search
menu

روستای کانلیکا استانبول؛ دیدنی‌ها و سوغات

[ پنهان کردن ]
روستای کانلیکا استانبول (کانلیجا): آدرس، سوغات و دیدنی‌ها
بیشتر درباره کانلیکا بدانید
تاریخ و وجه تسمیه کانلیجا
مکان‌ های دیدنی کانلیکا
رستوران‌ ها و کافه های کانلیکا
سوغاتی‌ های کانلیکا
چگونه به کانلیکا برویم؟
سفرمارکت و سفر به کانلیکا

روستای کانلیکا استانبول (کانلیجا): آدرس، سوغات و دیدنی‌ها


شاید افرادی‌ که برای اولین بار با خرید بلیط هواپیما استانبول به این مقصد دیدنی سفر می‌کنند، بیشتر زندگی شهری، امکانات تفریحی، مکان‌های معروف استانبول مثل مسجد ایاصوفیه و جا‌هایی از این دست برایشان جذابیت داشته باشد. همچنین افراد بسیاری سفر به استانبول را به خاطر مراکز خرید فوق‌العاده‌ای که دارد در برنامه‌هایشان قرار می‌دهند. با وجود اینکه استانبول یکی از زیباترین شهرهای جهان است؛ اما زندگی در شهرهای بزرگ برخی عوارض جانبی مانند ترافیک، عجله مداوم برای رفتن به یک مکان خاص مثل پاساژ یا رستوران، آلودگی هوا و مشکلاتی از این دست دارد. در این حال اگر کمی از استانبول فراتر بروید و سری به برخی از مناطق حاشیه‌ای آن بزنید، با جذابیت‌های زیادی روبه‌رو خواهید شد. به طور مثال، روستای کانلیکا (یا کالنیجا) که در نزدیکی استانبول قرار دارد و به دلیل قرار گرفتن در کرانه دریای سیاه بر جذابیت‌های آن افزوده شده است، یکی از بهترین جاهایی است که در زندگی‌تان خواهید دید. پس با ما در این راهنمای جامع سفر به کانلیکا همراه باشید تا به شما سوغاتی‌ها، رستوران‌ها و مکان‌های دیدنی کانلیکا را معرفی کنیم.
روستای کانلیکا استانبول؛ دیدنی‌ها و سوغات

بیشتر درباره کانلیکا بدانید


استانبول در سال‌های اخیر گسترش و توسعه سرسام‌آوری داشته است. تلاش برای هرچه اروپایی‌تر شدن این شهر، به دلیل موقعیت خاص آن که پیوند‌دهنده اروپا و آسیا است، باعث شده تا برخی از نشانه‌های سنتی در این شهر به طور کل نابود شوند و دیگر خبری از فرهنگ اصیل استانبول باقی نمانده باشد. اما آیا استانبول واقعی در قدیمی‌ترین محله‌های آن پنهان نشده است که هر کدام نشانه‌ای از گذشته دارند و پر از زندگی هستند؟ در این میان، کانلیجا به عنوان منطقه کوچکی در نزدیکی استانبول بزرگ، همچنان حال و هوای استانبول قدیم را تا جای ممکن حفظ کرده است و با خواربار فروشی‌ها، سبزی فروشی‌ها، آرایشگاه‌ها و غیره، خیابان‌هایش هنوز بوی شهر قدیمی را می‌دهد. کانلیکا، کانلیجا یا «Kanlıca» محله‌ای در سمت آسیایی تنگه بسفر در نزدیکی استانبول است و از لحاظ جغرافیایی در منطقه بیکوز استان استانبول قرار گرفته است. این منطقه به خاطر ماستی که بر روی آن شکر کاستور می‌پاشند و در کافه‌های محلی فروخته می‌شود، در میان مردم محلی و توریست‌هایی که به آنجا می‌روند شهرت دارد.
روستای کانلیکا استانبول؛ دیدنی‌ها و سوغات

