search
menu

لیست بهترین جاهای دیدنی آنتالیا

[ پنهان کردن ]
دروازه هادریانوس
شهر قدیم کلیسی (بافت تاریخی)
موزه آنتالیا
مناره ییولی
قلعه رمی
شهر تاریخی اسپندوس
پرگ
الیمپوس و چیمرا
غار داملاتاش
مرکز خرید اوزدیلک پارک آنتالیا (ozdilek park)
تونک تپه آنتالیا (tunektepe teleferik)
آبشار دودن (Düden Waterfalls)
برج ساعت آنتالیا (Antalya Saat Kulesi)
غار کارائین (Karain Cave)
منطقه کالیچی آنتالیا (kaleiçi old city)
اوت لت دیپو (Deepo Outlet Center)
سواحل آنتالیا
مرکز خرید تراسیتی (terra city)
آکواریوم آنتالیا
بازار قدیمی آنتالیا
مرکز خرید لاورا (laura)
پارک دلفین سیا لانیا (Sealanya Dolphinpark Seapark)
چشمه کارست (Karst spring)
موزه کالجی سونا اینان کیراچ (suna inan kirac kaleici museum)
پارک کارالی اوغلو (Karaalioglu Park)
موزه اسباب بازی آنتالیا
بازار دوگو گاراژی
مسجد اسکله (Mihrimah Sultan Mosque)
پارک بسکوناک
برج هیدریلیک (Hidirilik kulesi)
شهر باستانی پامفیلیا (Pamphylia)
مسجد تکلی مهمت پاشا (Tekeli mehmet pasa)
جاهای دیدنی آنتالیا جاذبه های شگفت انگیزی هستند که باید در شهر رنگارنگ آنتالیا ببینید. با خلیجی به رنگ فیروزه‌ای، ماسه‌های طلایی رنگ، معماری زیبای رومی و آثار پیش از تاریخ باشکوه، ممکن است جاهای دیدنی آنتالیا در ترکیه برای برخی بیش از حد انتظار باشد. شاید برای بعضی‌ها، انتخاب از میان این تنوع مکان‌های مختلف، گیج‌کننده و سخت باشد. اما سخت نگیرید! اگر هنوز برنامه سفرتان را نهایی کرده‌اید، نگاهی به لیست ما از ۱۰ مورد از جاذبه های گردشگری آنتالیا بیندازید. اگر قصد سفر به این شهر زیبا را دارید پس هرچه زودتر نسبت به تهیه بلیط هواپیما برای سفر هیجان انگیز خود اقدام کنید.

دروازه هادریانوس


دروازه هادریانوس یا Hadrian’s Gate با ۳ طاق که با حکاکی‌های هنرمندانه‌ای تزئین شده است، به افتخار امپراتور رمی، هادریانوس ساخته شده است. سنگ‌تراشی‌های این دروازه، شما را به سفری در طول تاریخ و به جهان هلنی‌ها و رمی‌ها می‌برد. یکی از جذابیت‌های خاص این نقطه برای گردشگران این است که این دروازه نقطه ورود به شهر کلیسی است.
دروازه ماربل، حجاری‌ها و سنگ‌نگاری‌های فوق‌العاده این مجموعه و همچنین نقطه‌ای عالی برای تماشای بافت تاریخی شهر است. دروازه هادریانوس در خیابان آتاترک، منطقه بارباروس آنتالیا قرار دارد.

شهر قدیم کلیسی (بافت تاریخی)


شهر قدیمی و تاریخی آنتالیا که به نام «کلیسی» مشهور است، ساختاری هزارتو مانند دارد و شما می‌توانید فضای کهن و رازآمیز شهری تاریخی را احساس کنید. بخش بزرگی از گردشگرانی که برای بازدید از جاهای دیدنی آنتالیا به این شهر می‌آیند، مجذوب بخش قدیمی شهر می‌شوند. اینجا که قبلا مسکونی بوده است، اکنون به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری آنتالیا، تعداد زیادی از هتل‌های لوکس، گالری‌های هنری، مغازه‌های فروش سوغات و یادگاری و رستوران‌های متنوع را در خود جای داده است.
بهترین جاهایی که باید در آنتالیا بازدید کنید در همین بخش قدیمی شهر یا کلیسی جای دارد. حتما از مسجد تکلی محمد پاشا، مناره کسیک، دروازه دژ کیل کپسی و ... بازدید کنید. همچنین چشم‌انداز خیره‌کننده مدیترانه را از بندرگاه قدیمی از دست ندهید.
لیست بهترین جاهای دیدنی آنتالیا

