search
menu

جنگل الیمستان آمل

[ پنهان کردن ]
درباره جنگل و روستای الیمستان
چرا از جنگل و روستای الیمستان بازدید کنیم؟
جاذبه های جنگل و روستای الیمستان
چگونه به جنگل و روستای الیمستان برویم؟
در نزدیکی جنگل و روستای الیمستان چه جاذبه های دیگری وجود دارند؟
در نزدیکی جنگل و روستای الیمستان چه هتل هایی برای اقامت وجود دارند؟
در نزدیکی جنگل و روستای الیمستان چه رستوران ها و غذاخوری هایی وجود دارند؟

درباره جنگل و روستای الیمستان


همیشه سفرهای یک روزه هرچند کوتاه هم که باشند، بسیار دلچسب هستند. زیرا این فرصت را به ما می دهند تا برای یک روز هم که شده وقتمان را به خودمان اختصاص دهیم و به دل طبیعت بزنیم تا حال و هوایی عوض کنیم. این سفرهای یک روزه طبیعت گردی به قدری در تازه کردن روحیه و ایجاد انرژی مثبت در ما تاثیرگذار هستند که باید انجام آن ها را برای خود اجباری کرد. یکی از مقاصد محبوب طبیعت گردان ایرانی جنگل و روستای الیمستان (Alimestan Forest) در استان مازندران است. این جنگل در هر فصلی زیبایی منحصر به فرد دارد.
جنگل الیمستان آمل
در تابستان چشم از سرسبزی یکسره نمی توان برداشت و در پاییز نمی توان عاشق مناظر رنگارنگ و رویایی نشد. اگر در شهرهای دور از شمال ایران ساکن هستید، می توانید با خرید بلیط هواپیما ساری دسترسی آسانی به این جاذبه زیبا داشته باشید. نام جنگل و روستای الیمستان از گیاهی به نام "الیما" در این منطقه گرفته شده است که شباهت زیادی به پیازچه دارد و مردم محلی آن را در خورشت و یا به صورت خام مصرف می کنند. این گیاه معمولا در فصل اردیبهشت می روید و منظزه جنگل را چندین برابر جذاب و تماشایی می نماید. جنگل الیمستان را به دلیل پوشش گیاهی غنی و بی نهایت زیبایش "طلای سبز ایران" می نامند. مه های غلیظ و سرسبزی این جنگل فوق العاده زیباست. جنگل الیمستان در مسیر صعود به قله ۲۵۱۰ متری الیمستان، یکی از زیباترین قلل ایران قرار دارد. روستای بکر الیمستان نیز فاصله کمی با جنگل الیمستان داشته و کوچه باغ های باصفایی دارد. در بازدید از روستای الیمستان علاوه بر بهره مندی از طبیعت زیبایش می توانید از محصولات محلی لبنی و عسل طبیعی و خالص تهیه کنید.
جنگل الیمستان آمل

چرا از جنگل و روستای الیمستان بازدید کنیم؟


دشت های پرگل و مناظر چشمگیر جنگل الیمستان ازجمله دلایل طبیعت گردان برای سفر به روستای الیمستان هستند. این منطقه برای کمپینگ و پیک نیک فوق العاده مناسب است و می تواند یک روز خاطره انگیز برایتان باشد. عکاسان زیادی برای گرفتن عکس های ناب و بی نظیر طبیعت به روستا و جنگل الیمستان می آیند. شما هم می توانید در بازدید از جنگل و روستای الیمستان عکس های یادگاری زیبا بگیرید.
طبیعت جنگل و روستای الیمستان در فصل های بهار و پاییز رنگ های محشری از خود جلوه می نماید و تمام بازدید کنندگان را متحیر و مسحور می کند. منطقه بکر جنگل الیمستان برای یک روز طبیعت گردی و فاصله گرفتن از ازدحام و شلوغی شهر مناسب است و از طرف گردشگران و طبیعت گردان بسیار مورد پسند قرار می گیرد. این که به خودتان یک روز فرصت برخورداری از طبیعت شگفت انگیز، آب و هوای پاکیزه و استراحت و آرامش در جنگل و روستای الیمستان را بدهید، لطف بزرگی در حق خودتان می کنید و تا مدت ها تاثیر آن را در زندگی تان احساس می کنید. پس این لطف را در حق خودتان بکنید و به بازدید از جنگل و روستای الیمستان در استان مازندران و از توابع شهرستان آمل بروید.
جنگل الیمستان آمل

جاذبه های جنگل و روستای الیمستان


در مسیر کوهنوردی به جنگل الیمستان با گودال های عمیقی روبرو می شوید که بسیار جالب هستند. این گودال ها به "پای رستم" شهرت دارند و طبق حکایات و داستان ها این دو گودال جای زانوی رستم است. به همین دلیل آن ها را "پای رستم" نامیده اند. برخی نیز معتقدند این گودال ها بر اثر اصابت شهاب سنگ با زمین به وجود آمده اند.
تردد اسب ها در منطقه زیبا و خوش آب و هوای الیمستان منظره بسیار رویایی و تماشایی به وجود می آورد.

چگونه به جنگل و روستای الیمستان برویم؟


برای رفتن به جنگل و روستای الیمستان باید سفر جاده ای و پیاده روی را ترکیب کنید. برای دسترسی به جنگل الیمستان باید در جاده زیبای هراز حرکت کنید و به سمت روستای الیمستان ره بیفتید. از روستای الیمستان تا جنگل الیمستان نیز کمی پیاده روی کنید.

در نزدیکی جنگل و روستای الیمستان چه جاذبه های دیگری وجود دارند؟


دشت اول الیمستان: ۳۲ متر
دشت دوم الیمستان: ۲۰۰ متر
امامزاده حسن: ۳.۳ کیلومتر
قلعه کهرود: ۳۵ کیلومتر
پارک جنگلی میرزاکوچک خان: ۴۳.۴ کیلومتر
آبشار شاهان دشت: ۵۲.۴ کیلومتر

در نزدیکی جنگل و روستای الیمستان چه هتل هایی برای اقامت وجود دارند؟


هتل المپیک شمال: ۴۵.۳ کیلومتر
هتل کلبه اکو: ۵۷.۳ کیلومتر
مجتمع اقامتی فرهنگی امام علی (ع): ۶۱.۳ کیلومتر

در نزدیکی جنگل و روستای الیمستان چه رستوران ها و غذاخوری هایی وجود دارند؟


رستوران باغ صفا: ۲۶.۷ کیلومتر
رستوران نصرت شاندیز: ۴۲ کیلومتر
رستوران کاچیلا: ۴۳ کیلومتر
رستوران نارنجستان: ۴۴.۶ کیلومتر
رستوران حاج محسن: ۴۵.۸ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است