search
menu

بهترین رستوران های اصفهان، از شهرزاد تا جارچی باشی

[ پنهان کردن ]
چند نکته برای رستوران‌گردی در نصف جهان
بهترین غذاهای اصفهان
بهترین رستوران های جلفای اصفهان
بهترین رستوران‌های مرادویج اصفهان
بهترین رستوران های اصفهان در جاده مرق
بهترین رستوران های اصفهان در این گفتار مجله گردشگری سفرمارکت ارائه شده است. دیار گز و سوهان و عالی‌قاپو و زاینده رود، نصف جهان ایران، کلکسیونی از تاریخ و فرهنگ و هنر فراموش ‌نشدنی و مملو از جاهای دیدنی است که هم برای کوله‌پشتی گردها و هم لاکچری‌گردها و هم طبیعت‌گردهای مشکل‌پسند، یک انتخاب خاطره‌انگیز و باشکوه به شمار می‌رود. جایی که در کنار مردم مهمان‌نواز هنرمند و هنردوست و باهوش اصفهان، به تماشای نگارستانی از شور و شعور می‌رویم با کلی خوردنی و نوشیدنی خوش‌طعم خوش‌مزه. اگر اهل شکم گردی هستید و به عنوان توریسم‌بلاگر، فشن‌بلاگر یا فودبلاگر، عازم دیار نصف جهان می‌شوید، بهترین کافه و رستوران‌های اصفهان را برای شما با اطلاعات مناسب، گردآوری کردیم تا اگر عازم این شهر نوستالژیک شدید، با بوک مارک این گفتار، در جریان برترین رستوران و کافه‌های این شهر به منظور تجربه غذاهای سنتی و محلی و فرنگی وسوسه‌انگیزشان در خیابان‌های معروف این دیار باشید. غذاکده‌هایی که گاها داخل یک خانه تاریخی چند صد ساله جا خوش کرده است و تجربه نوستالژی گردی را نیز برای گردشگران به ارمغان می‌آورد. در ابتدای این گفتار، شماری از بهترین غذاهای اصفهانی‌ها را نیز فهرست کردیم تا با گشتی کوتاه از بریانی تا یخمه ترش، با برخی از خوردنی‌های لذیذ این خطه نیز آشنا شوید.
اگر شما مخاطب گرامی، تجربه سفر به دیار نصف جهان داشتید و از اقامتگاه‌های بومگردی و اقامتی لوکس و حتی رستوران و کافه‌ها و مراکز تاریخی آن استفاده کردید، دیدگاه‌های ارزشمند خود را از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید. با رستوران‌گردی سفرمارکت در نصف جهان همراه باشید.

بهترین رستوران های اصفهان، از شهرزاد تا جارچی باشی

چند نکته برای رستوران‌گردی در نصف جهان


- روایت مشتریان بهترین رستوران و کافه‌ها و گالری‌ها و مراکز دیدنی و تاریخی این سرزمین شگفت‌انگیز ایران را از طریق نظرات اصفهان‌گردهای تریپ ادوایزر (Tripadvisor.com) مطالعه کنید تا داده‌های خوبی برای سفری خاطره‌انگیز در اختیار شما باشد.

- پیش از عزیمت به اصفهان، در صورتی‌که علاقه‌مند نوشیدن و خوردن غذاهای محلی این دیار پرجاذبه هستید، درباره دستور پخت و نحوه آماده‌سازی و متریال هر یک، اطلاعات مناسبی کسب کنید تا همواره فهرستی از بهترین غذاهای سنتی اصفهانی‌ها در دسترس شما قرار بگیرد.

- کباب و جوجه و خورشت‌های معمولی که در طول هفته میل می‌کنید، بهترین گزینه‌های سفارش غذا در بهترین رستوران های اصفهان نیست. سعی کنید در بهترین رستوران های اصفهان که در این گفتار مجله گردشگری سفرمارکت معرفی شده است، غذاهای سنتی و محلی مناطق این استان را در نظر داشته و طعم و مزه آن‌ها را تجربه کنید.

- بخشی از نظرات مشتریان رستوران‌های ممتاز اصفهان را می‌توان در گوگل ریویو دید. بخشی در تریپ ادوایزر و بخشی نیز زیر پست‌های هر رستوران در پیج اختصاصی آن. لذا پیش از عزیمت، نظرات را مرور کنید.

- بهترین رستوران های اصفهان الزاما در اطراف چهارباغ نیست. بهتر است بهترین مرکز خرید گز و سوهان وصنایع دستی و کافه و غذاخوری را از مردم محلی و راهنمایان گردشگری استان جویا شوید. به منظور سفر هوایی به نصف جهان، از خدمات خرید بلیط هواپیما اصفهان سفرمارکت استفاده کنید که سفری ارزان و راحت را برای شما و خانواده گرامی به ارمغان خواهد آورد.

بهترین غذاهای اصفهان


اصفهان این‌قدر غذا و نوشیدنی و صنایع دستی و سوغات خوشمزه و وسوسه‌انگیز دارد که چند کتاب توضیح می‌طلبد. اما اگر قصد عزیمت به رستوران‌های معروف و غیر معروف این دیار دارید، در جریان شماری از غذاهای اصفهانی قرار بگیرید. برای خوش‌گذرانی خوش‌مزه در اصفهان، به موارد زیر توجه کنید.
شما را با آش‌ها و دسرهای معروفشان آشنا می‌کنیم و بزودی گفتاری جامع در این باره در مجله گردشگری سفرمارکت منتشر خواهیم کرد. همراهی مخاطبان اصفهانی ما در تکمیل این مطالب را خواستاریم.

بریونی:

محبوب اصفهانی‌ها و شهره خاص و عام غذای اصفهان است. شبیه همبرگر و ترکیبی از گوشت گردن گوسفند و جگر سفید و ادویه خاص این دیار و نمک و فلفل و دارچین و زردچوبه. از گردو و خلال هم برای تزیینش استفاده می‌کنند.