موزه آنتالیا


موزه آنتالیا، مجموعه غنی از آثار تاریخی را خود جای داده است که جنبه‌های مختلف تاریخ غنی ترکیه را به نمایش می‌گذارد. بازدید از این موزه یکی از جاهای دیدنی آنتالیا است که به آسانی نمی‌توانید از دستش بدهید. شما با بازدید از موزه آنتالیا می‌توانید چشم‌اندازی فراگیر و جهانی از تمدن و تاریخ را ببینید. برخی از مهمترین نتایج حفاری‌های باستان‌شناسی در سواحل ترکیه در این موزه نمایش داده شده است.
جاذبه‌های کلیدی این موزه موزائیک‌های سلکوئی، اشیای نقره شهر اسپندوس، مجسمه‌های الهه‌های شهر پرگ است. موزه آنتالیا در خیابان کنیالتی قرار دارد.

مناره ییولی


یکی از جاهای دیدنی آنتالیا که مشخصه این شهر هم به شما می‌رود، مناره ییولی است که یک مسجد مربوط به سده سیزدهم است و هنوز هم دایر است. این مسجد توسط سلطان علاالدین کیکوباد ساخته شده است و نمونه درخشانی از معماری سلجوقیان به شمار می‌رود. گالری ایجاد شده در بالای این برج ۸ ضلعی، نمایی فراگیر و همه سویه از شهر را به شما عرضه می‌کند.
مناره مسجد با ۱۲۹ فوت ارتفاع متعلق به مسجدی با ۶ گنبد در فضایی بسیار دیدنی با معماری سبک سلجوقی سده سیزدهم میلادی است.

قلعه رمی


هدف اولیه ساخت این برج استوانه‌ای ۱۴ متری، دیده‌بانی بندر قدیمی شهر (Old Harbor) در سده دوم میلادی بوده است. امروز هم تقریبا همان وظیفه را دارد. با این تفاوت که به جای نگهبانی از بندر قدیمی، می‌توانید غروب شگفت‌انگیز خورشید و محیط الهام‌بخش و مسحورکننده شهر را تماشا کنید. قلعه رمی ((Hıdırlık Kalesi))، یکی از جاهای دیدنی آنتالیا است که بین مردم محلی برای پیک‌نیک رفتن بسیار محبوب است.
مهمترین ویژگی این منطقه در میان جاذبه های گردشگری آنتالیا، غروب سورئال خورشید در پس‌زمینه باز افق است. همچنین این دژ توسط پارک بزرگ کارلیگ‌لو محاصره شده که برای دوستداران آرامش و سکوت عالی است.

شهر تاریخی اسپندوس


اسپندوس، یکی از جاهای دیدنی آنتالیای ترکیه است که قطعا باید در لیست بازدیدهای شما از این منطقه باشد. گفته شده که این منطقه، سالم‌ترین و بزرگترین محوطه باستان‌شناسی رومی در جهان است. شهر باستانی Aspendos، یک آمفی‌تئاتر رومی مشهور را در خود جای داده است که در میان مهمترین جاذبه های گردشگری آنتالیا قرار دارد.
اسپندوس در ۴۷ کیلومتری شرق آنتالیا که می‌تواند شما را با آثار و ویرانه‌های شگفت‌انگیزش، مسحور خود کند در سده دوم میلادی ساخته شده است. این محوطه تاریخی مخصوص آن است که به آرامی با همراهانتان قدم بزنید و محیط را تماشا کنید.
آمفی‌تئاتر این محوطه، ظرفیت ۱۵۰۰۰ نفر را داشته است و شما را به سفری در تاریخ به قرن دوم میلادی می‌برد. همچنین در همین آمفی‌تئاتر، نمایش‌های تئاتر و باله برگزار می‌شود که نباید از دست بدهید.
شما می‌توانید با کرایه خودرو، با اتوبوس یا با تورهای گروهی به این محوطه بیایید.

