search
menu

زیباترین سواحل و بندرهای ایران

[ پنهان کردن ]
زیباترین سواحل و بندرهای ایران
ساحل چمخاله در لنگرود
ساحل جفرود انزلی
ساحل آستارا
ساحل سی‌ سنگان
ساحل چپکرود
دهکده ساحلی رامسر
بندر انزلی
بندر ترکمن
بندر گز
بندر فریدون کنار
بندر نوشهر
ساحل درک
ساحل بریس
ساحل هنگام
ساحل لاک پشت ها
ساحل مفنق
ساحل مرجان
ساحل ریشهر
ساحل بنود
بندر چابهار
بندر بوشهر
بندر گواتر

زیباترین سواحل و بندرهای ایران


با شنیدن نام دریا در هر شرایطی حس خوشایندی به انسان دست داده و به سوی آرامش سوق می دهد. ایرانی ها به محض اینکه چند روزی فرصت داشته باشند، فوری دل به دریا می زنند. در ادامه می خواهیم چند مورد از بهترین و زیباترین سواحل کشورمان را معرفی کنیم؛ کشوری که شمال و جنوبش به دریا محدود می شود و با توجه به بودجه‌ و علاقه تان می توانید مقصد سفرتان را انتخاب کرده و با خرید بلیط هواپیما به این سواحل و بنادر زیبا سفر کنید. در ابتدا با سواحل شمالی کشورمان آغاز می‌ کنیم:
زیباترین سواحل و بندرهای ایران
استان گیلان چند ساحل زیبا دارد که بازدید از آن ها به همه گردشگران توصیه می شود؛

ساحل چمخاله در لنگرود


چمخاله به عنوان دومین قطب توریستی گیلان شهرت دارد و در سال ۱۳۹۰ به‌ عنوان بهترین ساحل گیلان انتخاب‌ شده است. برای دسترسی به این ساحل باید از شهر لنگرود ۱۰ کیلومتر طی کنید و همین‌ که وارد جاده ساحلی شوید، بقیه مسیر را باید پیاده بروید. این ساحل با امکانات رفاهی مناسب محلی ایده آل برای اقامت در هنگام شب است. تفریحات ساحل چمخاله عبارتند از پیاده روی کنار ساحل، عکاسی، پیک نیک، تفریحات آبی مانند قایق سواری، جت اسکی، شاتل و شنا، همچنین در این ساحل می توانید دوچرخه سواری کرده یا سوار موتور چهارچرخ شوید. همچنین سوئیت های اقامتی، آلاچیق ها اختصاصی و عمومی، باربیکیو و سرویس بهداشتی و پلاژ شنا در اختیار گردشگران قرار داده می شود.

ساحل جفرود انزلی


شهر زیبای انزلی همواره مقصد مسافران زیادی در طول سال است. دهکده ساحلی بندر انزلی در این حوالی بدون رقیب بوده و شامل رستوران، فروشگاه، پارک، زمین‌ های ورزشی، ویلاهای ساحلی و آلاچیق هایی برای برگزاری پیک نیک است. بندر انزلی با ساحل بسیار زیبای خود ساحل عمومی محسوب می شود و دسترسی بسیار آسانی دارد. این منطقه از سال ۱۳۸۶ به منطقه آزاد انزلی تبدیل‌ شده و شامل امکاناتی مانند محوطه ای برای شنا، سرویس بهداشتی، موتورهای چهارچرخ، زمین‌ فوتبال و والیبال و بازارچه صنایع دستی است. ساحل بی نظیر بندرانزلی در جاده انزلی-کیاشهر واقع شده و برای بازدید نیاز به پرداخت هزینه ندارید.

ساحل آستارا


این ساحل جزو معروف‌ ترین سواحل در استان گیلان همه روزه میزبان مسافران زیادی از سراسر کشور است. از دلایل شهرت این ساحل می توان به دسترسی آسان و امکانات رفاهی زیاد آن اشاره کرد که به راحتی می توانید در ۷ کیلومتری جاده آستارا-تالش به این ساحل دسترسی داشته باشید. ساحل زیبای آستارا با نام های صدف، لوندویل سیبلی و داداش آباد شناخته می شوند و از جمله امکانات رفاهی این ساحل وجود اقامتگاه ساحلی، محل بازی کودکان، دوش، سرویس بهداشی، آلاچیق و پلاژهای مخصوص آقایان و بانوان همراه با غریق نجات هستند.
زیباترین سواحل و بندرهای ایران
در ادامه معرفی به استان مازندران سر می زنیم:

ساحل سی‌ سنگان


یکی از توریستی‌ ترین ساحل‌ های استان مازندران سی سنگان نام دارد که در ۳۵ کیلومتری شهر نوشهر در پارک جنگلی واقع شده و شامل قایق سواری و جت اسکی است، در این ساحل زیبا می توانید به گشت و گذار بپردازید یا اینکه در آلاچیق‌ های تعبیه‌ شده استراحت کنید و از چشم انداز عالی لذت ببرید. ساحل سی سنگان شامل پارک جنگلی با درختان زیبایی است که ورزش های ساحلی مانند اسب سواری، والیبال ساحلی و کارتینگ برگزار می شوند.