کله‌جوش یا کال‌جوش:

غذای ساده و محبوب بسیاری از هموطنان در سراسر کشور است. گویی اصالتی اصفهانی دارد. ریشه‌اش به غیوران قشقایی باز می‌گردد. ترکیبی از کشک تازه و نعناع خشک و پیاز و گردو و روغن و نمک و فلفل است. با نان سنگگ تازه دو رو خاشخاش اصفهان بزنید به بدن!

حلیم بادمجان:

تعجب نکنید. همه شهرهای ایران، روش پخت خاص خود را در تهیه حلیم بادمجان دارند. غذای سنتی نصف جهان بوده و برای تهیه آن از برنج و لوبیا سفید و پیاز و نعناع استفاده می‌کنند.

قیمه ریزه:

از غذاهای خوشمزه اصفهانی‌ها بوده و از آرد نخودچی و پیاز و نعناع خشک و ادویه در طبخش استفاده می‌شود. بایستی ریزه در داخل رب و پیاد داغ تفت داده شود.

یخنی لوبیا:

گوشت لوبیا، از دیگر غذاهای خوشمزه و مقوی نصف جهان است. ظاهری شبیه حلیم دارد و از گوشت وسبزی تازه و جعفری و ادویه استفاده می‌شود. اصفهانی‌ها با ترشی و سبزی سرو می‌کنند.

بهترین رستوران های اصفهان، از شهرزاد تا جارچی باشی

پلو ماش و قمری:

از دیگر غذاهای سنتی این دیار است. ماش را باید آب پز کرد و با گوشت گوسفند و پیاز و ادویه تفت داد و به آن قمری رنده شده وسبزی پلویی اضافه کرد.

کوفته شوید باقالی:

از غذاهای سنتی محبوب اصفهان است. مثل سایر کوفته‌ها تهیه شده و طرز پخت خاصی ندارد. اما در برخی از رستوران‌های شهر سرو می‌شود و خوشمزه به نظر می‌رسد. از اصفهانی‌ها یاد بگیرید. حتی المقدور برنج خود را با شوید خشک همراه کنید.

یخمه ترش:

از غذاهای سنتی اصفهان است و کم‌تر می‌توان در رستوران‌های سنتی و حتی مدرن این استان، ردپای آن را در منوها پیدا کرد. آلوو به وبرگه زردآور به گوشت گوسفند آمیخته در ادویه و زردچوبه اضافه شده و با برنج سرو می شود.

تاس کباب:

بله! اصالتی اصفهونی داشته و ترکیبی از گوشت گوسفند و پیاز و هویج و سیب زمینی و روغن و نمک و ادویه است. با نان یا پلو مصرف می‌شود.

کباب زردک اصفهانی ها:

از غذاهای معروف استان و شبیه کتلت است و کمی شیرین. ترکیب گوشت چرخ‌کرده و پیاز و زردک و هویج خام است. آرد نخودپی و ادویه به آن اضافه شده و مواد بایستی خوب ورز داده شود. سرکه و شیره هم به آن اضافه می‌کنند.

بهترین رستوران های جلفای اصفهان


جلفا از مقصدهای گردشگری و پیاده‌گردی اصفهان است. محله‌ای قدیمی که آثار تاریخی کوچک و بزرگ را در خود جای داده و شب‌ها، جایی برای گذر در شهر است. بهترین رستوران‌های اصفهان در جلفا قرار داشته و از آن جمله می‌توان به آرک آ، هرمس، خوان‌گستر اشاره داشت. کلیساهای جلفا نیز یکی از جاذبه های دیدنی در این منطقه است.

بهترین رستوران‌های مرادویج اصفهان


خیابان مرادویج از مقصدهای گردشگری در مرکز استان اصفهان است. رستوران ایتالیایی بروس این منطقه، استقبال خوبی از سوی فودبلاگرها و اینستاگردها داشته و در کنارش نیز کافه‌هایی چون کافه بلانش قرار دارد. کافه مدرن بوده و امیرچاکلتی‌ها نیز فرصت اسپرسو خوری در این محله را دارند. کافه مون و کافه لمون از دیگر کافه‌های رستوران‌های مرادویج به شمار می‌رود.

بهترین رستوران های اصفهان در جاده مرق


اگر گذر شما به مناطق ییلاقی اصفهان افتاد، برای استفاده از طبیعت سرسبز و چشم‌نواز حوالی مرکز شهر، به باغ رستوران خان‌نشین بروید. فضای دل‌انگیز داشته و با نوشیدنی‌های خوشمزه، پذیرایی می‌شوید.

رستوران شهرزاد


رستوران شهرزاد، یکی از بهترین رستوران های اصفهان است. آوازه و شهره خاص و عام داشته و تحلیل ها و نظرات بسیاری در نقد و تعریف از غذاها و نحوه برخورد پرسنل آن در دسترس است. یکی از بهترین غذاخوری های شهر بوده و بیش از ۵۰ سال قدمت دارد. مثل رستوران مسلم در بازار تهران، برندی معتبر به شمار می‌رود. برای این‌که از رستوران شهرزاد اصفهانی ها استفاده کنید، ۲ دلیل داریم. یکی کیفیت بعضا بالای این رستوران و دیگری دکورهایش که یادآور هنر صفوی و نقاشی‌ها روی آینه است. فضایی پر اصالت را تداعی می‌کند. گاها به مسافران خارجی نیز بسته گز هدیه می‌کنند. خورشت ماست رستوران شهرزاد، محبوب است. اگر به شهرزاد رفتید، ته چین و بریانی و خورشت ماست را در نظر داشته باشید. وقت کباب برگ و جوجه خوردن، همیشه هست.
- آدرس رستوران شهرزاد اصفهان: خیابان چهار باغ عباسی، خیابان عباس آباد
- اینستاگرام رستوران شهرزاد اصفهان: @SHAHRZADISFAHAN


