search
menu

فهرست کامل جنگل های مازندران برای تفریح و ماجراجویی

[ پنهان کردن ]
لیست زیباترین جنگل های مازندران
خطه شمالی کشور بی‌تردید یکی از پر گردشگرترین مکان‌ها در میان مقاصد سفرهای داخلی بشمار می‌رود. همیشه وقتی اسم سفر به شمال می‌آید گذشته از چشم‌انداز تماشایی دریا، اولین تصویری که در ذهنمان نقش می‌بندد جاده‌ها و مسیرهای پر پیچ و خمی است که از میان جنگل‌های سرسبز و باطراوت عبور می‌کنند. در حقیقت این جنگل‌های شگفت انگیز از جمله اصلی‌ترین دلایل جذابیت سفر به شهرهای شمالی محسوب می‌شوند.
در میان این شهرهای خوش آب و هوا و خوش منظره، استان مازندران یکی از جاهایی است که بکرترین و چشم‌نوازترین جنگل‌ها را در خود جای داده است. در این جنگل‌های بی‌نظیر گردشگران می‌توانند تجربه شیرینی از طبیعت‌گردی بدست آورند و با قرار گیری در فضای آرامش‌بخش جنگل و استشمام هوای پاکیزه‌ای که در آن جریان دارد کمی از استرس‌ها و دغدغه‌های زندگی روزمره در محیط‌های شهری فاصله بگیرند.
اگر شما هم با همین دیدگاه در حال تدارک برنامه سفر به مازندران هستید، خوب است پیش از آنکه اقدام به خرید بلیط هواپیما به شهرهای استان مازندران کنید این مطلب را دنبال کنید. زیرا این بار قصد داریم تا فهرست کامل جنگل‌های مازندران برای تفریح و ماجرا جویی را در اختیارتان قرار دهید و شما را به یک سفر فراموش نشدنی در دل بهترین و هیجان‌انگیزترین جنگل‌های شمالی دعوت کنیم.

فهرست کامل جنگل های مازندران برای تفریح و ماجراجویی

لیست زیباترین جنگل های مازندران



۱. جنگل لاجیم


جنگل لاجیم در روستایی تاریخی به همین نام از توابع شهرستان سوادکوه و در استان مازندران قرار گرفته‌است. این جنگل که در میان جنگل‌های شمالی از قدمت طولانی‌تری برخوردار است انبوهی از درختان بلند قامت و کهنسال را در خود جای داده‌ است. از منظر تنوع پوشش گیاهی می‌توان گفت درختان این جنگل را طیف وسیعی از درختان و گیاهان جنگلی تشکیل می‌دهند که در امتداد آنها حوضچه‌های آب متعددی به چشم می‌خورند.

وجود این حوضچه‌های آب منجر شده‌ است تا منظره‌ای تماشایی در جنگل نمایان شود. از آنجایی که این جنگل در دامنه ارتفاعات رشته کوه البرز قرار گرفته‌است در روزهای سرد سال و در هنگام بارش برف درختان کاج بلند قامتی که در یک امتداد قرار گرفته‌اند چشم‌انداز زمستانی خارق العاده‌ای ایجاد می‌کنند. معمولا در این ایام گردشگران زیادی برای تماشای این منظره زیبا و همچنین عکاسی به این جنگل می‌روند. گفتنی است عبور از جاده جنگلی لاجیم سخت نیست و از این رو جنگل نوردی در این منطقه برای اغلب افراد از جمله سالمندان و یا کودکان چندان دشوار نیست. با این حال توصیه می‌شود قبل از آنکه هوا تاریک شود گشت و گذار در این جنگل را به اتمام برسانید زیرا بطور معمول شب‌ها حیوانات وحشی مانند شغال و خرس به این منطقه می‌آیند که ممکن است خطر آفرین باشد.