پرگ


پرگ در ۱۷ کیلومتری شرق آنتالیا یکی از بهترین جاهای دیدنی آنتالیا است. این محوطه ترکیبی از هر دو نوع معماری یونانی و رومی را در خود دارد. زیبایی‌های این شهر در ویرانه‌های استادیوم، بازمانده‌های معبد شهر و طاق‌های نیمه‌ویران نهفته است. با وجودی که پرگ یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری آنتالیا است، اما تعداد گردشگران کمتری دارد در صورتی‌که می‌تواند به عنوان یکی از تفریحات آنتالیا و مقصد خوبی برای گردشگری باشد. زیرا به خوبی دیگر مکان‌های تاریخی محافظت نشده است. اما حس آرامش نهفته در اینجا زمانی که شما در خیابان‌ها و میان ویرانه‌های آن قدم می‌زنید، شما را فرامی‌گیرد و نمی‌گذارد به آسانی رهایش کنید.
جاذبه‌های کلیدی: حمام‌های رومی، دروازه هلنی، آکروپلیس، معابد نیمه‌ساخته شده، طاق‌های ویرانه و استادیوم متروکه این شهر، چیزهایی هستند که باید در پرگ ببینید. سعی کنید ظهرها به این شهر نروید چون بسیار گرم است و ممکن است گرمازده شوید. از شهر دلموس، می‌توانید با اتوبوس، مینی‌بوس یا خودروی کرایه‌ای به این منطقه بروید.

الیمپوس و چیمرا


روستاهای دوگانه الیمپوس و چیرالی Olympos and the Chimera، در ۸۰ کیلومتری جنوب غربی آنتالیا جایگاه ویژه‌ای در لیست جاهای دیدنی آنتالیا دارند. محدوده خط ساحلی این روستاها با ویرانه‌های شهر باستانی الیمپوس محاصره شده است. الیمپوس، به بهشت خوش‌گذران‌ها و عاشقان پارتی مشهور است و چیرالی، جایی برای استراحت و ریلکس کردن در تعطیلات. ترکیبی کامل از ساحل و آثار تاریخی، در این جاذبه باشکوه قرار گرفته است.
شعله‌های طبیعی آتش که از میان سنگ‌های چیمرا (نزدیک شهر چیرالی) زبانه می‌کشند، یکی از جالب‌ترین جاذبه های گردشگری آنتالیا است که نباید آن را از دست بدهید.
لیست بهترین جاهای دیدنی آنتالیا

غار داملاتاش


یکی از جاهای دیدنی آنتالیا در ۱۲۷ کیلومتری غرب آنتالیا که کمتر به آن توجه شده، غار داملاتاش است. غار (Damlatas Magarasi) در حدود ۱۵۰۰۰ سال پیش و از استالاکتیت و استالاگمیت (چکنده‌سنگ و چکیده‌سنگ) تشکیل شده است. الگوهای مختلف از سنگ‌های رنگارنگ که از هر طرفی از دیواره‌های این غار بیرون آمده‌اند، آن را مناسب برای یک سفر ماجراجویانه می‌کند.
این غارها به اسم غارهای «درمان آسم» هم معروفند. بر اساس باورهای محلی، این غارها توانایی درمان بیماری آسم را دارند. به همین دلیل بیماران برای ۲۱ روز و هر روز به مدت ۴ ساعت در این غار می‌مانند. به دلیل همین استفاده، از ساعت ۶ تا ۱۰ صبح، غار در اختیار بیماران آسمی است.

مرکز خرید اوزدیلک پارک آنتالیا (ozdilek park)


اگر شما هم مانند اکثر مسافران و گردشگران آنتالیا یکی از عناصر مهم سفر را خرید از برندهای معروف و باکیفیت تر می‌دانید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتماً به مرکز خرید اوزدنیک پارک بروید. در این مرکز خرید حدوداً ۱۰۰ فروشگاه پوشاک و کالاهای متنوع دیگری وجود دارد که کلیت نیازهای شما را در بر می‌گیرد. مرکز خرید اوزدنیک پارک آنتالیا یکی از بزرگ‌ترین و در عین حال پربازدیدترین مجتمع این شهر بوده و سالیانه پذیرای تعداد زیادی گردشگر و توریست است. در این مرکز خرید علاوه بر دیدن اجناس و پاساژ گردی می‌توانید از رستوران‌ها، کافه‌ها، سالن بازی بولینگ، سینما، کلاب بازی کودکان و هایپرمارکت اوزدنیک پارک آنتالیا نیز استفاده کنید. ناگفته نماند این مرکز خرید پارکینگ اختصاصی داشته و می‌توانید وسیله نقلیه‌ای اگر همراه خود دارید در پارکینگ مجتمع پارک کنید.
لیست بهترین جاهای دیدنی آنتالیا

تونک تپه آنتالیا (tunektepe teleferik)