رستوران بریانی اعظم


رستوران بریانی اعظم، از بهترین رستوران های اصفهان است. تجربه غذایی ۴۰۰ ساله را در رستورانی یک صد ساله برای اصفهان‌گردهای مشکل پسند به ارمغان می‌آورد. تجربه غذایی لذید در یکی از بهترین رستوران های شهر را نمی‌شود به راحتی از نظر دور داشت. بریانی با آبگوشت بریانی و دوغ محلی و نعناع، بخشی از فرصت‌های شکم‌گردی نصف جهان در بریانی اعظم است. آبگوشت بریانی اعظم، گوشت بریانی و تکه‌های نان ریز شده بوده و پر کالری است. این رستوران بر خلاف رستوران شهرزاد که با افتخار اعلام کرده است که در هیچ جای اصفهان، ایران و جهان، شعبه ندارد!، ۴ شعبه دارد. همه شلوغ بوده و روزهای تعطیل هم خدمت می‌دهند.
- آدرس رستوران بریانی اعظم اصفهان: دروازه دولت، ابتدای چهار باغ پایین
- اینستاگرام رستوران بریانی اعظم: @beryaniazam
- شعب رستوران بریانی اعظم اصفهان: شعبه شماره ۲ در مسجد سید، شعبه شماره ۳ در کمال اسماعیل و شعبه شماره ۴ در چهار باغ بالا
- سایت رستوران بریانی اعظم: BEYRANIAZAM.com

رستوران سنتی نقش‌جهان


اگر قصد دارید تا لذت غذا خوردن در کنار زیباترین میدان نصف اصفهان را تجربه کنید، توصیه می‌کنیم به رستوران سنتی نقش جهان رفته و در جوار میدان نقش جهان، طعم و مزه لذیذ و خاطره انگیز غذاهای اصفهانی را به کلکسیون تجارب خود اضافه کنید. میدان نقش جهان، افتخار اصفهان و ایران، روایتی از تاریخ باشکوه مردمان اصفهان، جایی است که پاتوق سلفی بازها و استوری بگیرهای پر لایک و فالو اینستاگرامی است. مقصد اول در اصفهان برای خوردن و عکس گرفتن. رستوران نقش جهان، حتما انتخاب اول مشکل‌پسندها در این منطقه شهر به شمار می‌رود. رستوران سنتی نقش جهان در همین میدان قرار دارد. از زیباترین و بزرگ‌ترین و مجلل‌ترین غذاخوری‌های شهر بوده و شما را با مهمانی ارسی‌های رنگارنگ و دیوارهای آینه‌کاری و سقف مقرنس می‌بود. گویی در یکی از کاخ‌های عصر صفوی مشغول غذا خوردن هستیم. اگر در نیمه نخست سال، عازم نقش جهان شدید، روی تراس رستوران جا خوش کنید! تسلط شما به میدان نقش جهان، فضایی رویایی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. تخت‌های رستوران، میزبان شایسته‌ای برای غذاخوردن در یکی از رستوران‌های معروف شهر است. بریانی و خورشت ماست گزینه خوبی است. به خصوص وقتی با کباب و نان سنتی و دوغ محلی و ماست موسیر همراه شود که لذت چند برابر خواهد شد. شیشلیک این رستوران نیز زبانزد خاص و عام است.
- آدرس رستوران نقش جهان: میدان امام، نبش مسجد شیخ لطف‌الله
- پیج اینستاگرامی رستوران نقش جهان: @restaurant_sonati_naghshejahan
خوراک ماهی کبابی رستوران سنتی نقش جهان در تصویر بالا نشان داده شده است. این ماهی به صورت کاملا کبابی و بدون استفاده از روغن پخته می‌شود و از غذاهای مدل قلب سالم و رژیمی محسوب می‌شود.

بهترین رستوران های اصفهان، از شهرزاد تا جارچی باشی

غذاخوری در حمامی تاریخی


دوست دارید در یک حمام تاریخی با دکوراسیونی باشکوه، غذا میل کنید؟ رستوران جارچی باشی، تجربه غذاخوری در حمام را در اختیار مسافران هیجان‌گرد نصف جهان قرار می‌دهد. ساختمانش، حمام عمومی بوده که بازسازی شده و به صورت نوآورانه، درخدمت گردشگری و شکم‌گردی اصفهان‌گردها قرار گرفته است. این حمام در سال ۱۰۱۹ شمسی ساخته شد. کار بازسازی حمام توسط سید احمد افتخاری تا سال ۱۳۹۰ طول کشید. اکنون تبدیل به یکی از بهترین رستوران‌های اصفهان شده است. محفل سلفی بازهای اینستاگرام و عاشقان استورهای‌های پر لایک و قلب شهر بوده و می‌تواند یک تجربه کم‌نظیر را برای عاشقان اینستاگرم و شکم دوست به ارمغان آورد. وقتی از دکور و کاشی‌کاری‌های رنگارنگ رها شدید، نگاه به منو کرده و مرصع پلو و شیرین پلو را در نظر داشته باشید. کباب کوبیده جارچی باشی، با استقبال هواداران اینستاگرامی‌اش روبرو شده و مد نظر داشته باشید.
- آدرس اینستاگرام جارچی باشی: @jarchibashi
- آدرس رستوران جارچی باشی: خیابان سپه، خیابان حکیم، کوی هفتم یا کوی باغ قلندرها، مجموعه تاریخی و اقامتی مجلل سلطان جارچی باشی
- آدرس سایت رستوران جارچی باشی: jarchibashi.ir

