search
menu

راهنمای سفر به بورسا ترکیه

[ پنهان کردن ]
بورسا ترکیه کجاست؟
آب و هوای بورسا ترکیه
جاهای دیدنی بورسا ترکیه
مراکز خرید بورسا ترکیه
سوغات بورسا؛ ابریشم تا روغن زیتون
غذا و رستوران‌های مشهور بورسا
محله‌های بورسا
شهر بورسا ترکیه برای زندگی
بهترین زمان سفر به بورسا
چگونه از استانبول به بورسا برویم
قیمت بلیط اتوبوس استانبول به بورسا
اکثر گردشگران شهر بورسا را به خاطر تورهای یک‌روزه‌ای که از استانبول به این شهر برگزار می‌شود، می‌شناسند. در بورسا می‌توانید مقبره‌های زیبا و جذاب سلاطین عثمانی، پارک‌های سرسبز و زیبا و آثار تاریخی باقی‌مانده از امپراتوری عثمانی را مشاهده کنید. به این شهر بورسای سبز نیز گفته می‌شود و این لقب به خاطر پارک‌ها و باغ‌های کوچک و بزرگی است که در سرتاسر این شهر قابل‌مشاهده است. بورسا به عنوان یکی از مقاصدی که برای سفرهای یک روزه در حومه استانبول مناسب است شناخته می‌شود.
اگر به شهر استانبول سفر کرده‌اید و دوست دارید از شلوغی این شهر فاصله بگیرید، سفر به بورسا ترکیه برایتان مناسب است. اگر هم به دنبال یک شهر زیبا با تنوعی از جاذبه‌های گردشگری هستید، حتماً به این شهر سفر کنید.
اگر دوست دارید با دیدنی‌ها بورسا آشنا شوید و تصاویر این شهر را مشاهده کنید با راهنمای سفر به بورسای ترکیه همراه ما باشید.
راهنمای سفر به بورسا ترکیه

بورسا ترکیه کجاست؟


شهر بورسا مرکز استان بورسا در کشور ترکیه است. بورسا ترکیه در شمال غربی این کشور قرار گرفته است. این شهر چهارمین شهر کشور ترکیه از نظر جمعیت است. استان بورسا نیز در ناحیه مرمره که یکی از ۷ ناحیه ترکیه است، قرار دارد. این ناحیه هم در بخش آسیایی و هم اروپایی ترکیه قرار دارد و در نزدیکی دریای مرمره قرار گرفته است.
حال که با محل قرارگیری این شهر آشنا شدید بهتر است که درباره آب و هوای این شهر نیز اطلاعات بیشتری کسب کنید.

آب و هوای بورسا ترکیه


تابستان‌های شهر بورسا گرم است. در این فصل ممکن است نسیم‌های ملایمی در برخی از اوقات روز بوزد. هوای شهر بورسا در فصل زمستان‌ بسیار سرد می‌شود. در سردترین شب‌های زمستان بورسا دمای هوا می‌تواند به منفی ۱۰ درجه سانتی‌گراد برسد. معمولاً دمای شهر بورسا در این فصل بین ۵ تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد است. حدود ۱۰ روز از یک ماه زمستانی بورسا، هوا بارانی و ۵ روز هوا برفی است.
شهر بورسا در فصل بهار آب‌وهوای معتدل و مرطوبی دارد. بیشتر باران در ناحیه کوهستانی این شهر می‌برد و بخش‌های جنگلی آن را تغذیه می‌کند.

