search
menu

جاهای دیدنی کوالالامپور

[ پنهان کردن ]
درباره جاهای دیدنی کوالالامپور
برج‌های دوقلوی پتروناس (Petronas Twin Towers)
پارک KLCC (KLCC Park)
پارک پرندگان کوالالامپور (Kuala Lumpur Bird Park)
آکواریوم کوالالامپور (Aquaria KLCC)
موزه ملی کوالالامپور (National Museum of Malaysia)
پارک پروانه کوالالامپور (Kuala Lumpur Butterfly Park)
باغ‌ های گیاه شناسی پردانا (Perdana Botanical Garden)
غارهای باتو (Batu Caves)
میدان مردکا (Merdeka Square)
ساختمان سلطان عبدالصمد (Sultan Abdul Samad Building)

درباره جاهای دیدنی کوالالامپور


پایتخت و بزرگترین شهر مالزی، چیزهای زیادی برای ارائه به بازدیدکنندگان دارد. کوالالامپور که یک کلان شهر جهانی با تأثیر مذهبی قابل توجه است، مملو از فرصت‌های عالی خرید و بسیاری از کارهای هیجان‌انگیز برای انجام و مکان‌هایی برای کشف است. برای بسیاری از مردم، این نقطه شروع برای کاوش در مالزی است. کوالالامپور به خاطر جامعه چند فرهنگی خود، که عمدتاً متشکل از ساکنان مالایی، هندی و چینی است، مشهور است. در نتیجه، رویدادها و جشن‌های پر جنب و جوش را در طول سال خواهید دید، در حالی که بازارهای محلی و مکان های مذهبی نمای کلی از فرهنگ و شیوه زندگی محلی را ارائه می‌دهند. پایتخت مالزی همچنین دروازه‌ای مناسب برای سفرهای یک روزه به مالاکای استعماری، میراث جهانی یونسکو است. در صورت خرید بلیط هواپیمای خارجی و سفر به این شهر توریستی و آگاهی از ایده‌های بیشتر در مورد چگونگی گذراندن زمان، در ادامه به معرفی برخی از جاذبه‌های گردشگری برتر کوالالامپور خواهیم پرداخت.
جاهای دیدنی کوالالامپور
لازم به ذکر است که شما نیز می‌توانید راهنمای سفر به مالزی را در بلاگ سفرمارکت مطالعه کنید.

برج‌های دوقلوی پتروناس (Petronas Twin Towers)


برجسته‌ترین برج کوالالامپور برج‌های دوقلوی آن است که از بتن، فولاد و شیشه ساخته شده است. این آسمان خراش‌های دوقلو که زمانی بلندترین برج‌های جهان بودند، بلندترین ساختمان‌های دوقلو در جهان باقی می‌مانند. این برج‌ها با ارتفاع ۸۸ طبقه، نه تنها نمایان‌ترین ساختار کوالالامپور هستند، بلکه ترکیبی زیبا از سبک پست مدرن و جزئیات هنر اسلامی نیز به شمار می‌آیند. این برج‌ها توسط پل آسمانی در طبقات ۴۱ و ۴۲ (۱۷۵ متر بالاتر از سطح خیابان) توسط یک پل آسمانی دو طبقه به طول ۵۸ متر به هم متصل شده‌اند. برج‌ها به ویژه در شب بسیار چشم‌گیر هستند و در مقابل چشم‌انداز شهری که همیشه در حال تغییر است می‌درخشند. معماری برج‌های دوقلوی پتروناس واقع در مرکز شهر کوالالامپور، الهام گرفته از اسلام است و ساختمان‌ها عمدتا مقر اصلی شرکت پتروناس و سایر دفاتر را در خود جای داده‌اند. در پایه برج‌های دوقلوی پتروناس، Suria KLCC، یک مرکز خرید مجلل واقع شده است که بسیار مورد توجه گردشگران است. علاوه بر مرکز خرید و پارک، برج‌های دوقلوی پتروناس دارای جاذبه‌های دیگری از جمله گالری هنری پتروناس و مرکز همایش‌های کوالالامپور است. علاوه بر این، مرکز علمی پتروساین در داخل Suria KLCC قرار دارد که نمایشگاه‌های مربوط به صنعت نفت را از منشا نفت در عصر دایناسورها گرفته تا جدیدترین محصولات نفتی نشان می‌دهد.
آدرس: Concourse Level, Petronas Twin Tower, Lower Ground, Kuala Lumpur City Centre, 50088 Kuala Lumpur, Malaysia
زمان بازدید: علاقمندان می توانند به جز روزهای دوشنبه از ساعت ۹ صبح الی ۹ شب از این برج های دوقلوی بی نظیر دیدن کنند.

