search
menu

برج های دو قلوی پتروناس کوالالامپور

[ پنهان کردن ]
درباره برج های دوقلوی پتروناس
معماری و تاریخچه برج های دوقلوی پتروناس
فضای داخل برج های دوقلوی پتروناس
جاذبه های موجود در برج های دوقلوی پتروناس
پل هوایی پتروناس
آسانسور برج های پتروناس
محوطه بیرونی برج های دوقلوی پتروناس
چگونه به برج های دوقلوی پتروناس برویم؟
در نزدیکی برج های دوقلوی پتروناس چه جاذبه های دیگری وجود دارند؟
در نزدیکی برج های دوقلوی پتروناس چه هتل هایی برای اقامت وجود دارند؟
در نزدیکی برج های دوقلوی پتروناس چه رستوران ها و غذاخوری هایی وجود دارند؟

درباره برج های دوقلوی پتروناس


یکی از مقاصد محبوب بین گردشگران ایرانی، کشور مالزی است. به این دلیل که در مالزی مسلمانان زیادی زندگی می کنند، ایرانیان دوست دارند بلیط هواپیما کوالالامپور را برای گذراندن تعطیلات و تفریح خریداری کنند. شهرهای مختلف مالزی جذاب و دیدنی هستند اما کوالالامپور از جمله پرطرفدارترین شهرها است که بناهای مدرن زیادی دارد و امکانات متنوعی برای تفریح و گشت و گذار گردشگران در نظر گرفته است. یکی از جاذبه های بسیار معروف کوالالامپور که احتمالا تاکنون تصاویری از آن را در شبکات مجازی و صفحات وب مشاهده کرده اید، برج های دوقلوی پتروناس (Petronas Twin Towers) است. این معماری بی نظیر و باشکوه نماد شهر کوالالامپور و همینطور کشور مالزی به حساب می آید و هر گردشگری که به مالزی سفر می کند، قطعا در اولین فرصت به بازدید از آن می رود.
برج های دو قلوی پتروناس کوالالامپور

معماری و تاریخچه برج های دوقلوی پتروناس


سزار پل (Cesar Pelli)، فردی دو رگه آمریکایی- آرژانتینی مهندس معمار برج های دوقلوی پتروناس است. وی در کارنامه خود طراحی آسمان خراش های متعددی را به ثبت رسانده و برج دوقلوی پتروناس یکی از آن هاست. سزار پل برای ساختن یکی از شاهکارهای معماری قرن بیست و یکم برگزیده شده بود که به خوبی هم از پس این وظیفه برآمد. دکتر مهاتیر محمد (Tun Dr. Mahathir bin Mohammad)، هفتمین نخست وزیر مالزی در سال ۱۹۹۹ میلادی، به صورت رسمی برج خای دوقلوی پتروناس را افتتاح کرد. پس از افتتاحیه، این آسمان خراش دوقلو به بهره برداری رسید. گفته می شود ساخت برج های دوقلوی پتروناس ۶ سال طول کشید اما سه سال پس از اتمام ساخت کامل شد.
ساخت چنین برج باشکوه برای مردم مالزی شگفت آور بود و برخی نیز بر هزینه های ساخت برج خرده گرفتند که فراتر از انتظارشان بود. در حالی که، باتوجه به مقدار فولادی که در ساخت برج های دوقلوی پتروناس به کار رفته، این هزینه کاملا معقول است. زیرا که فولاد جزو گران قیمت ترین فلزات مالزی به حساب می آید. برج های دوقلوی پتروناس پس از ساخت و تکمیل با استقبال فراوان و بی نظیر گردشگران روبرو شدند و همچنان جزو جاذبه های پرطرفدار کوالالامپور و مالزی هستند. برج های دوقلوی پتروناس ۸۸ طبقه دارند و ارتفاعشان از سطح زمین ۳۷۵ متر است. یک پل در طبقات ۴۱ و ۴۲ دو برج را به یکدیگر متصل می کند.
برج های دو قلوی پتروناس کوالالامپور

فضای داخل برج های دوقلوی پتروناس


داخل برج پتروناس علاوه بر شرکت ها و مراکز اداری، مکان های دیدنی چون رستوران، مرکز خرید، سالن های ورزشی، سالن های کنفرانس و ... وجود دارند که طراحی شان الهام گرفته از سنت اسلامی است و ترکیب بسیار زیبایی از سنتی و مدرنیته را به وجود آورده اند. آینه کاری های داخل برج در نگاه اول و در بدو ورود به برج توجه شما را جلب خواهند کرد.