جاهای دیدنی بورسا ترکیه


شهر بورسا ترکیه یکی از مهم‌ترین شهرهای تاریخی این کشور است. بورسا به‌عنوان اولین پایتخت امپراتوری عثمانی شناخته می‌شود. در این شهر انواعی از بناهای تاریخی، مساجد و جاذبه‌های گردشگری وجود دارد که قدمت آن‌ها به دوران امپراتوری عثمانی بازمی‌گردد. در ادامه به معرفی برخی از آن‌ها خواهیم پرداخت.
مسجد سبز پورموسی: یکی از جاذبه‌های دیدنی شهر بورسا مسجد سبز است. این مسجد به دستور سلطان محمد یکم ساخته شده است. در نزدیکی این مسجد مقبره‌ای سبز قرار دارد که در آن تابوت این سلطان عثمانی قرار گرفته است. سلطان محمد یکم پنجمین سلطان امپراتوری عثمانی بود. در زمان سلطنت این حاکم بخش‌های زیادی به امپراتوری عثمانی اضافه شد. برای دیدن مقبره این سلطان می‌توانید به مسجد سبز بروید. این مسجد در سال ۱۴۲۲ ساخته شده است.
ساحل بورسا: یکی از بهترین تفریحاتی که می‌توانید در سفر به شهر بورسا انجام دهید، بازدید از ساحل دریای مرمره است. در این شهر می‌توانید از بخش جنوبی این دریا دیدن کنید. در نزدیکی این دریا علاوه بر سواحل زیبا، شهرها و دهکده‌های جذابی نیز وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید. از جمله این شهرها و دهکده‌های جذاب می‌توان به دهکده "Trilye" و شهر "Mudanya" اشاره کرد. در این دو منطقه می‌توانید خانه‌های بسیار زیبایی را مشاهده کنید که معماری آن‌ها برگرفته شده از معماری خانه‌های دوران عثمانی است.
راهنمای سفر به بورسا ترکیه

تله‌کابین بورسا ترکیه: یکی از تفریحات مهیجی که در سفر به شهر بورسا می‌توانید انجام دهید، تله‌کابین سواری است. تله‌کابین‌های این شهر یکی از طولانی‌ترین خطوط تله‌کابین در دنیا به حساب می‌آید. با خرید بلیط تله‌کابین شهر بورسا می‌توانید حدود ۸٫۲ کیلومتر را در دامنه‌های کوه اولوداغ به سمت ایستگاه آخر بروید. ایستگاه آخر این تله‌کابین در ارتفاع ۱۸۱۰ متری از سطح آب‌های دریا قرار دارد. این مسافت حدود دو ساعت و بیست دقیقه طول می‌کشد. برای رسیدن به پیست اسکی این منطقه نیز لازم است از تله‌کابین استفاده کنید. دیدن مناظر جنگلی و سرسبز این مناطق از کابین‌های تله‌کابین بسیار جذاب و دیدنی است.
موزه آتاتورک: یکی از جاذبه‌های موجود در شهر بورسا ترکیه، موزه آتاتورک است. این موزه در ۳ طبقه ساخته‌شده است و احتمالاً در اواخر قرن نوزدهم میلادی ساخت آن به پایان رسیده است. زمانی‌که آتاتورک، بنیان‌گذار کشور ترکیه امروزی، در سال ۱۹۲۳ به شهر بورسا سفر کرد، این خانه را برای اقامت برگزید. با بازدید از این موزه می‌توانید یکی از خانه‌های مسکونی آتاتورک که تا آخر عمرش در آنجا ماند را ببینید.
روستای جومالی کیزیک: یکی از جاذبه‌های شهر بورسا روستای جومالی کیزیک است. این روستا در حاشیه شهر بورسا قرار گرفته است. باید حدود ۱۴ کیلومتر از مرکز شهر بورسا به سمت شرق بروید تا به این روستا برسید. پیاده‌روی در کوچه‌های سنگ‌فرش شده‌ی این روستا که از اطراف به خانه‌های قدیمی محدود شده‌اند، جذابیت سفرتان را به‌مراتب بیشتر خواهد کرد. خانه‌های این روستا به شیوه خانه‌های دوران عثمانی ساخته شده‌اند. دیوارهای این خانه‌ها از خشت و سنگ درست شده‌اند. قدمت برخی از آن‌ها به اوایل دوران امپراتوری عثمانی بازمی‌گردد.
مسجد تاریخی یسیل کامی (مسجد جامع بورسا): یکی از آثار تاریخی بورسا ترکیه، مسجد تاریخی یسیل کامی است که به عنوان مسجد جامع بورسا نیز شناخته می‌شود. این مسجد در مرکز منطقه تجاری شهر بورسا قرار گرفته است. قدمت آن به سال ۱۳۹۹ میلادی بازمی‌گردد. این زمان در ابتدای دوران حکومت امپراتوری عثمانی است. معماری این بنا تا حدودی شبیه به شیوه سلجوقی است و بیش‌ترین تأثیر را از مساجد ایرانی گرفته است. این مسجد بسیار جذاب و زیبا حدود ۲۰ گنبد دارد. علت این طرح خاص مسجد به تصمیم سلطان وقت، بایزید اول باز می‌گردد. او در ابتدا بنا داشت تا ۲۰ مسجد در این منطقه بسازد اما بعد که متوجه بلندپروازی‌های خود شد، دستور داد که یک مسجد با ۲۰ گنبد ساخته شود.
اسکی‌بازی در اولوداغ: اگر در فصل زمستان به شهر بورسا سفر کنید، می‌توانید در پیست اسکی کوهستان اولوداغ اسکی سواری را امتحان کنید. این پیست اسکی معروف‌ترین پیست اسکی ترکیه است. حدود ۲۸ کیلومتر از دامنه کوه‌های این منطقه را پوشش می‌دهد. از افراد مبتدی گرفته تا افراد پیشرفته می‌توانند در این پیست اسکی سواری را امتحان کند. امکانات به‌کار رفته شده در این پیست اسکی مدرن و پیشرفته هستند. با استفاده از ۲۴ تله‌اسکی مختلفی که در این پیست وجود دارد، به‌راحتی می‌توانید در شیب‌های مختلف این منطقه جابجا شوید و بخش مورد نظرتان را برای اسکی سواری انتخاب کنید.
آبشار Saitabata: یکی از جاذبه‌های طبیعی استان بورسا آبشار Saitabata است. بهتر این است که صبح زود برای دیدن این آبشار راه بیفتید. صبحانه را می‌توانید در رستوران‌های نزدیک به این آبشار میل کنید و سپس به دیدن این آبشار زیبا بروید. در اطراف این آبشار مناطقی برای پیک‌نیک کردن وجود دارد. همچنین برای صرف ناهار می‌توانید به رستوران‌های اطراف آن مراجعه کنید.
راهنمای سفر به بورسا ترکیه