پارک KLCC (KLCC Park)


پارک KLCC واقع در پای برج‌های دوقلوی پتروناس، بزرگترین پارک شهری کوالالامپور و پناهگاهی ۵۰ هکتاری برای انسان و حیوان است. این پارک با ترکیب سازه‌های ساخته شده توسط بشر، مانند مجسمه‌ها و چشمه‌ها، با بیش از ۲۰۰۰ گونه مختلف نخل و فلور بومی، با محیط اطراف ترکیب شده است. درختان این جا از طریق یک سیستم پیچیده انتخاب شده‌اند تا این اطمینان حاصل شود که پرندگان محلی و مهاجر را جذب می‌کنند، تنوع زیستی را ارتقا می‌دهند و طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها و اشکال خیره کننده را برای طراحی پارک ارائه می‌دهند. جاذبه اصلی KLCC دریاچه سمفونی است، دریاچه‌ای عظیم با پل ۴۳ متری بر روی آن و تعدادی فواره، از جمله چشمه‌ای که می‌تواند آب را ۱۸۰ متر به آسمان پرتاب کند و نمایش نور و موسیقی را دو بار در روز ارائه می‌دهد. این چشمه به ویژه در شب بسیار چشمگیر است. این پارک همچنین یک مسیر دویدن به طول ۱.۳ کیلومتر، یک استخر، زمین بازی کودکان به وسعت دو هکتار و فرصت‌های عکاسی فراوان در میان مسیرهای فوق العاده‌ای که در سراسر پارک قرار دارند را ارائه می‌دهد.
آدرس: Jalan Ampang, Kuala Lumpur City Centre, 50088 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia
زمان بازدید: همه روزه از ساعت ۷ صبح الی ۱۰ شب می توانید از این پارک بی نظیر دیدن کنید.

پارک پرندگان کوالالامپور (Kuala Lumpur Bird Park)


پارک پرندگان کوالالامپور نمایی از باغ‌های دریاچه معروف ۶۰ هکتاری است. این پارک همچنین با عنوان Taman Burung Kuala Lumpur معروف است و به عنوان بزرگ‌ترین پارک پرندگان سرپوشیده جهان شناخته می‌شود. بعلاوه یک مرکز تحقیقاتی مهم برای دانشمندان است که الگوهای رفتاری گونه‌های خاصی را که مشاهده آنها در طبیعت دشوار است، مطالعه می‌کنند. بیش از ۲۰۰۰ پرنده گونه‌های محلی هستند، اگرچه حدود ۱۰ درصد از کشورهایی مانند تانزانیا و اروپا وارد شده‌اند. این پارک به چندین قسمت تقسیم می‌شود: سرزمین برهمینی، دنیای طوطی ها، حوضچه فلامینگو، پارک هورنبیل و بسیاری دیگر، تا گونه‌های مختلف موجودات را جدا نگه دارد، اما آن‌ها آزاد هستند که در اطراف محوطه‌های مربوطه خود پرواز کنند. این پارک همچنین دارای یک آمفی تئاتر برای ۳۵۰ نفر است که نمایش پرندگان و یک منطقه آموزشی با ارائه برنامه‌هایی برای آموزش میهمانان در مورد پرندگان، گونه‌های در حال انقراض و موارد دیگر ارائه می‌دهد. در پارک پرندگان کوالالامپور بچه‌ها به خوبی از زمین بازی استفاده می‌کنند و باغ‌های زیبای دارای پیست دویدن، ایستگاه‌های ورزشی و قایق های پارویی برای بازدیدکنندگان در دسترس است. همچنین دوربین‌های دو چشمی برای اجاره، یک مرکز مرجع برای کسانی که مایلند در مورد زندگی پرندگان پارک بیشتر بدانند و یک کیوسک تفریحی که در آن می توانید تنقلات و نوشیدنی بخرید، موجود است.
آدرس: KL Bird Park, 920, Jalan Cenderawasih, Perdana Botanical Gardens, 50480 Kuala Lumpur, Federal Territory of Kuala Lumpur, Malaysia
زمان بازدید: همه روزه از ساعت ۹ صبح الی ۶ عصر می توانید از پارک پرندگان کوالالامپور بازدید کنید.
جاهای دیدنی کوالالامپور

