search
menu

موزه ملی مالزی

[ پنهان کردن ]
چرا باید از موزه ملی مالزی بازدید کنیم؟
تاریخچه موزه ملی مالزی
معماری موزه ملی مالزی
امکانات موزه ملی مالزی
قسمت های مختلف موزه ملی مالزی
ساعت و هزینه بازدید
جاذبه های دیدنی نزدیک به موزه ملی مالزی
رستوران های نزدیک به موزه ملی مالزی
هتل های نزدیک به موزه ملی مالزی

چرا باید از موزه ملی مالزی بازدید کنیم؟


موزه ملی مالزی یکی از معروفترین و بزرگترین موزه های کشور مالزی در شهر کوالالامپور واقع شده است. این موزه ملی سرشار از میراث فرهنگی و تاریخی کشور مالزی محسوب می شود. موزه ملی مالزی که به موزه نگارا نیز شناخته می شود؛ مکانی بسیار مجلل و فوق العاده به سبک مالایی قدیم طراحی و ساخته شده است و جزو جاذبه های دیدنی مالزی به شمار می رود. روی دیواره های ورودی این موزه نقاشی هایی از نمادهای مختلف فرهنگ و تاریخ مالزیایی به چشم می خورند و از سمتی دیگر به دریاچه کوالالامپور تامان تاسیک پردانا می رسد که منظره ای فوق العاده دارد که در سفرتان به کشور مالزی با خرید بلیط هواپیما کوالالامپور این منظره بی نظیر را از دست ندهید.
موزه ملی مالزی

تاریخچه موزه ملی مالزی


موزه ملی مالزی در محل سابق موزه سلانگور واقع شده است؛ این موزه بعد از شکل گیری دولت فدرال مالزی در سال ۱۸۹۸ میلادی ساخته شده بود، اما در سال های پایانی جنگ جهانی دوم به خاطر بمباران تخریب شد و گنجینه های آن به موزه استان پراک انتقال داده شدند، اما پس از اتمام جنگ جهانی دوم و در زمان استقلال مالزی، توانکو عبدالرحمن نخست وزیر کشور مالزی ایده ساخت موزه ملی را مطرح کرد تا هم به عنوان گنجینه ای تاریخی و فرهنگی از کشور مالزی باشد و هم معرف گونه های جانوری و گیاهی گوناگون شود. برای ساخت این موزه، ساختمان موزه قدیم سلانگور بطور کلی تخریب شد و ساخت موزه کنونی در سال ۱۹۵۹ آغاز شد و در سال ۱۹۶۳ میلادی توسط سومین پادشاه مالزی افتتاح گردید .

معماری موزه ملی مالزی


اگر قصد خرید بلیط هواپیما دارید تا به کشور مالزی سفر کنید جالب است بدانید این موزه دیدنی شامل معماری ترکیبی از سنتی و مدرن است و همین امر نشان دهنده قدمت این موزه است . دلیل شهرت موزه ملی مالزی نیز شکل معماری عجیب و ساختار تاریخی آن است که بسیار باشکوه بوده و همچنین به سبک خانه‌های سراوق در دهه شصت میلادی است. در National Museum of Malaysia نمایشگاه دائمی از سیر تحول وسایل نقلیه در دوره های مختلف تاریخی مانند اتومبیل ها و لکوموتیو های قدیمی به نمایش گذاشته شده است.
موزه ملی مالزی

امکانات موزه ملی مالزی


در موزه ملی مالزی امکاناتی در اختیار گردشگران گذاشته شده است، مانند پارکینگ، مغازه های کوچک و اتاق های اجاره ای تا بتوانید ساعت های خوشی را در این مکان تجربه کنید.