اگر بخواهیم با شما روراست باشیم باید بگوییم که جاذبه‌های گردشگری تونک تپه آن‌قدر زیاد است که برای رفتن به آنجا و تفریح در آن به یک روز کامل احتیاج دارید. تونک تپه یک منطقه تفریحی در سمت غرب شهر آنتالیا بوده و ارتفاعی حدود ۶۱۸ متر تا زمین دارد. این منطقه برای عاشقان کوه و کوه‌نوردی نیز می‌تواند جذاب باشد اگر هم سختی کوه‌نوردی را نمی‌خواهید تحمل کنید نگران نباشید؛ جاذبه دیگری در این تپه وجود دارد که شما را به راحتی به دل ابرها می‌رود. اگر می‌خواهید این تفریح لذت‌بخش را انجام دهید باید سوار تله‌کابین شوید و خود را روی ابرهای آنتالیا، درست زمانی که از روی دریا عبور می‌کنید حس کنید. البته جاذبه‌های تونک تپه به همین‌جا بسنده نکرده و یک رستوران گردان و چندی از هتل های آنتالیا را در بالاترین ارتفاع این منطقه بنا کرده تا گردشگران بتوانند مناظر رؤیایی خلیج، کوه‌های دیدنی اطراف و چشم‌انداز شهر را از تونک تپه ببینند و روز خود را بسازند.
لیست بهترین جاهای دیدنی آنتالیا

آبشار دودن (Düden Waterfalls)


برای دیدن این جاذبه طبیعی باید حدود ۱۲ کیلومتر از شهر آنتالیا فاصله بگیرید و از جاده‌ای به همین نام به آبشار برسید. از مرکز آنتالیا تا این منطقه گردشگری کمتر از یک ساعت راه است و حیف است که برای دیدن این آبشار روح‌بخش و زیبا نروید. آبشار دودن از دو مجموعه آبشارهای بالا و آبشارهای پایین تشکیل شده که با صدای دل‌چسب جریان آب شما را به آرامش دعوت می‌کند. آب پایین‌ترین قسمت آبشار روی صخره‌ای در دریای مدیترانه می‌ریزد و دیدن چشمه دودن را با منظره دریایی، شگفت‌انگیزتر می‌کند. در قسمت بالایی آبشار هم پارک سرسبز و منطقه کوهستانی وجود دارد که طبیعتی بکر و روح‌بخش را فراهم آورده است. اگر می‌خواهید ساعاتی از روز را کنار این آبشار سپری کنید حتماً دوربین عکاسی، مقداری خوراکی و یک همراه هم‌سلیقه با خود داشته باشید.

برج ساعت آنتالیا (Antalya Saat Kulesi)


اگر می‌خواهید نماد ایستادگی و استواری شهر آنتالیا را ببینید تنها باید به میدان کاله کاپیسی بروید و از برج ساعت آنتالیا بازدید کنید. این برج ساخته دست معماران ماهر قرن ۱۹ میلادی بوده و تنها بازمانده از برج‌های اطراف آنتالیا است. در آن زمان ۸۰ برج ساخته شده اما امروزه فقط همین برج به یادگار مانده است. یکی از پربازدیدترین مناطق آنتالیا برج ساعت است که روزانه تعداد زیادی گردشگر برای دیدن این برج که با سنگ تراشیده شده می‌روند و در کنار آن لحظات ماجراجویانه خود را ثبت می‌کنند. اگر به تصویر این برج توجه کنید؛ متوجه تفاوت نوع ساخت برج ساعت با بناهای اطراف آن خواهید شد. همین تفاوت و تضاد ساخت همچنین سرسبزی درختان و فضای شهری به زیبایی این منطقه افزوده است. اگر می‌خواهید به این شهر توریستی با جاذبه‌های فراوان سفر کنید حتماً با جستجوی ارزان‌ترین بلیط آنتالیا در هزینه‌های رفت و برگشت صرفه‌جویی کنید تا بودجه خود را صرف گشت و گذار و هر چیز لذت‌بخش دیگری کنید.