ساحل چپکرود


شهرهای استان مازندران سالانه میزبان مسافران زیادی از مناطق گوناگون هستند که یکی از جاذبه های دیدنی این استان، ساحلی با ۱۸ کیلومتر طول به نام چپکرود است و این ساحل شامل امکانات تفریحی مانند زمین فوتبال، والیبال، رستوران، فضای سبز و وسایل بازی است. لازم به ذکر است این ساحل ماسه ای دارای ۱۰ راه دسترسی بوده و یکی از بکرترین سواحل مازندارن به شمار می رود. برای کسانی که می خواهند به دور از هیاهوی شهری به آرامش برسند، ساحل چپکرود پیشنهاد می شود.

دهکده ساحلی رامسر


این ساحل یکی از منحصر به فردترین و پرطرفداترین سواحل در استان مازندران است که در انتهای بلوار طالقانی شهر رامسر قرار دارد و این دهکده دارای رستوان، فروشگاه صنایع دستی و همچنین موزه مردم شناسی است. این دهکده با پلاژهای مخصوص آماده ارائه خدمات به گردشگران است. از امکانات دیگر این ساحل می توان به وجود پارک آبی و شهربازی اشاره که لحظات بسیار نابی در انتظار شماست.
زیباترین سواحل و بندرهای ایران
در نظر داشته باشید که در این مقاله مجال معرفی همه سواحل شمالی نیست، ولی با این حال سعی کردیم معروف ترین و زیباترین سواحل را برایتان معرفی کنیم، در ادامه نیز می خواهیم به معرفی زیباترین بندرهای شمال کشور بپردازیم، بندرهای تفریحی که در چندین سال اخیر توانسته اند به بزرگترین جاذبه های ایرانی تبدیل شوند و همین امر باعث پیشرفت صنعت گردشگری و جذب توریست های داخلی و خارجی شده است، با معرفی بندرهای زیبای کشورمان می توانید به راحتی مقصد سفری تان را انتخاب کنید و با خرید بلیط هواپیما چارتر لحظات نابی را تجربه کنید.

بندر انزلی


یکی از مهم ترین بندرهای ایران که از نظر گردشگری در صدر بنادر توریستی قرار دارد. شهر انزلی به عنوان دومین شهر استان گیلان است و رتبه نخست در جذب مسافر دارد. اولین و بزرگترین بندر در شمال کشور با آب و هوای خوش یکی از نقاط مهم گردشگری به شمار می رود. بنابراین اگر علاقه دارید بیشتر با این بندر آشنا شوید حتما مطلب جاذبه های بندر انزلی را مطالعه کنید.

بندر ترکمن


از بندرهای قدیمی دریای خزر با طراحی به شکل تار عنکبوت است که در ابتدا با نام بندر شاه شناخته می شد ولی بعدها نام آن به بندر ترکمن تغییر یافته است. بندر ترکمن شامل صنایع دستی، هوای معتدل و روسری های زیبایی است که جزو مکان های دیدنی و گردشگری به شمار می رود. قایق سواری و لذت تماشای طلوع و غروب آفتاب در این اسکله بسیار لذت بخش و غیر قابل توصیف هستند.

بندر گز


این بندر زیبا در وسط سواحل دریای خزر و در قسمت غربی استان گلستان واقع شده است. نام بندر گز در گذشته کناره بوده و شامل آثار تاریخی چند صد ساله است. مکان های دیدنی و گردشگری بندر گز عبارتند از آبشار چلم ریز، پارک جنگلی باغو، جنگل جهان مورا و سواحل زیبای این منطقه. همچنین از صنایع دستی این بندر می توان به گلیم بافی، نمد و سوزن دوزی اشاره کرد.

بندر فریدون کنار


این بندر در میان شهرهای بابلسر و محمود آباد واقع شده و اسکله زیبای این بندر در لیست بهترین بندرهای شمال ایران قرار دارد و از لحاظ حمل و نقل دریایی و تجاری دارای اهمیت بالایی است. فریدون کنار به عنوان دومین مقصد گردشگری به شمار می رود و از امکانات توریستی این بندر می توان به بازار فصلی پرندگان، باغ پرندگان، پارک ساحلی و پارک جزیره اشاره کرد.

