search
menu

میدان جمهوری ایروان

[ پنهان کردن ]
چرا باید از میدان جمهوری ایروان بازدید کنیم؟
تاریخچه میدان جمهوری ایروان
معماری میدان جمهوری ایروان
بخش های مختلف میدان جمهوری ایروان
تفریحات میدان جمهوری ایروان ایروان
امکانات اطراف میدان جمهوری ایروان
در نزدیکی میدان جمهوری ایروان از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟
چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به میدان جمهوری ایروان هستند؟
چه هتل هایی در نزدیکی میدان جمهوری ایروان برای اقامت وجود دارد؟

چرا باید از میدان جمهوری ایروان بازدید کنیم؟


میدان جمهوری ایروان در مرکز شهر ایروان واقع شده و یکی از مشهورترین جاذبه های دیدنی ایروان ارمنستان است. سال ها قبل نام این مکان، میدان لنین بوده است، لنین رهبر انقلاب روسیه، اما سال ها بعد این مجسمه برداشته شده است. یکی از نکات جالب توجه در مورد میدان جمهوری ایروان سنگ های استفاده شده در ساختمان های اطراف آن میدان است. دور تا دور میدان جمهوری ساختمان های قدیمی و زیبا با سنگ های سفید و صورتی ساخته شده اند. یکی از دیدنی های میدان جمهوری ایروان برج ساعت بزرگ است. همچنین در این میدان، رژه ها و مراسم و جشن های خاصی برگزار می شود. این میدان با طراحی زیبا و پیچیده نظر همگان را به خود جلب می کند. مردم ارمنستان، جشن هایشان را با رقص و آتش بازی برگزار می کنند.
از آنجایی که برای سفر به ایروان نیاز به ویزا ندارید پس هم اکنون نگاهی به ارزانترنی بلیط‌ هواپیما ایروان در سفرمارکن بیاندازید.
میدان جمهوری ایروان

تاریخچه میدان جمهوری ایروان


ساخت میدان جمهوری در ایروان چندین سال طول کشیده است، یعنی از سال ۱۹۲۶ میلادی شروع و نهایتا در سال ۱۹۷۷ میلادی هر دو فاز آن تکمیل شده اند. با توجه به اینکه ارمنستان سالهای زیادی تحت تصرف جماهیر شوروی بوده، در سال ۱۹۲۶ بازسازی های قابل توجهی نیز در این منطقه انجام گرفته است.

معماری میدان جمهوری ایروان


میدان جهموری به شکل بیضی است و ساختمان‌های اطرافش ترکیبی ازسبک‌ها و معماری‌های برتر جهانی هستند. برای ساخت ساختمان های جدید از معماری های برتر جهان استفاده شده است. میدان ها در تمامی شهرها نماد آن شهر هستند و اکثر میدان های اصلی شهرها توسط معماران بزرگی ساخته می شوند که هرکدامشان سرگذشت خاصی دارند و سبک های مختلفی در ساخت آنها استفاده شده است. این میدان که در موقعیت خوبی از شهر قرار گرفته است، سال‌ها قبل مجسمه‌ لنین در قسمت جنوبی این میدان بیضی شکل قرار داشت. در سال ۱۹۴۰ همزمان با بیستمین سالگرد جمهوری ارمنستان از این مجسمه رونمایی شد. این مجسمه یکی از منحصر به فردترین آثاری بوده که اکنون در حیاط موزه‌ تاریخ ملی نگهداری می‌شود
میدان جمهوری ایروان

بخش های مختلف میدان جمهوری ایروان


میدان جمهوری ایروان توسط ۷ ساختمان مهم احاطه شده است: گالری ملی و ساختمان موزه‌ تاریخ (در قسمت شمالی) که شامل بیش از ۲۵۰۰۰ نقاشی از هنرمندان ارمنی، روسی و اروپایی است. موزه‌ تاریخ نیز شامل ۴۰۰۰۰۰ قطعه از میراث ارمنستان است. وزارت دارایی (در جنوب شرقی(، خانه دولت شامل ادارات مهم دولتی ارمنستان است. اداره‌ پست مرکزی ارمنستان (در جنوب شرقی) شامل امکاناتی مانند تلگرام، تلفن‌های راه دور، تبدیل پول، ارسال و دریافت بسته‌های پستی است. هتل ماریوت (در جنوب غربی) که تنها هتل بین‌المللی در ایروان است. وزارت امورخارجه (در شمال غربی)، وزارت انرژی و منابع طبیعی (در جنوب غربی) قرار گرفته اند.

