search
menu

شهرهای دیدنی ترکیه

[ پنهان کردن ]
شهرهای دیدنی ترکیه و آنچه به گردشگران می‌دهند
فتحیه
چشمه
آنکارا
قونیه
بودروم
کوش آداسی
ازمیر
آلانیا
اورگوپ
آنتالیا
استانبول
بورسا
اورفا
ترابوزان
ادرین
شهرهای دیدنی ترکیه از نظر جاذبه های گردشگری ، جاهای دیدنی و زیبایی‌های طبیعی جذابیت‌هایی دارند که هر سال گردشگران زیادی را از جمله ایران به سوی خود جلب می‌کنند. هر کدام از شهرهای دیدنی ترکیه خود دارای جاذبه های گردشگری متنوع و زیادی هستند. در این نوشته با معروف‌ترین و پرطرفدارترین شهرهای دیدنی ترکیه بیشتر آشنا می‌شویم:

شهرهای دیدنی ترکیه و آنچه به گردشگران می‌دهند


ترکیه کشور وسیعی است و شهرهای متعدد و بزرگی در سرتاسر این کشور وجود دارد. این شهرهای بزرگ ترکیه به سبب تاریخ و امکانات تفریحی و گردشگری تبدیل به جاذیه های گردشگری ترکیه شده‌اند. شهرهای توریستی ترکیه مجموعه‌ای از سواحل و طبیعت زیبا، موزه‌ها و مکان‌های تاریخی و باستانی و تفریحات مدرنی مثل پارک‌های آبی و شهربازی را به گردشگران عرضه می‌کنند. رستوران‌ها و کافه‌های ترکیه هم با غذاهای محلی خود میزبان مهمانان پرشمار خارجی به ترکیه هستند.

فتحیه


فتحیه (Fethiye) از شهرهای دیدنی ترکیه است که با وجود طبیعت زیبایش کمتر شناخته شده است. فتحیه در کنار بندرگاهی طبیعی با آب‌های فیروزه‌ای جای گرفته و با جنگی سرسبز محصور شده است. فتحیه یک جای عالی برای لم دادن در ساحلی زیبا است. اگر بخواهید می‌توانید با قایق‌های بادبانی در آب‌های زیبای آن قایق‌رانی کنید و یا به جزایر اطراف بروید. زمانی که در سال ۱۹۵۸ این شهر ویران شد، فتحیه باز به زندگی برگشت و سایت‌های باستانی آن هنوز سالم بر جای مانده‌اند.

چشمه


تنها ۸ کیلومتر از جزیره یونانی چویس شهر ساحلی چشمه (Cesme) به عنوان یکی از شهرهای دیدنی ترکیه قرار گرفته است. قلعه گنوسی، یکی از مهمترین جاذبه‌های تاریخی و گردشگری شهر چشمه است. اما شهر و ساحل مدرن چشمه با رستوران‌ها و مغازه‌های پرتعداد شهر مهمان‌دوستی را برای پذیرایی از گردشگران پدید آورده است. سواحل متعدد چشمه این امکان را فراهم می‌کند تا در طبیعت زیبای آن کاوش کنید.

آنکارا


آنکارا (Ankara) به عنوان پایتخت ترکیه، یکی از شهرهای دیدنی ترکیه است. آنکارا به عنوان شهری زنده و پویا ارزش بازدید را دارد. رستوران‌ها و کافه‌های پرتعداد و محبوبی در این شهر قرار دارد و موزه تمدن‌های آناتولیایی و آرامگاه و موزه آتاترک از جاهای دیدنی آنکارا با تمی تاریخی است.
شهرهای دیدنی ترکیه

قونیه


قونیه (konya) از شهرهای دیدنی ترکیه است که به آرامگاه و موزه مولوی شاعر ایرانی شناخته می‌شود. در این شهر ترکیه که زمانی مرکز استان رومی امپراتوری عثمانی بوده است، مراکز تاریخی و باستانی زیادی قرار گرفته است. روستای باستانی سیله هم در همسایگی این شهر قرار دارد.

بودروم


شهر بودروم یا بدروم (Bodrum) از پرطرفدارترین شهرهای دیدنی ترکیه است که هر چیزی که برای یک مقصد گردشگری برای گذراندن تعطیلات می‌خواهید را در خود دارد. ساحل‌های دوست داشتنی زیادی دارد، طبیعت چشم‌نوازی را به شما عرضه می‌کند و یک شهر ساحلی دریای اژه با خانه‌های سفید، کوچه‌های سنگ‌فرش شده و کافه‌های دنج است. در کنار جاذبه‌های تفریحی، بدروم قلعه‌ای تاریخی و آمفی‌تئاتری باستانی از دوران روم را در خود جای داده است. بدروم با رستوران‌های مشهور و باشگاه‌های شبانه، هر چیزی که برای تفریح لازم است را در خود دارد.

کوش آداسی


شهر کوش آداسی (Kusadasi) ترکیه از شهرهای دیدنی ترکیه است که شرکت‌های جهانگردی تورهای زیادی را برای سفر به این شهر برنامه‌ریزی می‌کنند. در کنار بندگار کوش آداسی انواع رستوران ، بار ، باشگاه شبانه و کافه زمینه برای استراحت و تفریح گردشگران فراهم می‌کنند. به جز ساحل و چشم‌انداز زیبای دریا، کوش آداسی طبیعت و تاریخی چشمگیر و برجسته دارد. اگر به دنبال آثار باستانی و تاریخی هستید باید به شهر باستانی افسوس سر بزنید و اگر می‌خواهید در زیبایی‌های طبیعت غرق شوید، به پارک ملی پنینسولا دلیک بروید.