غار کارائین (Karain Cave)


غار کارائین در ۲۷ کیلومتری شمال غرب آنتالیا، یکی از نقاط پیش از تاریخ در میان جاهای دیدنی استانبول است. گفته شده که این غارها نزدیک به ۲۵۰۰۰ سال قدمت دارند. آثاری از دوران اولیه و میانه دوره پالئولیتیک مانند استخوان، دندان، سلاح سنگی و ... از این منطقه یافت شده است. برخی از مسیرهای غار Karain Magarası بسیار باریک هستند. اما همه آنها ارزش کاوش برای سفر به دوران‌های اولیه انسان را دارند. یک موزه در کنار این محوطه، آثار باستانی کاوش‌شده را به نمایش گذاشته است. این منطقه از شهر آنتالیا در زمان‌های خیلی دور محل زندگی انسان‌های غارنشین بوده است. برای سفر به این جاذبه گردشگری باید پله‌های زیادی را به سمت غار طی کنید تا به این غار باستانی برسید. تنبلی را کنار بگذارید و حتماً برای بازدید از غار کارائین زمانی را در روز در نظر بگیرید. باستان‌شناسان بازمانده‌هایی از دوران پارینه سنگی زیرین و دوران پارینه سنگی میانی را در این غار پیدا کرده‌اند که امروزه تمام آن یافته‌ها در غالب موزه درآمده و در غار کارائین نگهداری می‌شود. از موارد دیگری که در غار کارائین می‌توانید ببینید؛ دندان‌ها و استخوان‌های آدم‌های پیش از تاریخ است که بازدید از آن‌ها می‌تواند برای ما خیلی هیجان‌انگیز باشد. اگر با تور آنتالیا همراه شوید، این غار در لیست بازدید از جاذبه‌های گردشگری وجود دارد.

منطقه کالیچی آنتالیا (kaleiçi old city)


این منطقه از آنتالیا متعلق به دوران حکومت سلجوقیان و دوره زندگی رومیان باستان است. اگر می‌خواهید از فضای مدرن آنتالیا دور شوید و از محله‌های قدیمی و اصیل آن دیدن کنید حتماً به منطقه کالیچی آنتالیا یا کاله ایجی سری بزنید. بافت این محله از شهر با خیابان‌های کوچک و تو در تو که هر کدام به یک مسیر جداگانه می‌رسد چهره‌ای متفاوت از آنتالیا را نشان گردشگران خواهد داد. چهره‌ای زیبا و قدیمی همراه با جاذبه‌های دیدنی دیگر مانند بندر کالیجی که با امکانات تفریحی که در دل خود جای داده؛ تعداد زیادی از مسافران را برای قایق سواری به سمت خود می‌کشد. ناگفته نماند در منطقه کالیچی آنتالیا چند جاذبه گردشگری معروف که شامل برج ساعت، مناره شکسته و مسجد مهمت پاشا نیز قرار گرفته است. در کالیچی می‌توانید دو ساحل مختلف شنی و صخره‌ای را ببینید و طبق سلیقه خود یکی را برای بازدید و گذراندن اوقات خود انتخاب کنید.
لیست بهترین جاهای دیدنی آنتالیا

اوت لت دیپو (Deepo Outlet Center)


اگر علاقه‌مند به خرید کردن باشید و دستی توی استورها داشته باشید باید واژه اوت لت آشنایی دارید. به کار بردن واژه اوت لت برای اجناس به این معنی است که از تاریخ انقضای آن محصول کمتر از یک سال مانده و شما می‌توانید آن کالا را با قیمت باورنکردنی‌ای خریداری کنید. یا در بحث لباس: پوشاکی که دیگر مد نیستند و قدیمی شده‌اند به اصطلاح زمان استفاده از آن سرآمده را می‌توانید با قیمت‌های استثنایی تهیه کنید. اوت لت دیپو مرکز خریدی به همین منظور است که یکی از مراکز خرید پربازدید آنتالیا به شمار می‌رود. برای بازدید و خرید از این مجتمع باید به محله آلتینوا سینان بروید و وسیله نقلیه خود را روبه روی فرودگاه پارک کنید. در اوت لت دیپو برندهایی با نام‌های معروف آدیداس، بکو، کوتون، پیر کاردین، لیوایز، ال سی وایکیکی و ماوی پیدا می‌کنید که تخفیف‌های خوبی خورده و برای وسوسه کردن شما حاضر شده‌اند. البته این مرکز خرید تنها برای خرید نیست و اگر خواستید بعداز ظهر خود را به طور متفاوتی بگذرانید می‌توانید با رفتن به ۱۵ کافه و رستوران موجود در مجتمع و یا استفاده از سالن سینمای این مرکز از اوقات خود نهایت لذت را ببرید.

