search
menu

باغ گیاه شناسی پردانا کوالالامپور

[ پنهان کردن ]
چرا باید از باغ گیاه شناسی پردانا بازدید کنیم؟
تاریخچه باغ گیاه شناسی پردانا
بخش های باغ گیاه شناسی پردانا
امکانات باغ گیاه شناسی پردانا
بهترین زمان بازدید از باغ گیاه شناسی پردانا
نحوه دسترسی به باغ گیاه شناسی پردانا
ساعت و هزینه بازدید از باغ گیاه شناسی پردانا
جاذبه های دیدنی نزدیک به باغ گیاه شناسی پردانا
رستوران های نزدیک به باغ گیاه شناسی پردانا
هتل های نزدیک به باغ گیاه شناسی پردانا

چرا باید از باغ گیاه شناسی پردانا بازدید کنیم؟


باغ گیاه شناسی پردانا، مجموعه ای از گیاهان مختلف و جزو قدیمی ترین و معروف ترین باغ های کوالالامپور است که دقیقا در مرکز شهر قرار گرفته است و با نام باغ دریاچه نیز شناخته می شود. باغ پردانا، نخستین باغ وسیع در کوالالامپور به صورت علمی دسته بندی شده است و بازدید از این مکان تجربه ای متفاوت برای کسانی است که بلیط هواپیما کوالالامپور را خریداری می‌کنند. مجموعه ای از گیاهان بزرگ و کوچک را در این باغ خواهید دید، مثلا درخت های غول پیکر یا نیلوفرهای آبی، همچنین انواع ارکیده ها، درختان عجیب بائوباب را در فضایی وسیع و با طراوت خواهید دید.
باغ گیاه شناسی پردانا کوالالامپور

تاریخچه باغ گیاه شناسی پردانا


قدمت باغ گیاه شناسی در کوالالامپور به قرن شانزده و هفده میلادی و سال ۱۸۸۸ بر می گردد؛ در ابتدا هدف از ساخت این مجموعه ایجاد آرامش و استراحت در فضای آرام بوده است که به مروز زمان، بخش های بیشتری به این باغ اضافه کرده اند و در نهایت در سال ۲۰۱۱ به صورت رسمی عنوان باغ گیاه شناسی به این مکان تعلق گرفت.

بخش های باغ گیاه شناسی پردانا


برخی از جذاب ترین بخش های باغ پردانا عبارت اند از:
باغ ارکیده، مجموعه ای جذاب و خارق العاده دارای ۸۰۰ گونه مختلف ارکیده است. در این باغ آلاچیق نیم دایره و باغی صخره ای نیز به چشم می خورد. باغ سانکن مجموعه ای از باغچه های مختلف است که با درختچه های آکالیفا و لراپتالوم چینی و گل های فصلی تزیین شده است. همچنین اطلسی های رنگارنگ نیز در باغ سانکن به وفور یافت می شوند. مجموعه درختان جنگلی را نیز در تمام بخش های باغ گیاه شناسی پردانا خواهید دید؛ اما در قسمتی از پارک همه درختان گرد هم جمع شده اند، مانند درختان جنگل های بارانی و استوایی.
باغ گیاه شناسی پردانا کوالالامپور
مجموعه پلومریا درختانی با گل های درشت و بسیار جذاب از مناطق آمریکای مرکزی، مکزیک و برزیل دارد. مجموعه سرخس ها را نیز با پیاده روی در طول باغ گیاه شناسی پردانا خواهید دید که این بخش را به جنگل شبیه کرده است. مجموعه زنجبیل سانان نیز شامل گیاهانی مانند زنجبیل، انواع موزها و کوستوس ها است. این مجموعه در بخش های شیب دارِ باغ دیده می شوند. باغ گل های خرچنگی با ظاهری متفاوت و گل های خاص نمونه ای واقعی از باغ های استوایی هستند، همچنین بخش دیگری به نام حوض ماهی و آبشار در این باغ وجود دارد که برای دقایقی نشستن و لذت بردن مکان خوبی است.
باغ گیاه شناسی پردانا کوالالامپور

