search
menu
مارماریس keyboard_arrow_down close

مارماریس

hotel
هتل های مارماریس ۱۰۳
restaurant
رستوران های مارماریس ۷

درباره مارماریس

مارماریس شهری در جنوب غربی ترکیه و در ساحل دریای مدیترانه است. مارماریس به عنوان شهری ساحلی و بندری در کنار دریای زیبای مدیترانه، یکی از شهرهای جذاب و گردشگر پذیر ترکیه است. مارماریس که زمانی، روستایی کوچک با شغل ماهیگیری بود، اکنون تبدیل به شهری ۳۰ هزار نفری رسیده است که در زمان اوج سفر گردشگران به شهری ۳۰۰ هزار نفری تبدیل می‌شود.
مارماریس به مانند بسیاری از مناطق ساحلی ترکیه، دارای پیشینه‌ای از حضور یونانیان و رومیان است که روزگاری این شهر را در تصرف خود داشتند و آثاری از فرهنگ و تاریخ خود را در آن به جا گذاشته‌اند.
مارماریس برای گردشگران، به عنوان منطقه‌ای با طبیعت زیبا که بین کوهستان و دریا محصور شده است شناخته می‌شود. از دیگر جاهای دیدنی مارماریس می‌توان به قلعه مارماریس که دژی نظامی است و یکی از مشخصه‌های شهرهای ساحلی ترکیه است اشاره کرد. همچنین بازار بزرگ مارماریس و چند کاروانسرا و آرامگاه از دیگر جاذبه‌های مارماریس هستند. انجام ورزش‌های آبی، غواصی و قایقرانی در دریای مدیترانه را هم می‌توانید در لیست تفریجات خود در این شهر بگذارید.
فصل بهار و پاییز که دمای هوا به معتدل‌ترین میزان خود می‌رسد، بهترین زمان برای سفر به مارماریس است. اما این فصل‌ها، مارماریس بسیار شلوغ است و اگر به دنبال زمان‌های خلوت‌تر هستید، بد نیست تابستان کمی گرم و یا زمستان بارانی این شهر را تجربه کنید.
نزدیک‌ترین فرودگاه بین‌المللی به شهر مارماریس، فرودگاه دالامان است که تقریبا در ۱۰۰ کیلومتری شهر قرار دارد و شما با اتوبوس یا تاکسی می‌توانید خود را به شهر برسانید.
مارماریس
مارماریس به عنوان شهری ساحلی، با رستوران‌هایی میزبان شما است که خوراک‌های دریایی با ماهی‌های تازه صیدشده را سرو می‌کنند. البته باقی خوراک‌های بومی ترکیه‌ای را نیز نباید از قلم انداخت.
برای خرید در مارماریس، می‌توانید به بازار بزرگ و سنتی شهر یا مرکز خرید لوکس نتسل مارینا یا راسته مغازه‌های مرکز شهر مراجعه کنید.

دیدنی های مارماریس