تاریخ و وجه تسمیه کانلیجا


این روستا از لحاظ تاریخی قدمت نسبتاً زیادی دارد. در دوران عثمانی، کانلیجا یک محله مجلل بود که در آن افراد ثروتمند استانبول عمارت‌های زیبایی (به ترکی: Yalı) کنار آب می‌ساختند. هنوز هم خانه بسیاری از عمارت‌های چوبی ساحلی است. این خانه‌ها غالباً به شکل یکدستی به رنگ سرخ عثمانی هستند.
شایعات مختلفی در مورد نام کانلیکا وجود دارد؛ اما یکی از پذیرفته‌شده‌ترین حدس‌ها در این مورد است که یکی از سلاطین عثمانی در آن زمان، یک روز دستور داد تا پاک‌ترین و بهترین ناحیه در استانبول را پیدا کنند. در مورد اینکه چه معیاری برای پاک‌ترین هوا در نظر گرفته شود، او از وزیران خود کمک می‌گیرد. یکی از وزیرها به او می‌گوید باید تکه‌های گوشت خونین خام در نقاط مختلف شهر نصب شود، آن مکانی که گوشت خونین آن در آخرین زمان رو به فاسدشدن بگذارد، پاک‌ترین نقطه استانبول خواهد بود. در اینجا بود که کانلیکا با فاصله‌ای زیاد اولین می‌شود و سلطان عثمانی نام این ناحیه را کانلیکا (به ترکی: خونین) می‌نامد. در راستای همین کلمه خونین، یکی دیگر از حدسیات برای نام این روستا، به خاطر چمن‌های سرخ‌رنگ یا خونین رنگ کانلیجا است. یک معنی دیگر برای رنگ سرخ نهفته در نام کالنیجا این است که برخی می‌گویند که از رنگ عمارت‌هایی که به رنگ قرمز عثمانی نقاشی شده‌اند می‌آید. روایت دیگر در این باره این است که ابتدا این روستا به نام یونانی‌هایی که در آن زندگی می‌کردند، «گلاورس» نام داشت که به معنای مرغ دریایی است. زیرا قرار گرفتن این روستا در کنار دریا باعث شده تا منزل مرغان دریایی باشد. حدس دیگر این است که اسم کانلیکا را از کانگولیکا گرفته‌اند که معنای خودرو و گاری کوچک می‌دهد. برخی نیز می‌گویند که در آن زمان قبیله‌ای ترک به نام «کانگلی» در آنجا زندگی می‌کردند. درهرحال امروزه مردمان محلی و دیگران به این روستا کالنیجا می‌گویند. به هر ترتیب امروزه این منطقه به کانلیجا یا کانلیکا شهرت دارد و میزبان گردشگران بسیاری است.
روستای کانلیکا استانبول؛ دیدنی‌ها و سوغات

مکان‌ های دیدنی کانلیکا


مسجد قاضی اسکندر پاشا: مجموعه‌ای متشکل از مسجد، مقبره، مدرسه و حمام در کانلیجا وجود دارد که توسط «اسکندر پاشا» معروف به «فتح‌کننده فاماگوستا» ساخته شده است. وی یکی از دولتمردان دوره سلطنت باشکوه عثمانی در قرن ۱۶ میلادی بود. این مسجد یکی از آثار تاریخی ترکیه است که باید توجه بیشتری به آن شود. متأسفانه امروزه تنها بخش‌های مسجد و مقبره این مجموعه باقی مانده است. اگر در بازدید از کانلیکا به این مسجد نیز رفتید، خوب است بدانید درست در کنار این اثر تاریخی واقع در میدان اسکله، بازار کوچکی نیز وجود دارد که می‌توانید در آخر هفته از آنجا سوغاتی بخرید.
بیشه مهرآباد Mihrabat Korusu: در میان ۱۰ مکانی که قطعاً باید در کانلیجا از آن بازدید کنید، نام بیشه مهرآباد یا میهرآبات به چشم می‌خورد. کانلیکا بسیار زیباست. علاوه بر اینکه دریا و ساحل زیبایی پایه‌ای به آن بخشیده است، سرسبزی و خانه‌های سرخ این منطقه نیز چشم‌ها را می‌نوازد. اگر شما به این ناحیه آمدید و قصد داشتید دمی در مقابل یک چشم‌انداز زیبا بیاسایید، بیشه مهرآباد انتخاب خوبی است. در این مکان که چشم‌انداز باشکوهی از بسفر مشرف به دو پل دارد، می‌توانید پیاده‌روی طولانی داشته باشید یا کتاب خود را بخوانید و چای خود را در مقابل منظره بی‌نظیر زیبای بسفر بنوشید.
روستای کانلیکا استانبول؛ دیدنی‌ها و سوغات

