search
menu
کاپادوکیا keyboard_arrow_down close

کاپادوکیا

hotel
هتل های کاپادوکیا ۱۴

درباره کاپادوکیا

کاپادوکیا (Cappadocia) منطقه‌ای باستانی و تاریخی و در نزدیکی شهر گورمه (Göreme) ترکیه است. کاپادوکیا که با نام کاپادوکیه هم شناخته می‌شود، شهری تاریخی است و نام این منطقه به عنوان مکانی تاریخی و باستانی مشهور است.
کاپادوکیا و گورمه در استان نواشیر (Nevşehir) و در مرکز ترکیه و فلات آناتولی جای گرفته‌اند. از کاپادوکیه در نوشته‌های هرودوت و سنگ‌نوشته‌های ایران باستان نیز یاد شده است. اکنون کاپادوکیه به عنوان یک مرکز گردشگری شناخته می‌شود که با برنامه پرواز بالن‌های رنگارنگ و پدیده‌های طبیعی به نام برج‌های پریان یا دودکش جن (fairy chimneys) بین گردشگران شناخته می‌شود.
منطقه کاپادوکیا کوهستانی است و بسیاری از هتل‌ها و اقامتگاه‌های آن که میزبان گردشگران هستند، در کوه ساخته شده‌اند.
کاپادوکیا

تاریخچه کاپادوکیا


از کاپادوکیا برای نخستین بار در سنگ‌نگاره‌های دوران داریوش اول و خشایارشاه و به عنوان بخشی از شاهنشاهی هخامنشی یاد شده است. برخی باور دارند نام کاپادوکیه خود یک نام ایرانی است. کاپادوکیه در این دوران یک ساتراپی یا ایالت خودمختار بوده است و در دوران‌های بعدی، مدتی نیز به صورت یک پادشاهی مستقل اعلام وجود می‌کند. کاپادوکیه در دوران های بعد تحت فرمانروایی رومیان بیزانسی و سپس عثمانیان قرار می‌گیرد و امروزه در ترکیه مدرن، به عنوان یک منطقه بکر گردشگری شناخته می‌شود.

جاذبه های گردشگری کاپادوکیا


همانطور که گفتیم کاپادوکیه بیشتر به سبب ناهمواری‌های طبیعی و شگفت‌آورش مشهور است. اقامتگاه‌های کوهستانی که برخی از آنها به دوران باستان برمی‌گردد و امروزه برخی از آنها تبدیل به هتل شده است، دیگر جاذبه کاپادوکیه هستند. علاوه بر این، خود کوهستانی بودن فلات آناتولی موجب شده برخی برای کوهنوردی و طبیعت‌گردی به آن رو بیاورند.
کاپادوکیا
بالن‌های هوای گرم، دیگر جاذبه مدرن گردشگری کاپادوکیه هستند. این بالن‌ها که همراه با منظره کوهستان‌های کاپادوکیه آمیخته می‌شوند، از نشانه‌های ماندگار توریسم در مرکز ترکیه هستند.