بندر نوشهر


از بندرهای مهم شمالی کشورمان بندر نوشهر است که در زمینه تجارت و اقتصاد نقش مهمی دارد و یکی از پررفت و آمد ترین بندرها به شمار می رود. این بندر زیبا دارای جنگل های زیبا، پارک های جنگلی و روستاهای گردشگری محبوبی است که سالانه گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می کند. در بندر نوشهر می توانید انواع مرکبات تازه، ماهی و سبزیجات را خریداری کرده و از تازگی مواد غذایی لذت ببرید. جاذبه های توریستی بندر نوشهر عبارتند از سد و دریاچه آویدر، روستای کندلوس، گالری دیدی و رودخانه تنگ دار.
زیباترین سواحل و بندرهای ایران
حال در ادامه به سمت جنوب کشور می رویم و به معرفی سواحل جنوبی می پردازیم، این سواحل نسبت به سواحل شمالی تمیزتر و بکرتر مانده اند و حال و هوای دیگری دارند:
سواحل جنوب کشور را با چابهار شروع می کنیم که بدون اغراق شبیه مالدیو، شیلی و سواحل نامیبا هستند.

ساحل درک


در این منطقه زمین‌ های خشک به خط آبی دریا می‌ رسند که همین تلاقی بیابان و دریا چشم انداز بی‌ بدیلی ایجاد کرده است. یکی از ویژگی های منحصر به فرد این ساحل تمیزی آن است، به طوری که هیچ گونه زباله ای در این منطقه دیده نمی شود. تماشای ساحل ماسه ای در کنار کوه و نخلستان خاطرات فراموش نشدنی برایتان به ارمغان می آورد.

ساحل بریس


منطقه‌ ای صخره‌ ای در ۱۳ کیلومتری چابهار که بندر تیس نام دارد و همانند کارت‌ پستال نقاشی زیبای خداوند است، به جرات می توان گفت نظیر این منطقه در هیچ جایی از دنیا پیدا نمی شود. همچنین چندین قایق و لنج آبی و قرمز در این منطقه مشغول ماهی گیری هستند که صحنه‌ ای دلربا و زیبا ایجاد کرده اند. برای بازدید از این ساحل و بندر پیشنهاد می کنیم تا هنگام غروب بروید و منظره ای به یادماندنی در ذهن خود ثبت کنید.

ساحل هنگام


ساحل نقره ای یا ساحل هنگام در جنوب کشورمان برق می زند، گویی واقعا این منطقه مملو از نقره است، البته دلیل علمی این نقره گون بودن ساحل وجود فیتوپلانگتون‌ هاست که با رسیدن موج به این ذرات نورانی و درخششان صحنه ای بسیار دلربا ایجاد می‌ کنند. جزیره هنگام در دو کیلومتری جنوب شرقی جزیره قشم قرار دارد. همچنین در نزدیکی این ساحل بازار رنگارنگی خواهید دید که اهالی مشغول ساخت گوشواره و گردنبندهای صدفی هستند که می توانید به عنوان سوغاتی خریداری کنید یا اینکه از سمبوسه های زنان محلی نوش جان کرده و از طعمشان لذت ببرید، همین طور در این ساحل برحی زنان طرح‌ های زیبایی با حنا روی دستتان طراحی می کنند.

ساحل لاک پشت ها


با شنیدن این نام تعجب نکنید، زیرا این ساحل پر از لاک پشت هایی است که هرساله در فصل تخم گذاری تخم‌ هایشان را در این ساحل دفن می‌ کنند و پس از دو ماه بچه ها از تخم بیرون آمده و به سمت ساحل حرکت می‌ کنند و تماشای این صحنه بسیار زیبا و دلرباست و این پروسه از اواسط اسفند آغاز شده و تا اواسط اردیبهشت ادامه دارد. این ساحل زیبا محلی برای علاقه مندان محیط زیست و جانداران دریایی است. البته لازم به ذکر است که این ساحل دارای دو بخش بوده که بخشی به عنوان ساحل عمومی و بخشی دیگر به عنوان بخش حفاظت شده است که با مجوزهای خاص امکان دسترسی خواهید داشت.
زیباترین سواحل و بندرهای ایران

ساحل مفنق


یکی از بکرترین سواحل جنوبی در ۴۰ کیلومتری هرمز قرار دارد و به نام ساحل مفنق است. خاک قرمز جزیره هرمز و ترکیب همین خاک با رنگ آبی دریا فضایی حیرت‌ انگیز و بی نظیر ایجاد کرده است که در هیچ جایی از ایران چنین جایی را پیدا نخواهید کرد، همچنین در این ساحل امکاناتی برای اقامتتان در نظر گرفته شده است. همچنین در این ساحل می توانید به تماشای خرچنگ ها رفته یا اینکه با رعایت احتیاط آب تنی کنید.

