search
menu

جنگل دالخانی رامسر

[ پنهان کردن ]
چرا باید از جنگل دالخانی رامسر بازدید کنیم؟
زیبایی های جنگل دالخانی رامسر
آب و هوای جنگل دالخانی رامسر
روستاهای ییلاقی هم جوار با جنگل دالخانی رامسر
تفریحات جنگل دالخانی رامسر
لوازم مورد نیاز برای سفر به جنگل دالخانی رامسر
چگونه به جنگل دالخانی رامسر برویم؟
بهترین زمان بازدید از جنگل دالخانی رامسر
سایر محل های دیدنی نزدیک به جنگل دالخانی رامسر
در جغرافیای ایران شاهد انواع مختلفی از آب و هوا و پوشش گیاهی هستیم که این تنوع سبب می گردد که ایران به کشوری چهار فصل تبدیل گردد. در حالیکه در جنوب و قسمت مرکزی ایران می‌توان به گردش در بیابان ها و کویرهای بکر پرداخت، در شمال ایران با سرسبزی و جنگل های زیبا رو به رو خواهید شد. یکی از این جنگل های زیبا و پر از آرامش جنگل دالخانی یا دالیخانی رامسر است. جای جای شمال ایران برای طبیعت دوستان و طرفداران جنگل گردی یک انتخاب درست و بی‌همتا است. جنگل دالخانی نیز یکی از این جاذبه های بی مانند است که برای هر گردشگری شوق سفر مجدد به این منطقه و خرید بلیط هواپیما را می‌دهد. این جنگل که در استان مازندران و در نزدیکی رامسر قرار گرفته است یکی از جنگل هایی است که از نظر طبیعت بکر و آب و هوای بی نظیرش معروف است.
جنگل دالخانی رامسر

چرا باید از جنگل دالخانی رامسر بازدید کنیم؟


• طبیعت این جنگل بقدری زیبا و روح نواز است که نام آن در بین مردم به دالان بهشت نیز معروف است.
• استان مازندران یکی از استان های زیبا و سرسبز شمالی ایران است و مسافران و گردشگران با سفر به این استان علاوه بر جنگل دالخانی می‌توانند از سایر جذابیت های طبیعی این استان نیز بهره مند گردند.
• این جنگل برای طبیعت دوستان یک انتخاب بی‌نظیر است زیرا گردشگران با سفر به دل طبیعت می‌توانند عکس های یادگاری زیبا و به یادماندنی بگیرند و تجربه خوردن غذاهای محلی مانند آش، کلوچه های محلی و چای اصیل را داشته باشند.
• برای علاقه مندان به زندگی ییلاقی و آشنایی با این نحو از زندگی گردش در این جنگل انتخابی به جا است زیرا در اطراف این جنگل زیبا شاهد روستاها و خانه های ییلاقی خواهند بود.

زیبایی های جنگل دالخانی رامسر


بی جهت نیست که نام این جنگل به دالان بهشت معروف است، زیرا گردش در این جنگل زیبا همانند قدم نهادن در بهشت است. درختان زیبا و بلند قامت، پوشش گیاهی سبز، گیاهان دارویی و معطر، آب و هوای تمییز و مطبوع همه و همه از جذابیت های کم نظیر این جنگل زیبا به حساب می‌آیند. از جمله درختان و گیاهان این جنگل می توان درختان بلوط، ازگیل، ولیک، فندق، زرشک، گوجه و تمشک جنگلی را نام برد. همانطور که گفته شد این جنگل بین مردم به دالان بهشت نیز معروف است که دلیل این نام گذاری می‌تواند این باشد که درختان بلند و پربار جنگل دالخانی رامسر همانند دالانی هستند که با قدم گذاشتن در جای جای این جنگل و دیدن زیبایی های بهشت مانند این جنگل حسی همچون بودن در بهشت به گردشگران دست خواهد داد. البته زیبایی های این جنگل به طبیعت و درختانش محدود نمی گردد، بلکه با ادامه مسیر شاهد خانه های ییلاقی و چندین روستای زیبا با خانه هایی جذاب که سقف های شیروانی دارند رو به رو خواهید شد و همه این ها به زیبایی های بازدید از جنگل دالخانی می افزاید.

