search
menu

معرفی معروف‌ترین و مهم‌ترین موزه های آنتالیا

[ پنهان کردن ]
درباره موزه های آنتالیا
موزه باستان شناسی آنتالیا
موزه سونا اینان کرک
خانه موزه آتاتورک
موزه اسباب بازی آنتالیا
موزه زیست شناسی دریایی آنتالیا

درباره موزه های آنتالیا


آنتالیا شهری است که شهرت طبیعت زیبا و نفس گیر آن به گوش همگان در جهان رسیده است؛ اما تاریخ چندهزار ساله این شهر باستانی زیر سایه طبیعت شگفت انگیزش، از نظرها پنهان مانده است. این مکان زیبا و تاریخی، در طول تاریخ هزاران ساله خود، تماشاگر صعود و هبوط بسیاری از آدمیان بوده و اسرار گرانبهایی از سرنوشت پیشینیان خود را در اماکن تاریخی و موزه های تماشایی خود برای عاشقان تاریخ و فرهنگ این شهر دیدنی نهان کرده است. موزه های آنتالیا بهترین مکان برای کشف گذشته اسرارآمیز و فرهنگ غنی ساکنان پیشین این شهر تاریخی بشمار می روند و با کلکسیون کم نظیرشان، اطلاعات بسیار مفیدی را از هویت شهر شگفت انگیز آنتالیا به بازدیدکنندگان عرضه می دارند. کافی است پس از خرید اینترنتی بلیط هواپیما آنتالیا و سفر به این شهر، چند ساعت از زمان اقامت خود در آنتالیا را صرف بازدید از برخی موزه های این شهر خوش منظره کنید تا گذشته این شهر چون مستندی دیدنی بر شما آشکار گردد.

موزه باستان شناسی آنتالیا


اگر قصد دارید یکی از برترین موزه های باستان شناسی ترکیه را از نزدیک ببینید، بازدید از موزه آنتالیا را از دست ندهید. این موزه که کلکسیون گرانبهایی از آثار باستانی به جا مانده از دوران مختلف تاریخی را در خود جای داده، عصاره ای از اعتقادات، طرز فکر و فرهنگ پیشینیان این سرزمین را در معرض نمایش بازدیدکنندگان گذاشته است و اکنون یکی از جاهای دیدنی آنتالیا به شمار می‌رود. بازدید از موزه آنتالیا به مثابه بازگشت به گذشته این شهر دیرینه است؛ به زمانی که این شهر شگفت انگیز به جای سازه های مدرن امروزی خود، از عمارت ها و قلعه های باشکوهی ساخته شده بود. موزه آنتالیا بافت تاریخی این شهر دیدنی را برای شما بازآفرینی کرده و پاسخ این پرسش را که چگونه آنتالیای باستانی به شکل و شمایل امروزی خود درآمده است، برشما آشکار می کند. از تندیس ها و مجسمه های یونان باستان گرفته تا سکه های باستانی و ابزار ساخت دست انسان های دوران بیزانس، هر آنچه را که از ساکنین متمدن این شهر تاریخی برجای مانده است، در موزه آنتالیا خواهید یافت. نکته جالب توجه در مورد این موزه این است که اکثر اشیاء باستانی موجود در این مکان در شرایط بسیار مناسبی قرار دارند و به خوبی برای مطالعه باستان شناسان و عاشقان تاریخ در بخش های مختلفی دسته بندی شده اند. ناگفته نماند که موزه آنتالیا از ۳۰ هزار متر مربع تشکیل شده که ۱۴ سالن نمایش، باغ تندیس روباز و چندین نمایشگاه را در برمی گیرد.
نشانی: ترکیه، آنتالیا، منطقه باهچلی اولر، خیابان کونیالتی
ساعت بازدید: از ۹ صبح تا ۱۹:۳۰ عصر
 معرفی معروف‌ترین و مهم‌ترین موزه های آنتالیا

موزه سونا اینان کرک


یکی از کوچکترین اما ارزشمندترین موزه های شهر زیبای آنتالیا، موزه سونا اینان کرک است. این موزه توسط افرادی به نام های سونا و اینان کرک که به فرهنگ مردم ترکیه عشق می ورزیدند و خواهان حفظ و زنده نگه داشتن آداب و رسوم و سنت های این کشور بودند، گشوده شد. کلکسیون موجود در این موزه بخش ارزنده ای از اشیاء به جا مانده از قرن ۱۹ و ۲۰ ترکیه را شامل می شود. از نقاشی های دوران عثمانی گرفته تا لباس های محلی و نقشه های کمیاب، بخش وسیعی از فرهنگ و تاریخ شهر دیدنی آنتالیا و کشور ترکیه را در موزه سونا اینان کرک میتوان یافت.
از آنجایی که هدف از برپایی این موزه حفظ ارزش های فرهنگی و سنت های از یاد رفته مردم کشور ترکیه است، کلکسیون این موزه بیش از آنکه زندگی اشرافی شاهان را به نمایش بگذارد، به نمایش وسایل مورد استفاده مردم عادی در دوران عثمانی پرداخته است. در آخر باید گفت که قرار گرفتن موزه سونا اینان کرک در منطقه کالیچی سبب شده است که دسترسی به آن بسیار آسان شود. کافی است زمانی که برای شنا، خرید و یا صرف غذا به کالیچی می روید، سری هم به این موزه که در عمارتی باستانی با دکوراسیونی زیبا واقع شده است، بزنید و از تماشای کلکسیون ارزشمند آن لذت ببرید.
نشانی: ترکیه، آنتالیا، منطقه کالیچی، محله بارباروس، موزه سونا اینان کرک
ساعت بازدید: از ۹ صبح تا ۱۸ عصر
 معرفی معروف‌ترین و مهم‌ترین موزه های آنتالیا