مراکز خرید بورسا ترکیه


اگر اهل بازار گردی هستید، می‌توانید با سفر به بورسا ترکیه بازارهای جذابی را ببینید. اگر هم به‌دنبال سوغاتی‌های جذاب بورسا می‌گردید، می‌توانید به این بازارها سر بزنید. در ادامه بهترین بازارهای شهر بورسا را معرفی می‌کنیم.
بازار پارچه بورسا ترکیه (کوزاخان): یکی از بازارهای قدیمی شهر بورسا بازار ابریشم یا بازار کوزاخان (Kozahan) است. قدمت این بازار به قرن پانزدهم میلادی بازمی‌گردد. در این زمان سلطان وقت عثمانی، یعنی سلطان بیازید دوم دستور به ساخت این بازار می‌دهد. این بازار در مرکز شهر بورسا قرار دارد و به بازار مسقف متصل می‌شود. در این بازار انواعی از منسوجات، روسری‌های ابریشمی و لباس‌های ابریشمی را می‌توانید پیدا کنید. علاوه براین، وسایل کلکسیونی مختلفی در این بازار به فروش می‌رسد. بازار ابریشم بورسا شامل یک مسجد، یک کافه و یک میدان بزرگ نیز می‌شود.
بازار بزرگ بورسا: یکی از دیدنی‌ها بورسا بازار بزرگ این شهر است. بازار بزرگ بورسا یکی از اولین مراکز خرید سرپوشیده در دوران عثمانی است. قدمت این بازار به قرن هفتم میلادی بازمی‌گردد. در طول قرون مختلف، درنتیجه آتش‌سوزی و زمین‌لرزه، این بازار بارها متحمل خسارات متعددی شده ‌است؛ اما با بازسازی‌های مختلفی که روی آن انجام‌شده تاکنون نیز باقی‌مانده است.
مرکز خرید کوروپارک: یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید در شهر بورسا مرکز خرید کوروپاک است. این مرکز خرید در سال ۲۰۰۷ شروع به کار کرده است. کوروپارک جزء ۱۵ مرکز خرید بزرگ کشور ترکیه به حساب می‌آید. در این مرکز خرید انواعی از مغازه‌های لوکس وجود دارد. از جمله آن‌ها می‌توان به مغازه‌های فروش صنایع دستی اشاره کرد. اگر بعد از گشت‌وگذار در این بازار گرسنه شدید، می‌توانید به رستوران‌های مختلف این مرکز خرید مراجعه کنید.