آکواریوم کوالالامپور (Aquaria KLCC)


گفته می‌شود آکواریوم کوالالامپور، در مرکز همایش کوالالامپور، یکی از بزرگترین آکواریوم‌های جنوب شرقی آسیا است. خانه بیش از ۱۵۰ گونه دریایی بوده و شامل مارهای دریایی کشنده، اشعه‌های آبی، ماهی‌های مرجانی روشن و اسب‌های دریایی است. پس از چند ساعت گردش در اینجا بیش از ۵۰۰۰ موجود آب شیرین و دریایی را مشاهده خواهید کرد. یکی از نکات برجسته Aquaria KLCC یک تانک غول پیکر (دارای یک کشتی غرق شده با ظاهر واقعی) است. بخش جواهرات آکواریوم محل زندگی انواع خزندگان، دوزیستان و حشرات از جمله مار سبز و رتیل است. همچنین از نمایشگاهی که چرخه زندگی پروانه‌ها را به نمایش می‌گذارد، می‌توانید دیدن کنید. در حالی که این دنیای زیر آب زیبا می‌تواند جذابیتی کودک محور به نظر برسد، اما برای همه سنین مناسب است.
آدرس: Kuala Lumpur Convention Centre, Jalan Pinang, Kuala Lumpur City Centre, 50088 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia
زمان بازدید: از ساعت ۱۰ صبح الی ۸ شب می‌توانید از این مکان جذاب و دیدنی بازدید کنید.

موزه ملی کوالالامپور (National Museum of Malaysia)


این موزه سه طبقه که موزه نگارا نیز نامیده می شود، مهم ترین موزه فرهنگی و میراث مالزی، شامل همه چیز از سلاح های سنتی گرفته تا لباس عروسی تاریخی تا ساختارهای بازسازی شده در فضای باز است. این موزه در فضایی قرار دارد که زمانی توسط موزه سلانگور اشغال شده بود و توسط بمباران هوایی در جنگ جهانی دوم تخریب شد اما هنوز موزه دارای یک نمایشگاه قوم شناسی و باستان شناسی گسترده است. برخی از جالب ترین نمایشگاه های موزه در فضای باز قرار دارند و شامل یک کاخ چوبی قرن نوزدهمی است که با معماری Terengganu Malay و تعدادی کالسکه سنتی اسب سواری و وسایل نقلیه موتوری اولیه ساخته شده است. در داخل موزه، بازدیدکنندگان می توانند نگاهی اجمالی به تاریخ استعمار کشور و مبارزه برای استقلال و همچنین میراث هندو-بودایی این کشور در قالب مجسمه های خیره کننده برنز و سنگ داشته باشند. معماری این موزه ترکیبی از معماری سنتی و مدرن است. این ساختمان دارای سقفی وسیع است و ورودی اصلی آن توسط دو دیوارنگاره بزرگ از موزاییک شیشه ای ایتالیایی احاطه شده است و رویدادهای مهم تاریخی و فعالیت های فرهنگی کشور را به تصویر می کشد. چند سال پیش موزه ملی تحت بازسازی گسترده ای قرار گرفت که گالری کاملاً جدیدی به مجموعه آن اضافه شد. یک خانه با اندازه واقعی و سنتی مالاکا بابا با مبلمان چوبی زیبا، فرش های تزئینی و تزئینات برنجی، نقره و طلا در طبقه اول وجود دارد. طبقه دوم موزه ملی یک قسمت بزرگ جانورشناسی را با حیوانات پر کرده و به طور مبهمی شبیه یک محل شکار است. موزه ملی چندین تور راهنمایی دارد که در طول هفته انجام می شود. این یکی از راه های بهتر برای کشف موزه است زیرا بسیار آموزنده و رایگان است.
آدرس: Jabatan Muzium Malaysia, Jln Damansara, Perdana Botanical Gardens, 50566 Kuala Lumpur, Federal Territory of Kuala Lumpur, Malaysia
زمان بازدید: همه روزه از ساعت ۹ صبح الی ۶ عصر می توانید از موزه ملی کوالالامپور دیدن کنید.