نشانی: مازندران، شهرستان سوادکوه، روستای لاجیم

فهرست کامل جنگل های مازندران برای تفریح و ماجراجویی

۲. جنگل تنگ دار نوشهر


جنگل تنگ دار نوشهر از جاهای دیدنی استان مازندران است که در میان علاقه‌مندان به طبیعت حسابی طرفدار دارد. زیبایی و تنوع درختان این جنگل و همچنین حالت پر تراکم و انباشته آنها باعث شده‌است تا به آن لقب جنگل آمازون ایران را بدهند. این جنگل که در فاصله اندکی از روستای کوشکسرا است مملو است از درختان پرسیاوشان، خزه و سرخس که شاخ و برگ آنها بطور در هم تنیده و متراکم قرار دارند. علاوه بر این چشم انداز جنگلی فوق العاده، یک رودخانه پر آب در میانه جنگل قرار گرفته است که زیبایی آن را دو چندان کرده است. وجود صخره‌های بلند و پاره سنگ‌های عظیمی که در حوالی رود قرار دارد در کنار نمای درختان تو در تو همگی صحنه‌ای رویایی پدید آورده‌اند.

گفتنی است گردشگرانی که به این منطقه سفر می‌کنند با وجود امکان صخره‌نوردی، جنگل پیمایی و آب تنی می‌توانند مجموعه‌ای از فعالیت‌های مهیجی که در یک تور طبیعت‌گردی می‌توان انجام داد را تجربه کنند. اگر شما هم به این جنگل سحرانگیز علاقمند شده‌اید لازم است به شما یادآوری کنیم که عبور از مسیر سنگ لاخ های رودخانه و عبور از راه‌های ناهموار جنگل نیاز به تجهیزات خاص دارد و بهتر است در صورت امکان یک راه بلد و یا راهنما در این سفر شما را همراهی کند تا تجربه بهتری داشته باشید.

نشانی: مازندران، شهرستان نوشهر، نزدیک روستای کوشکسرا

فهرست کامل جنگل های مازندران برای تفریح و ماجراجویی

۳. جنگل دالخانی


جنگل دالخانی را می‌توان یکی از دیدنی‌ترین جنگل‌های شمالی دانست که در عروس شهرهای شمالی یعنی شهر رامسر در استان مازندران قرار دارد و از جاذبه‌های گردشگری بکر و تماشایی این استان زیبا محسوب می‌شود. جالب است بدانید که زیبایی این جنگل به حد و اندازه‌ای است که به آن لقب دالان بهشت داده‌اند. این جنگل دلفریب نزدیک به ۶۰۰ هزار متر مربع مساحت دارد و زمین آن در ۸۰۰ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده‌ است.

جنگل سرتاسر مملو از درختان بلندی است که در فصل بهار و تابستان بسیار سرسبز می شوند و در پاییز نیز شاخ و برگ‌های آن همچنان زیبایی خود را حفظ می‌کنند و جلوه دیگری از زیبایی جنگل را به نمایش می‌گذارند. این جنگل فرصت مناسبی برای برپا کردن بساط پیک‌نیک در طبیعت است. در برخی قسمت‌ها نیز کلبه‌های چوبی دنج و با صفایی تعبیه شده‌است و گردشگران می‌توانند از آنها برای استراحت در دل طبیعت استفاده کنند. علاوه بر آن با بالا رفتن از قسمت‌های مرتفع جنگل می‌توان از تجربه یک جنگل‌پیمایی دلچسب در کنار کوه‌نوردی بطور همزمان لذت برد. اگر به این جنگل بهشتی رفتید پیشنهاد می‌کنیم از رفتن به روستاهای ییلاقی و خوش منظری که مسیر این جنگل به انها منتهی می شود نیز غافل نشوید.

نشانی: مازندران، شهرستان رامسر، جاده ییلاق جنت رودبار

فهرست کامل جنگل های مازندران برای تفریح و ماجراجویی

۴. جنگل قادیکلا


جنگل قادیکلا که در جنوب روستایی با همین نام قرار گرفته است در زمره زیباترین جنگل‌های مازندران است. در میان درختان تنومند و با طراوت این جنگل می‌توان مسیر عبور رودخانه سیاه را دید که زیبایی آن را تکمیل کرده‌است. بعد از یک جنگل پیمایی پر از هیجان در جنگل قادیکلا به یک مرداب شگفت انگیز خواهید رسید. این مرداب که طول آن نزدیک ۲۰۰ متر و عرض آن نیز حدود ۱۵۰ متر است در دل جنگل قرار گرفته است. تنه‌ قطور درختان جنگلی که در مرداب فرو رفته اند به همراه نیلوفرهای آبی بر روی آب مرداب چشم‌انداز بی‌نظیری ایجاد کرده‌اند که نگاه هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند. علاوه بر مرداب تمشک‌زارها و چشمه‌های آب معدنی نیز جزوی از طبیعت بکر این جنگل محسوب می‌شوند.

