search
menu

به طبیعت گردی در کیش فکر کردید؟

[ پنهان کردن ]
جزیره هندورابی
پیست باگی کیش
سواحل کیش
روستای باغو کیش
پارک آبشار کیش
کلبه هور کیش
قرارگیری در محیطی مسرت بخش و سرشار از آرامش از جمله مزایای طبیعت‌گردی و در واقع هدف اصلی ما از مسافرت است که امروزه با توجه به محیط‌های شهری پر هیاهو و استرس‌های روزانه طرفداران بیشتری پیدا کرده‌است. علاقمندان به طبیعت‌گردی از طبیعت به عنوان منشاء آرامش‌بخش و مسرت بخشی یاد می‌کنند که به آنها این فرصت فوق العاده را می‌دهد تا به دور از دغدغه‌های روزمره به فعالیت‌هایی نظیر کوه‌پیمایی، جنگل‌نوردی یا آب تنی در دریاچه‌ها مشغول شوند و انرژی خود را بازیابی کنند. افزون بر این هیجان کشف جنبه‌های ناشناخته و تازه در محیط‌های طبیعی تجربه بسیار لذت بخشی است که هر طبیعت‌گردی می‌تواند آن را بدست آورد.
در محیط‌های شهری امروزی اغلب سازه‌های مدرن و لوکس جایگزین محوطه‌های طبیعی نظیر کوه‌ها، آبشارها و دریاچه‌ها شده‌اند؛ با این حال مقاصد گردشگری خاصی وجود دارند که می‌توانند تمامی انتظاراتی که یک فرد علاقمند به طبیعت‌گردی از سفر دارد را برآورده کند. یکی از این مقاصد نیز جزیره زیبای کیش است که از اولین انتخاب‌ها برای طبیعت‌گردی در ناحیه جنوبی کشورمان بشمار می‌رود. بطوری که تور کیش در زمره محبوب‌ترین و پرطرفدارترین تورهای گردشگری در داخل کشور محسوب می‌شود. اگر کنجکاو شده‌اید که بدانید با طبیعت‌گردی در کیش چه چیزی در انتظار شما است پس در این مطلب با ما همراه شوید تا گزینه‌های مختلفی که پیش روی گردشگران این جزیره بی‌نظیر است را با هم بررسی کنیم.
به طبیعت گردی در کیش فکر کردید؟

جزیره هندورابی


جزیره هندورابی یکی از هیچان‌انگیزترین جاذبه‌هایی است که در فاصله اندکی از کیش قرار گرفته‌است و می‌توان با خرید بلیط‌های کشتی و تنها طی یک ساعت و نیم به آن رسید. از این طریق لذت کشتی سواری بر روی آب‌های خلیج فارس را هم تجربه خواهید کرد. این جزیره وسعت چندانی ندارد و مساحت آن فقط ۲۳ کیلومتر مربع است و ساکنان آن نیز کمتر از ۲۰۰ نفر هستند؛ از این رو جزو بکرترین مناطق جنوبی کشورمان است. هر کجای این جزیره کوچک که بروید فرصت بی‌نظیری برای طبیعت‌گردی است از سواحل زیبایی که مملو از مرغان دریایی و ستاره‌های آبی است تا قبرستان هندورابی که یک جاذبه تاریخی ارزشمند نیز هست. غواصی و شنا در سواحل، تماشای تخم گذاری لاک پشت‌های دوست‌داشتنی و بازدید از خانه‌های مرجانی در روستای هندورابی گوشه‌هایی از فعالیت‌های لذت‌بخشی است که می‌توان در این جزیره بکر تجربه کرد.

به طبیعت گردی در کیش فکر کردید؟

پیست باگی کیش


اگر می‌خواهید تور طبیعت‌گردی در کیش را با کمی هیجان بیشتر همراه کنید توصیه می‌کنیم حتما به پیست باگی کیش در مجموعه پارس سافاری جزیره بروید. اگر کنجکاو شده‌اید که بدانید مفهوم باگی چیست باید گفت باگی‌ها ماشین‌های موتوری کوچکی هستند که دارای چرخ‌‌های بزرگی هستند و یک تا دو نفر سر نشین دارند. این ماشین‌ها اولین بار در دهه ۱۳۵۰ ساخته شدند و از آن پس با تغییراتی در شکل و شمایل خود به یکی از وسایل نقلیه محبوب در طبیعت‌گردی تبدیل شدند. معمولا در برنامه‌ها و تورهای طبیعت‌گردی برای آنکه به راحتی در طبیعت گشت و گذار کنند و از سواحل شنی و یا تپه‌های ماسه‌ای عبور کنند از آنها استفاده می‌شود. در پیست باگی کیش می‌توانید یک باگی دونفره را با داشتن یک فرد راهنما تا مساحت ۴۰۰ متر رانندگی کنید و در طول مسیر نیز از تماشای دسته آهوها و مناظر طبیعی اطراف خود لذت ببرید.
به طبیعت گردی در کیش فکر کردید؟