بازار صنایع دستی کانلیکا: خرید سوغاتی‌های ترکیه یکی از اصلی‌ترین کارهایی است که شما در سفر به ترکیه باید انجام دهید. سوغاتی یادآور سفر دوست‌داشتنی شما است و نزدیکانتان هم از اینکه هدیه‌ای برایشان به ارمغان ببرید خرسند می‌شوند. برخی از سوغاتی‌های استانبول را می‌توانید در بازارهای استانبول پیدا کنید یا در فرودگاه استانبول نیز قابل خریداری هستند؛ اما اگر قصد خرید سوغات کانلیجا را دارید، نباید بدون مراجعه به بازار صنایع دستی برگردید. این بازار که در نزدیکی ساحل در کانلیکا قرار دارد، از ده‌ها مغازه تشکیل شده است که سوغات خانگی این منطقه مثل ماست کانلیکا را می‌فروشند. در این بازار که هزاران مغازه برای خرید یادگاری و جواهرات زیبا وجود دارد، گرفتن عکس رایگان است.
گورستان کانلیکا: این گورستان که در بخش آسیایی استانبول و مشخصاً در کانلیکا واقع شده است، توسط شهرداری کلان‌شهر استانبول اداره می‌شود. بسیاری از چهره‌های مطرح دنیای رسانه و موسیقی در اینجا دفن شده‌اند و قدمت نسبتاً بالایی به اندازه چهار صدسال دارد. گورستان کانلیکا مشرف به بسفر است و پل سلطان مهمت فاتح در پس زمینه آن دیده می‌شود. این مکان که در دامنه تپه‌ای در شرق محله کانلیکا در ناحیه بیکوز مشرف بر بسفر واقع شده است، به نام میحریمه سلطان، دختر سلطان عثمانی (سلطان مغربستان عثمانی) به «قبرستان سلطان میحریمه» (به ترکی: Mihrimah Sultan Mezarlığı) نیز معروف است. افراد معروفی که در این گورستان دفن شده‌اند عبارت‌اند از: کیاهان آچار، خواننده و ترانه‌سرای موسیقی پاپ، باریش مانچو نوازنده راک، خواننده، ترانه سرا، آهنگساز و تهیه‌کننده تلویزیونی، یاشار نوری اوزتورک استاد دانشگاه الهیات اسلامی، حقوقدان، ستون نویس و نماینده سابق پارلمان ترکیه و صدات سیماوی روزنامه‌نگار، نویسنده و کارگردان سینما.