نشانی: مازندران، قائم شهر، روستای قادیکلا

فهرست کامل جنگل های مازندران برای تفریح و ماجراجویی

۵. جنگل پلنگ دره


جنگل پلنگ دره در شمار تماشایی‌ترین و چشم‌نوازترین مناطق شمالی کشور قرار دارد. این جنگل بکر در یکی از توابع شهرستان سواد کوه مازندران واقع شده‌است و با مناظر خیره کننده خود توجه گردشگران و طبیعت گردان زیادی را به خود جلب کرده است. درختان توسکا، پرسیاوشان و پونه جنگلی برخی از درختانی هستند که در این جنگل قرار گرفته‌اند. پیاده‌روی و عبور از میان این درختان و استشمام بوی نم این درختان معطر حال و هوای خاصی دارد.

فارغ از سرسبزی درخت‌های بلند جنگل، رودخانه و آبشاری که در این منطقه قرار گرفته است بسیار دیدنی است. در حقیقت این جنگل مانند حصاری سرسبز و با صفا حوالی دره‌ای وسیع در میانه ارتفاعات البرز قرار دارد که از میان آن رودخانه‌ای گذر کرده‌است. عمق رود زیاد نیست و از این رو به راحتی می‌توان در حین جنگل‌پیمایی از آن عبور کرد و از تماشای درختان متراکم و انبوه جنگل نیز لذت برد. گفتنی است آب رودخانه و آبشار پلنگ دره در کنار درختان تناوری که بر فضای دره سایه انداخته‌اند باعث شده‌اند تا در فصل تابستان آب و هوای جنگل بسیار مطبوع و خنک باشد و از این رو برپایی چادر و کمپینگ در مسیر جنگل در روزهای داغ تابستان بسیار مورد توجه گردشگران منطقه است.

نشانی: مازندران، شهرستان سواد کوه، شهر شیرگاه

فهرست کامل جنگل های مازندران برای تفریح و ماجراجویی

۶. جنگل لفور


هرچند جنگل‌های تماشایی با مناظر سحر انگیز و جادویی در تمامی نقاط استان سرسبز مازندران پراکنده شده‌اند، اما با این حال بیشترین تراکم این جنگل‌ها را می‌توان در شهرستان سواد کوه دید. یکی از نمونه‌های بارز آن نیز جنگل لفور است که قسمتی از گستره وسیع جنگل‌های معروف هیرکانی است. این جنگل که وسعت ان چیزی نزدیک به هشت هکتار تخمین زده شده‌است دارای طبیعتی بکر است که با وجود آبشارهای خروشان و چشمه‌های آبی که دارد مناظر دلفریبی دارد. مهم‌ترین آبشار این جنگل را می‌توان آبشار اسکلیم دانست که ارتفاع آن ۳۲ متر است و علاوه بر زیبایی خیره کننده‌اش دارای خواص معدنی بسیاری است.

علاوه بر آن سد لفور نیز از زیبایی‌های این جنگل بشمار می‌رود و گردشگران اغلب به ماهیگیری در آن مشغول می‌شوند. قبل از آنکه گشت و گذار در این جنگل بی‌نظیر را به پایان برسانید به شما پیشنهاد می‌کنیم به هیچ وجه از بازدید روستاهای تاریخی و کهنی که در حوالی آن واقع شده‌اند، غافل نشوید و حتما سری هم به آنها بزنید زیرا اغلب دارای مناطق بکر طبیعی و جاذبه‌های تاریخی مهمی هستند که بازدید از انها را ارزشمند می‌کند.

نشانی: مازندران، سواد کوه شمالی، روستای لفور

فهرست کامل جنگل های مازندران برای تفریح و ماجراجویی

۷. پارک جنگلی نمک آبرود


یکی از هیجان‌انگیزترین تجربه‌های جنگل‌نوردی در مازندران را می‌توان گشت و گذار و تفریح در پارک جنگلی نمک آبرود دانست. این پارک جنگلی که از جاهای دیدنی نمک آبرود بشمار می‌رود وسعتی آن بالغ بر ۲۰۰ هکتار دارد و شامل بخش عظیمی از جنگل‌های خطه شمالی است که بطور طبیعی رشد و نمو کرده‌اند و رفته رفته با افزودن امکانات تفریحی و رفاهی به یک پارک جنگلی محبوب نزد گردشگران مازندران تبدیل شده است. انواع شمشاد، توسکا، افرا و ملچ از جمله گیاهانی هستند که در این جنگل روییده‌اند.