تفریحات میدان جمهوری ایروان ایروان


اگر قصد خرید بلیط هواپیما و سفر به شهر ایروان دارید باید بدانید هنگام بهار این میدان بسیار دیدنی تر است، زیرا مملو از نفراتی است که برای بازدید از فواره های موزیکال و نمایش نورانی زیبا جمع می شوند. این نمایش معمولا در ساعت ۹ یا ۱۰ شب آغاز می‌شود و تا ساعت ۱۱ ادامه دارد. رنگ‌های فواره‌ها نیز مطابق با ریتم آهنگ‌ها تغییر می‌کنند. جریان‌های آب هم به نوبت تغییر مسیر می‌دهند. در حالت کلی، میدان جمهوری هم در روز و هم در شب چشم‌اندازهای بی نظیری دارد. اگر قصد سفر به کشور ارمنستان را دارید، بهتر است که در بین فصل ها، تابستان را انتخاب کنید، زیرا در این فصل این منطقه به زیباترین حد خود می رسد. علاوه بر فواره های موزیکال، جشن‌ های ملی مذهبی ارمنستان نیز در این میدان برگزار می شود، همچنین مردم ارامنه جشن‌های زیاد، موسیقی، پایکوبی و آتش بازی در میدان جمهوری برپا می کنند که از مرسوم‌‌ترین آداب ارمنی‌ها است، مورد بعدی رژه نظامی است که همه ساله به خاطر استقلال ارمنستان در این میدان برپا می شود.
میدان جمهوری ایروان

امکانات اطراف میدان جمهوری ایروان


رستوران و کافی شاپ در نزدیکی میدان جمهوری ایروان به وفور یافت می شود و شما می توانید در این مکان ها خستگی در کنید و از غذاهای خوشمزه ارمنی ها نوش جان کنید. تعداد زیادی کتاب فروشی نیز در اطراف این میدان به چشم می خورد که می توانید از آنها کارت پستال، انواع کتاب و سوغاتی تهیه کنید. فروشگاه های خرید لباس، سوغاتی نیز در اطراف میدان وجود دارند که می توانید برای خودتان و آشنایان و دوستانتان سوغاتی خرید کنید.

در نزدیکی میدان جمهوری ایروان از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟


موزه هنر مدرن: ۷۵۰ متر
موزه تاریخ ایروان: ۹۵۰ متر
سالن اپرا و تئاتر ایروان: ۱کیلومتر
موزه هنر کافسجیان: ۱.۹ کیلومتر
موزه ماتناداران: ۲.۲ کیلومتر
پارک عشاق: ۲.۳ کیلومتر
موزه اربونی: ۵.۱ کیلومتر
کلیسای کاتولیک ایروان: ۸.۲ کیلومتر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به میدان جمهوری ایروان هستند؟


رستوران شرپ: ۲۲۰ متر
رستوران یلدا: ۳۰۰ متر
رستوران تاورن: ۳۰۰ متر
رستوران بربر: ۸۵۰ متر
رستوران لواش: ۱.۲ کیلومتر
رستوران دولماما: ۱.۴ کیلومتر
رستوران هندی محک: ۲.۷ کیلومتر

چه هتل هایی در نزدیکی میدان جمهوری ایروان برای اقامت وجود دارد؟


هتل ماریوت ارمنستان: ۱۹۰ متر
هتل اروپا: ۸۰۰ متر
هاستل ام جی آ: ۸۰۰ متر
هتل هیلتون ایروان: ۱.۲ کیلومتر
هتل نورس اوینوو: ۱.۲ کیلومتر
هتل الکساندر: ۱.۴ کیلومتر
هتل بزرگ ایروان: ۱.۳ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است