search
menu
دیدیم keyboard_arrow_down close

دیدیم

hotel
هتل های دیدیم ۱۶

درباره دیدیم

دیدیم (didim) از شهرهای ترکیه است که به تازگی با استقبال گردشگران رو به رو شده است. این شهر ترکیه مدتی است مورد توجه گردشگرانی قرار گرفته است که به دنبال تجربه شهرها و مکان‌های بکرتر و خلوت‌تر برای سفر و سیاحت هستند. این شهر کوچک و ساحلی ۵۰ هزار نفری، در ساحل دریای اژه قرار گرفته است و بخشی از استان آیدین ترکیه است. دیدیم در شمال خلیج گولوک قرار گرفته است. مردم دیدیم علاوه بر صنعت گردشگری در کشاورزی و تولید پنبه و گندم و دامپروری هم فعال هستند.
رشد شهر دیدیم از دهه ۱۹۸۰ آغاز شد و اهالی ترکیه که توانایی مالی کافی داشتند برای خرید خانه‌های ویلایی و تفریحی به این شهر توجه نشان دادند. از مشهورترین و بزرگترین سواحل و بخش‌های دیدیم، منطقه آلتینکوم دیدیم است.

تاریخچه دیدیم


دیدیم هم به مانند دیگر شهرهای ترکیه دارای تاریخ طولانی است که به پیش از میلاد مسیح بازمی‌گردد. حضور اقوام و قبایل یونانی مانند کرت‌ها، رومیان و هخامنشیان، دوره باستان این شهر را تشکیل داده‌اند. نام این شهر در دوران امپراتوری عثمانی به یوران تغییر کرد. در دوره معاصر، نام شهر ابتدا به «قلعه نو» و سپس به دیدیم تغییر پیدا کرد.
دیدیم

جاهای دیدنی دیدیم


دیدیم علاوه بر اینکه شهری ساحلی است و به همین دلیل طرفداران مخصوص خود را دارد، شهر تاریخی دیدیما را نیز در خود دارد. در این شهر باستانی، بازمانده‌های معبد آپولو وجود دارد.
شهر دیدیم به واسطه سواحل ماسه‌ای طولانی، آب شفاف و تمیز، بازمانده‌های باستانی و آب و هوای دلپذیرش با استقبال گردشگران رو به رو شده است. دیدیم آب و هوایی مدیترانه‌ای دارد و به همین دلیل تابستان‌های گرم و طولانی و زمستان‌های سرد و بارانی دارد.
شهر دیدیم به واسطه جاده جدیدی که در آن احداث شده، به شهرها و فرودگاه‌های ازمیر و بدروم دسترسی پیدا کرده است.

دیدنی های دیدیم