search
menu

معبد وات چالونگ پوکت

[ پنهان کردن ]
چرا باید از معبد وات چالونگ بازدید کنیم؟
تاریخچه معبد وات چالونگ
معماری معبد وات چالونگ
بخش ها و وسایل مختلف معبد وات چالونگ
قوانین ورود به معبد وات چالونگ
نحوه دسترسی به وات چالونگ
ساعت و هزینه بازدید از معبد چالونگ
جاذبه های دیدنی نزدیک به معبد وات چالونگ
رستوران های نزدیک به معبد وات چالونگ
هتل های نزدیک به معبد وات چالونگ

چرا باید از معبد وات چالونگ بازدید کنیم؟


معبد وات چالونگ در ۸ کیلومتری شهر پوکت در کشور تایلند واقع شده است. در کشوری مانند تایلند که اهالی دین بودایی دارند، معابد بودایی دارای اهمیت خاصی هستند و به خاطر زیبایی این بناها جزو مهم‌ ترین نمادهای تایلند محسوب می ‌شوند. اگر فقط در کشور تایلند شهر پوکت را در نظر بگیریم، ۲۹ معبد مختلف در این شهر وجود دارد. صحبت ما در این مقاله در مورد معبد وات چالونگ است که با بیش از یک قرن سابقه و معماری بی نظیر خود همچنان با استقبال گرمی از بازدیدکنندگان روبروست. مردم محلی برای عبادت و توریست ها برای بازدید و کسب اطلاعات در مورد دین بودا از این مکان بازدید می کنند.
معبد وات چالونگ پوکت

تاریخچه معبد وات چالونگ


این معبد به یادبود دو راهب گرانقدر لوانگ پو چام و لوانگ پو چانگ در قرن ۱۹ میلادی ساخته شده است. دلیل نامگذاری این معبد به نام معبد وات چالونگ در زبان تایلندی؛ وات به معنای معبد است و چالونگ به معنی تاریخی است که در زمان شورش‌ های کول ‌بران چینی منطقه، روحانیون آن جا را به عنوان محلی امن برای مردم بودایی می دانستند. معبد چالونگ پوکت برای مردم پوکت بسیار مقدس است.

معماری معبد وات چالونگ


معبد وات چالونگ محبوب ترین جاذبه های گردشگری تایلند در نزدیکی شهر پوکت شامل هزاران قطعه کوچک و بزرگ شیشه ای و چندین مجسمه فوق العاده است. همچنین دیوارها و سقف این معبد با نقاشی های حماسی تزئین شده و تندیس هایی از جنس طلا از بودا و سایر بزرگان بودایی وجود دارد. گنبد ۶۰ متری موجود در معبد وات چالونگ بلندترین ساختمان این مجموعه محسوب می شود. این معبد در سه طبقه ساخته شده و هر طبقه پر از مجسمه های بزرگ طلایی است، همچنین در تراس طبقه آخر نیز چشم اندازی زیبا از محیط اطراف خواهید دید. در واقع، Wat Chalong با تاریخچه عجیبش به قلب روحانی جزیره پوکت تبدیل شده است.
معبد وات چالونگ پوکت

بخش ها و وسایل مختلف معبد وات چالونگ


پو تان جو وات Poh Than Jao Wat یکی از مجسمه‌های مهم معبد Wat Chalong است که در سالن قدیمی این معبد و در کنار دو مجسمه دیگر به نام‌های تا خی لک Ta Khee-lek و نونسیNonsi قرار دارد. دیوارهای این معبد پر از نقاشی‌ های زندگی بودا و همچنین تصاویر مختلفی از بودای بزرگ تزئین شده است. همچنین تکه ای از استخوان بودای بزرگ در این معبد وجود دارد که بر همین اساس نقاشی هایی نیز بازگو کننده داستان زندگی بودا هستند. علاوه بر این چندین مجسمه دیگری از بودا نیز در این بخش گذاشته شده است. در هنگام خرید بلیط هواپیما و آغاز سفرتان به کشور تایلند زمان زیادی را به شهر پوکت و این معبد زیبا اختصاص دهید، زیرا هم از لحاظ آب و هوایی بسیار خنک و دلنشین است و هم اینکه تهویه مطبوعی در این سالن ها به کار گذاشته شده تا هم بازدیدکنندگان در هوایی عالی بازدید کنند و هم مجسمه ها در هوای مطبوع بمانند. هچنین عصای جادویی معروف Luang Poh Cham نیز در محل راهب بزرگ فعلی نگهداری می شود. مطمئنا از بازدید معبد وات چالونگ سیر نخواهید شد. در قسمتی از معبد Wat Chalong نیز چندین مغازه کوچک برای فروش انواع سوغاتی به گردشگران وجود دارد.
معبد وات چالونگ پوکت

قوانین ورود به معبد وات چالونگ


معابد در کشور تایلند جزو مکان‌های مقدس محسوب می شوند، بنابراین بهتر است به تایلندی ها احترام بگذارید و و مراقب باشید تا در مقابل مجسمه بودا نایستند. حتما هنگام مراجعه لباس های پوشیده و مناسب به تن داشته باشید و حتما بدون کفش داخل شوید، فقط به یاد داشته باشید تا کفش بسیار ساده و معمولی بپوشید زیرا در مقابل درب ورودی خواهید گذاشت و در آن قسمت سیلی از کفش رها شده وجود دارد و احتمال اینکه گم شود یا کسی اشتباهی بپوشد بسیار زیاد است.

نحوه دسترسی به وات چالونگ


معبد Wat Chalong حدودا در ۸ کیلومتری جنوب پوکت قرار گرفته است. در امتداد خیابان چائو فا Chao Fah Nok و از کنار مرکز خرید سنترال فستیوال Central Festival می توانید حرکت کنید و در سمت چپ خیابان معبد وات چالونگ Wat Chalong را خواهید دید.

ساعت و هزینه بازدید از معبد چالونگ


معبد چالونگ پوکت همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۵ عصر برای بازدید عموم باز است. بازدید از این جاذبه گردشگری رایگان است و مدت زمان پیشنهادی برای بازدید از این جاذبه نیز بین ۱ تا ۲ ساعت است.

جاذبه های دیدنی نزدیک به معبد وات چالونگ


مجسمه بزرگ بودا: ۷ کیلومتر
شهر قدیمی پوکت: ۹ کیلومتر
باغ وحش ببرها: ۱۲.۸ کیلومتر
ساحل پوکت: ۲۰ کیلومتر
معبد وات فرا تونگ: ۲۶ کیلومتر

رستوران های نزدیک به معبد وات چالونگ


رستوران حلال: ۲.۸ کیلومتر
رستوران دا: ۳.۳ کیلومتر
رستوران بانی: ۳.۶ کیلومتر
رستوران موکدا: ۳.۷ کیلومتر
رستوران بان نوی: ۳.۷ کیلومتر
رستوران سه میمون: ۵.۷ کیلومتر

هتل های نزدیک به معبد وات چالونگ


هتل دریاچه چالونگ: ۴۵۰ متر
هتل معجزه چالونگ: ۱.۸ کیلومتر
هتل کوکو پوکت: ۲.۴ کیلومتر
هتل بان فو چالونگ: ۲.۴ کیلومتر
هتل سیکس پک: ۳ کیلومتر
هتل مدرن تای: ۴ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است