اغلب آنها تنومند و کهنسال هستند و آنطور که گفته شده است عمر برخی از این درختان جنگلی به بیش از ۷۰۰ سال می‌رسد. علاوه بر جنگل پیمایی در میان انبوه درختان سبز و زیبای این جنگل، سوار شدن بر تله کابین این پارک جنگلی و تماشای مناظر طبیعی از ارتفاع بالا می‌تواند تجربه‌ای ناب از طبیعت گردی در میان جنگل های شمال باشد. دوچرخه سواری در طبیعت بکر جنگل نیز از جمله تفریحات مورد علاقه گردشگرانی است که به این منطقه می‌آیند. توصیه ما برای آن دسته از افرادی که قصد دارند از این جنگل رویایی و مفرح دیدن کنند این است که حتما دوربین عکاسی خود را همراه داشته باشند زیرا این پارک جنگلی خودرو پر است از سوژه‌های ناب عکاسی.

نشانی: مازندران، شهرستان چالوس، نمک آبرود

فهرست کامل جنگل های مازندران برای تفریح و ماجراجویی

۸. جنگل ارفع ده


بطور معمول با توجه به طبیعت بی‌بدیلی که روستاهای شمالی کشورمان دارند هیچ بعید نیست که تعداد بسیاری از جنگل‌های بکر در این روستاها جای گرفته باشند. یکی از نمونه‌های این جنگل‌ها را می‌توان جنگل ارفع ده دانست که در شهرستان سوادکوه مازندران و در روستایی با همین اسم واقع شده است. این جنگل عمدتا در ارتفاعات کوه قرار گرفته است و از این رو با رفتن به آن باید انتظار یک طبیعت‌گردی چالش برانگیز را داشته باشید.
با این حال مطمئن باشید که زیبایی‌های طبیعی این جنگل به آن اندازه‌ای هست که ارزش این چالش را دارد. گفتنی است گیاهانی نظیر زالزالک، ازگل، خرمالوی وحشی، زرشک، درخت افرا و توسکا در زمره گونه‌های گیاهی موجود در این جنگل قرار دارند.

نشانی: مازندران، شهرستان سوادکوه، روستای ارفع ده

فهرست کامل جنگل های مازندران برای تفریح و ماجراجویی

۹. جنگل دو هزار


جنگل‌های هیرکانی مازندران از جمله مناطق پر اهمیت زیست محیطی هستند که در نقاط مختلفی از آن واقع شده‌اند و هر یک از دیگری تماشایی‌تر و دیدنی‌تر هستند. جنگل دو هزار نیز یکی از همین مجموعه جنگل‌ها است که در منطقه خرم آباد و در ارتفاعات جنوبی شهر تنکابن قرار گرفته است. دلیل نام گذاری این جنگل آن است که در ارتفاعاتی نزدیک به دو هزار متر قرار گرفته است. این جنگل که درختان سبز و سر به فلک کشیده آن در امتداد جاده دو هزار قد علم کرده‌اند دارای یک رودخانه با صفا است که اغلب محل تجمع گردشگران و طبیعت دوستانی است که برای ساعاتی به دل طبیعت زده‌اند و قصد دارند در هوای مطبوع آن به استراحت مشغول شوند.

صدای پرندگانی از جمله دارکوب نیز همواره در فضای این جنگل طنین انداز می‌شود و پیک نیک و اتراق در محوطه آن را بسیار دلپذیرتر می‌کند. گفتنی است در امتداد درختان جنگل می‌توان کوه سیالان را مشاهده کرد. در بیشتر روزهایی که شرایط آب و هوایی منطقه مطلوب باشد دسته کوهنوردانی که به قصد صعود به قله ارتفاعات به جاده جنگلی منطقه آمده‌اند نیز به جمعیت طبیعت‌گردان افزوده می شود. ضمن آنکه با پیمودن جاده جنگل دو هزار می‌توان از یکی دیگر از جنگل‌های زیبای مازندران به نام جنگل سه هزار که در ارتفاعات بالاتری قرار گرفته‌است نیز دیدن کرد.

