search
menu

معرفی کامل بهترین تفریحات آنتالیا

[ پنهان کردن ]
رفتینگ، قایق‌سواری در رودخانه خروشان
گلف بلک، تفریح کلاسیک و اعیانی
غواصی، لذت تماشای جهان زیر آب
اسب سواری، هیجان در کنار ورزش
پاراسل، تجربه پرواز روی آب
سافاری با جیپ، اوج آدرنالین
پارک آبی، آب تنی و هیجان
بازدید از موزه، آشنایی با سطوح فرهنگی مختلف
پاراگلایدر، پرواز همچون عقاب
آب‌تنی در دریا، تفریح رایج و ارزان
شهربازی، تجربه هیجان‌انگیر در سفر
سفر به مناطق باستانی، گشت و گذار در تاریخ
آکواریم، تفریحی منحصربفرد و جذاب
آنتالیا یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در میان مردم جهان است. این شهر در تمامی فصل‌های سال شاهد گردشگران ایرانی و خارجی است که با تهیه بلیط هواپیما به این شهر دیدنی سفر کرده‌اند. آنتالیا یکی از شهرهای ساحلی ترکیه است. یکی از اولین سکونتگاه‌های انسانی در کشور ترکیه، شهر آنتالیا است به همین دلیل این شهر بخش بزرگی از فرهنگ و تاریخ کشور ترکیه را نیز در خود جای داده است. این شهر علاوه‌بر مکان‌های گردشگری و دیدنی، تفریحات بسیار گوناگون آبی و غیرآبی نیز دارد. اگر قصد سفر به این شهر را دارید، تجربه تفریحات آنتالیا را در لیست برنامه‌های خود قرار دهید.
در ادامه به برخی از محبوب‌ترین تفریحات آنتالیا اشاره خواهیم کرد.
معرفی کامل بهترین تفریحات آنتالیا

رفتینگ، قایق‌سواری در رودخانه خروشان


یکی از مهیج‌ترین تفریحات آنتالیا موج‌سواری به واسطه قایق در رودخانه خروشان آنتالیا است. اگر به تفریحات آبی علاقه‌مند هستید پیشنهاد می‌کنیم حتماً به رفتینگ آنتالیا مراجعه کنید. رفتینگ یک تفریح گروهی و مهیج و البته کمی خطرناک است. رودخانه‌ای که در آن رفتینگ برگزار می‌شود، بسیار خروشان و مواج است و در دل یک طبیعت بکر قرار گرفته است. در بخش‌هایی از این رودخانه می‌توانید با همسفران خود در قایق‌های دیگر آب بازی کنید و یا به کمک عینک‌های مخصوص کف رودخانه و موجودات آبزی را تماشا کنید.

گلف بلک، تفریح کلاسیک و اعیانی


یکی از سرگرم‌کننده‌ترین تفریحات آنتالیا گلف بازی با همسفران و دوستان است. این تفریح کلاسیک در بسیاری از کشورها رواج دارد. کلوپ گلف بلک یکی از بهترین مکان‌ها جهت گلف بازی است. این کلوپ بهترین مرکز گلف در منطقه خاورمیانه به حساب می‌آید. اگر به بازی گلف آشنایی ندارید می‌توانید به PGA گلف آنتالیا سری بزنید تا در این مجموعه آموزش لازم را ببینید. لازم به ذکر است که گلف یک ورزش گران اما بسیار لذت‌بخش است.
معرفی کامل بهترین تفریحات آنتالیا

غواصی، لذت تماشای جهان زیر آب


در اغلب شهرهای ساحلی می‌توان تفریح غواصی را تجربه کرد. اگر به تماشای اعماق دریا و زیستگاه جانوارن آبزی علاقه‌مند هستید، حتماً سری به کلوپ‌های غواصی آنتالیا بزنید. شنا در میان ماهی‌ها و گیاهان دریایی بسیار لذت‌بخش است. یکی از مراجع غواصی در آنتالیا مجموعه‌ غواصیStingray است. این مرکز علاوه‌بر تورهای غواصی، خدماتی پیرامون آموزش غواصی هم ارائه می‌کند. در مجموعه غواصی Dolphin Dive نیز می‌توانید پس از گذراندن دوره‌های مخصوص، مدرک معتبر غواصی دریافت کنید.