جاذبه های موجود در برج های دوقلوی پتروناس


یک آکواریوم بسیار بزرگ در طبقه پایین برج هی دوقلوی پتروناس وجود دارد که به شکل لوله بوده و سفره ماهی های گوناگون داخل آن شنا می کنند. شرکت های بزرگ و معروفی چون سونی و بسیاری از برندهای مشهور در این برج مستقر هستند و جزو جاذبه های برج های دوقلوی پتروناس به حساب می آیند. برای علاقه مندان کتاب یک فروشگاه بسیار بزرگ کتاب در نظر گرفته شده که بسیار زیبا است. یک سینمای چندبعدی نیز برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده تا ساعتی را به تفریح و هیجان سپری کنند. سوریا (Suria KLCC)، بزرگ ترین مرکز خرید کوالالامپور است و در نزدیکی برج های دوقلوی پتروناس قرار دارد. این مرکز خرید در ۶ طبقه ساخته شده و اجناس لوکس و گران قیمت را به فروش می رساند. در ضلع شمالی این برج ها، یک پارک ۱۷ هکتاری وجود دارد که نور پردازی آن بسیار معروف بوده و برای قدم زدن و استراحت مکان بسیار خوبی است. در سال نو ایرانی، یعنی در ایام نوروز مراسم آتش بازی در برج های دوقلوی پتروناس برای گردشگرانی که با خرید بلیط هواپیما به کوالالامپور سفر می‌کنند نیز برگزار می شود.
برج های دو قلوی پتروناس کوالالامپور

پل هوایی پتروناس


دو ساختمان برج های دوقلوی پتروناس توسط یک پل به هم متصل شده اند که نام این پل اسکای بریج (Sky Bridge Petronas) است. این پل در دو طبقه ۴۱ و ۴۲ ساخته شده و جالب است که تمام وزن پل به روی برج ها نسیت. زیرا که این امر سبب ریزش برج ها می شود. پل هوایی اسکای بریج، مرتفع تری پل هوایی دو طبقه در دنیا است و اکثر گردشگرانی که از برج های دوقلوی پتروناس بازدید می کنند، در اولین فرصت خود را به روی پل هوایی اسکای بریج می رسانند تا در ارتفاع ۱۷۰ متری از سطح زمین مناظر زیبای اطراف را از دیوارهای شیشه ای تماشا کنند. وزن این پل حدود ۷۵۰ تن بوده و طول آن ۵۸.۴ متر است. با این احتساب، باید به معماران و طراحان برج های دوقلوی پتروناس بابت ساختن چنین سازه بی نظیری تبریک گفت. لازم است بدانید، بازدید از پل هوایی اسکای بریج تنها از طبقه ۴۱ میسر است. طبقه ۴۲ اجاره داده می شود و بنابراین هرکسی نمی تواند از آن بازدید کند. گردشگران می توانند همه روزه از طبقه ۴۱ بازدید کنند. اما در صورتی که ۱۰۰۰ بلیط در یک روز به فروش برسد، فروش بلیط به پایان می رسد.
برج های دو قلوی پتروناس کوالالامپور

آسانسور برج های پتروناس


یکی از پرطرفدارترین بخش های برج های دوقلوی پتروناس، آسانسورهای این برج ها هستند. هرکدام از برج ها آسانسور جداگانه دارند. برای جابجایی بین طبقات برج های دوقلوی پتروناس آسانسور و البته ۲۱۷۰ پله وجود دارند. سوار آسانیورهای برج های دوقلوی پتروناس بسیار هیجان انگیز است و نباید از دستش بدهید. در این آسانسورها می توانید از دیوارهای شیشه ای منظره جذاب بیرون را تماشا کنید. آسانسورها از ایمنی بسیار بالا برخوردارند و جنس بدنه آن از فولاد ضدزنگ است. بهتر است بدانید باید در هر طبقه طبق زمانی که تعیین شده، توقف کنید وگرنه برخورد جدی با شما خواهد شد. علاوه بر این بیلطی را که خریداری کرده اید، نمی توانید برگشت دهید.