نشانی: مازندران، شهرستان تنکابن، بخش خرم آباد، منطقه دو هزار

فهرست کامل جنگل های مازندران برای تفریح و ماجراجویی

۱۰. تیله کلار


سلمان شهر که بیشتر آن را با نام متل قو می‌شناسند یکی از پیشرفته‌ترین شهرها در استان مازندران بشمار می‌رود که در میان گردشگران ناحیه شمال نیز طرفداران بسیاری دارد. طبیعت چشم‌نواز این منطقه دلیل اصلی این محبوبیت است و یکی از بارزترین نمونه‌های آن را می‌توان جنگل تیله کلار یا جنگل تیله کنار دانست. این جنگل در ارتفاعات البرز و در ناحیه جنوبی شهر واقع شده‌است. گفتنی است مسیر پیمایش جنگل تا حد زیادی صعب العبور است اما با وجود زیبایی‌های بی حد و اندازه‌اش ارزش طی کردن این مسیر پر چالش را دارد. درختان سر به فلک کشیده و کهن جنگل در کنار رودخانه‌ای که در میانه جنگل سرازیر شده‌است همگی طبیعتی دنج و پر از آرامش فراهم کرده‌اند و همه چیز را برای یک طبیعت‌گردی جانانه مهیا کرده‌اند.
نشانی: مازندران، سلمان شهر، جنگل تیله کلار

۱۱. جنگل الیمستان


جنگل الیمستان که به طلای سبز ایران شهرت دارد از آن جنگل های شمالی است که حتما در تور مازندران باید از آن دیدن کرد. دلیل نام‌گذاری این جنگل به رویش گیاهی به نام الیما باز می‌گردد که به وفور در میان گونه‌های دیگر گیاهان این جنگل یافت می شود. این جنگل علاوه بر چشم انداز زیبای درختان متراکم شامل دشتستان‌ها، گلزارها و ارتفاعات دیدنی است و همین امر آن را به یک گزینه ایده‌ال برای طبیعت گردی در خطه شمالی تبدیل کرده است.

منظره مه غلیظ در میان درختان در هم تنیده جنگل چشم اندازی رازآلود و رویایی ایجاد کرده‌ است که اغلب دوستداران طبیعت از دیدن آن سیر نمی‌شوند گفتنی‌ست از آنجا که زیبایی این منطقه در فصل‌های بهار و تابستان به اوج خود می‌رسد بنابراین بهتر است در این بازه‌های زمانی به این جنگل رویایی بروید با این حال در فصل های دیگر سال نیز همچنان می‌توان از زیبایی‌های خیره کننده این جنگل بهرمند شد. در اخر نیز بعد از جنگل گردی در این منطقه می‌توان از نقش پای رستم، روستای الیمستان و امامزاده قاسم نیز دیدن کرد.

نشانی: مازندران، ۵۲ کیلومتری شهرستان آمل، روستای الیمستان

فهرست کامل جنگل های مازندران برای تفریح و ماجراجویی

۱۲. جنگل اروست


جنگل اروست یکی از جاذبه‌های طبیعی در استان مازندران است و در روستایی به همین نام و در فاصله ۱۰۰ کیلومتری شهرستان ساری واقع شده‌است. این جنگل تنوع گسترده‌ای از گونه‌های گیاهی را در خود جای داده است که از میان آنها می توان به درختان راش، افرا، توسکا و ممرز اشاره کرد. گذشته از جذابیت‌هایی که تراکم درختان جنگل به وجود آورده‌اند، چشمه‌های آب معدنی و حوضچه‌هایی که آب آنها به صورت پلکانی روان شده است نیز جلوه‌ای رویایی به جنگل بخشیده‌اند. معروف‌ترین این چشمه‌ها را می‌توان چشمه باداب سورت دانست که نام آن در ردیف آثار ملی به ثبت رسیده است.

آب این چشمه که جزو آب‌های شور محسوب می‌شود به سبب دارا بودن مواد معدنی غنی خواص درمانی زیادی دارد. در کنار آن دریاچه چورت هم طبیعت زیبای جنگل را تماشایی‌تر کرده‌ است. علیرغم تمامی زیبایی‌هایی که جنگل در فصل بهار دارد اما باید گفت که چشم‌انداز این جنگل بکر در فصل پاییز هم بسیار دیدنی است و مناظر آن سوژه‌های جذابی برای عکاسی فراهم می‌کنند.