اسب سواری، هیجان در کنار ورزش


یکی از تفریحات جذابی که می‌توانید در آنتالیا تجربه کنید، اسب سواری است. آکادمی اسب سواری آنتالیا وسعتی معادل 8.5 هکتار دارد و یکی از بهترین آکادمی‌های اسب سواری و آموزش اسب سواری در خاورمیانه است. این مجموعه علاوه‌بر خدماتی پیرامون اسب سواری، تفریحات دیگری نیز دارد. علاوه‌بر آکادمی اسب آنتالیا می‌توانید همراه کودکان خود به آکادمی اسب بینی کلیک مراجعه کنید. این مجموعه طبیعت بسیار بکری دارد و در آن مکان‌هایی جهت اسب سواری کودکان نیز در نظر گرفته شده است.

پاراسل، تجربه پرواز روی آب


پاراسلینگ یا پاراسل یکی از تفریحاتی است که در اغلب شهرهای ساحلی می‌توانید آن را تجربه کنید. پرواز روی آب و تماشای مناطر از ارتفاع بالا بسیار لذت‌بخش است. مجموعه‌های تفریحی و کلاپ‎های ساحلی آنتالیا این تفریح را ارئه می‌دهند.

سافاری با جیپ، اوج آدرنالین


اگر به تفریحات هیجانی علاقه‌مند هستید، سری به مجموعه سافاری آنتالیا بزنید. یکی از محبوب‌ترین تفریحات شهر ساحلی آنتالیا، سافاری است. در سافاری خودروهای قوی با سرعت زیاد راه‌های پیچ در پیچ و ممنوعه را طی می‌کنند که این کار باعث افزایش آدرنالین خون سرنشینان می‌شود. سافاری و آفرود در نوع طبیعتی که در آن گشت می‌زنند، با هم تفاوت دارند. طبیعت سافاری سرسبز است و در کنار رودخانه و دشت‌های وسیع برگزار می‌شود. آنتالیا آب و هوای بسیار مطلوبی دارد به همین دلیل برخی از مناطق آن طبیعت خیره‌کننده‌ای دارد. لذت سافاری در کنار این طبیعت دوچندان می‌شود. کِمِر یکی از مناطق دور افتاده در آنتالیا است که با مراجعه به آن می‌توانید یک سافاری هیجان‌انگیز و ارزان‌قیمت را تجربه کنید. پارک کپرو کانیون یا پارک ملی آنتالیا نیز تجهیزات سافاری دارد اما قیمت آن از سافاری در منطقه کمر بسیار بیشتر است.

پارک آبی، آب تنی و هیجان


یکی از پرطرفدارترین تفریحات آبی آنتالیا پارک آبی آکوالند است که یکی از کامل‌ترین پارک‌های آبی در ترکیه نیز محسوب می‌شود. در پارک آبی می‌توانید علاوه‌بر لذت آب تنی، هیجان سرسره‌های آبی و دیگر وسایل پارک آبی را نیز تجربه کنید. علاوه‌بر پارک آبی آکوا می‌توانید به منطقه بلک آنتالیا مراجعه کنید و پارک آبی ریکسوس را نیز تجربه کنید. آکواریوم بزرگ آنتالیا نیز در نزدیکی پارک آبی منطقه بلک قرار گرفته است. اگر گذرتان به این قسمت از شهر آنتالیا افتاد، بازدید از آکواریوم بزرگ آنتالیا را نیز از دست ندهید. پارک‌های آبی آنتالیا زیاد بوده و بسیار مجهز هستند در نتیجه هیجان زیادی را به شما منتقل می‌کنند.
معرفی کامل بهترین تفریحات آنتالیا

بازدید از موزه، آشنایی با سطوح فرهنگی مختلف


اغلب گردشگرانی که به آنتالیا سفر می‌کنند، به دنبال تفریحات آبی و مهیج هستند. اما یکی از تفریحات منحصربفرد آنتالیا بازدید از موزه‌های این شهر است که شما را با لایه‌های فرهنگی مردمان بیشتر آشنا می‌کند. موزه‌های بسیار زیادی در آنتالیا وجود دارد که می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید و اوقات خوشی را در آن‌جا سپری کنید. از مشهورترین موزه‌های آنتالیا می‌توان به موزه باستان شناسی، موزه اسباب‌بازی، موزه مینی سیتی، موزه خانه آتاتورک، موزه زیرآب، موزه سونان اینان و ... اشاره کرد.