سوغات بورسا؛ ابریشم تا روغن زیتون


با سفر به شهر بورسا می‌توانید انواعی از سوغاتی‌های جذاب و ارزنده این شهر را برای دوستان و آشنایانتان هدیه بگیرید. در ادامه نام سوغاتی‌های بورسا ترکیه را مشاهده می‌کنید.
ظروف سفالی و سرامیکی: یکی از سوغاتی‌های جذابی که می‌توانید در این شهر پیدا کنید، ظروف دست‌ساز و زیبای سفالی است. این ظروف در طرح‌ها و نقش‌های گوناگون به شکل بشقاب، کاسه، ظروف غذاخوری و انواع دیگری از ظروف به فروش می‌رسد. این ظروف سرامیکی و سفالی که جزء سوغات معروف استانبول نیز بشمار می‌روند، در شهر ایزنیک در استان بورسا نیز درست می‌شوند و اگر توانستید به این شهر سفر کنید، می‌توانید انواعی از آن‌ها را خریداری کنید. همچنین از مغازه‌های مختلفی که در شهر بورسا قرار دارد، نیز می‌توانید این سوغاتی را تهیه کنید.
راهنمای سفر به بورسا ترکیه

ابریشم: در زمان‌های گذشته شهر بورسا در مسیر جاده ابریشم قرار داشت و نقش مهمی را در صنعت ابریشم بازی می‌کرد. در آن زمان کالاها و منسوجات ابریشمی بورسا یکی از کالاهای لوکس بشمار می‌رفت. هم‌اکنون نیز تولیدکنندگان ابریشم در شهر بورسا در حال درست کردن انواعی از روسری‌ها، کروات، انواعی از لباس و حتی ظروف دکوراسیون هستند. انواعی از منسوجات ابریشمی را می‌توانید در مغازه‌های مرکز شهر بورسا پیدا کنید.
عروسک‌های سنتی: یکی از سوغاتی‌های خاص و منحصربه‌فرد شهر بورسا عروسک‌های سنتی با نام Karagoz Hacivat هستند. این عروسک‌ها در دوران امپراتوری عثمانی، در نمایش‌های سنتی سایه ترکی استفاده می‌شدند. اگر دوستان و آشنایانی دارید که به تاریخ و هنر کشور ترکیه علاقه زیادی دارند، می‌توانید این عروسک‌ها را برایشان خریداری کنید.
قالی و فرش‌های ترکی: اگرچه که قالی‌های ترکی منحصراً در شهر بورسا تولید نمی‌شوند، اما می‌توانید مغازه‌های مختلفی را در این شهر پیدا کنید که قالی‌ها و فرش‌های ترکی را به فروش می‌رسانند. برخی از این مغازه‌ها تنها قالی‌های دست‌ساز و سنتی و منحصربه‌فردی را به فروش می‌رسانند. اگر به دنبال یک سوغاتی ارزنده و کمی لوکس می‌گردید، می‌توانید به این مغازه‌ها مراجعه کنید.
عتیقه‌جات مربوط به دوران عثمانی: در بورسا می‌توانید انواعی از بدلیجات و عتیقه‌جات مربوط به دوران عثمانی را خریداری کنید. اکثر این کالاها از جنس مس هستند. برای خرید این نوع سوغاتی‌ شهر بورسا می‌توانید به مغازه‌های اطراف مقبره‌ی یشیل (yesil) مراجعه کنید.
روغن زیتون: یکی از سوغاتی‌های جذابی که در سفر به بورسا ترکیه می‌توانید خریداری کنید، روغن زیتون است. تپه‌های اطراف شهر بورسا محل کشت زیتون و تهیه روغن زیتون ناب و خالص هستند. تولیدکنندگان محلی از ظروف مقاومی برای روغن زیتون استفاده می‌کنند تا گردشگران در راه بازگشت به خانه با خیال راحت بتوانند این روغن‌ها را جابه‌جا کنند.