سواحل آنتالیا


در شهر آنتالیا سواحل متعددی وجود دارند که هر کدام به سهم خود، زیبایی خیره کننده و مسحورکننده‌ای را به آنتالیا بخشیده‌اند. به عبارت دیگر اگر عاشق دیدن طلوع یا غروب آفتاب باشید یا دلتان بخواهد ورزش‌های آبی را تجربه کنید یا حتی در کنار ساحل روی شن‌ها لحظاتی را در آرامش سپری کنید؛ انتخاب‌های زیادی دارید. سواحل آنتالیا آن‌قدر دلربا و زیاد است که برای هر سلیقه‌ای خط ساحلی وجود دارد. این سواحل هر کدام نام و مشخصات مختص خود را دارند. نام بعضی از این سواحل عبارت‌اند از: ساحل لارا، ساحل بسفر، ساحل کنیالتی،‌ ساحل فاسلیس، ساحل پاترا، ساحل کاپوتاش، ساحل چیرالی، ساحل کمر، ساحل داملاتاش، ساحل سیده، ساحل پرتغال، ساحل مرمرلی و ...اگر دوست دارید اطلاعات بیشتری راجع به سواحل آنتالیا کسب کنید پیشنهاد می‌کنیم به مقاله‌ای که با همین نام در بلاگ سفرمارکت درج شده مراجعه کنید.

مرکز خرید تراسیتی (terra city)


همان طور که به اتفاق موافق این موضوع هستیم؛ سفر بدون خرید نمی‌شود! یا اگر بخواهیم کمی ملایمت به خرج دهیم مسافرت بدون خرید لطف کم‌تری دارد! از این رو می‌خواهیم یکی از لوکس‌ترین مراکز خرید آنتالیا را به شما معرفی کنیم. مرکز خرید تراسیتی با در اختیار داشتن برندهای معروف ترک و برندهای بین‌المللی دیگر مانند پولو، هوگو باس، نایک و پیرگاردین مجتمع محبوبی برای گردشگران و مسافران از سراسر دنیا است. اگر به این مرکز خرید رفتید می‌توانید کودکتان به محوطه بازی کودکان ببرید تا او هم مانند شما از سفر خود لذت ببرد. ناگفته نماند در طبقه چهارم این مجتمع رستوران‌هایی با کیفیت وجود دارد که می‌توانید طبق سلیقه‌تان وعده غذایی را انتخاب کنید.

آکواریوم آنتالیا


اگر ساحل کنیالتی را بین سواحل دیگر آنتالیا انتخاب کرده باشید سفر به این جاذبه توریستی برایتان بسیار راحت‌تر است. آکواریوم آنتالیا در نزدیکی همین ساحل قرار گرفته و یکی از بهترین دیدنی‌ها برای خانواده‌هاست زیرا با مسیر ۱۳۱ متری خود می‌تواند حسابی شما را سرگرم و با ۴۰ آکواریوم موضوعی، محو خود کند. موضوع‌های این آکواریوم‌ها عبارت‌اند از جنگل‌های بارانی، ناحیه‌ برفی و ناحیه اقیانوسی که هر کدام گونه جانوری و ماهیان آبزی مختص خود را داراست.
لیست بهترین جاهای دیدنی آنتالیا

بازار قدیمی آنتالیا


بازدید از قسمت‌های قدیمی هر شهری می‌تواند به نوع خود جذاب و لذت‌بخش باشد اما اگر این بازدید همراه با تفریح و خرید باشد لحظه‌های بهتری را برایمان به همراه دارد. بازار قدیمی آنتالیا فرهنگ مردم بومی این شهر را به نمایش می‌گذارد همچنین می‌توانید برای خرید طلا و جواهرات ریز به این بازار قدیمی امیدوار باشید البته در این منطقه عمده اجناس مربوط به لوازم روزمره است.

مرکز خرید لاورا (laura)


این مرکز خرید هم مانند مراکز معروف دیگر آنتالیا برندهای برتر ترک و برندهای بین‌المللی دیگر را در دل خود جای داده و با ۸۰ فروشگاه مقصد محبوب گردشگران است. این مرکز خرید علاوه بر فروشگاه دارای سالن سینما، محوطه بازی کودکان و تعدادی کافه و رستوران است که پذیرای شما در هر ساعتی از روز است. ناگفته نماند مرکز خرید لاورا با ۱۱ هزار متر مربع مساحت یکی مشهورترین مجتمع‌های شهر آنتالیا به شمار می‌رود.

