search
menu

پارک پروانه کوالالاپور

[ پنهان کردن ]
چرا باید از پارک پروانه کوالالامپور بازدید کنیم؟
تاریخچه پارک پروانه کوالالامپور
بخش های مختلف پارک پروانه کوالالامپور
امکانات پارک پروانه کوالالامپور
بهترین زمان بازدید از پارک پروانه کوالالامپور
نحوه دسترسی به پارک پروانه کوالالامپور
ساعات و هزینه بازدید از پارک پروانه
جاذبه های دیدنی نزدیک به پارک پروانه کوالالامپور
رستوران های نزدیک به پارک پروانه کوالالامپور
هتل های نزدیک به پارک پروانه کوالالامپور

چرا باید از پارک پروانه کوالالامپور بازدید کنیم؟


یکی از محبوب ترین جاذبه های کوالالامپور پارک رنگارنگ پروانه است. در این پارک، پروانه ها به قدری به شما نزدیک می آیند که خودتان نیز تعجب می کنید و از فاصله بسیار کم می توانید این موجودات رنگی رنگی را ببینید. پارک پروانه می تواند مکان مناسبی برای سرگرمی کودکان و بزرگسالان باشد. این پارک زیبا در بوستان بزرگی واقع شده است و طیف گوناگونی از پروانه های بزرگ و کوچک را در خود جای داده است.
در Kuala Lumpur Butterfly Park بیش از ۵ هزار پروانه در ۱۲۰ گونه مختلف وجود دارند. توجه داشته باشید که اجازه بردن هیچ گونه پروانه و گل و گیاه را به همراه خود به درون پارک ندارید. در هنگام بازدید و راه رفتن نیز دقت کافی داشته باشید تا موجودات ریز و ظریف زیر پایتان نمانند. متاسفانه پارک پروانه برای افراد کم توان جسمی و ورود صندلی چرخدار مکان مناسبی نیست.
پارک پروانه کوالالاپور

تاریخچه پارک پروانه کوالالامپور


در سال ۱۹۹۱ تصمیم گرفته شد تا بزرگ ترین باغ پروانه جهان در شهر کوالالامپور ساخته شود، از آن موقع سالانه مسافران و گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می کند. در پارک پروانه کوالالامپور علاوه بر پروانه می توانید از موزه حشرات، حوض ماهی ها و فروشگاه های این مجموعه نیز دیدن کنید.

بخش های مختلف پارک پروانه کوالالامپور


اغلب پروانه ها بومی مناطق استوایی و کشور مالزی هستند. این گونه پروانه ها احتیاج به پوشش گیاهی خاصی دارند و همین امر باعث شده تا فضای سبز مخصوصی در این پارک ایجاد کنند. هنگام ورود به این پارک انبوهی از درختان بلند، سرخس های مختلف و گیاهان گرمسیری را خواهید دید. در حالت کلی این پارک فضای کاملا روبازی ندارد و شبکه هایی در قسمت بالای این پارک تعبیه شده است ولی ارتفاع این سقف فضای کافی برای پرواز را در اختیار پروانه ها قرار داده است.
پارک پروانه کوالالاپور
بدون شک پارک پروانه، یکی از زیباترین جاها برای عکاسی است، در هنگام سفرتان با خرید بلیط هواپیما این فرصت را از دست ندهید و به بازدید پارک پروانه بروید. در نظر داشته باشید که برای عکاسی در این پارک لنزها و دوربین های معمولی نیز کافی است و بهترین زاویه تابش نور برای عکاسی از پروانه ها، زاویه تابش مستقیم است، فقط کافی است به سمت گل ها در این پارک بروید و از گروه پروانه ها یکجا عکاسی کنید. در ادامه بازدیدتان حتما سری به موزه حشرات پارک نیز سر بزنید. در این موزه، مجموعه عظیمی از حشرات نایاب و غول پیکر به نمایش گذاشته شده اند که علاوه بر بازدید می توانید اطلاعات جالبی نیز در مورد این حشرات کسب کنید. حشرات موجود در این موزه غیر زنده هستند؛ اما در بخش هایی نیز می توانید مجموعه زنده ای از حشرات را ببینید. حوض ماهی نیز بخش دیگری از این پارک است که می توانید ماهی های کپور گلگون و لاکپشت های آب شیرین را تماشا کنید و لذت ببرید.
پارک پروانه کوالالاپور