پارک پروانه کوالالامپور (Kuala Lumpur Butterfly Park)


بزرگترین پارک پروانه در جهان بوده و بیش از ۵۰۰۰ پروانه از ۱۲۰ گونه دارد و مساحت آن ۷۵۰۰ متر مربع است و مانند یک باغ پر درخت با گل های زیاد، انگور و گیاهان عجیب و غریب طراحی شده است. ساکنان رنگارنگ نیز با انسان ها رفتاری نسبتا دوستانه دارند، برخی از آنها حتی روی پیراهن و دست شما می نشینند. این پارک دارای چندین حوضچه با آبشارها و چشمه های منحصر به فرد است که ماهی های رنگارنگ ژاپنی و لاک پشت های آب شیرین را در خود جای داده است. این پارک پروانه که در پارک میراث تون عبدالرزاق (باغ دریاچه) واقع شده است، محلی محبوب برای خانواده ها و دوستداران حیوانات است که به دنبال فرار از مرکز شهر شلوغ کوالالامپورهستند. پروانه ها در داخل محوطه پیاده روی پوشیده از سایبان قرار گرفته اند و به صبر و چشم تیز نیاز است تا آنها را در حال گذر از مسیرهای جنگل روی گل ها و سرخس ها ببینید. همچنین می توانید از منطقه ای برای پرورش لارو پروانه و نمایشگاه بزرگ حشرات زنده دیدن کنید، جایی که بزرگ ترین سوسک های در آن قرار دارند. همچنین یک مغازه سوغات فروشی وجود دارد که در آن می توانید تابلو هایی از پروانه ها، عقرب ها و حشرات دیگر را خریداری کنید. پارک پروانه ها در کنار باغ گیاه شناسی پردانا قرار دارد، پارکی در دوران استعمار که مساحت آن ۹۱.۶هکتار است و تنها چند دقیقه با موزه ملی فاصله دارد.
آدرس: Jalan Cenderawasih, Tasik Perdana, 50480 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia
زمان بازدید: علاقمندان می توانند همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۵:۳۰ عصر از این پارک زیبا دیدن کنند.
جاهای دیدنی کوالالامپور

باغ‌ های گیاه شناسی پردانا (Perdana Botanical Garden)


باغ‌های گیاه شناسی پردانا که به نام باغ‌های دریاچه هم مشهور است، نخستین پارک طبیعی بزرگ مقیاس مالزی است. این پارک که بیش از ۹۱ هکتار مساحت دارد، در مرکز شهر کوالالامپور قرار دارد و در سال ۱۸۸۸ میلادی ساخته شده است. این منطقه زمانی جزو حومه دورافتاده شهر بوده است که با ساخت این باغ‌های گیاه‌شناسی، تبدیل به یک مکان گردشگری جذاب شده است. بسیاری از کسانی که با خرید بلیط هواپیما به کوالالامپور سفر کرده‌اند نیز از این باغ در کنار پارک پروانه ها بازدید می‌کنند.
آدرس: Jalan Kebun Bunga, Tasik Perdana, 55100 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia
زمان بازدید: همه روزه از ساعت ۷ صبح تا ۸ شب

غارهای باتو (Batu Caves)