غذا و رستوران‌های مشهور بورسا


در این بخش با محبوب‌ترین غذای بورسا و برخی از رستوران‌های پرطرفدار این مقصد دیدنی برای تجربه‌ی کاملی از شکم‌گردی در ترکیه آشنا خواهید شد.
اسکندر کباب: اگر اهل شکم گردی هستید، قطعاً سفر به بورسا ترکیه برایتان لذت‌بخش خواهد بود. جالب است بدانید که اسکندر کباب اولین بار در این شهر درست شده است. این کباب یکی از بهترین غذاهای شهر بورسا است. این غذا از روی نام قصابی بنام اسکندر نام‌گذاری شده است. او اولین نفری بود که این کباب را درست کرد. اسکندر کباب شامل گوشت بره کباب شده است که با نوعی سس گوجه‌فرنگی تند، به همراه نان محلی به نام پیده سرو می‌شود. در انتها بر روی ظرف حاوی این کباب کره گوسفندی و ماست ریخته می‌شود.
در شهر بورسا انواعی از رستوران‌های مختلف وجود دارد که برای امتحان کردن غذاهای سنتی ترکی و غذاهای ملیت‌های دیگر می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید. در ادامه نام برخی از این رستوران‌ها را مشاهده می‌کنید.
پیتزا دابابا: یکی از رستوران‌های معروف شهر بورسا پیتزا دابابا نام دارد. در این رستوران غذاهای ایتالیایی سرو می‌شود. صاحب این رستوران محیط جذاب و دنجی را برای مشتریان خود فراهم کرده است.
هاسکویکم پیده Haskoyum Pidecisi: اگر می‌خواهید یکی از غذاهای سنتی ترکی به نام پیده را امتحان کنید، می‌توانید به رستوران هاسکویکم پیده مراجعه کنید.
راهنمای سفر به بورسا ترکیه

اوزان ات منقل: اگر دوست دارید مزه استیک و کباب‌های خوش‌مزه ترکی را امتحان کنید، می‌توانید به رستوران اوزان ات منقل مراجعه کنید. در این رستوران انواعی از استیک‌ها و غذاهای کباب شده سرو می‌شوند؛ از کوفته کبابی گرفته تا اسکندر کباب.