خانه موزه آتاتورک


اگر دوست دارید بدانید که برجسته ترین شخصیت تاریخ ترکیه چه کسی بوده است، خانه موزه آتاتورک دقیقا جایی است که به آن پی خواهید برد. زمانی که آتاتورک به آنتالیا سفر می کرد، در این مکان اقامت داشت و بدین منظور این خانه را خانه موزه آتاتورک نامیدند. کلکسیون این موزه دیدنی بخش بزرگی از اسناد و مدارک دوران تاسیس جمهوری ترکیه را شامل می شود: از مجلات قدیمی گرفته تا اسکناس ها، مهرها و سکه های صد ساله، تعداد قابل توجهی از اشیاء به جا مانده از سال های ابتدایی تشکیل جمهوری ترکیه در این موزه به زیبایی در کنار یکدیگر چیده شده اند تا تاریخ ترکیه را پس از تاسیس جمهوری این کشور برای بازدیدکنندگان به تصویر بکشد. ناگفته نماند که وسایل شخصی آتاتورک نیز در این موزه به معرض نمایش قرار داده شده تا علاقمندان به تاریخ ترکیه با این شخصیت تاثیرگذار نیز بیشتر آشنا شوند. اگر با بلیط هواپیما آنتالیا به این شهر ساحلی ترکیه سفر کردید، بازدید از این موزه را هم در برنامه خود بگنجانید.
نشانی: آنتالیا، منطقه مرادپاشا، خانه آتاتورک
ساعت بازدید: از ۸ صبح تا ۱۷ عصر

موزه اسباب بازی آنتالیا


در منطقه کالیچی و در نزدیکی بندر آنتالیا یکی از متفاوت ترین و جذاب ترین موزه های آنتالیا قرار دارد: موزه اسباب بازی آنتالیا؛ مکانی که با اشیاء و اسباب بازی های کهنه و خاطره انگیز خود بازدیدکنندگان را به سال های دور کودکی می برد و خاطرات شیرین آن دوران را بازآفرینی می کند. خوب است بدانید که اسباب بازی های این مکان براساس موضوع به دسته های مختلفی نظیر اسباب بازی های الکترونیکی و اسباب بازی های غربی تقسیم شده و به شایستگی در قفسه هایی درخور چیده شده اند. بازدید از این موزه نه تنها خاطرات شما را زنده خواهد کرد، بلکه پیشرفت صنعت اسباب بازی در ادوار گذشته را برای شما به تصویر می کشد.
نشانی: ترکیه، آنتالیا، منطقه مرادپاشا، محله کیزیل سرای، موزه اسباب بازی آنتالیا
ساعت بازدید: از ۹ صبح تا ۱۸ عصر
 معرفی معروف‌ترین و مهم‌ترین موزه های آنتالیا

موزه زیست شناسی دریایی آنتالیا


موزه زیست شناسی دریایی آنتالیا تنها موزه کشور ترکیه است که به نمایش جانوران دریایی کمیاب و در معرض خطر انقراض در دریای مدیترانه پرداخته است. این موزه که ۵۰۰ گونه مختلف جانوری (۱۵ گونه در حال انقراض) را در خود جای داده، به منظور افزایش آگاهی جامعه برای حمایت از گونه های دریایی که در خطر انقراض قرار گرفته اند، تاسیس شده است. از گونه های کمیابی چون فرشته کوسه و گیتار ماهی گرفته تا گونه های کم نظیری مثل ماهیان استخوانی، صدف های مرجانی و ماهیان مرکب، طیف وسیعی از جانوران نادر دریایی در این موزه گردهم آمده اند تا زیبایی های دنیای زیر آب را پیش چشمان ما نمایان کرده و مسئولیت حفظ و نگهداری از این طبیعت شگفت انگیز را به ما گوشزد کنند.
نشانی: ترکیه، آنتالیا، منطقه مرادپاشا، سلجوک، خیابان توسکاپیسی، موزه زیست شناسی دریایی آنتالیا
ساعت بازدید: همه روزه غیر از دوشنبه ها از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۱۶:۳۰ عصر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است