search
menu

جنگل لفور سوادکوه

[ پنهان کردن ]
جنگل لفور سوادکوه
چرا بازدید از جنگل لفور سوادکوه را پیشنهاد می کنیم؟
ویژگی های طبیعی و گردشگری برجسته جنگل لفور سوادکوه
چگونه به جنگل لفور سوادکوه برویم؟
جاهای دیدنی نزدیک به جنگل لفور سوادکوه
هتل ها و اقامتگاه های نزدیک به جنگل لفور سوادکوه

جنگل لفور سوادکوه


جنگل لفور سوادکوه با قدمتی چندین میلیون ساله در ارتفاعات البرز و در استان مازندران آرمیده است. این جنگل باستانی با درختان انبوه و سربه فلک کشده هیرکانی، هوای پاکیزه، آبشارهای خروشان و مناظر بدیع خود یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری ایران به حساب می‌آید. گردشگران با پیاده‌روی در دل این جنگل می‌توانند زیباترین جلوه‌های طبیعی مازندران را مشاهده کنند و به آبشارهای تیرکن، پلنگ‌دره، اسکلیم و گزو دسترسی یابند.
باستان‌شناسان از زمین‌های سرسبز این ناحیه، انواع یادگارهایی را بیرون کشیده‌اند که به دوره‌های گوناگون حیات بشر در روی کره زمین تعلق دارند. لفور با گونه‌های گیاهی بسیار متنوع و انواع درختان جنگلی یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌های زیست محیطی این کشور به حساب می‌آید.
در اطراف این منطقه تماشایی، روستاهای متعددی پدید آمده‌اند که هر یک از ویژگی‌های خاصی برخوردار بوده و به‌نوبه خود دیدنی هستند. در این روستاها آثار و بقایای حیاتی چندین هزار ساله به چشم می‌خورد. در این فضای اساطیری، درختان ازگیل، لیلکی، راش و انجیلی سایه مهربان خود را نثار رهگذران کرده و عطر فراموش‌نشدنی خویش را تا دوردست‌ها می‌پراکنند. با اندکی فاصله از این مکان رویایی، گردشگران می‌توانند خود را به بزرگ‌ترین سد خاکی ایران یعنی سد البرز رسانده و ساعات و دقایق خوشی را در کنار آن سپری کنند. با توجه به شرایط اقلیمی و آب‌وهوای این ناحیه، بهترین زمان سفر به آن را می‌توان بهار و تابستان دانست.

چرا بازدید از جنگل لفور سوادکوه را پیشنهاد می کنیم؟


• آشنایی با گونه‌های متنوع گیاهی و جانوری جنگل لفور
• سپری کردن اوقاتی خوش در قدیمی‌ترین ناحیه جنگلی ایران با قدمتی بالغ بر ۴۰ میلیون سال
• بازدید از جاذبه‌های گردشگری نزدیک به این جنگل
• ملاقات با اهالی صمیمی، مهربان و اصیل این منطقه و آشنایی با فرهنگ و آداب‌ورسوم آن‌ها
• پیاده‌روی، آب‌تنی، ماهیگیری و کمپینگ در فضایی بسیار زیبا و باستانی
جنگل لفور سوادکوه

ویژگی های طبیعی و گردشگری برجسته جنگل لفور سوادکوه


جنگل لفور سوادکوه با درختان سربلند و سبز، گیاهان انبوه، جانوران متنوع، هوای مطبوع و زیبایی‌های بی‌شمار و نفس‌گیر خود یکی از عالی‌ترین اماکن گردشگری استان مازندران به حساب می‌آید. گردشگران این منطقه، علاوه بر پیاده‌روی در فضای رویایی جنگل و کمپینگ و عکاسی می‌توانند در رودهای خروشان و حوضچه‌های طبیعی آن به آب‌تنی و ماهیگیری بپردازند. پرندگان گوناگون جنگل لفور در مواقع مختلف روز با آوازی بلند ترانه زندگی را سرمی‌دهند و گویی داستانی چند میلیون ساله را روایت می‌کنند. شعاع‌های نامنظم آفتابی که از روزنه‌های موجود در شاخه‌های به‌هم ‌پیچیده جنگل بر زمین می‌رسند در تلفیق با عطر فراموش‌نشدنی برگ‌ها و گیاهان فضایی خیال‌انگیز را به‌وجود می‌آورند.
این همه زیبایی را به سختی می‌توان در قاب یک تصویر واحد گردآوری کرد. گوشه‌وکنار این جنگل و روستاهای اطراف آن سرشار از انواع یادگارهایی است که از هزاران سال قبل به‌جا مانده‌اند. چشمه‌ها و آبشارهای متعددی در نقاط دور و نزدیک جنگل لفور به چشم می‌خورند. وجود این آبشارها و رودها به شکل قابل توجهی در تلطیف هوا و شادابی و طراوت گیاهان این منطقه تاثیرگذار است. مسافران این سرزمین سبز با ۲ ساعت پیاده‌روی در دل جنگل به آبشار زلال تیرکن می‌رسند. این آبشار خروشان در مجاورت دهکده درازکلا قرار گرفته است. بنابراین، گردشگران پس از تفرج در اطراف آب‌های پر جوش‌وخروش تیرکن به‌سادگی می‌توانند به این روستای کوچک هم سری بزنند و با اهالی صمیمی آن آشنایی یابند.