محله‌های بورسا


شهر بورسا مساحتی بالغ بر ۱۰۸۱۱ کیلومترمربع دارد. این شهر از ۵ ناحیه مرکزی یا منطقه تشکیل شده است که هر کدام از این نواحی دارای چند محله هستند. در ادامه مناطق شهر بورسا را معرفی می‌کنیم.
منطقه نیلوفر: یکی از مناطق پررونق شهر بورسا منطقه نیلوفر نام دارد. این منطقه از ۶۴ محله تشکیل می‌شود و مساحت آن برابر با ۴۴۱۲۹۹ کیلومتر است. منطقه نیلوفر از نظر اقتصادی یکی از پیشرفته‌ترین مناطق شهر بورسا است. از جمله جاذبه‌های گردشگری این محله منطقه می‌توان به دهکده تاریخی مسی، دریاچه اولوپات و چندین جاذبه‌ی دیگر اشاره کرد.
منطقه کستل: یکی از مناطق جذاب و اقتصادی شهر بورسا منطقه‌ی کستل نام دارد. نام کَستِل (Castle) به دلیل وجود قلعه مرزی امپراتوری روم در این منطقه است. این منطقه دارای ۳۵ محله است و مساحتی به وسعت ۲۸۰ کیلومترمربع دارد. از جمله جاذبه‌های گردشگری این منطقه می‌توان به قلعه کستل، مسجد بابا سلطان، مسجد فانی مهمت افندی و چندین جاذبه دیگری اشاره کرد.
منطقه گورسو: یکی از مناطق زیبا و آرام شهر بورسا منطقه‌ی گورسو نام دارد. این منطقه از ۱۵ محله تشکیل می‌شود و وسعت آن به ۱۱۰ کیلومترمربع می‌رسد. در این منطقه بناهای تاریخی متعددی ازجمله خانه‌های عثمانی، مساجد و حمام‌های ترکی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید. در کوه‌های کاتریلی منطقه کورسو محلی برای ورزش پاراگلایدر ایجاد شده است تا علاقه‌مندان به این ورزش بتوانند پاراگلایدر سواری کنند.
منطقه ییلدریم: دومین منطقه بزرگ شهر بورسا منطقه ییلدیریم نام دارد. این منطقه از روی نام سلطان ییلدیریم بیازید نام‌گذاری شده است. منطقه ییلدریم شهر بورسا از ۶۹ محله تشکیل می‌شود و مساحت آن به ۳۹۹ کیلومتر مربع می‌رسد. آثار تاریخی و مکان‌های توریستی مختلفی در این منطقه وجود دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به مسجد سبز، روستای ییلدریم جومالی کیزیک و موزه هنرهای اسلامی ترک اشاره کرد.
منطقه‌ی عثمان غازی: بزرگ‌ترین منطقه‌ی شهر بورسا منطقه‌ی عثمان غازی نام دارد. این منطقه مرکز اصلی شهر به حساب می‌آید و از ۱۳۷ محله تشکیل می‌شود. این منطقه مساحتی به وسعت ۱۱۶۵ کیلومتر دارد. در این منطقه می‌توانید با استفاده از اتوبوس، مترو و تراموا جابجا شوید. منطقه عثمان غازی توریستی‌ترین منطقه بورسا نیز به حساب می‌آید. در آن انواعی از آثار تاریخی، موزه‌ها، زیارتگاه‌ها را می‌توانید مشاهده کنید. از جمله جاذبه‌های موجود در این منطقه می‌توان به موزه شهر، موزه‌ی باستان‌شناسی، بازار مسقف بورسا، کاخ مرادی، مقبره مراد، کو زاخان و چندین جاذبه‌ی دیگر اشاره کرد.
راهنمای سفر به بورسا ترکیه