پاراگلایدر، پرواز همچون عقاب


چتربازی یکی از مهیج‌ترین و بهترین تفریحات آنتالیا به شمار می‌رود. این شهر کوه‌ها و تپه‌های بلندی دارد که پاراگلایدر بر فراز آن‌ها انجام می‌شود. این ورزش بیشتر در مناطق مرتفع و بلند صورت می‌گیرد و ممکن است تا نزدیکی دریا نیز پیش برود. اگر به ارتفاع علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم سری به مجموعه کوهستانی پاراگلایدر به نام تاهاتالی آنتالیا بزنید.

آب‌تنی در دریا، تفریح رایج و ارزان


یکی از دردسترس‌ترین تفریحات آنتالیا و دیگر شهرهای ساحلی آب‌تنی در ساحل است و سواحل آنتالیا هم که زبانزد هستند. این تفریح بسیار مفرح و کم هزینه است. می‎توانید با دوستان و هم‌سفران خود به سواحل آنتالیا مراجعه کنید و یک تفریح جمعی خوب را تجربه کنید. در کناره‌های ساحل، تفریحات آبی زیادی برگزار می‌شود. شاتل، بنانا، قایق‌های تندرو، موج‌سواری، جت‌اسکی و ... از تفریحات بسیار محبوبی هستند که در تمامی بخش‌های آنتالیا در کنار ساحل می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و لحظات خوشی را سپری کنید. می‌توانید یک تیوپ مخصوص خریداری کنید و به کمک آن روی آب شناور شوید و یا یک توپ تهیه کنید و در ساحل به بازی‌های جمعی همچون والیبال، فوتبال و ... بپردازید.
معرفی کامل بهترین تفریحات آنتالیا

شهربازی، تجربه هیجان‌انگیر در سفر


آنتالیا یک شهربازی قدیمی و منحصربفرد دارد. این شهربازی اکتور لونا پارک نام دارد که ساخت آن مربوط به سال 1996 می‌شود. با این حال بسیاری از مردمان بومی و گردشگران منطقه به این شهربازی علاقه‌مند هستند و پس از سفر به آنتالیا اوقات خود را در این قسمت از شهر سپری می‌کنند. این شهربازی دستگاه‌های متنوع و مهیجی دارد. دستگاه‌های این شهربازی برای تمامی سنین مناسب هستند.

سفر به مناطق باستانی، گشت و گذار در تاریخ


یکی از تفریحات مناسب در هر منطقه‌ای گشت و گذار در بخش‌های تاریخی و باستانی شهر است. یکی از این مناطق شهر قدیمی پرگ و شهر باستانی آسپندوس است که در 4 کیلومتری بزرگراه آنتالیا به آنالیا قرار گرفته است. قدمت این شهرها به سال‌ها پیش از میلاد برمی‌گردد و نشانه‌های جهت اثبات این ادعا نیز وجود دارد. تمامی قسمت‌های این شهر قدیمی نشان‌دهنده بخشی از فرهنگ‌ها و شیوه‌های زندگی مردمان قدیم است. با مراجعه به شهر باستانی پرک و آسپندوس می‌توانید در تاریخ سفر کنید و از شیوه زندگی مردمان گذشته آگاه شوید. این شهرها مکان‎‌های دیدنی زیادی دارند و برای عکاسی نیز بسیار مناسب هستند.
معرفی کامل بهترین تفریحات آنتالیا

آکواریم، تفریحی منحصربفرد و جذاب


یکی از تفریحات جذاب آنتالیا بازدید از آکواریوم بزرگی است که 131 متر طول و 3 متر عرض دارد. بازدیدکنندگان می‌توانند در این تونل قدم بزنند و آبزیان و ماهی‌های دریایی را از نزدیک تماشا کنند. این تفریح برای تمامی اعضای خانواده به خصوص کودکان بسیار مناسب است. این آکواریم، 40 آکواریوم دیگر را در خود جای داده است که هر یک محل نگهداری نوع خاصی از آبزیان و موجودات دریایی است.
سخن پایانی
آنتالیا از لحاظ جغرافیایی در غرب ترکیه و منطقه مدیترانه واقع شده است. آب و هوای این شهر همواره مدیترانه‌ای و مرطوب است. تابستان‌های آنتالیا آفتابی و زمستان‌های آن اغلب بارانی اما معتدل است. آنتالیا تفریحات آبی و غیرآبی بسیار متنوعی دارد. در تمامی فصل‌های سال می‌توانید به این شهر سفر کنید. اما اگر می خواهید از همه نوع تفریحات آنتالیا مانند تفریحات آبی و غیرآبی استفاده کنید، بهتر است بلیط هواپیما خود را برای فصل تابستان رزرو کنید.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است