چگونه به جنگل لفور سوادکوه برویم؟


برای سفر به جنگل لفور، کافی است بلیط هواپیما ساری را تهیه کرده و پس از رسیدن به این شهر با پیمودن مسیری ۵۹ کیلومتری به منطقه لفور سوادکوه برسید. برای مسافرت به ساری می‌توانید از هواپیما، قطار، اتوبوس یا اتومبیل شخصی استفاده کنید. بدیهی است، مدت زمان و مسیر حرکت بسته به مبدا متفاوت خواهد بود.
جنگل لفور سوادکوه

جاهای دیدنی نزدیک به جنگل لفور سوادکوه


جنگل لفور سوادکوه و حوالی آن سرشار از مکان‌های دیدنی است. از این میان، می‌توان به پارک جنگلی آذررود اشاره کرد که با مناظری تماشایی و آب‌وهوای بسیار مطبوع در منطقه شیرگاه قرار دارد. گردشگران در این مکان می‌توانند به پیک‌نیک و سایر فعالیت‌های تفریحی بپردازند. سد سنبل رود هم یکی از بهترین نقاطی است که مسافران جنگل لفور می‌توانند در آن قایق‌رانی و ماهیگیری کنند. از دیگر جاذبه‌های گردشگری نزدیک به جنگل لفور می‌توان پلنگ دره را نام برد. هر سال، بسیاری از گردشگران برای تفریح، آب‌تنی و سپری کردن اوقاتی خوش و به‌یادماندنی به پلنگ دره واقع در شیرگاه سفر می‌کنند. سد لفور هم یکی دیگر از مناطق دیدنی اطراف این جنگل است که یا چشم‌اندازی خیره‌کننده و آب‌های زلال خود تعداد بسیار زیادی از دوست‌داران طبیعت را به خود جذب می‌کند. میهمانان این منطقه در سد لفور به قایق‌سواری و ماهیگیری می‌پردازند. حضور در این فضای سرسبز و با طراوت، خاطره‌ای فراموش‌نشدنی را در ذهن گردشگران به‌یادگار می‌گذارد.
با مراجعه به روستای قرآن، مسافران لفور می‌توانند از آبشار ترز و مناظر بدیع آن بازدید کنند. سد برنجستانک نیز یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری اطراف جنگل لفور است. جلوه‌های طبیعی به‌یادماندنی و راحتی و مقرون به‌صرف بودن اقامت‌گاه‌های برنجستانک از مهم‌ترین عوامل جذب گردشگر به این منطقه به حساب می‌آید. مسافران، پس از بازدید از جنگل لفور و بازدید از مناظر بدیع آن می‌توانند به پارک جنگلی جوارم مراجعه کرده و در این محیط عالی ساعاتی فراموش‌نشدنی را سپری کنند. کلبه‌های چوبی زیبایی که در این پارک طبیعی قرار دارند، مکانی مناسب برای اقامت گردشگران به حساب می‌آیند. از دیگر جاهای دیدنی نزدیک به جنگل لفور می‌توان بازار زنان محلی و آبشار جلسنگ را برشمرد.

هتل ها و اقامتگاه های نزدیک به جنگل لفور سوادکوه


از نزدیک‌ترین اقامت‌گاه‌ها به جنگل لفور سوادکوه می‌توان به سوییت‌های سد برنجستانک اشاره کرد که در دل جنگل و در فاصله ۱۰۰ متری دریاچه قرار گرفته‌اند. از سوی دیگر، کلبه‌های چوبی موجود در پارک جنگلی جوارم نیز مکانی مناسب برای اقامت گردشگران به حساب می‌آیند. پارک طبیعی جوارم و اقامت‌گاه‌های زیبا و مجهز آن در فاصله ۲ کیلومتری جنگل لفور قرار دارند.

فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است