شهر بورسا ترکیه برای زندگی


چنانچه قصد دارید که با خرید بلیط هواپیما ترکیه به شهر بورسا بروید و باقی عمر خود را در این شهر زندگی کنید، این بخش از مقاله را با دقت بخوانید. در این بخش قصد داریم به ویژگی‌های مثبت شهر بورسا برای زندگی کردن اشاره کنیم. اگر این ویژگی‌ها نظر شما را جلب می‌کند، می‌توانید در تصمیم خود برای مهاجرت به این شهر مصمم‌تر شوید. در ادامه دلایلی که شهر بورسا محل مناسبی برای زندگی کردن است را ذکر می‌کنیم.
طبیعت زیبای بورسا: شهر بورسا از جنوب به کوه‌های زیبا و از شمال به دریا محدود می‌شود. بورسا شهری ساحلی با آب‌وهوای معتدل است. جذابیت‌های این شهر آن‌قدری است که از سرتاسر دنیا افرادی را مشاهده می‌کنید که در این شهر خانه یا ویلا خریداری کرده‌اند.
امنیت بالای شهر بورسا: امنیت یکی از دغدغه‌های مهمی است که مهاجران همواره به آن دقت می‌کنند. اگر به‌دنبال شهری آرام و امن می‌گردید، شهر بورسا شهر مناسبی برای شما است
قیمت پایین خانه: هزینه‌های زندگی و خانه در شهر بورسا در مقایسه با شهرهای دیگر ترکیه کم‌تر است. اگرچه که شهر بورسا فاصله زیادی با استانبول ندارد، اما قیمت املاک این شهر بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر از شهر استانبول است.
لذت بردن از ورزش‌های زمستانی در بورسا: آب‌وهوای معتدل شهر بورسا یکی از جذابیت‌های این شهر به شمار می‌رود. در فصل زمستان دمای این شهر تنها به ۱۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. درحالی‌که در تابستان دما به ۳۱ درجه می‌رسد. در فصل زمستان می‌توانید انواعی از ورزش‌های مختلف را در کوه‌های اطراف شهر بورسا مثل کوه اولوداغ امتحان کنید.
جمعیت کم شهر بورسا: اگر به‌دنبال شهری کوچک با جمعیت کم می‌گردید، شهر بورسا شهر مناسبی برای اقامت کردن است. با استفاده از وسایل حمل نقل عمومی این شهر، تنها با ۳۰ دقیقه وقت، می‌توانید به دورترین نقطه از بورسا برسید.
نزدیکی شهر بورسا به استانبول: یکی از مهم‌ترین دلایلی که شهر بورسا را مکان مناسبی برای زندگی می‌کند، نزدیکی آن به شهر استانبول است. در گذشته حدود ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه طول می‌کشید تا از بورسا به استانبول بروید. اکنون این مسیر حدود یک ساعت بیشتر زمان نمی‌برد.
سطح سلامت بالا در شهر بورسا: در شهر بورسا ۴۵ بیمارستان خصوصی و عمومی وجود دارد و بخش اورژانس این بیمارستان‌ها ۲۴ ساعته مشغول ارائه خدمات هستند. همچنین در هر مرکز یک دکتر خانواده وجود دارد. خدمات درمانی بورسا نیز رایگان است.
غذاهای خوش‌مزه شهر بورسا: اگر به غذاهای ترکی مثل اسکندر کباب علاقه دارید، در این شهر می‌توانید رستوران‌های مختلفی را پیدا کنید.
اقتصاد محلی شهر بورسا: در شهر بورسا صنایع مختلفی فعال هستند که ازجمله آن‌ها می‌توان به صنعت اتومبیل کشور ترکیه اشاره کرد که مرکز آن در این شهر قرار دارد. همچنین بخش اعظم صنعت لبنیات و صنعت کنسروسازی ترکیه در شهر بورسا قرار دارد.
تاریخ و فرهنگ غنی شهر بورسا: اگر به‌دنبال شهری زیبا با آثار تاریخی مختلف می‌گردید، شهر بورسا برای زندگی مناسب است. در این شهر می‌توان انواعی از موزه‌ها و آثار و بناهای باقی‌مانده از امپراتوری عثمانی را مشاهده کنید. علاوه ‌براین، در شهر بورسا، تئاترها و فستیوال‌های مختلفی وجود دارد که علاقه‌مندان به هنر را راضی خواهد کرد.
راهنمای سفر به بورسا ترکیه

آب‌وهوای معتدل شهر بورسا: شهر بورسا آب‌وهوای معتدلی دارد و در چهارفصل سال این‌ آب‌وهوای معتدل برقرار است. اگرچه که این شهر یکی از شهرهای صنعتی به شمار می‌آید، اما میزان آلودگی هوای این شهر در حداقل میزان ممکن است.
بورسا شهری جذاب برای دانشجویان: دانشگاه اولوداغ بزرگ‌ترین دانشگاه‌های کشور ترکیه است و ۶۰ هزار دانشجو دارد. این دانشگاه در شهر بورسا قرار گرفته است. اگر دوست دارید ادامه تحصیل دهید یا به‌دنبال شهری می‌گردید که دانشگاه خوبی در آن قرار داشته باشد، شهر بورسا شهر مناسبی برای شما است. این دانشگاه در رشته‌های مهندسی، پزشکی، هنر و علوم طبیعی دانشجو می‌پذیرد. به طور کلی در شهر بورسا ۲ دانشگاه عمومی و خصوصی وجود دارد.
فرصت شغلی در شهر بورسا: یکی از دلایل مهمی که شهر بورسا برای زندگی جای مناسب است، فرصت‌های شغلی متعددی است که برای مهاجران فراهم آورده است. این شهر از ۲۳ بخش صنعتی مختلف تشکیل می‌شود و شرکت‌های مختلفی در آن مشغول فعالیت هستند.

