search
menu
آنتالیا keyboard_arrow_down close

آنتالیا

hotel
هتل های آنتالیا ۳۶۰
restaurant
رستوران های آنتالیا ۳

درباره آنتالیا

آنتالیا یکی از جذاب‌ترین و محبوب‌ترین شهرهای گردشگری کشور ترکیه است. آنتالیا در جنوب ترکیه و دریای مدیترانه قرار گرفته است. سواحل دریای مدیترانه و گردشگران بی شمار آن هر ساله به شهر آنتالیا سرازیر می‌شوند و از زیبایی‌های این شهر ترکیه لذت می‌برند.
استان و شهر آنتالیا بیشتر با سواحل زیبا، آب گرم و شفاف و آب و هوای مدیترانه‌اش شناخته می‌شود. آنتالیا دارای تابستان‌های گرم، مرطوب و آفتابی است. ولی زمستان‌های آنتالیا به دلیل امواج گرمی که از مدیترانه به ساحل می‌رسد، دمای معتدل‌تری دارد. به همین دلیل آنتالیا از جمله شهرهای ترکیه است که در فصل‌های گوناگون می‌توانید به آن سفر کنید و از زیبای آن لذت ببرید.
شهر آنتالیا به سبب تاریخ کهنش دارای یک بافت سنتی و تاریخی است که به نوعی قلب شهر مدرن کنونی به شمار می‌رود. موزه آنتالیا محل گردآوری اشیای باستانی از دوران‌های دور تا سده‌های معاصر از جمله جاذبه‌های این شهر ترکیه است. قلعه و آمفی‌تئاترهای باستانی مربوط به دوران حکومت یونانیان و رومی‌ها بر ترکیه تا مسجدها و مناره‌های دوران فرمانروایی سلجوقیان و عثمانی‌ها همه بخش دیگری از جاذبه‌های آنتالیا هستند.
علاوه بر اینها، آنتالیا دارای شماری جاذبه طبیعی شگفت‌انگیز و غارهای صخره‌ای است که علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی را شیفته خود می‌کند.
سواحل آنتالیا دارای آبی گرم و مطبوع هستند و بیشتر آنها ایمن‌سازی شده و با پرچم آبی متمایز شده‌اند. برخی از این سواحل دارای عمق کمی هستند که برای کودکان نیز مناسب است. بسیاری از گردشگران به سواحل متعدد آنتالیا می‌روند تا در این سواحل زیبا آفتاب بگیرند و از آرامش آن لذت ببرند.
هتل‌های آنتالیا تنها محل اقامت برای گردشگران نیستند. هتل‌های این منطقه گردشگر پذیر ترکیه یا در کنار ساحل قرار گرفته‌اند یا برای خود دارای پارک آبی و استخرهای متعدد روباز هستند. این هتل‌ها به گونه‌ای هستند که همه نیازهای شما به عنوان مهمان را برآورده کنند.
هر چند آنتالیا یک شهر تفریحی است ولی مراکز خرید متنوع و متعددی هم دارد. به جز بازار و راسته‌های سنتی فروشندگان ترکیه‌ای که صنایع دستی و محصولات محلی و تولیدی ترکیه را عرضه می‌کنند، مجتمع‌های فروش و مال‌های مدرن و لوکسی نیز در شهر آنتالیا قرار دارد که می‌توانید به آنها سر بزنید.
در شهر آنتالیا به سبب سواحل متعدد و طولانی، تفریحات و ورزش‌های آبی مثل موج‌سواری، قایقرانی و اسکی روی آب در کنار آب‌تنی و شنا در سواحل ایمن آنتالیا طرفداران زیادی دارد.
اما نمی‌توان به آنتالیا سفر کرد و به رستوران‌های این شهر ساحلی نرفت. غذاهای مدیترانه‌ای آنتالیا، مخصوصا خوراک‌های دریایی آن از شهرت زیادی برخوردار است. رستوران‌های آنتالیا هم به مانند مراکز خریدش برخی سنتی و بومی هستند با غذاهای سنتی ترکیه‌ای و برخی مدرن و لوکس هستند با غذاهایی با روش پخت فرانسوی و ایتالیایی.

دیدنی های آنتالیا