غارهای باتو، یکی از جاذبه های گردشگری کوالالامپور، یک تپه سنگ آهکی است که شامل سه غار بزرگ و تعدادی غار کوچکتر است. این معبد ۱۰۰ ساله که تقریباً در ۱۱ کیلومتری شمال کوالالامپور واقع شده است و از طریق یک قطار زیبا از ایستگاه اصلی قطار کوالالامپور می توان به آن ها رسید. این معبد دارای بت ها و مجسمه هایی است که در داخل غارهای اصلی و اطراف آن نصب شده است. گفته می شود که این معبد حدود ۴۰۰ میلیون سال قدمت دارد و از نظر هندوها به عنوان یک نقطه عطف مذهبی مهم در نظر گرفته می شود. غار کلیسای جامع ۹۱ متر طول دارد و پس از صعود ۲۷۲ پله از یک پله سنگی عظیم می توان به آن رسید. این غار بزرگترین و محبوب ترین غار در غارهای باتو است و چندین زیارتگاه هندو در زیر سقف قوسی ۱۰۰ متری آن قرار دارد. دومین غار بزرگ باتو، غار تاریک است که فضایی حفاظت شده بوده و تنها با یک تور قابل دسترسی است. آخرین قسمت غار مستلزم شرکت در یک تور ماجراجویی ویژه است و شامل خزیدن، پیچ و تاب خوردن، کثیف شدن و مرطوب شدن زیاد است. در پای تپه باتو دو غار دیگر وجود دارد: غار گالری هنر و غار موزه که تعداد زیادی مجسمه و نقاشی هندو را در خود جای داده است.
آدرس: Gombak, 68100 Batu Caves, Selangor, Malaysia
زمان بازدید: همه روزه از ساعت ۶ عصر الی ۹ شب می توانید از غارهای باتو دیدن کنید.

میدان مردکا (Merdeka Square)


این میدان بزرگ محلی محبوب برای تجمع، رویدادهای عمومی و رژه روز ملی است. یک میله پرچم به ارتفاع ۱۰۰ متر یادآور برافراشتن اولین پرچم مالایی در اینجا در سال ۱۹۵۷ است. معروف ترین ساختمان های استعماری و تاریخی شهر در خیابان های اطراف میدان قرار گرفته اند و بسیاری از آن ها برای بازدیدکنندگان باز هستند یا زمینه های عکاسی را برای آن ها فراهم می کنند. ساختمان سلطان عبدالصمد، که به شدت تحت تأثیر سبک موری است، وزارت اطلاعات، ارتباطات و فرهنگ مالزی را در خود جای داده است، در حالی که گالری شهر کوالالامپور در مجاورت شهر، داستان شهر را از طریق مدل های مینیاتوری و نمایشگاه های خلاقانه بازگو می کند. کلیسای سنت ماری، یکی از قدیمی ترین کلیساهای مالزی و موزه ملی نساجی، محل نمایش لباس های سنتی و باتیک، تنها چند قدم با این میدان فاصله دارد.
آدرس: Jalan Raja, City Centre, 50050 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia
زمان بازدید: همه روزه و به صورت شبانه روزی می توانید از این جاذبه تاریخی دیدن کنید.
جاهای دیدنی کوالالامپور

ساختمان سلطان عبدالصمد (Sultan Abdul Samad Building)


ساختمان سلطان عبدالصمد مربوط به اواخر سده نونزدهم میلادی است و در ابتدا به عنوان ساختمان اداری نیروهای بریتانیایی در کوالالامپور ساخته شده است. سلطان عبدالصمد نام فرمانروای این منطقه در زمان ساخت بنا است که در سال ۱۹۷۴ بر روی این بنا نهاده شد. این ساختمان اکنون محل دو وزارتخانه گردشگری و ارتباطات مالزی است.
آدرس: Jln Raja, Kuala Lumpur City Centre, 50050 Kuala Lumpur, Federal Territory of Kuala Lumpur, Malaysia
زمان بازدید: همه روزه و به صورت شبانه روزی می توانید از این جاذبه دیدن کنید.



فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است