود شهرت یافته است. یک مکان در ساحل صرفاً برای ورزش‌های آبی درست شده‌است که می‌توانید از فعالیت‌هایی نظیر جت‌اسکی، پاراسیلینگ، بنانا و بسیاری دیگر از ورزش‌های آبی دیگر را انتخاب کنید. به همین دلیل بازدید از این سواحل بخشی از تفریحات مارماریس به شمار می‌رود. همچنین این فعالیت‌ها قیمت مناسبی دارند و با یک بودجه اندک می‌توانید از انواع این سرگرمی‌ها لذت ببرید. با وجود تعداد زیادی رستوران در اطراف ساحل دیگر نگران ناهار یا شام نخواهید شد. اگر در ساحل حوصله‌تان سر رفت، می‌توانید به شهر که نزدیک ساحل است، سری بزنید و سوغاتی برای دوستان و آشنایان خود تهیه کنید. در این نوار ساحلی بستنی فروشی‌های سیار وجود دارد که می توانید در آن‌ها بستنی معروف ماراش را امتحان کنید. ساحل مارماریس کمی آرام‌تر از ساحل ایچملر است که احساس راحتی بیشتری به شما خواهد داد. حمام آفتاب در ساحل با چشم‌انداز فوق‌العاده کوهستان کنار آن تجربه‌ای تکرار نشدنی برای شما خواهد بود.
سواحل مارماریس

ساحل ترنج


ساحل و خلیج ترنج (Turunç Beach) در ۲۱ کیلومتری مارماریس قرار گرفته است. این ساحل دارای برچسب پرچم آبی است یعنی پاکیزگی آب و شن و ماسه این منطقه مورد تأیید است. بعد از ساحل ایچملر، ساحل و خلیج ترنج از بهترین سواحل مارماریس به شمار می‌رود. با وجود دوری این ساحل از مرکز شهر، رسیدن به ساحل ترنج با اتوبوس و تورهای قایق امکان پذیر است. اگر طرف جاده را برای سفر ترجیح دهید، منظره باشکوهی را همراه خواهید داشت. همچنین خلیج ترنج بهشتی برای علاقه‌مندان غواصی خواهد بود. این خلیج با فراوانی مناطق سنگی و غارهای زیر آبی یکی از محبوب‌ترین نقاط غواصی ترکیه محسوب می‌شود.
سواحل مارماریس

ساحل خلیج کوملوبوک


ساحل کوملوبوک (Kumlubuk Bay Beach) هم در ۲۵ کیلومتری جنوب غربی مارماریس و ۶ کیلومتری خلیج ترنج واقع شده‌است. کوملوبوک به دلیل سواحل زیبا و آب شفاف و زلال و همچنین رستوران‌های ماهی خود در بین بهترین سواحل مارماریس خود را جای داده‌است. طبیعت این ساحل از بهترین مناظری است که در طول سفر خود خواهید دید. برای رفتن به این ساحل کافیست در مارماریس سوار قایق شوید و از آب‌های دریای مدیترانه لذت ببرید.
کوملوبوک همچنین با مسیرهای پیاده‌گردی و کوله‌گردی مشهور است. بدون شک با سفر به این ساحل از دریای باشکوه، خورشید و ساحل شنی آن لذت خواهید برد. اگر به سمت جنوب شرقی کوملوبوک بروید، غاری زیبا و متفاوت قابل رؤیت است. طبق شواهد این غار بیش از ۵۰۰۰ سال پیش توسط بومیان حفاری شده و از مهمترین جاذبه‌های اطراف این ساحل به شمار می‌رود. پس از اتمام سفر خود به کوملوبوک، می توانید از شهر باستانی آموس (Amos) که در فاصله کمی با منطقه قرار دارد، بازدید کنید. در اینجا می توانید ویرانه‌های شهر آموس، ساختمان قدیمی تئاتر و دیوارهای شهر را ببینید.
سواحل مارماریس

جزیره سدیر و ساحل کلئوپاترا


احتمالاً نام ساحل کلئوپاترا به گوشتان خورده باشد. ساحل جزیره سدیر که به ساحل کلئوپاترا نیز معروف است، در ۱۶ کیلومتری شمال مارماریس قرار دارد. ساحل (Sedir Island & Cleopatra Beach) یکی از مکان‌های زیبا در بین بهترین سواحل مارماریس است که هر گردشگری باید از آن دیدن کند. این مکان به دلیل شن و ماسه طلایی خود مشهور است. بر اساس افسانه‌ای گفته می‌شود کلئوپاترا در این دریا شنا می‌کند و حتی کلئوپاترا شن و ماسه طلایی را از شمال آفریقا به ساحل آورده است. جالب اینجاست که شن و ماسه طلایی در این ساحل شبیه به سواحل مصر است. در جزیره سدیر می‌توانید ویرانه‌های شهر باستانی کدرای (Cedrae Antique City) و تئاتر باستانی آن را ببینید. این ویرانه‌ها و آثار باستانی در انتهای غربی این جزیره متعلق به امپراتوری روم باستان بوده‌است. یک منطقه برای پیک نیک در جزیره هم وجود دارد که می‌توانید اوقات خوشی را با لذت بردن از دریا و ساحل سپری کنید. اگر قصد بازدید از این ساحل را دارید، می‌توانید با قایق‌ها از مارماریس به این جزیره دسترسی پیدا کنید.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است