سواحل کیش


همه ما کیش را با سواحل محسورکننده و زیبایش به یاد می‌آوریم و گنجاندن برنامه گشت و گذار در سواحل آن نیز در تور طبیعت‌گردی جزیره از جمله بخش‌های ضروری و هیجان‌انگیز این تور بشمار می‌رود. وسعت سواحل جزیره تقریبا به ۹۰ کیلومتر مربع می‌رسد و از این رو انتخاب یک محیط ساحلی دلچسب کار دشواری نیست و طبیعتگران و گردشگران انتخاب‌های متنوعی پیش روی خود دارند. آب شفاف و زلالی که در این سواحل وجود دارد فرد بیننده را به شنا و انجام تفریحات آبی وسوسه می‌کند. از جمله تفریحات آبی سواحل می‌توان به پاراسل، چت اسکی روی آب و قایق‌رانی اشاره کرد. گذشته از آن راه رفتن بر روی شن‌های نرم ساحل و تماشای مرجان‌های زیبا در حوالی آن لذت وصف نشدنی‌ دارد. ساحل مرجانی، ساحل بانوان، ساحل مریم، ساحل سیمرغ و ساحل مرد ماهیگیر در زمره معروف‌ترین سواحل این جزیره خوش منظر هستند که می‌توان با رفتن به هر یک از آنها حسابی از انجام ورزش‌های آبی بر روی آب‌های خلیج فارس لذت برد. افزون بر این پلاژ و ساحل بانوان نیز به دلیل اختصاصی بودن ساحل برای شنای بانوان از محبوبیت زیادی برخوردار است و خانم‌ها نیز می‌توانند در فضایی امن و تمیز به آب تنی در این ساحل مشغول شوند.

روستای باغو کیش


روشن است که طبیعت روستاها از بکرترین و کمیاب‌ترین جاذبه‌های طبیعی یک منطقه بشمار می‌روند؛ از این رو چند سالی است که بازدید از روستاهای تاریخی و قدیمی با طبیعتی بکر در میان علاقمندان به گردش در طبیعت مرسوم شده‌است. در سفر به جزیره برای تماشای چشم‌اندازهای طبیعی نابی که دچار کمترین تغییرات از سوی ساکنان منطقه شده ‌باشند، پیشنهاد می‌شود به روستای باغو کیش بروید. فضای آرام روستا مملو است از برکه‌ها و چشمه‌هایی که از نقاط مختلف زمین جاری می‌شوند و جنگل‌های سبز آن نیز پر است از درختان لور که از کمیاب‌ترین گونه‌های گیاهی در جهان بشمار می‌روند. علاوه بر آن نخلستان‌ها و مزارع گل آفتاب گردان نیز در طول روستا بسیار به چشم می‌خورند. سیاه‌چادرهای باصفای روستاییان نیز همواره پذیرای گردشگران و طبیعت‌گرانی است که به این آبادی سفر می‌کنند. در پایان برنامه طبیعت‌گردی در این روستای زیبا چند ساعت هم صحبتی با مردمان خونگرم روستا و مزه کردن یک غذای خوشمزه بومی به همراه یک فنجان چای داغ می‌تواند از به یادماندنی‌ترین بخش‌های خاطرات یک گردشگر در جزیره باشد.

پارک آبشار کیش


برای برپا کردن بساط پیک‌نیک و گذارندن یک روز آرام در کنار اقوام و اعضای خانواده خود در طول سفر به جزیره می‌توانید حساب ویژه‌ای روی پارک آبشار از جاهای دیدنی کیش باز کنید. این پارک که در خیابان فردوسی قرار گرفته‌است فضای بسیار سرسبزی دارد و هر گوشه از آن را که نگاه کنید با منظره تماشایی درختان و آبشارها یا فواره‌های رنگارنگ رو به رو می‌شوید. از نظر تنوع پوشش گیاهی باید گفت گستره طیف گونه‌های گیاهی موجود در محوطه پارک به نسبت بسیار زیاد است و همین امر موجب تلطیف فضای این بوستان رویایی شده‌است. در محوطه پارک میز و صندلی‌های سنگی و همچنین آلاچیق‌های دنجی قرار داده شده است تا اگر مایل به برپایی چادر نیستید بتوانید از آنها برای فراغت استفاده کنید. در کنار همه اینها شب‌ها نورپردازی‌هایی که در میان تعبیه شده‌اند و انعکاس تلالو ریسه‌های نورانی بر روی آب فواره‌ها چشم‌انداز فوق العاده تماشایی را ایجاد می‌کند. امکانات رفاهی مطلوبی مانند مراکز اغذیه‌فروشی‌ در محوطه قرار دارد که پیک‌نیک چند ساعته مراجعان را بسیار آسوده و راحت کرده‌است.
به طبیعت گردی در کیش فکر کردید؟

کلبه هور کیش


نمی‌شود به جزیره کیش سفر کرد اما از لذت گشت‌زنی در دنیای زیر آب و غواصی در اعماق آب غافل شد. اگر شما هم از مشتاقان کشف ناشناخته‌های دنیای زیر آب هستید، کلبه هور کیش دقیقا همان جایی است که در طول سفرتان به جزیره باید به آن بروید. در واقع این مکان یک دماغه نسبتا بزرگ است که در ناحیه غرب جزیره قرار گرفته‌است. پیشتر این دماغه صرفا یک صخره بزرگ بود که گردشگران برای تماشای برخورد موج‌های دریا با سنگ‌های صخره‌ای و انجام ماهیگیری در زمان‌هایی که شرایط جوی مساعد بود به آن مراجعه می‌کردند؛ اما رفته رفته با توجه به استقبال زیادی که برای بازدید از آن از سوی گردشگران و دوستداران طبیعت انجام گرفت، امکانات رفاهی مناسبی در آن تعبیه شد تا بتواند به یکی از جاذبه‌های محبوب جزیره تبدیل شود. انواع آبزیان دوست داشتنی، مرجان‌ها و لاک پشت‌ها در این منطقه یافت می‌شود که زیبایی خاصی به آن بخشیده‌است. ضمن آنکه آب‌های این ناحیه جزو ایده‌آل‌ترین مکان‌ها برای یک غواصی جانانه بشمار می‌رود.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است