search
menu

روستای نوشا تنکابن

[ پنهان کردن ]
چرا بازدید از روستای نوشا تنکابن پیشنهاد می‌شود؟
تاریخچه روستای نوشا تنکابن
طبیعت و چشم انداز روستای نوشا تنکابن
لوازم مورد نیاز برای سفر به روستای نوشا تنکابن
چگونه به روستای نوشا تنکابن برویم؟
زمان و هزینه پیشنهادی برای بازدید از روستای نوشا تنکابن
روستای نوشا تنکابن از جمله زیباترین و چشم نوازترین روستاهایی است که در شمال ایران قرار دارد. شمال ایران منطقه‌ای بسیار سرسبز و پر بارش است که جز تراز اول‌ترین مقاصد برای گردشگران است. استان مازندران نیز از جمله سرسبزترین و زیباترین استانهای شمالی ایران است که شهرها و روستاهای بسیار زیبایی دارد بطوریکه از شلوغ‌ترین مناطق در ایام تعطیلات است. روستای نوشا از مناطق ییلاقی و تقریبا بکر مازندران است. این روستای بسیار زیبا دارای طبیعتی سرسبز و آب و هوایی بسیار مطبوع است که بعنوان یک مقصد گردشگری جذاب می‌تواند مورد توجه بیشتر قرار گیرد. گردشگران داخلی و خارجی که با خرید بلیط هواپیما به استان مازندران سفر می‌کنند می‌توانند به روستای نوشا تنکابن بروند و از زیبایی‌های غیر قابل وصف آن دیدن کنند. روستای نوشا تنکابن در فصول معتدل برای ییلاق انتخاب می‌شود و شاید بتوان گفت که این روستا بهشت این منطقه است. نوشا در لغت به معنای نسیم خنک است و دلیل انتخاب این نام این است که موقعیت جفرافیایی این روستا سبب ایجاد آب و هوای خنک بر فراز کوهها شده است.
روستای نوشا تنکابن

چرا بازدید از روستای نوشا تنکابن پیشنهاد می‌شود؟


• روستای نوشا تنکابن از جمله زیباترین روستاهای شمالی کشور است که طبیعتی بسیار سبز و چشم نواز دارد.
• گذراندن تعطیلات در همچین جای خوش منظره‌ای سبب شده است تا گردشگران بتوانند در آرامش ناب این منطقه و به دور از هیاهو و شلوغی شهر به انرژی فوق العاده‌ای دست یابند.
• طبیعت زیبای روستای نوشا تنکابن سبب شده است تا مقصد عکاسان بسیاری باشد و عکاسان می‌توانند صحنه‌هایی ناب را ثبت کنند.
• کسانیکه به روستای نوشا تنکابن سفر می‌کنند باید بدانند زیبایی‌های این منطقه فقط به مستقر شدن در این روستا محدود نیست بلکه تمام جاده و کوههای اطراف نیز پر از زیبایی و جذابیت هستند.
• نوشا در تنکابن بعنوان سرزمینی است که بالاتر از ابرها قرار دارند و شاید یکی از مکان‌های رویایی باشد که هر شخص در آرزوی دیدن آن است.

تاریخچه روستای نوشا تنکابن


شواهد و آثار به دست آمده گویای این مطلب هستند که روستای نوشا تنکابن از یک پیشینه تاریخی غنی بهره‌مند است. شاید اگر بگوییم که قدمت این روستا به دو هزار سال پیش برمی‌گردد کمی زیاد به نظر برسد ولی با توجه به اشیایی که در اطراف این روستا یافت شده است و همچنین سایر آثار دیگری که وجود دارند همگی بیان کننده این نکته هستند که تاریخچه این روستا غنی است و زمانی محل حکومت حکومت‌های تراز اول بوده است. البته هنوز هم مطالعات باستان شناسی برای قدمت و اصالت این روستای زیبا جای کار دارد. به گردشگران خارجی که با خرید آنلاین بلیط هواپیما به ایران سفر می‌کنند پیشنهاد می‌شود که حتما با تورهای گردشگری به این منطقه سفر کنند زیرا از جمله خارق العاده ترین و زیباترین مناظر را در این منطقه خواهند دید.

طبیعت و چشم انداز روستای نوشا تنکابن


روستای نوشا تنکابن با شهر تنکابن حدود ۵۰ کیلومتر فاصله دارد و در منطقه جنگلی و کوهستانی دو هزار قرار دارد. این روستای مرتفع بیشتر با وجود ابرهایی که در اطراف خودش دارد معروف شده است. وجود ابرها نیز به این دلیل است که روستای نوشا تنکابن در ارتفاع زیادی از سطح دریا قرار دارد. در این منطقه که اغلب بعنوان منطقه‌ای برای ییلاق انتخاب می‌شود، روستای نوشا تنها روستای ییلاقی نیست بلکه روستای میانکوه نیز در نزدیکی این روستا قرار دارد. در طبیعت بسیار زیبای این منطقه شاهد رودخانه و چشمه‌ای با آب گوارا و بسیار خنک نیز هستیم. در چهار ماه از سال یعنی از اواخر اردیبهشت تا شهریور ماه این منطقه قابل سکونت است و در این ماهها می توانید برای طبیعت گردی این منطقه را انتخا کنید و از آب و غذای سالم و همچنین هوای پاک و مطبوع آن لذت ببرید. تورهای گردشگری بسیاری وجود دارند که می‌توانید برای رفتن به این منطقه زیبا از به آن‌ها مراجعه کنید.
روستای نوشا تنکابن

لوازم مورد نیاز برای سفر به روستای نوشا تنکابن


آنچه که برای سفر به نوشا نیاز است با توجه با اینکه برای رسیدن به این روستا باید پیاده روی داشته باشیم، کفش و لباس مناسب است. باید نقشه به همراه داشت یا اینکه با یک فرد بعنوان راهنما همراه شد. به دلیل اینکه چند ساعت از مسیر را باید پیاده روی کنیم مواد غذایی مورد نیاز برای چند ساعت را باید با خود به همراه داشته باشید.

چگونه به روستای نوشا تنکابن برویم؟


همانطور که ذکر شد روستای نوشا تنکابن از جمله روستاهای جذابی است که در نزدیکی جنگل قرار دارد و مسیر رسیدن به این روستا نیز بسیار جذاب و دیدنی است که برای رسیدن به نوشا، بعد از رفتن به شهر تنکابن باید از مسیر جنگل دو هزار و پیاده عبور کنید.

زمان و هزینه پیشنهادی برای بازدید از روستای نوشا تنکابن


به دلیل مسیری که این روستا دارد بهتر است شب را نیز در این منطقه ییلاقی که در تابستان آب و هوای بسیار مطلوبی دارد بمانید. در مسیر رسیدن به این روستا نیازی به پرداخت ورودیه یا هزینه دیگری نیست.

فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است