رستوران سنتی ترنج


حتما یکی از بهترین رستوران‌های اصفهان، رستوران ترنج است. مثل رستوران جارچی باشی، لوکیشن باشکوه و خاصی دارد که لذت غذا خوردن در آن را چند برابر می‌کند. مجموعه رستوران هوانس، یکی از بهترین‌های شهر است. در محله معروف جلقا وافع شده و در جوار کلیسای مطرح و تاریخی هوانس جا خوش کرده و معماری خاصی دارد. رستوران ترنج دارای رستوران و کافه است که در شاه‌نشین واقع شده و شربت‌خانه نیز در سردآب اضافه شده است. سردآب بخشی از معماری خانه‌های تاریخی و قدیمی ایران است که محفلی برای شب‌نشینی ها در روزهای گرم سال در مناطق کویری ایران بود. در این غذاخوری با معماری دوست داشتنی، انواع و اقسام غذاهای خوشمزه و لذیذ زیر نظر سرآشپزی حرفه‌ای، طبخ می‌شود و در دسترس مشکل پسندان قرار دارد.
- آدرس اینستاگرام رستوران ترنج: @toranj_house
- آدرس رستوران ترنج اصفهان: خیابان خاقانی، کوی هانس شیرازی، کوی رامین،

بهترین رستوران های اصفهان، از شهرزاد تا جارچی باشی

رستوران خوان گستر


فضایی مدرن و غذایی لذیذ و فراموش‌نشدنی را در اختیار اصفهان‌گردهای مشکل‌پسند قرار می‌دهد. کلیسای وانک از مقصدهای گردشگری مذهبی نصف جهان بوده و در جوار آن، یکی از بهترین رستوران های اصفهان واقع شده است. رستوران خوان گستر، در طبقه همکف هتل جلفا واقع شده و محیطی مدرن دارد و بیش از ۴۰ سال است که مشغول پذیرایی از مهمانانش است. دکور لاجوردی و آرامش‌بخش رستوران خوان گستر اصفهان، زیبایی خیره کننده دارد. نقاشی‌های آوایزان شده به دیوار رستوران، فضایی هنری را خلق کرده است. ته چین خوان گستر، محبوب است.
- آدرس اینستاگرام رستوران خوان گستر: @khangostar_restaurant
- آدرس رستوران خوان گستر اصفهان: خیابان کلیسای وانک جنب کلیسای وانک

رستوران شب نشین اصفهان


باغ رستوران شب نشین اصفهان، از دیگر رستوران های خوب شهر بوده که با موسیقی زنده، تجربه غذایی خوشمزه در محیطی پر از درختان سرسبز، به ارمغان می‌آورد. باغ رستوران شب نشین اصفهان در خیابان آتشگاه بعد از کوی آتشگاه قرار دارد.
پیج اینستاگرام رستوران شب نشین در نشانی: @shabneshin_official در دسترس است.


رستوران باستانی


رستوران باستانی از دیگر رستوران های خوب شهر است. از مهمانان با نان تافتون و سنگگ پذیرایی می‌شود. محیطی باصفا داشته و میتوان تصاویری از اسطوره‌ها را در درب و دیوارش مشاهده کرد. آدرس رستوران باستانی، میدان نقش جهان، جنب مسجد جامع امام شماره ۱۵ است.

بهترین رستوران های اصفهان، از شهرزاد تا جارچی باشی

رستوران جم نشین


از دیگر رستوران‌های خوب شهر است. فضایی سنتی داشته و با حیاط بزرگ، گزینه خوبی برای شب‌گردهای نصف جهان است. ترکیبی از غذای سنتی و غذای دریایی در این رستوران سرو می شود. آدرس رستوران جم نشین اصفهان، اتوبان دستجردی، نرسیده به بهارستان، قبل از قله شور است. این رستوران در فهرست سفره‌خانه‌های همیشه خوب این دیار مطرح شده است.

رستوران سنتی صدرانشین


یکی از بهترین رستوران سنتی‌های نصف جهان، رستوران صدرانشین است. محیطی چشم‌نواز و دکوراسیونی جذاب دارد. آدرس رستوران سنتی صدرا نشین اصفهان، جاده اصفهان به شیراز، جنب هواشناسی، کوی خلیج فارس ۲۶ است.

رستوران گردان هتل آسمان


رستوران گردان هتل آسمان از دیگر رستوران‌های محبوب نصف جهان است. این رستوران در بالاترین طبقه هتل آسمان اصفهان قرار گرفته و منظره‌ای ۳۶۰ درجه از زاینده رود و کوه‌های اطراف، پیش‌روی چشمان شما خواهد بود. رستوران گردان هتل آسمان در نشانی، خیابان مطهری واقع شده و ترکیبی از غذهای دریایی و رژیمی را سرو می‌کند. رستوران گردان هتل آسمان اصفهان، یادآور رستوران گردان برج میلاد تهران در ارتفاع ۲۳۰ متری است که بزرگ‌ترین رستوران گردان خاورمیانه نیز به شمار می‌رود. پیج اینستاگرامی رستوران گردان هتل آسمان را برای اطلاع از منوهای وسوسه‌انگیزش در نشانی: @asemanhotel دنبال کنید.

بهترین رستوران های اصفهان، از شهرزاد تا جارچی باشی

رستوران سیب


از رستوران‌های معروف شهر است. انواع غذای ایرانی و فرنگی و فست فود سرو می‌شود. سلف سرویس دارد و کیفیت خوبی دارد و بعضا با استقبال هوادارانش در اینستاگرام نیز همراه شده است. اردو رستوران سیب، معروف است. گاهی با همان اردو نیز شما سیر می‌شوید! باغ سبز و زیبای این رستوران، لوکیشنی عالی برای سلفی بازهای اینستاگرام نیز هست. رستوران سیب اصفهان در نشانی خیابان آتشگاه، بعد از چهار راه بهشت قرار دارد. رستورانی شیک و سلف سرویس عالی و اردوی خاطره‌انگیز را در اختیار شکم‌گردهای نصف جهان قرار می‌دهد. ده‌ها طعم نوشیدنی در خدمت شما است. سایت رستوران سیب برای اطلاع از منوها و خدمات و ساعت پذیرایی در طول سال در نشانی: sib-restaurant.com در دسترس است.