نشانی: مازندران، ساری، کیاسر، روستای اروست

۱۳. پارک جنگلی چالدره


پارک جنگلی چالدره از آن مکان‌هایی است که رفتن به آن به شدت به طبیعت دوستانی که قصد جنگل پیمایی در مناطق بکر مازندران را دارند توصیه می‌شود. همانطور که از اسمش پیدا است این جنگل در فضای میان دره شکل گرفته‌ است و مملو از درختانی نظیر گون، سرخس، توسکا و افرا است که در میان آنها سنگ‌هایی با پوشش سبز خزه به وفور به چشم می‌خورند.

یکی از مزایای طبیعت‌گردی در این پارک جنگلی این است که در حین جنگل‌نوردی می‌توان از امکانات خوب آن بهره گرفت. در واقع در سراسر مسیر پیمایش جنگل کلبه‌های چوبی زیادی تعبیه شده‌ است که امکان اقامت‌های چند ساعته و حتی یک شبانه روز در دل جنگل را فراهم کرده‌اند. در این کلبه‌های دنج و با صفا انواع امکانات رفاهی مانند شومینه، وسایل سرمایش و مبلمان قرار داده شده است تا در نهایت خاطره‌ای فراموش نشدنی از طبیعت‌گردی در جنگل‌های شمال برای شما رقم بزنند.

نشانی: مازندران، تنکابن، ۱۸ کیلومتری جاده تنکابن به دو هزار

۱۵. جنگل اومال


یکی از گزینه‌های طبیعت‌گردی در میان مناطق طبیعی استان مازندران جنگل اومال است. این جنگل جزوی از طبیعت بی‌نظیر و بکر یک روستای خوش آب و هوا و خوش منظر به نام پی رجه است. پهنه وسیع درختان سرسبز و تنومند جنگل بسیار دیدنی است و پیاده‌روی در میان این درختان و شنیدن صدای پرندگانی که در میان این درختان جنگلی لانه کرده‌اند این پیاده‌روی را بسیار دلچسب‌تر می‌کند. با وجود آنکه زیبایی طبیعت رنگارنگ این جنگل در میان گردشگرانی که تجربه سفر به آن را دارند زبانزد است اما متاسفانه به سبب خاک برداری و قطع بی رویه درختان این جنگل آسیب‌های زیادی به طبیعت آن زده‌ است.

نشانی: مازندران، شهرستان نکا، روستای پی رجه

فهرست کامل جنگل های مازندران برای تفریح و ماجراجویی

۱۴. پارک جنگلی سی سنگان


پارک جنگلی سی سنگان یکی از آن مناطق بکر جنگلی است که حتما توصیه می‌شود تا در تور مازندران از آن دیدن کنید. زیرا این پارک جنگلی با نزدیکی به دریا و دارا بودن امکانات فراوان می‌تواند یکی از ایده‌آل‌ترین گزینه‌ها برای طبیعت‌گردی در خطه زیبای شمال باشد. این پارک در فاصله ۳۵ کیلومتری از شهر نوشهر قرار گرفته است و مساحت آن حدود ۶۰۰ کیلومتر مربع است. محوطه این پارک جنگلی اولین بار در سال ۱۳۴۴ با هدف حفاظت از برخی گونه‌های گیاهی نادر به ویژه شمشادها بصورت یک مجموعه مجزا معین شد. امروزه این مجموعه یکی از پر بازدیدترین مناطق طبیعی کشور بشمار می‌رود که در ایام تعطیلات با استقبال فراوانی از سوی گردشگران مواجه می‌شود. در فضای پارک ایستگاه‌های نگهبانی، شهر بازی کودکان، زمین ورزشی و همچنین میز و صندلی چوبی و آلاچیق بصورت متناوب قرار گرفته است و می‌توان برای ساعاتی به راحتی بسیاط پیک نیک را در دل طبیعت راه انداخت.

گفتنی‌ست یکی از جذابیت‌های اصلی این مجموعه را می‌توان ساحل آن دانست. در بخش ساحلی این مجموعه امکانات بیشتری قرار گرفته است تا از این طریق از علاقمندان به طبیعت‌گردی و گردشگران زیادی که به این منطقه تردد می‌کنند بهتر میزبانی شود. برخی از این امکانات شامل آلاچیق‌های چوبی، کافی شاپ، رستوران، محوطه ورزشی رو باز و پلاژ بانوان و آقایان بطور مجزا است.

نشانی: مازندران، ۳۰ کیلومتری جاده نوشهر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است