پارک دلفین سیا لانیا (Sealanya Dolphinpark Seapark)


اگر به ورزش‌های آبی علاقه‌مند هستید حتماً به این پارک سری بزنید. پارک دلفین سیا لانیا لحظات هیجان‌انگیز و لذت‌بخشی را برای شما به ارمغان می‌آورد. در این پارک می‌توانید همراه با شیرهای دریایی و دلفین‌های بازیگوش به داخل استخر بروید و با آن‌ها بازی کنید. البته این تفریح متفاوت هزینه‌های پرخرجی را روی دست شما می‌گذارد اما قطعاً برای یک بار ارزشش را دارد. همچنین می‌توانید کودکتان را به پارک سیا لانیا ببرید و سفر خاطره‌انگیزی را برای او نیز رقم بزنید.

چشمه کارست (Karst spring)


شاید برایتان جالب باشد که بدانید این چشمه از نفوذ آب مخازن بزرگ زیرزمینی به روی زمین تشکیل شده و نمایی جذاب را به جاذبه‌های شهر آنتالیا اضافه کرده است. در اطراف این چشمه به دلیل رطوبت و خاک حاصل خیز فضایی سرسبز و اقلیمی خوش آب و هوا پدید آمده که آن را به یکی از مقاصد لذت‌بخش گردشگران تبدیل کرده است. اگر به آنتالیا سفر کردید حتماً زمانی از روز را کنار هیاهوی آب چشمه کارست بگذرانید.

موزه کالجی سونا اینان کیراچ (suna inan kirac kaleici museum)


در این موزه می‌توانید با فرهنگ و آداب و رسوم مردمان ترکیه بیشتر آشنا شوید. موزه کالجی سونا انواع رسم و رسوم‌ها، وسایل قدیمی و لباس‌های محلی ساکنین قدیمی ترکیه را در معرض دید قرار داده است. برای رفتن به این موزه باید به محله بارباروس آنتالیا بروید و پا در یک ساختمان دو طبقه بگذارید تا یکی از معروف‌ترین مقاصد گردشگری را ببینید.

پارک کارالی اوغلو (Karaalioglu Park)


برای سفر به این پارک می‌توانید از تراموا کمک بگیرید. کارالی اوغلو پارکی در ابعاد بزرگ است که در نزدیکی دریا قرار گرفته و روزانه هزاران گردشگر را به سمت خود جذب می‌کند. در این پارک مجسمه‌ای از ناظم حکمت؛ شاعر برجسته ترک قرار گرفته و همچنین جاذبه‌های گردشگری دیگری مانند سالن تئاتر شهر و برج هیدریلیک هم در این پارک واقع شده است. بنابراین با رفتن به این پارک علاوه بر استراحت و دیدن منظره دریا می‌توانید از دیدنی‌های دیگر این منطقه هم بازدید کنید و با یک تیر دونشان بزنید.
لیست بهترین جاهای دیدنی آنتالیا

موزه اسباب بازی آنتالیا


موزه اسباب بازی آنتالیا فضایی برای گردآوری اسباب بازی‌های قدیمی دوران ۱۸۶۰ تا ۱۹۹۰ بوده که پکیجی جذاب را به نمایش گذاشته است. این موزه اسباب بازی یکی از لذت‌بخش‌ترین مناطقی است که می‌توانید از آن بازدید کنید. در موزه اسباب بازی آنتالیا همه وسایل حدود دو قرن عمر دارند و شما را به یک سفر زمان می‌برند و در دوران کودکی خود غرق می‌کنند. همه‌ی اسباب بازی‌های داخل این موزه به ابعاد کوچک درآمده و آن‌قدر این کار با ظرافت تمام انجام شده که هر فردی را با هر سنی به سمت خود جلب می‌کند. ناگفته نماند بازدید از موزه اسباب بازی آنتالیا برای کودکان لذتی دوچندان دارد. با این کار علاوه بر دیدن اسباب بازی‌ها می‌توانند با لوازمی که در قدیم بچه‌ها با آن‌ها بازی می‌کردند آشنا شوند.

بازار دوگو گاراژی


با ورود به این بازار بوی سبزی تازه و بوی خوش میوه‌های رنگارنگ شما را مست می‌کند. بازار دوگو گاراژی بازاری محلی بوده و انواع ظروف سرامیکی فانتزی، ادویه‌های تازه و متنوع، سبزیجات و میوه‌جات متنوع در آن به فروش می‌رسد. این بازار حال و هوایی گرم و صمیمی دارد پس اگر ماهیت بازارهای تره‌بار و بومی را دوست دارید پیشنهاد می‌کنیم رفتن به این بازار را در لیست بازدید خود قرار دهید.