ساحل مرجان


ساحل مرجان در بخش شرقی جزیره کیش قرار دارد و محلی برای جمع‌ آوری سنگ و صدف دریایی است. همچنین آلاچيق‌ هایی در اطراف اين پارک ساحلی ساخته شده تا از طبیعت و منظره بی نظیر منطقه لذت ببرید. ساحل مرجان به عنوان پرطرفدارترین سواحل جنوبی کشورمان است که در این بازار می توانید دوچرخه سواری کرده یا از تفریحات آبی لذت ببرید، مانند غواصی که یکی از تجربه های بی نظیر در سفرتان به خطه جنوب خواهد بود.

ساحل ریشهر


در بندر بوشهر، ساحل زیبایی به نام ساحل ریشهر وجود دارد که نسبت به ساحل‌ های دیگر بکر نمانده اما به خاطر قدمت چند هزارساله‌ خود به شهرت رسیده است. ساحلی که به همراه خانواده می توانید لحظات شادی را تجربه کنید، همچنین در کنار ساحل شنی ریشهر امکان شنا کردن نیز وجود دارد یا اینکه می توانید بساط پیک نیک را پهن کرده و خاطرات فراموش نشدنی برای خودتان رقم بزنید.

ساحل بنود


ساحلی صخره ای در ۳۰ کیلومتری عسلویه به نام ساحل بنود است و یکی از دلایل شهرت این ساحل در میان گردشگران وجود غارهای زیبایی است که دهانه شان رو به دریا و ساحل هستند و اینکه این ساحل زیبا لوکیش فیلم محمد رسول‌ الله بوده است. ساحل بنود بکر بوده و چشم هر بیننده ای را خیره می کند، اگر از بالای صخره ها به این منظره نگاه کنید، خودتان متوجه این حجم از زیبایی خواهید شد، مخصوصا در هنگام غروب بی نظیرترین صحنه ها را شاهد خواهید بود. از امکانات این ساحل می توان به ورزش های ساحلی، قایق سواری و شنا اشاره کرد.
زیباترین سواحل و بندرهای ایران
بعد از معرفی سواحل جنوبی کشور می خواهیم در مورد بندرهای جنوب کشور برایتان بنویسیم:

بندر چابهار


این بندر زیبا به عنوان بندر همیشه بهار شناخته می شود و در طی سال دارای آب و هوای بهاری است. ممکن است به دلیل موقعیت جغرافیایی این منطقه در نگاه اول برایتان خوشایند نباشد اما بهتر است بدانید بندر چابهار دارای بهترین کرانه اقیانوسی در دنیاست و یکی از پررونق ترین مناطق آزاد در کشور محسوب می شود، در واقع می توان گفت چابهار به عنوان بهشت ناشناخته در خطه جنوبی کشورمان است. موج سواری در بندر چابهار یکی از مشهورترین تفریحات دریایی است.

بندر بوشهر


در لیست بهترین بندرهای گردشگری ایران نام بوشهر همواره می درخشد و با سفر به این منطقه بی شک خاطرات خوشی برای خود رقم خواهید زد. این شهر بندری با قدمتی هزار ساله یکی از لذت بخش ترین و آرامش پذیرترین شهرهای جنوبی به شمار می رود. در دهکده گردشگری این بندر می توانید هیجان انگیزترین خاطرات را تجربه کنید و از تماشای درختان نخل و مردمان خونگرم و غذاهای خوشمزه شان لذت خواهید برد.
زیباترین سواحل و بندرهای ایران

بندر گواتر


بندری با پیشینه تاریخی زیاد در آب های خلیج فارس به نام بندر گواتر است که یکی از مراکز اصلی پرورش و صادرت میگو به شمار می رود. اهالی بندر گواتر مشغول ماهیگیری و حصیربافی هستند. این بندر به دلیل اینکه جزو آخرین نقطه مرزی ایران با جاذبه های دیدنی و آب و هوای معتدل خود بسیار منحصر به فرد است، همچنین در اوایل پاییز تعداد زیادی پرنده مهاجر به این بندر کوچ کرده و صحنه های بی نظیر خلق می کنند.
اگر می‌خواهید بیشتر در مورد بندر گواتر چابهار بدانید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که مطلب مربوط به آن را در همین سایت مطالعه کنید.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است