آب و هوای جنگل دالخانی رامسر


جنگل دالخانی رامسر از حیث آب و هوا یکی از مطبوع ترین شرایط را داراست. برخلاف سایر شهرهای شمالی، این جنگل شرجی و رطوبت قابل تحمل تری دارد. در تابستان های گرم این جنگل از نظر دمایی شرایط خوبی دارد و برای اسکان و اقامت چند روزه می تواند مطلوب باشد. یکی از جذابیت های بی بدیل این جنگل هوای مه آلود آن است. گاهی مه چنان در سبزی درختان عجین می گردد که تجربه این حال و هوا برای گردشگران به جرات تجربه ای بکر و بی همتا به حساب می آید.

روستاهای ییلاقی هم جوار با جنگل دالخانی رامسر


این جنگل وسیع نزدیک به ۶۰۰ هزار متر مربع وسعت دارد و بر طبق آنچه ذکر گردید در نزدیکی این جنگل خانه های ییلاقی فراوانی به چشم می‌خورد. روستاهای ییلاقی که در نزدیکی جنگل دالخانی رامسر قرار دارند و به زیبایی های این جنگل افزوده اند شامل: ییلاق جنت رودبار، گرسماسر، اکراسر و گلین هستند.

تفریحات جنگل دالخانی رامسر


مردم محلی می توانند برای پیک نیک و تعطیلات آخر هفته به این جنگل سفر کنند و تعطیلات خوشی را برای خود و خانواده شان رقم بزنند. عکاسی برای دوست داران این حرفه می‌تواند انتخاب جذابی باشد. جنگل نوردی نیز در این جنگل بسیار زیبا برای دوست داران طبیعت توصیه می گردد. گردشگرانی که از این جنگل بازدید می کنند می توانند غذاهای محلی مانند آش را از دکه های کوچکی که در جاده نزدیک به این جنگل وجود دارند، تهیه کنند. طعم این غذاها که با مواد اولیه تازه درست شده اند بسیار لذیذ و فراموش نشدنی است.
جنگل دالخانی رامسر

لوازم مورد نیاز برای سفر به جنگل دالخانی رامسر


برای جنگل نوردی در جنگل دالخانی رامسر بهتر است با خود کوله پشتی قابل حملی را به همراه داشته باشید که در آن لوازم مورد نیاز از جمله مواد خوراکی، چراغ قوه، چادر و لوازم کوه نوردی نیز باشد زیرا برای عبور از برخی مناطق جنگل به تجهیزات کوهنوردی نیاز است. کفش مناسب و لباس مناسب را نیز باید با خود به همراه داشته باشید. همچنین ذکر این نکته نیز ضروری است که بهتر است یک راهنما که به مسیر آشنا است با شما باشد.

چگونه به جنگل دالخانی رامسر برویم؟


برای رسیدن به جنگل دالخانی رامسر از رامسر به سمت جاده‌ تنکابن حرکت کرده و با رسیدن به سه‌ راهی جنت رودبار ۲۳ کیلومتر پیش می رویم تا به جنگل دالخانی برسیم.

بهترین زمان بازدید از جنگل دالخانی رامسر


برای بازدید از این جنگل و دیدن منظره مه آلود آن، صبح هنگام پیشنهاد می گردد. از لحاظ فصل نیز بهتر است بدانیم در تمام فصلها این جنگل زیبایی خاص خود را دارد و نمی توان بازدید از آن را محدود به زمان خاصی کرد.

سایر محل های دیدنی نزدیک به جنگل دالخانی رامسر


امام زاده ابراهیم: ۶ متر
سد و دریاچه میجران: ۸.۶ کیلومتر


فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

1
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
Hamid HASHEMI
۱۷ مرداد ۱۴۰۰ | ۲۰:۵۹‌

خوب بود زیبا عالی
people_outlineخانواده (فرزند خردسال)
todayمرداد