رستوران شاندیز صفه


یکی دیگر از بهترین رستوران های شهر،رستوران صفه است. رستورانی که شعبه دیگری در شاندیز شهر مشهد مقدس داشته و از رستوران‌های معروف نصف جهان نیز به شمار می‌رود. در ارتفاعات صفه اصفهان واقع شده و می‌توانید از چشم‌انداز کوهستانی اطراف نیز لذت ببرید. دیوارهای شیشه‌ای رستوان شاندیز صفه، از مزیت‌های ثبت یک استوری و سلفی خاطره‌انگیز در شکم‌گردی نصف جهان است. رستوران شاندیز صفه در کوه صفه، ورودی اول پارکنیگ شماره یک واقع شده است. برای اطلاع از منوها و خدمات و امکانات و استوری‌های مخاطبانش به پیج اینستاگرامی رستوران شاندیز صفه در نشانی shandizesofe مراجعه کنید.

رستوران همدم السلطنه


رستوران همدم السطانه از دیگر رستوران های معروف شهراست. همدم السلطنه، دختر امیرکبیر بود. خانه‌اش بیش از یک صد و پنجاه سال قدمت داشته و رستورانی در این بنای تاریخی بنا شده و تبدیل به یکی از باصفا ترین رستوران‌های شهر گردید. غذا خوردن در جوار شمعدنی‌های خوش‌تراش و حوض لاجوری پر آب و صدای گذر آب و چشیدن غذاهای لذیذ، فضای روح‌نواز را برای رمانتیک‌های شکم‌گرد به ارمغان خواهد آورد. کافه و رستوران همدم السلطنه در انتهای خیابان حافظ، کوی شماره ۳ همه روز به جز شنبه آماده پذیرایی از شکم‌گردهای مشکل‌پسند نصف جهان است. پیج اینستاگرامی رستوران همدم السلطنه در نشانی: @hamdamo_saltaneh در دسترس است تا در جریان منو رستوران در سال ۱۴۰۱ به بعد قرار بگیرید.

رستوران قصر منشی


از رستوران‌های شاخص در اصفهان است اما در فهرست TOP ۱۰ قرار نمی‌گیرد. رستوران قصرمنشی با پنجره‌های آبی رنگ بزرگ معروف شده و یکی از مقصدهای شکم‌گردی محبوب این دیار است. این کافه رستوران همه روزه از ساعت ۱۵ الی ۲۲ میزبان مشتریان خواهد بود. آدرس کافه رستوران قصرمنشی، خیابان نشاط کوی شماره دهم است. خانه تاریخی قصرمنشی یکی از خانه‌های تاریخی این شهر به شمار می‌رود.
اینستاگرام قصرمنشی در نشانی: ghasrmonshi.restaurant.cafe شما را با جدید ترین غذاها و منوها و برنامه‌هایش آشنا می‌کند.

بهترین رستوران های اصفهان، از شهرزاد تا جارچی باشی

رستوران زاگرس


رستوران زاگرس از بهترین رستوران‌های اصفهان بوده و منظره خوبی برای دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه دارد. رستوران زاگرس در کوه صفه بنا شده و ساختمان سنگی و شیکی داشته که با دسرهای وسوسه‌انگیزش معروف است. آدرس رستوران زاگرس، اتوبان شهدای صفه، مجموعه تفریحی صفحه است. نمای خیال‌انگیز شهر بر فراز کوه صفه، هدیه‌ای است که رستوران لوکس زاگرس در کنار سالادبار هوس‌انگیزش در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

رستوران آراخوان


از مقصدهای غذاخوری اصفهان است که در ۳ طبقه، پاسخ‌گوی نیاز مشکل‌پسندهای شهر است. غذاهای فرنگی در طبقه اول رستوران آراخوان، نوشیدنی و ساندویچ در طبقه دوم و غذاهای سنتی و اصیل مناطق کشور در طبقه سوم سرو می‌شود. به هر حال این رستوران تلاش کرده تا از طریق یک فودکورت طبقاتی، نیازهای مشتری را تامین کند.
رستوران آراخوان در نشانی: اصفهان، سه وسه پل، ابتدای چهار باغ بالا قرار دارد و پیج اینستاگرامی‌اش در نشانی: arakhan_restaurant در دسترس است.

رستوران نیکان رول استیک


این رستوران، در یکی از شلوغ‌ترین خیابان‌های شهر قرار دارد. از سطح زمین پایین رفته و در مکانی دنج، طعمی خوب و خوش را بچشید. این رستوران در ضلع جنوبی پل خواجو میدان فیض قرار گرفته و آدرس اینستاگرامش در نشانی: @nikanroallsteak در دسترس است.

رستوران باغ‌شهر


این رستوران، چند هزار متر وسعت دارد. آلاچیق‌‌های چوبی آن، مشتریان زیادی در چهار فصل سال دارد. جایی برای گذران ساعاتی با دوستان و آشنایان و حتی گردهمایی‌های خودمانی و حتی رسمی. باغ‌شهر، واقعا یک رستوران باغی بوده و کیفیت غذاهایش به استقبال کاربران در اینستاگرام روبرو شده است. رستوران باغ شهر اصفهان در نشانی چهار باغ عباسی، روبروی خیابان شیخ بهایی و پشت بام سرا قرار گرفته و آدرس اینستاگرامش نیز: bagheshahr است. رزرو سریع تور اصفهان در سفرمارکت، شما را با رقابتی‌ترین تورها آشنا می کند تا از فرودرین تا اسفند هر سال، سفری ارزان و مطمئن به نصف جهان داشته باشید.