روستای کانلیکا استانبول؛ دیدنی‌ها و سوغات
باغ خدیو: هنگامی‌که از دور به کانلیکا نگاه می‌کنید، به نظر یک روستای کوچک ساحلی ساده می‌آید که نهایتاً خانه‌های زیبا و جالب و اسکله‌ای دوست‌داشتنی دارد؛ اما این‌گونه نیست. ما دیدیم که کانلیکا جاهای دیدنی بسیاری دارد. یکی از این مکان‌ها باغ خدیو است. باغ خدیو باشکوه‌ترین مکان در ناحیه بیکوز و بویژه کانلیجا است که به نام خدیو مصری «عباس هلمی پاشا» نام‌گذاری شده و در سال ۱۹۰۷ تکمیل شده است. این کاخ واقع در بیشه‌ای عظیم پر از درختان به‌یادماندنی با برجی که در نگاه اول به یک قلعه جادویی شباهت دارد قرار دارد. نگاه کردن به این باغ با وجود گل‌های رنگارنگی چون گل‌های لاله و گل رز، باعث آرامش روح شما خواهد شد. همان‌طور که از مجسمه‌های گل تذهیب حک شده بر روی در بیرونی می‌بینید، این اثر تاریخی باشکوه که به سبک نیوآرت یا هنر مدرن ساخته شده است، به شما امکان سفر در تاریخ را می‌دهد و از داخل و خارج شما را شگفت‌زده می‌کند. همچنین می‌توانید یک صبحانه در بوفه سرباز در این محل که توسط شهرداری کلان‌شهر استانبول اداره می‌شود، میل کنید.
روستای کانلیکا استانبول؛ دیدنی‌ها و سوغات

اسکله کانلیکا: کانلیکا در کنار دریا واقع شده است. از همین رو بندر و اسکله‌ای که در این منطقه زیبا قرار دارد بسیار دیدنی‌ است. اغلب رستوران‌ها و کافه‌های کانلیکا در کنار این بندر قرار گرفته‌اند و مردمی که غالباً در سفر به استانبول به عنوان توریست به این منطقه زیبا می‌آیند نیز بیشتر وقت خود را در کنار اسکله کانلیکا می‌گذرانند. از روی این بندر پل سلطان محمد فاتح نیز عبور کرده و نمای زیبایی به آن بخشیده است. نمای شب این اسکله نیز بسیار زیبا است و مردم از اینکه وقت خود را در کنار آن بگذرانند خرسند می‌شوند.

رستوران‌ ها و کافه های کانلیکا


رستوران تاج Taç: این رستوران که در خط ساحلی گسترش یافته از کانلیکا به چوبوکلو «Çubuklu» واقع شده است، یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های سرو کننده تخصصی ماهی در سمت آناتولی است. رستوران تاج غذاهای بسیار خوشمزه‌ای طبخ می‌کند و منظره زیبایی به محیط ساحلی پر جنب و جوش مقابل خود دارد. به دلیل قرار گرفتن در کنار دریا، غذاهای دریایی آن بسیار تازه است و به همین خاطر طعم بهتری دارد. گردشگران توصیه می‌کنند یکی از دسرهایی که باید در این رستوران امتحان کرد، خرما بستنی آن است.
رستوران بهار دوم İkinci Bahar: یکی از محبوب‌ترین مکان‌هایی که اغلب توسط افراد مشهور انتخاب می‌شود و افراد علاقه‌مند به صرف غذا در فضای آن هستند، رستوران بهار دوم کانلیکا است. رستوران بهار دوم مکانی است که در هر زمانی از روز از صبحانه تا شام می‌توانید از آن بهره‌مند شوید. این رستوران به دلیلی منوی خوشمزه و متنوع، مواد غذایی تازه، سالم و ارگانیک و رفتار دوستانه کارکنان آن مورد استقبال قرار گرفته است. اگر شما در اینجا توقف کردید توصیه می‌کنیم که سعی کنید پیتا ترد این رستوران را که به آرامی در فر گرم و توسط آتش زغال سنگ طبخ می‌شود، از دست ندهید. در کنار آن گوشت بره تنوری، غذای سلطانی، کاسرول گوشتی/گیاهی، نان پیتای ترد و لاماکون از جمله غذاهای خوشمزه این رستوران است که برای ناهار یا شام پیشنهاد می‌شود. این رستوران در بیکوز، خیابان محربات، پلاک ۱۰ واقع شده است.
رستوران یاکاموز Yakamoz: اینجا یک رستوران دریایی عالی در این شهر کوچک ساحلی دوست داشتنی است. موقعیت این مکان با قرار گرفتن در نزدیک اسکله و ساحل، منظره‌ای که به قایق‌های ماهیگیری و پل سلطان محمد فاتح دارد باعث شده تا انتخاب بسیاری از افرادی که با رزرو تور لحظه آخری استانبول به کانلیکا سفر می‌کند باشد. منوی دریایی این رستوران بسیار تازه و خوش‌مزه است. اگرچه غالب مهمانان این رستوران به قصد خوردن انواع ماهی‌های این رستوران مثل ماهی‌های کبابی آن نظیر ماهی باس و ماهی آنچوی به رستوران یاکاموز می‌روند، اما این رستوران یک مکان فوق‌العاده برای صرف صبحانه نیز هست. صبحانه‌های لذیذ محلی ترکی مانند پنیر وان گیاهی، تولوم ارزینکن، شیرینی پاچانگا، سیب زمینی سرخ شده و نان شیرینی گرم برای صبحانه سرو می‌شود. برای لذت بردن هرچه بیشتر توصیه می‌کنیم به طبقه دوم آن که حسی شبیه نشستن روی دریا را به شما می‌دهد، بروید.
روستای کانلیکا استانبول؛ دیدنی‌ها و سوغات