امکانات پارک پروانه کوالالامپور


در پارک پروانه کوالالامپور چندین امکانات دیگری نیز وجود دارد که شما را سرگرم می کند، این امکانات عبارتند از: فروشگاه سوغاتی شامل قاب های پروانه و صنایع دستی محلی است و می توانید به عنوان هدیه و یادگاری از این مغازه خرید کنید. مورد بعدی نیمکت است که در سرتاسر پارک نیمکت هایی برای استراحت و انرژی گرفتن دوباره برای گردش تعبیه شده اند. همچنین آلاچیق های چوبی نیز در این پارک وجود دارند که می توانید روی آنها نشسته و از تماشای پروانه ها مدهوش شوید.
پارک پروانه کوالالاپور

بهترین زمان بازدید از پارک پروانه کوالالامپور


اگر می‌‌خواهید با خرید بلیط هواپیما مالزی به بازدید از این پارک زیبا بروید بهتر است بدانید که کشور مالزی در نزدیکی خط استوا قرار دارد، اغلب اوقات گرم و مرطوب است و در فصل هایی نیز بارش باران شدت می گیرد. بنابراین پرطرفدارترین ماه های سفر به شهر کوالالامپور شش ماهه اول است. آماده سفر شوید و از این همه زیبایی و آفرینش بازدید کنید.

نحوه دسترسی به پارک پروانه کوالالامپور


پارک پروانه کوالالامپور در نزدیکی مرکز شهر قرار گرفته است و چندین گزینه برای رسیدن به این پارک وجود دارد: برای استفاده از اتوبوس باید در ایستگاه پاسار سنی از اتوبوس پیاده شوید و بقیه راه را تا پارک پیاده بروید. گزینه دیگر استفاده از خطوط کی تی ام یا کوموتورها است که به مرکز شهر کوالالامپور می روند، باید در ایستگاه قدیمی قطار کوالالامپور پیاده شوید و بقیه مسیر را پیاده طی کنید. اما راحت ترین راه برای رفتن به پارک پروانه استفاده از تاکسی است. تاکسی های کوالالامپور به رنگ قرمز و زرد هستند و در سطح شهر به راحتی پیدا می شوند و تمامی تاکسی ها دارای تاکسی متر هستند.
پارک پروانه کوالالاپور

ساعات و هزینه بازدید از پارک پروانه


این پارک همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۵:۳۰ عصر قابل دسترسی است که باید برای ورود بلیط تهیه کنید و مدت زمان پیشنهادی برای این پارک نیز ۲ ساعت در نظر گرفته شده است، اما بنابر سلیقه و علاقه خودتان می توانید مدت زیادی را نیز در این پارک بگذرانید.

جاذبه های دیدنی نزدیک به پارک پروانه کوالالامپور


باغ پرندگان کوالالامپور: ۷۵۰ متر
موزه ملی مالزی: ۲.۵ کیلومتر
باغ گیاه شناسی پردانا: ۲.۵ کیلومتر
برج های دوقلوی پتروناس: ۵.۹ کیلومتر
آکواریوم کوالالامپور: ۵.۹ کیلومتر
برج کوالالامپور: ۶.۴ کیلومتر

رستوران های نزدیک به پارک پروانه کوالالامپور


رستوران تانگلین: ۳۵۰ متر
رستوران دریایی کوالالامپور: ۶۵۰ متر
کافه رستوران پایونگ: ۷۵۰ متر
رستوران هورن بیل: ۱ کیلومتر
رستوران موزا: ۱.۴ کیلومتر
رستوران کان تانگو: ۳.۷ کیلومتر
رستوران پارادایس: ۴.۲ کیلومتر

هتل های نزدیک به پارک پروانه کوالالامپور


هتل اویو هوم: ۲ کیلومتر
هتل پسیفیک اکسپرس: ۲.۴ کیلومتر
هتل ری زی: ۲.۶ کیلومتر
هتل هیلتون: ۳ کیلومتر
هتل مجستیک: ۳.۷ کیلومتر
هتل شانگری لا: ۳.۸ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است