بهترین رستوران های اصفهان، از شهرزاد تا جارچی باشی

رستوران حکیم باشی


حکیم‌باشی اصفهان، فضای سنتی دارد. برای دوستانی که خواهان محیطی مدرن هستند، گزینه خوبی نیست. از بهترین رستوران‌های اصفهان برای قلیان و دیزی است. به خصوص با ترشی و دوغ محلی. دنبال فست فود و بریانی و پیتزا در حکیم باشی نباشید. رستوران حکیم باشی در آدرس: خیابان حکیم، بازار بزرگ حکیم ورودی طبقه اول واقع شده است.

رستوران میناس


در خانه تاریخ میناس که یکی از خانه‌های تاریخی نصف جهان است و قدمتی چهارصد ساله دارد، رستورانی بنا شده به همین نام که غذاهای خوشمزه سنتی در آن یافت می‌شود. اما در فهرست برترین رستوران های اصفهان جای ندارد. کافه رستوران میناس در خیابان حکیم نظامی اصفهان، کوی سنگ تراش ها کویشماره ۲۲ قرار دارد و فقط ۱٫۵ کیلومتر با کلیسای وانک فاصله دارد. آدرس اینستاگرام رستوران میناس در نشانی: minas.hotel در دسترس است.

کافه رستوران های اصفهان


کافه رستوران های اصفهان دست کمی از رستوران های معروفش ندارد. در ادامه این گزارش مجله گردشگری سفرمارکت شما را با شماری از کافه رستوران های اصفهان آشنا می‌کنیم.

کافه رستوران نمکدان


کافه رستوران نمکدان یکی از بهترین کافه رستوران‌های اصفهان است. کافه‌گردی در یکی از خانه‌های زیبای عصر قاجار، جذابیت‌های خاص خود را دارد. لوکیشن خوبی برای سلفی بازهای اینستاگرام و کافه‌گردهای رمانتیک است. حوض باصفا و معماری عصر قجر، شما را با خانه‌های قدیمی مادر مادر بزرگ‌ها آشنا می‌کند. در چهار فصل سال، رستوران عمارت نمکدان اصفهان، پاسخ‌گوی نیاز شکم‌گردهای مشکل‌پسند شهر است. عمارت نمکدان اصفهان، اشیا قدیمی زیادی در خود جای داده است. از گنجه‌های قدیمی تا چرخ خیاطی دستی و اکسسوری‌هایی که در صحنه‌پردازی خانه‌های قدیمی دیده می‌شود. سرگرم شدن با این اکسسوری‌های خاطره‌انگیز خانه‌های قدیمی، فرصتی است که با سبک زندگی مردمان این خطه آشنا شویم. هم‌چنین سعی کنیم برای کمک به اقتصاد گردشگری، از صنایع دستی اصفهانی‌ها، سوغاتی به شهر خود ببریم. عمارت نمکدان، منوی خوبی از نظر خورشت‌جات دارد. نوشیدنی گرم و سرد سنتی عمارت را نیز در نظر داشته باشید.
- آدرس عمارت نمکدان: اصفهان، خیابان استانداری، اول کوی پشت مطبخ
- پیج اینستاگرام عمارت نمکدان: namakdan.mansion

رستوران فیروز شربت (عمارت شربت‌خانه)


اسم جالبی دارد. نام اصلی آن شربت‌خانه و خورش‌خانه فیروز است. محلی‌ها آن را کافه میروز لقب دادند. دکور دهه چهل داشته و شما را به کافه‌های ۶۰ سال پیش می‌برد. میز و صندلی چوبی و آهنگ‌های قدیمی و نقاشی‌های مفهومی، ذهن زیبای شما را در یک فضای نیمه نخست قرن بیستم میلادی، به تکاپو وا می‌دارد. دکوراسیون داخلی این شربت‌خانه و رستوران کوچک و دنج، نشان‌گر این واقعیت است که هم‌چنان، نوستالژی زنده است و طرفداران بسیار دارد. شربت و بستنی‌های این کافه رستوران سبب شده تا در فهرست یکی از بهترین مقصدهای بستنی‌خوری نصف جهان باشد. البته پس از میل کردن خورشت‌های خوشمزه، بستنی و شربت خنک معطر با سبزیجات و لیمو تازه، حس و حالی دیگر به شما می‌دهد. شربت سرکه انجبین و خیار فیروز، شهرت زیادی داشته و حرفه‌ای ها، بستنی حسرت الملوک آن را می‌پسندند.
- اینستاگرام کافه رستوران شربت فیروز: SHARBATKHANEH_FIROUZ
- آدرس کافه رستوران شربت فیروز: میدان تاریخی جلفا، عمارت شربت خانه فیروز

رستوران مس و قالی


از مقصدهای دیگر نوستالژیک و جذاب شکم‌گردی اصفهانی‌ها، کافه رستوران مس وقالی است که یادآور دکوراسیون تیمچه‌های بازار بزرگ تهران است. فضای مرعبی شکل که اطراف آن حجره‌های سنتی واقع شده و وسط آن نیز یک حوض آب، چشم‌نواز است. کافه و رستوران مس و قالی در یکی از همین تیمچه‌ها در نصف جهان بنا شده و طرفداران زیادی دارد. اگر دوست دارید به اصفهان قرن بیستم میلادی بروید، گشتی در رستوران مس و قالی را توصیه می‌کنیم. منوی رستوران مس و قالی، فست فود و غذای سنتی دارد. نوشیدنی گرم و سرد و بستنی و فالوده با آبلیمو در دسترس است. هر سلیقه‌ای که دارید، از این مجموعه استفاده کنید. برای نوستالژی گردها، گزینه خوبی برای شکم‌گردی عصرگاهی به نظر می‌رسد.
- آدرس اینستاگرام رستوران مس و قالی: @messo_qali_cafe
- آدرس رستوران مس و قالی: میدان نقش جهان، خیابان سپه، حد فاصل بین میدان و خیابان استانداری، روبروی اداره دارایی، تیمچه مثقالی.