محوطه بیرونی برج های دوقلوی پتروناس


تمام گردشگرانی که به بازدید از برج های دوقلوی پتروناس می روند، حتما و حتما مقابل این برج ها یک عکس سلفی می گیرند. درواقع، برج های دوقلوی پتروناس جزو محبوب ترین مکان های کوالالامپور برای گرفتن سلفی هستند. محوطه بیرونی برج ها با چمن و گل های زیبا آراسته و مزین شده و پارک کی ال سی سی (KLCC Park) نام دارد. این پارک برای استراحت، گرفتن عکس سلفی و بازی کودکان جای بسیار خوبی است.
برج های دو قلوی پتروناس کوالالامپور

چگونه به برج های دوقلوی پتروناس برویم؟


بازدید از برج های دوقلوی پتروناس از روزهای سه شنبه تا یکشنبه از ساعت ۹ صبح تا ۲۱ شب میسر است. روزهای جمعه بازدید از برج ها تمام روز امکان پذیر بوده و در روزهای جمعه از ساعت ۱ تا ۱۴:۳۰ ظهر برج ها تعطیل هستند. برای بازدید از برج های دوقلوی پتروناس باید از گیشه های بلیط فروشی بلیط تهیه نمایید. بهتر است صبح زود برای خرید بلیط اقدام کنید. در کوالالامپور وسایل حمل و نقل عمومی از وضعیت بسیار خوبی برخورارند و یکی از آسان ترین و بهترین راه های دسترسی به برج های دوقلوی پتروناس استفاده از مترو است. کافی است به ایستگاه "KLCC" مراجعه کنید. استفاده از تاکسی برای دسترسی به برج های دوقلوی پتروناس مشمول هزینه زیاد بوده اما روشی سریع و راحت است.
نکاتی که در بازدید از برج های دوقلوی پتروناس باید ملاحظه نمایید بدین شرح هستند:
سیگار کشیدن در تمام نقاط برج های دوقلوی پتروناس ممنوع است.
آوردن نوشیدنی و خوردنی به داخل برج ها ممنوع است.
هر گروه ۴۵ دقیقه الی ۱ ساعت وقت دارد از برج ها بازدید کند.
آوردن کوله پشتی بزرگ، چمدان یا کیسه های خرید زیاد به داخل برج ها ممنوع است و بایستی در ورودی برج تحویل امانات داده شود. در این صورت قبضی به شما داده می شود که پس از بازدید از برج ها و هنگام خروج با دادن آن به امانات وسایلتان را می توانید تحویل بگیرید. پیشنهاد می‌کنیم برای داشتن اطلاعات بیشتر برای سفر به مالزی، مقاله راهنمای سفر به مالزی را حتما بخوانید.

در نزدیکی برج های دوقلوی پتروناس چه جاذبه های دیگری وجود دارند؟


خیابان بوکیت بینتانگ: ۱.۷ کیلومتر
برج کوالالامپور: ۱.۹ کیلومتر
محله چینی ها: ۳.۹ کیلومتر
بازار مرکزی: ۴ کیلومتر
پارک پروانه کوالالامپور: ۶ کیلومتر
موزه ملی مالزی: ۶.۷ کیلومتر
غارهای باتو: ۱۴.۸ کیلومتر

در نزدیکی برج های دوقلوی پتروناس چه هتل هایی برای اقامت وجود دارند؟


هتل InterContinental Kuala Lumpur فاصله: ۱.۸ کیلومتر
هتل Four Seasons Hotel Kuala Lumpur فاصله: ۲.۴ کیلومتر
هتل EQ Kuala Lumpur فاصله: ۲.۹ کیلومتر
هتل Impiana KLCC Hotel فاصله: ۳.۳ کیلومتر
هتل Mandarin Oriental, Kuala Lumpur فاصله: ۳.۳ کیلومتر
هتل Grand Hyatt Kuala Lumpur فاصله: ۲.۴ کیلومتر

در نزدیکی برج های دوقلوی پتروناس چه رستوران ها و غذاخوری هایی وجود دارند؟


رستوران Chili's Grill & Bar فاصله: ۲.۵ کیلومتر
رستوران Yuzu فاصله: ۲.۸ کیلومتر
رستوران Samad Al Iraqi Restaurant فاصله: ۲.۸ کیلومتر
رستوران Marble 8 Steak House & Fine Dining Restaurant in KL فاصله: ۲.۸ کیلومتر
رستوران Nobu Kuala Lumpur فاصله: ۲.۸ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است