قسمت های مختلف موزه ملی مالزی


موره ملی مالزی شامل ۳ طبقه و ۴ گالری اصلی است. دو گالری در طبقه همکف و دو گالری در طبقه اول قرار دارند که به اتفاق در همه این گالری ها آثاری مربوط به زمان های مختلف زندگی انسان مانند عصر پاره سنگی و آهن و برنز به نمایش گذاشته شده است. سالن اصلی موزه با طراحی فوق العاده دارای ترئیناتی مانند کاشی های آبی پاکستان و کنده کاری و ... است. در طبقه همکف موزه ملی مالزی مراسم های ازدواج، زندگی سنتی مالزی مانند ماهیگیری، کشاورزی، بافندگی به نمایش گذاشته شده است؛ در طبقه اول نیز خانه سنتی مالاکا بابا با مبلمان ها و فرش استادانه و برنج ، نقره و طلا قرار دارند.
علاوه بر قسمت داخلی ساختمان موزه، در محیط بیرونی نیز چند نمونه از وسایل حمل و نقل قدیمی و لوکوموتیو تا خودرو پروتون ساگا قرار دارند.
موزه ملی مالزی
یکی دیگر از آثار تاریخی در این موزه قصر چوبی است که در اندازه های واقعی قصر های قدیمی ساخته شده است و این قصر کوچک در سال ۱۹۷۹ در این موزه افتتاح شده است و کنده کاری های موجود در در و پنجره های این قصر نشان دهنده هنر صنعت مالایی است. در ادامه شما را با گالری های موزه ملی مالزی بیشتر آشنا می کنیم:
گالری تاریخچه اولیه: این بخش شامل آثاری از پژوهش های تاریخی و حفاری های باستان شناسی کشور مالزی است. گالری دوران پادشاهی مالزی: این بخش شامل آثاری از تمدن اولیه و دوران پادشاهی سلطان های مالایی و ظهور اسلام در مالزی است. گالری دوران مستعمراتی: این بخش نیز شامل آثاری از دوران مستعمراتی مالزی از سال ۱۵۱۱ میلادی در طول جنگ جهانی دوم است.
موزه ملی مالزی
گالری مالزی جدید: در این گالری نیز آثاری از دوران جنگ استقلال ملی تا شکل گیری مالزی کنونی وجود دارند.
نحوه دسترسی به موزه ملی مالزی
برای دسترسی به این موزه می توانید از اتوبوس رپید کی ال استفاده کنید و در ایستگاه شماره ۱۱۵ پیاده شوید یا از اتوبوس کی ال هوپ آن هاپ آف استفاده کرده و در ایستگاه شماره ۱۲ پیاده شوید. همچنین می توانید سوار قطار کی تی ام کموتر شده و در ایستگاه کوالالامپور (KA02) پیاده شوید یا با استفاده از قطار سبک شهری (ال آر تی) در ایستگاه کی ال سنترال پیاده شوید و به موزه برسید

ساعت و هزینه بازدید


موزه ملی مالزی در خیابان دامنسرا و در نزدیکی باغ های Lake Gardens قرار دارد؛ هر روز به جز روز عید فطر و عید قربان می توانید از ساعت ۹ صبح تا ۶ عصر با خرید بلیط ورودی از این موزه بی نظیر بازدید کنید. بلیط ورودی برای کودکان زیر ۶ سال رایگان است. در این موزه، لیدرهایی مسلط به زبان های انگلیسی و فرانسوی برای راهنمایی گردشگران خارجی در روزها و ساعات مشخص در نظر گرفته شده است.

جاذبه های دیدنی نزدیک به موزه ملی مالزی


پارک پروانه: ۳.۳ کیلومتر
باغ پرندگان کوالالامپور: ۳.۸ کیلومتر
باغ گیاه شناسی پردانا: ۳.۸ کیلومتر
معبد تین هو: ۴.۳ کیلومتر
بوکیت بینتانگ: ۴.۶ کیلومتر
برج کوالالامپور:۵ کیلومتر
برج های دوقلوی پتروناس: ۶.۴ کیلومتر

رستوران های نزدیک به موزه ملی مالزی


رستوران موزا: ۱.۸ کیلومتر
رستوران پاک دین: ۲.۹ کیلومتر
رستوران ماندالا: ۲.۳ کیلومتر
رستوران دریایی کوالالامپور: ۲.۹ کیلومتر

هتل های نزدیک به موزه ملی مالزی


هتل مجستیک: ۱.۲ کیلومتر
هتل سان این: ۲.۶ کیلومتر
هتل اویو: ۲.۶ کیلومتر
هتل رویس: ۲.۶ کیلومتر
هتل مری دین: ۲.۸ کیلومتر
هتل رزیدنس سنت رجیس: ۲.۸ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است