کافه رایفا لانژ: وقتی به کانلیکا می‌روید، حتماً باید در جاده ساحلی که تا چوبوکلو «Çubuklu» امتداد دارد، برخلاف منظره دریا قدم بزنید. پس از یک پیاده‌روی جذاب، خوردن یک قهوه یا یک نوشیدنی در یک کافه زیبا انتخاب مناسبی به نظر می‌رسد. به همین منظور می‌توانید کافه رایفا لانژ را با معماری زیبا و کارکنان مؤدب و خون‌گرمش انتخاب کنید. ما به خصوص به شما توصیه می‌کنیم که یک قهوه ترکی بنوشید و از منظره مشرف به بیشه امیرگان در بالکن خود لذت ببرید.
باغ رستوران آدا بارو: این مکان که در چند قدمی ساحل قرار دارد، به ویژه برای کسانی که می‌خواهند از شلوغی میدان فرار کنند، بهترین انتخاب است. به علاوه، با توجه به فضا داخلی آن که به شکل یک باغ است، برای خانواده‌هایی که فرزند کوچک دارند نیز انتخاب بسیار مناسبی است. در مسیر پایین آمدن از غرفه خدیو به سمت ساحل، می‌توانید با تماشای خانه‌های تاریخی با پنجره‌های خلیجی متعلق به دوره عثمانی، در کنار باغ آدا بارو توقف کنید. در رستوران آدا بارو غذاهای لذیذ بسیاری سرو می‌شود. شما می‌توانید غذاهای فست‌فودی از همبرگر گرفته تا رپ، سالاد تا پاستا، فاجیتا و دیگر غذاهای محلی ترکیه را سفارش دهید. در صبح یکشنبه که روز تعطیل در ترکیه است، صبحانه این باغ رستوران بسیار خوشمزه است و نباید آن را از دست دهید. این باغ زیبا قابل رزرو شدن برای انواع مرام‌های بزرگ مثل جشن عقد، نامزدی، تولد و غیره نیز هست. برای رفتن به این رستوران در کانلیکا، باید به محله حاجی موحیتین سوکاک (Hacı Muhittin Sokak)، شماره ۴۰ بروید.