بهترین زمان سفر به بورسا


اگر می‌خواهید زمانی به شهر بورسا ترکیه سفر کنید که آب‌وهوای معتدلی در شهر وجود داشته باشد، بهتر است که در ۳ ماه جولای (تیرماه) آگوست (مردادماه) سپتامبر (شهریورماه) بلیط هواپیما خارجی را به مقصد بورسا خریداری کنید. همچنین سفر در ماه‌های زیر نیز به شهر بورسا توصیه می‌شود؛ اگرچه که بهترین زمان سفر به این شهر نیستند:
• ماه آوریل (فروردین‌ماه)
• ماه می (اردیبهشت‌ماه)
• ماه ژوئن (خردادماه)
• ماه اکتبر (مهرماه)
• ماه نوامبر (آبان ماه)

چگونه از استانبول به بورسا برویم


بهترین راه برای رفتن به شهر بورسا خرید آنلاین بلیط هواپیما استانبول است. راه‌های مختلفی برای سفر از استانبول به بورسا وجود دارد که در ادامه آن‌ها را بیان می‌کنیم.
سفر با کشتی از استانبول به بورسا: یکی از رایج‌ترین راه‌ها برای طی کردن فاصله استانبول تا بورسا استفاده از کشتی‌های تفریحی است. ۲ شرکت کشتیرانی در این مسیر فعال هستند. نام این ۲ شرکت ایدُز ido's و بودُز BUDO'S است.
راهنمای سفر به بورسا ترکیه

کشتی‌های شرکت ایدُز شما را از استانبول به منطقه گوزل یالی ازمیر می‌برند. کشتی‌های شرکت بودُز نیز شما را از استانبول به شهر مودانیا (Mudanya) می‌برند. بعد از آن‌که با کشتی به این دو منطقه رسیدید، باید از مینی‌بوس‌های سفیدرنگی که در نزدیکی محل استقرار کشتی‌ها قرار دارد، استفاده کنید و خودتان را به ایستگاه مترو برسانید. با استفاده از مترو می‌توانید به مرکز شهر بورسا برسید و گشت‌وگذار خود را از آنجا آغاز کنید. این ۲ شرکت حمل‌ونقل از ترمینال‌های مختلفی در شهر استانبول، سفر خود را به سمت بورسا شروع می‌کنند. شرکتی را انتخاب کنید که نزدیک به هتل و محل اقامتتان در شهر استانبول است. قیمت بلیط این کشتی‌ها از ۳‌تا ۸ دلار متفاوت می‌شوند. مسیر استانبول تا بورسا با کشتی حدود ۳ ساعت طول می‌کشد.
سفر با اتوبوس از استانبول به بورسا: یکی دیگر از راه‌هایی که می‌توانید فاصله بورسا تا استانبول را طی کنید، اتوبوس است. شهر بورسا به وسیله سیستم‌های حمل‌ونقل اتوبوس‌رانی به شهرهای مختلفی نظیر آنتالیا، ازمیر و استانبول متصل است. درصورتی‌که قصد داشتید فاصله بورسا تا استانبول را طی کنید، می‌توانید از اتوبوس نیز استفاده کنید.

قیمت بلیط اتوبوس استانبول به بورسا


همان‌طور که در بخش پیشین اشاره کردیم، یکی از راه‌هایی که می‌توانید از طریق آن فاصله بورسا استانبول را طی کنید، استفاده از اتوبوس است. در ادامه نام شرکت‌های اتوبوس‌رانی که در مسیر بورسا تا استانبول و استانبول به بورسا فعال هستند را مشاهده می‌کنید:
FlixBus
Metro
Pamukkale

قیمت بلیط اتوبوس بورسا استانبول حدود ۱۰ دلار است. البته این قیمت به‌طور میانگین است و بسته به نوع اتوبوس می‌تواند بیشتر یا کم‌تر شود. فاصله استانبول تا بورسا با اتوبوس حدود ۳ ساعت و ۲۵ دقیقه طول می‌کشد.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است