بهترین رستوران های اصفهان، از شهرزاد تا جارچی باشی

کافه و رستوران هوگر


برای علاقمندان به شکم‌گردی در یکی از خانه‌های تاریخی نصف جهان، کافه هوگر یکی از انتخاب‌های ایده‌آل است. معماری آن روایت سبک زندگی و معماری عصر قاجار در اصفهان دیدنی ما است. با ارسی و شیشه‌های رنگارنگ کوچک تزیین شده است و دکور آن با میز و صندلی‌های سنتی، شما را به یک صد سال قبل می‌برد تا در دل تاریخ معاصر، بخورید و بیاشامید. کافه رستوران هوگر در خانه تاریخی دهدشتی واقع شده است.

در کافه رستوران هوگر، انواع غذاهای ایرانی و فرنگی در دسترس است. نوشیدنی گردم و سرد وسالاد فصل و دسر خوشمزه نیز در اختیار مهمانان مشکل‌پسند قرار دارد. امکان اقامت در این خانه قدیمی نیز برای مسافران وجود دارد. خلاصه اگر اصفهان رفتید، خیابان باب الرحمه را در نظر داشته باشید.
- پیج اینستاگرام کافه رستوران هوگر: @hougercafe
- آدرس کافه رستوران هوگر: اصفهان، دروازه دولت، خیابان باب الرحمه، کوی شماره ۱۱۰ (خانه تاریخی دهدشتی)

کافه رستوران هرمس


هرمس، کافه رستوران زیبا و دنجی است که دکوراسیون ایتالیایی خود را با رنگ سیاه و سفید همراه کرده است. نکته جالب درباره این کافه رستوران آن است که به جای لوستر، وسایل آشپزخانه از سقف آویزان شده است. غذای ایتالیایی، انتخاب کافه‌گردهای هرمس است. گزینه خوبی صبحانه‌خوری در اصفهان بوده و صبحانه ایرانی و انگلیسی و فرانسوی دارد. تا ساعت ۱۰ پذیرایی صبحانه‌اش به راه است. نان سیر و سیب‌زمینی تنوری از غذاهای مطرح ایتالیایی بوده و پاستا و لازانیای رستوران نیز معروف است. عاشقان بیت استروگانف، این غذا را در نظر داشته باشند.
- پیج اینستاگرام کافه رستوران هرمس: hermescafe
- آدرس کافه رستوران هرمس: خیابان حکیم نظامی، خیابان جلفا، نرسیده به میدان جلفا

رستوران آرک


تماشای کلیسای وانک در حالی که مشغول خوردن در یک کافه رستوران زیبا هستید، در کافه آرک آ امکان پذیر است. روبروی کلیسای تاریخ وانک است. قهوه دمی و اسپرسوها و کیک هویج‌اش معروف است. حیاط باصفایش، پاتوق عصرانه‌گردهای استوری‌باز اینستاگرامی است که قصد دارند در محیطی دلپذیر، شادی خود را با دوستانشان به اشتراک بگذارند. غذاهای ایرانی و ایتالیایی در این کافه رستوران سرو می‌شود.
- آدرس اینستاگرام کافه رستوان آرک آ: @arccaferest
- آدرس کافه رستوران آرک آ: اصفهان، محله جلفا، روبروی کلیسای وانک

بهترین رستوران های اصفهان، از شهرزاد تا جارچی باشی

فودکورت سیتی اصفهان


یکی از برترین مراکز خرید نصف جهان، جایی است که CITY CENTER نامیده می‌شود. گویا در فهرست بزرگ‌ترین مراکز خرید جهان نیز جای دارد. در ایران، جایی بزرگ‌تر از ایران مال برای خرید وجود ندارد که در تهران قرار دارد. سینما و زمین بازی و مرکز خرید و فود کورت ۲ طبقه داشته و منظره خوبی به شهر دارد. غذاهای ایرانی و فرنگی در دسترس مشتریان است. نوشیدنی‌های کافه‌ای سنتی و فرنگی هم دارد.
- پیج اینستاگرام فود کورت سیتی سنتر: @ISFAHAN_CITY_CENTER_FOOD_COURT
- آدرس فودکورت سیتی سنتر: اصفهاان، اتوبان شهید دستجردی، مرکز تفریجی گردشگری سیتی سنتر
امیدواریم فرهنگ نام‌گذاری غربی روی کافه و رستوران‌های ایران، با نام‌‌های اصیل ایران زمین، جایگزین شود که در سبک زندگی و فرهنگ مردمان عصر مدرن نیز تاثیر ژرف و شگرف داشته باشد.

مقصد عاشقان قارچ برگر جلفا


فست فود آرابو، از فست فودی‌های معروف خیابان جلفا است. از بهترین رستوران‌های اصفهان است. حدود نیم قرن سابقه داشته و دکورش مثل پیتزا داود تهران، تغییر نکرده است. یکی از بهترین برگرها و رست بیف ها را ارائه می‌کند. اگر فک رنکنید که چون ظاهر ساده دارد، کیفیت خوبی ندارد. این رستوران قدیمی، مشتریان قدیمی بسیار دارد. فست فود خورها، آرابو را در نظر داشته باشند.
- پیج اینستاگرام فست فود آرابو: arabo.esf
- آدرس فست فود آرابو: خیابان حکیم نظامی، نظر میانی، کوی کلیسای وانک آرابو

فست فود بن آپتی


باز هم یک نام فرنگی برای نام‌گذاری یک غذاخوری دیار نصف جهان ایران. البته اسمش را به زیتون تغییر داده است. فست فودی معروف است و فضای مدرن هم دارد. منوی متنوع داشته و پاسخ‌گوی سلایق مسافران عاشق غذاهای فرنگی است. پاستا آلفردو و پیتزا ایتالیایی را در نظر داشته باشید که گویا مشتریان زیادی دارد.
- پیج اینستاگرام فست فود بن آپتی: @bonappetit_restaurants
- آدرس فست فود بن آپتی: اصفهان، سه راه حکیم نظامی، ابتدای خیابان دانشگاه مجموعه ۲۲ بهمن