سوغاتی‌ های کانلیکا


ماست کانلیکا: نام کانلیکا آن‌قدر با ماستش در پیوند و تنیدگی است که استانبولی‌ها وقتی از ماست یاد می‌کنند نام کانلیکا به ذهنشان متبادر می‌شود و برعکس وقتی از کانلیکا یاد می‌شود، همزمان به ماست نیز فکر می‌کنند. تفاوت ماست کانلیکا به خاطر شیر گاوها در آنجا است. به دلیل علف خاصی که گاوها می‌خورند، رنگ شیر آن‌ها صورتی‌رنگ می‌شود و طعم بی‌نظیری پیدا می‌کند. ماست واقعی کانلیجا از گاومیش، شیر گاو و گوسفند ساخته شده است. محله ماکورلار، واقع در حومه شهر که تولیدکنندگان ماست در آن مستقر بودند، در آن زمان «محله ماست‌سازان» نامیده می‌شد. مشهور است که فردی به نام «حسین رییس افندی»، یکی از مردم محل، اولین کسی بود که این ماست خاص و خوشمزه را به محله معرفی کرد. اما کسی که آن را معروف کرد «اسماعیل حکی بیگ» بود. تفاوت ماست کانلیکا و آن چیزی که شهرت آن را به شهرهای دیگر رساند، «شکر کرچک» بود که روی ماست گذاشته شده و به آن طعم متفاوتی بخشیده بود. با گذشت زمان، این مکان‌های تولیدی ماست شکرپاشیده شده یکی یکی بسته شدند. امروزه تنها یک مکان وجود دارد که ماست کانلیکا را به روش سنتی درست می‌کند: «Kanlıca Doğa Yoğurdu». این میراث «صبری بیگ» است که نقش مهمی در بهتر ساختن ماست کانلیکا داشت. پس از مرگ صبری بیگ، مالکان کارگاه او چند بار تغییر کردند؛ اما با وجود تمام این بالا و پائین شدن‌ها، این سنت تا امروز باقی مانده است. اگر به کانلیکا رفتید و دوست داشتید از این ماست عجیب و شگفت‌انگیز بخورید، در مغازه روبروی اسکله هم تولید روزانه و هم فروش انجام می‌شود و شما می‌توانید از فروشندگان محلی این ماست را بخرید.
بدلیجات و صنایع دستی: با توجه به اینکه کانلیکا در بخش آسیایی استانبول واقع شده است، فرهنگ مردم آسیایی را بیشتر در خود دارد. از جمله اینکه مردم محلی آن وسایل زیبایی مثل شیشه، بدلیجات، وسایل تزئینی و غیره می‌سازند و به فروش می‌رسانند. این کار یکی از راه‌های درآمدزایی در این روستای ساحلی است. اگر در بازار محلی کانلیکا قدم بزنید، شیشه‌ها و آبگینه‌های زیبا، بدلیجات خوش رنگ، چشم زخم‌ها و تابلوهای جالبی دیده می‌شود. شما می‌توانید برای عزیزانتان یک وسیله زیبا از این بازار بخرید تا به عنوان سوغاتی به آن‌ها تقدیم کنید.
روستای کانلیکا استانبول؛ دیدنی‌ها و سوغات