مسجد اسکله (Mihrimah Sultan Mosque)


یکی دیگر از مسجدهای معروف آنتالیا مسجد اسکله است. این مسجد در قرن نوزدهم میلادی ساخته و امروزه به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری افراد زیادی را برای بازدید به نزد خود جذب می‌کند. مسجد اسکله به نام مسجد مهرماه سلطان نیز معروف است. این بنا با تکه‌های سنگ ساخته شده و مساحتی تقریباً کوچک دارد.

پارک بسکوناک


این پارک زیبا بین آنتالیا و آنالیا قرار گرفته و جلوه بصری زیبایی دارد. اگر برای عکاسی به دنبال یک لوکیشن خاص می‌گردید ما به شما پارک بسکوناک را پیشنهاد می‌کنیم. رودخانه زیبا در کنار درختان و صخره‌های کوچک، طبیعت این پارک را تشکیل داده‌اند. این منطقه به دلیل وجود رودخانه و فضای سبز دمای هوای سردتری به نسبت مناطق ساحلی دارد پس اگر برای بازدید این پارک را انتخاب کردید یک اورکت همراه خود داشته باشید.

برج هیدریلیک (Hidirilik kulesi)


این برج با ۱۴ متر ارتفاع و بنایی به شکل استوانه یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری شهر آنتالیا بوده که امروزه پذیرای سیل عظیمی از گردشگران است. برج هیدریلک واقع در محل اتصال کالجی و پارک کارالی اوغلو است. این برج توسط یکی از امپراتورهای رومی در قرن دوم میلادی ساخته شده است. در تاریخ آمده که نقشه اولیه این برج مربعی شکل بوده اما بعد آن را تغییر داده و به صورت دایره‌ای روی پایه مربعی بنا کرده‌اند. برج هیدریلیک می‌تواند بازدید متفاوتی را برای شما به همراه داشته باشد.
لیست بهترین جاهای دیدنی آنتالیا

شهر باستانی پامفیلیا (Pamphylia)


این شهر باستانی در ۱۸ کیلومتری آنتالیا واقع شده که به‌عنوان میراث فرهنگی ترکیه در سازمان یونسکو ثبت شده است. دلیل این نام گذاری کوچ یونانیان از سمت شمال به سمت جنوب ترکیه بود که همین کوچ باعث ترکیب نژادهای مختلف در کشور شد. در سال‌ها قبل پامفیلیا مکان مهمی برای تجارت بود اما امروزه از پامفیلیا به عنوان شهری تاریخی یاد می‌کنند. شهر باستانی پامفیلیا به علت وجود چشمه‌ها و حمام‌های متعدد به شهر آب نیز معروف بود. در قسمت پایین این شهر هنوز هم می‌توان آثاری همچون؛ دروازه‌ها، برج‌ها، سنگرها و ستون‌های باستانی را لمس و بازدید کرد.

مسجد تکلی مهمت پاشا (Tekeli mehmet pasa)


این مسجد که با نام تکلی محمد پاشا هم شناخته می‌شود یکی از مهم‌ترین مساجد دوران حکومت عثمانی در آنتالیا بوده و امروزه به یکی از جاذبه‌های این شهر تبدیل شده است. از ویژگی‌های این مسجد قدیمی می‌توان به گنبدهای خاص و سه گانه آن اشاره کرد. زمانی که وارد این مسجد می‌شوید کاشی‌های رنگی برجسته‌ای را می‌بینید که با خط نستعلیق تزئین شده‌اند. ناگفته نماند این جاذبه گردشگری به طور رایگان در دسترس عموم قرار گرفته و برای بازدید از آن نیاز به خرید بلیط نیست.

کلام آخر
شهر آنتالیا با دیدنی‌های بسیار و جاذبه‌های گردشگری متعدد قطعاً یکی از بهترین شهرها برای مسافرت و گذراندن اوقات فراغت است. با راهنمای سفر به آنتالیا می‌توانید انواع و اقسام هیجانات سالم را تجربه کرده و همچنین با چمدانی پر از خریدهای باکیفیت و مقرون به صرفه به خانه برگردید. سفر به شهر آنتالیا اوقاتی شاد و مفرح را به همراه دارد و یکی از بهترین انتخاب‌ها به شمار می‌رود. همین حالا می‌توانید با رزرو اینترنتی بلیط هواپیما خود را برای یک مسافرت هیجان‌انگیز فرح‌بخش آماده کنید.

فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است