امکانات باغ گیاه شناسی پردانا


در باغ وسیع پردانا، علاوه بر مجموعه های گیاهی متنوع، امکانات رفاهی خوبی نیز وجود دارد، به طوری که می توانید ساعت ها در این باغ سرگرم شوید و متوجه گذر زمان نباشید. به دلیل وسیع بودن این باغ اتوبوس هایی برای گردش بازدیدکنندگان وجود دارد. کافه، آلاچیق، محلی برای عکاسی، سرویس های بهداشتی و پارکینگ، سالن برگزاری مراسم و سالن آمفی تئاتر، امکان قایق سواری و دوچرخه سواری جزو دیگر امکانات این باغ گیاه شناسی محبوب هستند. تراموا های تعبیه شده برای گشت و گذار در داخل باغ همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۶ عصر فعالیت دارد و برای استفاده باید بلیط تهیه کنید.
اگر علاقه مند به دوچرخه باشید می توانید دوچرخه اجاره کنید و در باغ بگردید؛ البته برای این کار نیز باید هزینه پرداخت کنید. علاوه بر اجاره دوچرخه معمولی می توانید دوچرخه الکترونیکی به نام سگ وی کرایه کنید و از هیجان لذت ببرید. حال اگر از گشت و گذار خسته شدید می توانید خودتان را به یک نوشیدنی یا خوراکی در کافه باغ پردانا مهمان کنید. اگر می خواهید Perdana Botanical Garden را همراه با راهنمای محلی بگردید و با قسمت های مختلف باغ همراه با تاریخچه و مشخصاتشان آشنا شوید، راهنمایان متخصص همه روزه در باغ حضور دارند که می توانید با پرداخت هزینه ساعت ها با وی بگردید و سوال های خود را بپرسید.
باغ گیاه شناسی پردانا کوالالامپور

بهترین زمان بازدید از باغ گیاه شناسی پردانا


همان طور که اطلاع دارید شهر کوالالامپور در منطقه ای استوایی قرار دارد و آب و هوای این شهر در تمام طول سال معتدل و مطبوع است. بنابراین در همه فصل ها می توانید به فکر خرید بلیط هواپیما باشید و از این شهر زیبا بازدید کنید. فقط در نظر داشته باشید که در مناطق گرمسیری گاهی اوقات بارش باران شدت می گیرد و میزان رطوبت و گرما بیشتر می شود، بنابراین بهترین ماه ها برای سفر از اردیبهشت تا مرداد و از آذر تا بهمن است.

نحوه دسترسی به باغ گیاه شناسی پردانا


برای بازدید از این باغ گیاه شناسی می توانید از حمل و نقل عمومی مانند تاکسی و اتوبوس استفاده کنید. برای استفاده از اتوبوس می توانید با اتوبوس های آبی به شماره ۳۰، اتوبوس های صورتی به شماره ۲۲ یا ۳۸ یا اتوبوس های شماره ۲۱ C یا ۴۸ C و ۱۸ A یا ۲۱ A تا ورودی اصلی باغ گیاه شناسی پردانا بروید. گزینه بعدی برای رسیدن به باغ پردانا استفاده از تاکسی است، ولی به دلیل گران بودن هزینه ها بهتر است قبل از سوار شدن سر قیمت توافق کنید یا از تاکسی های آنلاین شهر استفاده کنید.

ساعت و هزینه بازدید از باغ گیاه شناسی پردانا


برای بازدید از این باغ زیبا می توانید همه روزه از ساعت ۷ صبح تا ۸ شب بدون پرداخت هزینه ورودی مراجعه کنید و تجربه ای متفاوت کسب کنید.

جاذبه های دیدنی نزدیک به باغ گیاه شناسی پردانا


پارک پروانه: ۱.۵ کیلومتر
موزه ملی مالزی: ۴.۳ کیلومتر
بوکیت بینتانگ: ۵.۲ کیلومتر
برج کوالالامپور: ۵.۶ کیلومتر
معبد تین هو: ۶.۲ کیلومتر
برج های دوقلوی پتروناس: ۶.۳ کیلومتر

رستوران های نزدیک به باغ گیاه شناسی پردانا


رستوران هورن بیل: ۳ کیلومتر
رستوران پرایم: ۳.۴ کیلومتر
رستوران ایکیترو: ۳.۴ کیلومتر
رستوران کانتانگو: ۳.۹ کیلومتر

هتل های نزدیک به باغ گیاه شناسی پردانا


هتل هیلتون: ۳.۳ کیلومتر
هتل سنت رجیس: ۳.۳ کیلومتر
هتل مجستیک: ۳.۹ کیلومتر
هتل ایزی: ۴ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است