چگونه به کانلیکا برویم؟


در بالا اشاره کردیم که کانلیکا در منطقه بیکوز استان استانبول قرار گرفته است. برای رفتن به این روستای زیبا که در ساحل بخش آناتولی تنگه بوسفر قرار دارد و حدود ۱۳ کیلومتر با اوسکودار فاصله دارد، باید ابتدا با خرید بلیط هواپیما خارجی سفرمارکت به ترکیه سفر کنید و سپس در جهت دریای سیاه حرکت کنید و این مسیر را پس از Kuzguncuk، Beylerbeyi، Çengelköy، کندلی و آنادولو Hisarı به ترتیب پیش بروید. مطمئناً شما در سفر به این منطقه تنها مسافر هستید و نیازی نیست این اسامی را بلد باشید؛ اما جهت آشنایی و اطلاعات بیشتر، خوب است نام آن‌ها را در خاطر بسپارید. عملی‌ترین و سریع‌ترین راه برای رسیدن به کانلیکا مسیر دریا است. برای این کار شما می‌توانید با استفاده از خطوط زیر خدمات کشتی شهرستان، به طور مستقیم به کانلیکا بروید. مسیری که شما طی خواهید کرد سه خط دارد که به شرح زیر است:
• Çengelköy – İstinye hattı (Çengelköy – Arnavutköy – Bebek – Kandilli – Anadolu Hisarı – Kanlıca – Emirgan – İstinye)
• Anadolu Kavağı – Üsküdar hattı (Anadolu Kavağı – Beykoz – Çubuklu – Kanlıca – Anadolu Hisarı – Çengelköy – Beylerbeyi – Üsküdar)
• Boğaz hattı
جایگزین‌های دیگر عبارتند از:
عبور از Eminönü، Kabataş یا Beşiktaş به Üsküdar با کشتی‌های خط شهری (قایق‌هایی که بین بشیکتاش و اوسکودار کار می‌کنند نیز قابل استفاده هستند.) پس از آن، با هر مینی‌بوس یا اتوبوس IETT که به سمت بیکوز حرکت می‌کند، بروید. اگر با اتوبوس به کانلیجا بروید، مطمئناً زمان بیشتری صرف خواهد شد. نکته بعدی اینکه قایق‌های موتوری که در نزدیکی کانلیکا هستند می‌توانند شما را به این روستا برسانند. راهنمایان تور توصیه می‌کنند برای رفتن به کانلیکا بهتر است از بعدازظهر تا اواخر شب وقت خود را در این مکان بگذرانید. برای کسب اطلاعات بیشتر، شما می‌توانید خطوط فعلی کشتی استانبول، جدول زمانی و برنامه کرایه‌ها را در «sehirhatlari.istanbul» ببینید.
روستای کانلیکا استانبول؛ دیدنی‌ها و سوغات

سفرمارکت و سفر به کانلیکا


بی‌تردید سفر به استانبول بسیار خاطره‌انگیز خواهد بود. بویژه اگر شما با تور استانبول به این شهر زیبا سفر کنید. اما گشت‌وگذار در مناطق حاشیه این شهر مثل کانلیکا که آب و هوای بهتری نیز دارند بسیار دوست‌داشتنی‌تر خواهد بود. کانلیجا در سواحل آناتولی و آسیایی بسفر، به خاطر آرامشی که دارد، اسکله زیبایش، دسترسی آسان، کافه‌ها و رستوران‌هایش، گل‌ها و باغ‌هایش، خیابان‌های سنگفرش شده و عمارت‌های باشکوه گردشگران بسیاری را به سمت خود می‌کشد. سفرمارکت می‌تواند شما را در سفر به استانبول و سپس کانلیکا همراهی کند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت سفرمارکت از لیست تورهای استانبول، پروازهای استانبول، بلیط هواپیما ارزان استانبول و مواردی از این دست مطلع شوید. شما پس از مراجعه به سایت یا اپلیکیشن سفرمارکت، در کمترین زمان به انواع قیمت‌ها در تاریخ موردنظر خود دسترسی خواهید داشت و مناسب‌ترین قیمت بلیط را پیدا خواهید کرد. همچنین به شما بلیط چارتر و لحظه آخری استانبول را نیز نشان خواهد داد. مطمئناً سفر به این روستای زیبا بسیار فوق‌العاده خواهد بود. در پایان سفر، اگر با ماشین کرایه‌ای به راه افتادید، توصیه می‌کنیم برای آخرین بار از ساحل کانلیکا عبور کرده و هوای تازه را به ریه‌هایتان بکشید؛ نعمتی که در استانبول به سختی پیدا می‌شود. نکته آخر اینکه چه بهتر اینکه در بازدید از کانلیکا یک راهنمای محلی داشته باشید تا شما را به تمام مکان‌های ممکن در زمانی که دارید ببرند. مطمئناً برای خوردن ماست متفاوت این روستای جالب، توصیه افراد بومی بسیار قابل اعتمادتر است.



فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است