ازمیر


سومین شهر بزرگ ترکیه ازمیر (Izmir) است که خلیج ازمیر و بندرگاهی بزرگ را در برگرفته است. ازمیر شهری پرانرژی و جوان است که به عنوان شهری ساحلی اقامت‌گاه‌ها و هتل های ساحلی متعدد، رستوران ها و بارهای زیادی را در خود جای داده است. ازمیر به عنوان شهری چند فرهنگی، می‌تواند غذاهایی از چند فرهنگ مختلف را به شما عرضه کند. در کنار بازاری بزرگ، ازمیر مکان‌های تاریخی همچون کلیساها و مساجد متعدد و موزه هنر و تاریخ مشهوری دارد.

آلانیا


آلانیا (Alanya) در ساحل جنوبی ترکیه از مقاصد مشهور گردشگران است. شهر آلانیا پر از کسانی است که عاشق دریا هستند و می‌خواهند از هتل های آلانیا و امکانات آنها، دریا و تفریحات شبانه آلانیا لذت ببرند. همچنین می‌توانید در دریا با ورزش‌های آبی و قایق‌سواری لذت ببرید یا از خانه‌های سنتی پیرامون آلانیا دیدن کنید.

اورگوپ


شهر کوچک اورگوپ (Urgup) از کوچکترین شهرهای دیدنی ترکیه است. اورگوپ مناسب کسانی است که می‌خواهند در سکوت و آرامش از منطقه کاپادوکیه لذت ببرند. با وجودی که اورگوپ یک منطقه روستایی است اما هتل های غاری، رستوران ها و کافه های زیادی برای پذیرایی از گردشگران در این شهر پدید آمده است. همچنین در این منطقه می‌توانید از ساختمان‌های صخره‌ای، پرواز بالون‌ها و مکان‌های تاریخی اطراف لذت ببرید.

آنتالیا


در کنار خلیج آنتالیا، با چشم‌اندازی خیره‌کننده از دریا و کوهستان‌های اطراف، آنتالیا (Antalya) از مهمترین شهرهای توریستی ترکیه است. آنتالیا به عنوان شهری تاریخی خانه‌های تاریخی زیادی از عصر عثمانی و یک محوطه باستانی به نام کالیسی دارد. در نزدیکی آنتالیا بندرگاهی مربوط به دوران روم باستان و دو ساحل تفریحی قرار گرفته‌اند.

استانبول


یکی از مشهورترین شهرهای جهان و یکی از مهمترین شهرهای توریستی ترکیه استانبول (Istanbul) است. استانبول در کنار تنگه بسفر جایی است که شرق و غرب (آسیا و اروپا) را به هم پیوند داده است. به واسطه جایگاه استراتژیکی که دارد استانبول فرهنگ و تاریخی چند بخشی و غنی پیدا کرده است که آن را می‌توان در معماری و ساختمان‌های شهر دید. علاوه بر مساجد و مکان‌های تاریخی استانبول ، شمار زیادی رستوران، کافه و بار در این شهر از گردشگران پذیرایی می‌کنند.

بورسا


چهارمین شهر بزرگ ترکیه که به سرعت در حال رشد است، بورسا (Bursa) ترکیه است. بورسا اولین پایتخت امپراتوری عثمانی است. اما اکنون بورسا یک شهر صنعتی و مدرن در حال رشد شده است. حومه صنعتی و پر از کارخانه آن در تضاد روشنی با مرکز تاریخی و کهن شهر دارد. حمام‌های ترکی، موزه‌ها، یادمان‌های باستانی و مساجد باشکوه در کنار مردمی مهماندوست میزبان شما خواهند بود.

اورفا


شهر اورفا (Urfa) که به اسم سانلی اورفا هم شناخته می‌شود از شهرهای توریستی ترکیه است که ممکن است اسم آن را کمتر شنیده باشید. معنای این شهر می‌شود «پیامبر شهرها». مکان‌های مذهبی بسیاری در این شهر قرار دارد و مردم ترکیه سالانه برای امور مذهبی و زیارتی به این شهر سفر می‌کنند. این شهر در حال به سرعت تغییر کردن و مدرن شدن است. در نزدیکی اورفا معبد باستانی گبکلی تپه هم قرار دارد.
شهرهای دیدنی ترکیه

ترابوزان


شلوغ‌ترین شهر در ساحل دریای سیاه و در کنار جاده ابریشم ترابوزان یا ترابزون (Trabzon) است. همین جایگاه استراتژیک موجب شده است ترابوزان در تاریخ توسط حاکمان مختلفی تحت سلطه قرار گرفته باشد و به همین دلیل از شهرهای دیدنی ترکیه است که ساختاری چند فرهنگی دارد. در نزدیکی شهر می‌توانید از دریاچه اوزون‌گل و صومعه سوملا دیدن کنید. ترابوزان هم به مانند استانبول، مسجدی به نام ایاصوفیه دارد.

ادرین


شهر ادرین (Edirne) یکی از شهرهای دیدنی ترکیه است که به شما تصویری از دوران عثمانی عرضه می‌کند. مساجد ادرین از جمله مسجد ادرین و کاخ‌ها و ساختمان‌های سلطنتی و تاریخی این شهر، یادگار دوران باشکوه گذشته است. بهترین زمان برای سفر به ادرین، تابستان است. زیرا فستیوال روغن‌گیری کیرکپینار در این فصل برگزار می‌شود.

فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است