search
menu

شهر قدیمی پوکت

[ پنهان کردن ]
چرا باید از شهر قدیمی پوکت بازدید کنیم؟
تاریخچه شهر قدیمی پوکت
معماری شهر قدیمی پوکت
معرفی خیابان های شهر قدیمی پوکت
نحوه دسترسی به شهر قدیمی پوکت
رستوران های موجود در شهر قدیمی پوکت
هتل های موجود در شهر قدیمی پوکت

چرا باید از شهر قدیمی پوکت بازدید کنیم؟


پوکت یکی از شهرهای مشهور و زیبای کشور تایلند است، شهری برای نژادها و ملیت های مختلف مانند تایلندی، چینی، مالزیایی، هندی و نپالی است. اگر شما نیز جزو گردشگرانی هستید که به تاریخ و جاذبه های باستانی علاقه زیادی دارید، مقصد را برای خرید بلیط هواپیما درست انتخاب کرده اید، زیرا با ورود به منطقه قدیمی پوکت با تاریخی پر فراز و نشیب و جذاب در این شهر غرق در لذت خواهید شد. در این قسمت از شهر آثار گوناگون به جای مانده از قرن ها و سال های قبل به قدری زیبا و دیدنی هستند که در همان نگاه اول عاشق خواهید شد.
شهر قدیمی پوکت
شهر قدیمی پوکت از ۵ خیابان اصلی و چندین خیابان کوچک با نام های خیابان راسادا، خیابان فانگ نگا، خیابان تالانگ، خیابان دیبوک و خیابان کرابی تشکیل شده است. در این قسمت از شهر که یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری پوکت است، ترکیبی از فرهنگ های مختلف را خواهید دید. جامعه ای جوان و با فرهنگ های متفاوت که از کشورهای متفاوت جمع شده اند و در این قسمت از پوکت زندگی می کنند. در شهر قدیمی پوکت می توانید به رستوران ها و کافه هایی دسترسی داشته باشید که به سبک جهانی ساخته شده اند و برای تفریح و گذران وقت مکان بسیار مناسبی است. اگر در هنگام صبح به شهر قدیمی پوکت بروید، بازارهای متعددی در جاده رانونگ و تالانگ را خواهید دید که در حال فروش وسایل های رنگی و متنوع هستند.

تاریخچه شهر قدیمی پوکت


شهر قدیمی پوکت بسیار جذاب بوده و قدمت این منطقه به اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم برمی گردد. حدودا صد سال قبل شهر پوکت چندان شهرتی نداشت و تعداد خیابان های موجود در شهر پوکت نیز بسیار اندک بودند؛ به عنوان مثال خیابان تالانگ محلی برای استراحت کارگران معدن قلع بود و مردم برای عبور و مرور از کانال های کنده شده در سرتاسر شهر استفاده می کردند تا اینکه با گسترش شهر، ساختمان های جدید اضافه شدند.
شهر قدیمی پوکت

معماری شهر قدیمی پوکت


عمارت ها و خانه های این منطقه دارای سبک معماری سینو پرتقالی هستند و می توان گفت همگی دارای سبک معماری متمایزی نسبت به بقیه نقاط دارند. پس از جنگ جهانی دوم، ارتباط میان شهرهای پوکت و بانکوک زیاد شد و معماری ساختمان ها از چینی یا پرتغالی به استعماری انگلیسی تغییر یافت. هدف تاجران و ثروتمندان ساخت ساختمان ها و عمارت هایی به شکل ساختمان های باشکوه انگلیسی بوده است. بهترین راه برای لذت بردن از شهر قدیمی پوکت پیاده روی در آنجاست تا همه زیبایی ها را کشف کنید، زیرا به تنهایی Old Phuket Town زیبایی های منحصر به فردی دارد که می توان به وجود ساختمان های رنگارنگ با طراحی های جذاب اشاره کرد؛ اکثر این بناها دو طبقه ای هستند که طبقه اول به عنوان مغازه و طبقه دوم به عنوان محل زندگی استفاده می شوند. با خرید بلیط هواپیما پوکت لذت قدم زدن در این خیابان های رنگارنگ و تماشای مغازه های اطراف را بچشید.
شهر قدیمی پوکت

معرفی خیابان های شهر قدیمی پوکت


خیابان پانگ نگوا: یکی از محبوب ترین خیابان های شهر قدیمی پوکت محسوب می شود که سالانه گردشگران زیادی از این خیابان بازدید می کنند. در این خیابان می توانید کتاب فروشی و آرامگاه زیبایی را ببینید که مربوط به سال ۱۸۸۹ هستند و چندین رستوران نیز در این خیابان وجود دارند که می توانید با غذاهای خوشمزه تایلندی دلی از عزا در بیاورید.
خیابان چالنگ: این خیابان پر از بناهای قدیمی و تاریخی است که هرکدام به نوبه خود جالب و منحصر بفرد هستند. با پیاده روی در این خیابان خیلی از شگفتی ها را کشف خواهید کرد، مانند فروشگاه هایی که فقط لباس سفید می فروشند یا عطاری هایی با قدمت زیاد که برای هر دردی دارو دارند.
خیابان دیبوک: این خیابان نسبت به خیابان های قبلی مدرن تر شده است، البته نه به این منظور که ساختمان ها جدید ساخته شده اند، بلکه به تازگی مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته اند. این خیابان مرکز غذاهای خیابانی خوشمزه است که در آخر هفته ها بسیار شلوغ می شود و گردشگران زیادی برای تفریح و خوش گذرانی به این منطقه می آیند.
شهر قدیمی پوکت
خیابان کرابی: یکی از اصلی ترین خیابان ها در شهر قدیمی پوکت است که شامل جاذبه های تاریخی زیادی است. در این خیابان موزه تای هو، مهمانسرا، آرامگاه، مجسمه الهه دریا توجه همگان را به خود جذب کرده است.
خیابان راسادا: این خیابان نیز جزو اصلی ترین خیابان های شهر قدیمی پوکت است که برای قدم زنی و پیاده روی مناسب ترین گزینه است. در این خیابان می توانید با فرهنگ تایلند و بومی ها نیز آشنا می شوید.

نحوه دسترسی به شهر قدیمی پوکت


پوکت به وسیله اتوبوس های موجود در سطح شهر به جزایر بزرگ اطراف وصل می شود و مسیر این اتوبوس ها از خیابان تانونگ رانونگ شروع میشود. همچنین دسترسی به این منطقه از شهر بسیار آسان است به طوری که می توانید به وسیله اتوبوس های موجود در هر نقطه از سطح شهر به خیابان تانونگ رانونگ بروید. در غیر اینصورت می توانید به وسیله تاکسی های شهری به این خیابان بروید.

رستوران های موجود در شهر قدیمی پوکت


رستوران ایسان
رستوران دی بوک
رستوران دو کاب خائو
رستوران آرون

هتل های موجود در شهر قدیمی پوکت


هاستل آی
هتل اویو ۳۰۰
هتل نا سیام
هتل مینگ شو بوتیک
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است