search
menu

جنگل دو هزار تنکابن

[ پنهان کردن ]
بازدید از جنگل‌های دو هزار
پارک و هتل جنگلی چال دره
استخرهای پروش ماهی جنگل دو هزار
هتل سیالان جنگل دو هزار
رانندگی در جاده حیرت‌انگیز جنگل دو هزار
پیک نیک و یک پروژه عکاسی بی‌نظیر
زیارت‌گاهی در دل جنگل
موزه مردم شناسی دو هزار یا برسه
فتح قله سیالان
چگونه به جنگل‌های دو هزار و سه هزار برویم؟
در نزدیکی جنگل دو هزار و سه هزار چه جاذبه‌های دیگری وجود دارند؟
برای همه ما ایرانی‌ها سفر به شمال و اقامت در شهرهای نزدیک دریا، اولین چیزی است که برای گذراندن تعطیلات عید و یا اوقات فراغت به ذهنمان می‌‌رسد. طبیعت زیبا و سرسبز شمال ایران همیشه پای گردشگران ایرانی را به استان‌های شمالی کشانده است. این طبیعت بی‌نظیر و بکر که با پوشش گیاهی متنوع و چشم اندازی عالی در کنار دریا قرار گرفته سالیانه میزبان تعداد زیادی از گردشگران است. شما هم می‌توانید برای فاصله گرفتن از هیاهوی شهر و دل سپردن به آرامش بی کران جنگل چند روزی را با تهیه بلیط هواپیما به شهر تنکابن سفر کنید.
در استان مازندران به قدری جاذبه‌های طبیعی و شگفت انگیز وجود دارد که با بازدید از هر کدام از آن‌ها احساس نشاط و سرزندگی خواهید کرد. برای چند روزی هم که باشد از تمام افکار و دغدغه‌هایتان دور شده و با طبیعت روحی تازه و روانی پر از آرامش می‌یابید. یکی از بهترین جاذبه‌های استان مازندران جنگل دو هزار (Do Hezar Forest) است که از جمله تفرجگاه‌های زیبا و جالب مازندران به شمار می‌رود. همان‌طور که می‌دانید جنگل‌های دو هزار و سه هزار دو منطقه گردشگری مهم در تنکابن هستند که با ویژگی‌های خاصشان معرف حضور همه هستند. در هم آمیختگی دو جنگل بزرگ واقعاً پدیده‌ای شگفت انگیز است. جنگل دو هزار و سه هزار توسط کوه‌های بلند از هم جدا شده‌اند و مسیرهایشان نیز متفاوت است.
همچنین، ارتفاع و آب و هوای مناطق مختلفشان باهم فرق دارند. این عناصر بی‌نظیر و ناب باعث پدید آمدن جنگل دو هزار و سه هزار شده‌اند. شاید از خود بپرسید علت نام گذاری جنگل‌ها با این اسامی چیست و چرا در نام آن‌ها از عدد استفاده‌ شده است. در پاسخ باید بگوییم که نام این جنگل‌ها در ابتدا دو هراز و سه هراز بوده و دلیل این نام گذاری هم تعداد رودهای بالای کوه بوده که جاری می‌شدند و در یک نقطه به هم می‌رسیدند. در نتیجه تقابل رودها در این نقطه یک رودخانه پرآب و خروشان پدید می‌آمد. در گذر زمان نقطه تلاقی رودها با یکدیگر جا به جا شد و نامشان از دو هراز و سه هراز به "دو هزار و سه هزار" تغییر یافت.
جنگل دو هزار تنکابن

بازدید از جنگل‌های دو هزار


در همان ابتدای ورود به جاده جنگلی، رودخانه‌ای در کنار درختان سرسبز وجود دارد. هر چه به سمت جلو حرکت کنید، ارتفاعتان از سطح زمین بیشتر شده و رفته رفته رودخانه را در میان دره‌ای می‌بینید. اگر آن مسیر را ادامه دهید رودخانه از دیدتان ناپدید می‌شود. هر چه ارتفاعتان بیشتر می‌شود، دید وسیع‌تری به کوه‌ها خواهید داشت. در جنگل دو هزار تنکابن، امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی برای بازدید کنندگان فراهم شده‌اند. این امکانات در بخش‌های مختلف جنگل دو هزار قرار داده شده که در ادامه می‌خواهیم به معرفی آن‌ها بپردازیم. اگر با تور گردشگری تنکابن به این شهر بروید می‌توانید از تمام مناطق دیدنی آن بازدید کرده و سفری پر بارتر را تجربه کنید.

پارک و هتل جنگلی چال دره


فضای وسیعی از جنگل دو هزار به پارک چال دره اختصاص داده شده است. کلبه‌های داخل پارک ساخته شده‌اند که تمام امکانات لازم برای اقامت را دارند و مسافران و بازدیدکنندگان می‌توانند به راحتی در آن‌ها استراحت کنند. این کلبه‌ها در واقع همان اتاق‌های یک هتل جنگلی به حساب می‌آیند که در یک ساختمان جمع نشده‌اند. یک رستوران در این جنگل وجود دارد که به طور شبانه روزی باز است و پرسنل آن ۲۴ ساعته خدمات ارائه می‌دهند. همچنین، در پارک جنگلی چال دره واقع در جنگل دو هزار آلاچیق‌هایی با فواصل معین در نظر گرفته شده‌اند که امکانات باربکیو دارند و مسافران می‌توانند کباب خوشمزه برای ناهارشان آماده کنند. وجود امکانات متنوع در جنگل دو هزار و جنگل سه هزار باعث شده گردشگران زیادی از پارک و هتل جنگلی چال دره به عنوان تفرجگاه استفاده کنند.
جنگل دو هزار تنکابن

استخرهای پروش ماهی جنگل دو هزار


در جنگل دو هزار یک استخر پرورش ماهی قزل آلا وجود دارد. گردشگران می‌توانند در بازدید از جنگل از همین محل ماهی تازه تهیه کرده و نوش جان کنند. خوردن کباب ماهی در جنگل دو هزار طعم و لذت دیگری دارد و حتماً به پرسنل سفارش تهیه این غذای کبابی خوشمزه را بدهید.