رستوران ایتالیایی زاوا


این رستوران در فهرست بهترین رستوران‌های اصفهان برای خوردن غذاهایی ایتالیایی قرار دارد. غذاهای متنوع ایتالیایی را تدارک دیده و مشتریان پر و پا قرص دارد. لازانیا و پاستای معروفی دارد که طرفدارانش زیاد است. محیطش ساده و دکور چوبی داشته و لذت پیتزا خوری را دوچندان می‌کند. اگر در اصفهان، به دنبال لذت بردن از غذای ایتالیایی هستید، حتما زاوا بایستی در فهرست ۱۰ مقصد شکم‌گردی ایتالیایی شما قرار داشته باشد.
- پیج اینستاگرامی رستوران زاوا: @zawalounge
- آدرس رستوران ایتالیایی زاوا: اصفهان، خیابان شیخ صدوق جنوبی، خیابان پرواز شماره چهل و هفتم

رستوران ایتالیایی نیوشا


گویا نخستین رستوران ایتالیایی شهر است. دکور و معماری دوست داشتنی رستوران نیوشا، شما را به حال و هوای کافه‌های رم و میلان و فلورانس می‌برد. عطر سیر و روغن زیتون، بوی همیشگی در رستوران نیوشا نصف جهان است. طبق استوری‌هایی که در اینستاگرامش گذاشته، بیش از ۵۰ نوع غذا سرو می‌کند. از پیش غذا تا پیتزا و استیک. بهترین کیفیت و کمیت دارد. اسم‌های عجیب و غریب گذاشته که امیدواریم معنی فارسی هم ارائه کند.
(تصویر لازانیاهای خوشمزه رستوران ایتالیایی نیوشا اصفهان)
- پیج اینستاگرامی رستوران نیوشا: @newsha_italian_restaurant
- آدرس رستوران ایتالیایی نیوشا: خیابان توحید میانی، حد فاصل چهار راه توحید و خیابان مهرداد
- سایت رستوران ایتالیایی نیوشا: ItaliaRestaurant.ir
خرید اینترنتی بلیط قطار اصفهان با سفرمارکت، شما را با قیمت‌های پر تخفیف در طول سال به منظور سفر به اصفهان آشنا می‌کند.

رستوران میلان: پاتوق ایتالیایی خورها


از دیگر مقصدهای شکم‌گردی فرنگی در نصف جهان، رستوران ایتالیایی میلان است. جایی که پپرونی‌های معروفی دارد و دکورش هم چشم‌نواز است. پیتزا پپرونی خوبی دارد و گویی یکی از بهترین پیتزاسازهای اصفهان است.سالد مخصوص میلان، زیانزد شده و خودش یک شام است. سیب پنیری و نوشیدنی‌های فرنگی میلان، انتخاب خوبی برای عاشقان غذاهای دیار مد و لباس جهان است.
- پیج اینستاگرام رستوران ایتالیایی میلان: @milan_restaurant
- آدرس رستوران ایتالیایی میلان: ضلع جنوبی پل فردوسی ابتدای بلوار آیینه خانه

بهترین رستوران های اصفهان، از شهرزاد تا جارچی باشی

قهوه‌خانه آزادگان


قهوه‌خانه آزادگان یا حاج میرزا، از جاذبه‌های توریستی شهر بوده که این روزها تبدیل به پاتوق شکم‌گردهای عاشق گوش فیل و دوغ شده است. تنقلات محبوب اصفهانی‌ها بوده و در کنارش می‌توان دیزی و قلیان نیز صرف کرد. قهوه‌خانه حاج میرزا در میدان امام، به سمت سر در قیصریه، سرای حاج میرزا واقع شده است.

رستوران بام شهر


رستورانی که به بام اصفهان شهرت دارد، رستوران و کافه است که لوکیشن مطلوبی برای برگزاری جشن تولد ونامزدی است. رستورانی زیبا و برفراز تیپه‌ای است که چشم‌انداز باشکوهی را فرا روی دیدگان مسافران قرار می‌دهد. سال ۱۳۹۶ تاسیس شد و شهرت خوبی پیدا کرده و برای این‌که اصفهان را از بالا نظاره‌گر باشید و طعم غذاهای لذیذ اصفهان را نیز بچشید، گزینه خوبی به نظر می‌رسد.

سخن پایانی
اگر شما هم تاکنون سابقه و تجربه صرف غذا در یکی از رستوران‌های اصفهان را داشتید، نظرات خود را با رعایت حریم خصوصی از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید تا خوانندگان گرامی مجله گردشگری سفرمارکت، در جریان تجربه‌های مشتری قرار بگیرند. بلیط چارتر پرواز به اصفهان را از سفرمارکت نگاه کنید تا سفری ارزان را تجربه کنید.
معرفی‌های صورت گرفته بر اساس رتبه بندی خاصی نبوده و سفرمارکت آماده درج نظر و دیدگاه‌های فودبلاگرها و مسئولان رستوران‌ها در صفحه است. لینک این گفتار را از طریق کانال‌ها و گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی عضو هستی به اطلاع دوستان و آشنایان و ایرانگردان قرار دهید. مجله گردشگری سفرمارکت را هر روز برای دیدن بهترین و جذاب‌ترین مقصدهای گردشگری و شکم‌گردی ایران و جهان دنبال کنید و ما را در اینستاگرام، فالو کنید.
برای اطلاع از بهترین و ارزان‌ترین و پر تخفیف‌ترین قیمت بلیط قطار، هواپیما و رزرو بلیط لحظه آخری در ۴ فصل سال، سفرمارکت آماده ارائه رقابتی‌ترین قیمت به شما ایران‌گردان و جهان‌گردان گرامی است.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است