هتل سیالان جنگل دو هزار


یکی از قدیمی‌ترین مجتمع‌های رفاهی جنگل دو هزار هتل سیالان است که از دیرباز از مسافران و گردشگران میزبانی می‌کند. امکانات رفاهی این هتل خوب هستند و می‌توانید با اقامت در آن به راحتی به تفریح و گردش در جنگل دو هزار بپردازید. علاوه بر این، سوئیت‌ها و ویلاهای اجاره‌ای زیادی در منطقه وجود دارند که می‌توانید از افراد محلی درباره آن‌ها سؤال کرده و یکی از آن‌ها را برای اقامت انتخاب کنید. مراکز خرید و سوپر مارکت نیز در منطقه در دسترس هستند.

رانندگی در جاده حیرت‌انگیز جنگل دو هزار


زیبایی‌های این جنگل و جاده‌ منتهی به آن از مقابل هیچ چشمی دور نمانده و شما را مجذوب خود می‌کند. فرض کنید در منطقه‌ای رانندگی می‌کنید که در هر دو طرف درختان بلند قامت و فضای پوشیده از گیاهان مختلف را دارید و از سوی آسمان ابرهایی که تا نزدیکی شیشه خودرو آمده‌اند و تصویر نقش بسته روی چشمان شما را زیباتر می‌کنند. بدون شک رانندگی در این جاده خاطره‌ای فوق العاده را در ذهن شما ثبت می‌کند.

پیک نیک و یک پروژه عکاسی بی‌نظیر


زمانی که از رانندگی در این جاده سیر شدید هر منطقه‌ای را برای ایجاد کمپ مناسب دیدید کنار بزنید که لوازم پیک نیک را سر پا کنید. ناگفته نماند طبیعت بکر و چشم نواز جنگل‌های دو هزار به قدری شما را مدهوش خود می‌کند که سریعا دوربین به دست خواهید شد. اگر با تور گردشگری جنگل دو هزار راهی این مکان شدید از هم‌سفران خود درخواست کنید تا تصویری از شما در این لحظات رویایی ثبت کنند. ناگفته نماند جنگل دو هزار لوکیشنی مناسب برای عکاسی و فیلم برداری فرمالیته زوج‌های جوان به شمار می‌رود.
جنگل دو هزار تنکابن

زیارت‌گاهی در دل جنگل


شاید برایتان جالب باشد که بدانید درون این جنگل چندین زیارتگاه دارد که گردشگران می‌توانند از آن مکان‌ها بازدید کنند. از معروف‌ترین این زیارتگاه‌ها می‌توان به امام زاده قاسم (ع) اشاره داشت.

موزه مردم شناسی دو هزار یا برسه


اگر پس از بازدید از امام زاده قاسم (ع) مقداری دیگر مسیر را ادامه دهید به موزه مردم شناسی جنگل دو هزار می‌رسید. این موزه به نام برسه نیز معروف است. در موزه مردم شناسی دو هزار می‌توانید با نوع پوشش، آداب و رسوم، فرهنگ مردم و ابزارآلات مربوط به زندگی مردمان قدیمی و بومی این مناطق آشنا شوید.

فتح قله سیالان


از دیگر جاذبه‌های تفریحی موجود در منطقه جنگل دو هزار کوهنوردی و فتح قله سیالان است. این قله ارتفاعی حدود ۴۲۵۰ متر داشته و بلندترین کوه منطقه تنکابن به شمار می‌رود. مسیر کوهنوردی در این منطقه از روستای سرسبز عسل محله آغاز شده و با پیمودن مسیری دو الی سه ساعته به دریاسر خواهید رسید. در نهایت این کوهنوردی مقصدی پر جنب و جوش است که به آن هرسنگ گفته می‌شود.

چگونه به جنگل‌های دو هزار و سه هزار برویم؟


برای دسترسی به جنگل‌های دو هزار و سه هزار ابتدا به شهر تنکابن در استان مازندران بروید. تابلوهایی در کمربندی بزرگ تنکابن نصب گردیده‌اند که شما را به سمت جنگل‌های دو هزار و سه هزار هدایت می‌کنند. از هر مسیری که به راه بیفتید، به میدان کوهنورد لتاک خواهید رسید. تمامی مسیرها درنهایت به این میدان ختم می‌شوند و از این جا به بعد باید مسیر را ادامه دهید تا به جنگل‌های زیبای دو هزار و سه هزار برسید.
جنگل دو هزار تنکابن

در نزدیکی جنگل دو هزار و سه هزار چه جاذبه‌های دیگری وجود دارند؟


منطقه حفاظت شده بلس کوه: ۱۵ کیلومتر
امامزاده قاسم: ۱۷ کیلومتر
امامزاده میانکوه: ۲۱.۷ کیلومتر
امامزاده صالح: ۲۴.۲ کیلومتر
دشت دریاسر: ۲۴.۷ کیلومتر
موزه مردم شناسی برسه: ۲۸ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است